Siis tää on aivan kamala tauti(vatsatautia, älkää kauhistelijat avatko)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Tällaista en toivois pahimmalle vihamiehellekään. Yön istuin vessassa ripuloimassa, koko päivän aikana join vain osmosalia ja vettä. Iltasella sitten sain jo kokista menemään ja kananuudelikeittoa.
Nyt olen syönyt jo vähän muutakin suolaista ja juonut vettä, tuntuu että nestetasapaino on aivan sekaisin.
Kyllähän tuon kestää, vatsakipu on välillä kova ja kuumetta pukkaa. Mutta kun tuli jo vahinko housuunkin, kun nousin tästä ylös. :snotty:

Että kyllä se vatsatauti on rankkaa lapsillekin, kun aikuisellakin tuntuu tällaiselta. :x

*Ei kiitos kovaa naurua*
 
mä kauhulla odotan koska meille iskee. jos mulle tulee ekana niin pitää toimitta loppu perhe evakkoon ja äkkiä,sitten istunkin pari päivää pöntöllä pää ämpärissä.
paranemisia jätkälle!
 
Koitappa vaihtaa vaippaa vauvalle yrjötaudissa. Ämpäri lattialle ja kumarrut vauva sylissä vaan välillä ja "yööööks" ja jatkat hommia taas, kun ei mitään. Tasan 2 minuttia hyvä olo ja taas purjot. :x

Että ehkä helpompaa kuitenkin toi yrjööminen, kuin se ripulointi. *miettii* Ripulointia kun ei voi ihan noin vain toimittaa ja jatkaa hommia... :whistle:

*myötätuntohymiö*
 
Meillä oli joskus koko porukka samaan aikaan vatsataudissa. Mies kantoi mulle oksennussankkoa ja oksenti samaan aikaan toisessa kädessä olevaan sankkoonsa :/
Toivottavasti meille ei tule enää ikinä vatsatautia, lapset niitä koulusta yleensä kotiin tuovat :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Meillä oli joskus koko porukka samaan aikaan vatsataudissa. Mies kantoi mulle oksennussankkoa ja oksenti samaan aikaan toisessa kädessä olevaan sankkoonsa :/
Toivottavasti meille ei tule enää ikinä vatsatautia, lapset niitä koulusta yleensä kotiin tuovat :o
Meillä oli kans maalis-huhtikuussa tänä vuonna koko perheellä. Eka oli keskimmäinen ja esikoinen ja seur. päivänä me miehen kanssa. Ihan järkkyä oksentamista ja lapset ripuloi housuihinsakin vielä. Kiva oli siivota sitä yrjön määrään lakanoista ja lattioilta. Kuivausrumpua ei ollu, yrjösiä lakanoita ja ripulisia vaatteita heitettiin vaan kylppärin lattialle haiseen.

Konetta ei kukaan jaksanu täyttää (siis me miehen kanssa) ja pyykkivuori kansaantu. :/

Nuorimmainen oli silloin vauva ja hänellä kesti yhteensä 2vkoa toi tauti, josta 3vrk:ta oltiin infektio-osastolla Tays:issa, hällä oli nenä-mahaletku ja vielä tippa päässä. Onneks paranin suht hyvään kuntoon, kun sairaalaan menin. Kiva siä olla, kun aatteli, että nyt tulee kyllä ihan just housuihin ja valvoo yökaupalla. :/

Onneks pikkunen parantu lopulta. :heart: KEskimmäiselläkin kesti viä päiväkausia ripuli ja kuume...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Meillä oli joskus koko porukka samaan aikaan vatsataudissa. Mies kantoi mulle oksennussankkoa ja oksenti samaan aikaan toisessa kädessä olevaan sankkoonsa :/
Toivottavasti meille ei tule enää ikinä vatsatautia, lapset niitä koulusta yleensä kotiin tuovat :o
Meillä oli kans maalis-huhtikuussa tänä vuonna koko perheellä. Eka oli keskimmäinen ja esikoinen ja seur. päivänä me miehen kanssa. Ihan järkkyä oksentamista ja lapset ripuloi housuihinsakin vielä. Kiva oli siivota sitä yrjön määrään lakanoista ja lattioilta. Kuivausrumpua ei ollu, yrjösiä lakanoita ja ripulisia vaatteita heitettiin vaan kylppärin lattialle haiseen.

Konetta ei kukaan jaksanu täyttää (siis me miehen kanssa) ja pyykkivuori kansaantu. :/

Nuorimmainen oli silloin vauva ja hänellä kesti yhteensä 2vkoa toi tauti, josta 3vrk:ta oltiin infektio-osastolla Tays:issa, hällä oli nenä-mahaletku ja vielä tippa päässä. Onneks paranin suht hyvään kuntoon, kun sairaalaan menin. Kiva siä olla, kun aatteli, että nyt tulee kyllä ihan just housuihin ja valvoo yökaupalla. :/

Onneks pikkunen parantu lopulta. :heart: KEskimmäiselläkin kesti viä päiväkausia ripuli ja kuume...

Voi kamala, on teillä ollut melkonen koetus :o :o :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Voisko olla mahdollista että ois ruokamyrkytys?

No ei kyllä, pikkusella tuo alkoi jo keskiviikkona kovalla kuumeella ja eilen vasta tuli ripuli. Minulla siis alkoi viime yönä ja kuume nousi vasta päivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Meillä oli joskus koko porukka samaan aikaan vatsataudissa. Mies kantoi mulle oksennussankkoa ja oksenti samaan aikaan toisessa kädessä olevaan sankkoonsa :/
Toivottavasti meille ei tule enää ikinä vatsatautia, lapset niitä koulusta yleensä kotiin tuovat :o
Meillä oli kans maalis-huhtikuussa tänä vuonna koko perheellä. Eka oli keskimmäinen ja esikoinen ja seur. päivänä me miehen kanssa. Ihan järkkyä oksentamista ja lapset ripuloi housuihinsakin vielä. Kiva oli siivota sitä yrjön määrään lakanoista ja lattioilta. Kuivausrumpua ei ollu, yrjösiä lakanoita ja ripulisia vaatteita heitettiin vaan kylppärin lattialle haiseen.

Konetta ei kukaan jaksanu täyttää (siis me miehen kanssa) ja pyykkivuori kansaantu. :/

Nuorimmainen oli silloin vauva ja hänellä kesti yhteensä 2vkoa toi tauti, josta 3vrk:ta oltiin infektio-osastolla Tays:issa, hällä oli nenä-mahaletku ja vielä tippa päässä. Onneks paranin suht hyvään kuntoon, kun sairaalaan menin. Kiva siä olla, kun aatteli, että nyt tulee kyllä ihan just housuihin ja valvoo yökaupalla. :/

Onneks pikkunen parantu lopulta. :heart: KEskimmäiselläkin kesti viä päiväkausia ripuli ja kuume...

Voi kamala, on teillä ollut melkonen koetus :o :o :hug:
:ashamed: No niimpäh! Oltiin miehen kanssa, että voiks tää olla tottakaan ja melkein nauratti se tilanne, kun kaikki horjuttiin vaan ees taas sen lian keskellä ja yritettiin auttaa ja lohduttaa lapsia parhaamme mukaan ja oltiin ihan tööt.

Kauhee huoli sen sijaan oli vauvasta, kun ei meinannu parantua millään. Kaikki tuli sairaalassa läpi, kaikki neste. :( Tippaa kun meni, neste keräänty elimistöön ja oli ihan turvonnu pikkunen. :'( No, päästiin kotiin 3vrk:n jälkeen ja ekana, kun mentiin kotiin ja vaihdoin (ripuli)vaippaa, niin heti ihan kauheet megaoksennukset lattialle. Sillon kyllä epätoivo valtas mielen, että kuivuuks tää käsiin tää lapsi?!

Parani kyllä, pikkuhiljaa, onneks. =) :heart:

 

Yhteistyössä