Siis pitääkö niihin vaunuihin oikeasti laittaa joku rätti roikkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaijaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KaijaK

Vieras
Täällä kyseltiin pienen vauvan viemisestä ulos/neuvolaan tulevillakovilla pakkasilla ja häntä neuvottiin laittamaan harso vaunujen suu aukkoon.

Ihanko oikeasti kylmän hengitysilman takia tälläinen ruma reipu pitäisi laittaa siihen roikkumaan? Miksi jotkun ihmiset sitten pitää sellaista säällä kuin säällä?

Mä en ole ikinä laittanut sellaista. Pääosin sen vuoksi, etten tajua sen virkaa. Mitä järkeä lähteä vauvan kanssa lenkille tai laittaa se ulos nukkumaan ja sitten vuorata ainot aukko, jottei lapsi varmastikkaan saa yhtään raitista ilmaa?

Onko kylmä pakkasilma todella haitallista hengittää? Riittääkö että vedän makuupussin vauvan pään yli kiinni? Kuulostaa pikkumaiselta,mutta en mä huviks ostanut tonnin vaunuja, että pääsen pilaamaan ne jollain perserätillä.

Niin ja vauvani on 3kk.

maksaako jotkut vaunut tonnin?? :O
en mäkää oo ikinä sellasta laittanu, mutta vaunujen mukana tais ihan tulla joku sellanen suoja mukana,mutta ei se mikää harso ollut :D

Mulla on onneksi vaunujen väriin sointuva fleecepeitto, jossa on vieläpä hieno kuva. :D Kyllä, olen pitänyt aina jotain suojana vauvan nukkuessa, kesällä ötököiltä ja talvella viimalta suojaamassa, sekä tietysti tuntuu, että vauvan on rauhallisempaa nukkua, kun ei maisemat vilku jos luomiaan raottaa. Ovat muuten aina nukahtaneet hyssyttämättä paikallaankin, kun on vaan laittanut "verhon" kiinni. ;) Kyllä happi kankaan läpi pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja KaijaK:
Täällä kyseltiin pienen vauvan viemisestä ulos/neuvolaan tulevillakovilla pakkasilla ja häntä neuvottiin laittamaan harso vaunujen suu aukkoon.

Ihanko oikeasti kylmän hengitysilman takia tälläinen ruma reipu pitäisi laittaa siihen roikkumaan? Miksi jotkun ihmiset sitten pitää sellaista säällä kuin säällä?

Mä en ole ikinä laittanut sellaista. Pääosin sen vuoksi, etten tajua sen virkaa. Mitä järkeä lähteä vauvan kanssa lenkille tai laittaa se ulos nukkumaan ja sitten vuorata ainot aukko, jottei lapsi varmastikkaan saa yhtään raitista ilmaa?

Onko kylmä pakkasilma todella haitallista hengittää? Riittääkö että vedän makuupussin vauvan pään yli kiinni? Kuulostaa pikkumaiselta,mutta en mä huviks ostanut tonnin vaunuja, että pääsen pilaamaan ne jollain perserätillä.

Niin ja vauvani on 3kk.

onko vaunut lasta tärkeämmät...

No niissä meidän vaunuissa on sellainen "läppä" joten sellaista avonaista aukkoa ei jää paljon, ehkä 20-30cm kuomun yläosaan. Ja tosiaan kylmemmällä ja tuulisemmalla säällä vauva on ihan siellä makuupussin sisällä niin että pipon tupsu vain näkyy..

Valon ja tuulen suojana olen pitänyt kaikenlaisia ohuita peittoja roikkua retkottamassa kuomun edessä, pelkkä rattaiden mukana tullut musta iso kuminauhainen verkko ei oikein pidä kumpaakaan loitolla. "Perserätit" on ihan liian pieniä pysyäkseen ainakaan meidän vaunujen aukossa. Pieni tuulenvire ja rätti on sotkeutunut renkaiden alle. Ja pyykkipojilla en sitä ainakaan suostu kiinnittämään, niitäkin on nähty! :D

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Niin ja vauvani on 3kk.

Ei, siksi juurin kysynkin neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:
Mulla on onneksi vaunujen väriin sointuva fleecepeitto, jossa on vieläpä hieno kuva. :D Kyllä, olen pitänyt aina jotain suojana vauvan nukkuessa, kesällä ötököiltä ja talvella viimalta suojaamassa, sekä tietysti tuntuu, että vauvan on rauhallisempaa nukkua, kun ei maisemat vilku jos luomiaan raottaa. Ovat muuten aina nukahtaneet hyssyttämättä paikallaankin, kun on vaan laittanut "verhon" kiinni. ;) Kyllä happi kankaan läpi pääsee.

Herranjumala! et kai vuoraa sitä aukko kiinni fleecepeitolla? Koetapa hengittää hetki itse sellaisen läpi ja mieti sitten onko hapensaanti helppoa? Ja laitapa huviksesi kesällä sinne vaunuun lämpömittari ja katso paljon tulee asteita, kun fleece on käytössä? Harson vielä ymmärrän, koska se on ohut...vaikka itse en käytä sitäkään...hyttysverkot on keksitty!

Alkuperäinen kirjoittaja AP KaijaK:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Niin ja vauvani on 3kk.

Ei, siksi juurin kysynkin neuvoa.

No voit opetella uuden tavan kysyä neuvoa. Ystävällisen ja vähemmän hyökkäävän. Voi saada asiallisia vastauksia enemmän.

No niissä meidän vaunuissa on sellainen "läppä" joten sellaista avonaista aukkoa ei jää paljon, ehkä 20-30cm kuomun yläosaan. Ja tosiaan kylmemmällä ja tuulisemmalla säällä vauva on ihan siellä makuupussin sisällä niin että pipon tupsu vain näkyy..

http://www.kidsen.co.uk/phpThumb/phpThumb.php?src=/product_images/o/brio_go_grey_black__50491.jpg&w=290&q=90

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:

Herranjumala! et kai vuoraa sitä aukko kiinni fleecepeitolla? Koetapa hengittää hetki itse sellaisen läpi ja mieti sitten onko hapensaanti helppoa? Ja laitapa huviksesi kesällä sinne vaunuun lämpömittari ja katso paljon tulee asteita, kun fleece on käytössä? Harson vielä ymmärrän, koska se on ohut...vaikka itse en käytä sitäkään...hyttysverkot on keksitty!

No voi herranjumala sentään, sanoinhan tuossa jossain, että lampaantaljanhan minä kesähelteellä siihen laitan?! Nimittäin kovimmilla pakkasilla se on parempi, kuin fleece. Herranjumala osaan kyllä käyttää aivonani ja kesällä hyttysverkkoa. Osaan myös olla laittamatta lasta auringonpaisteeseen. Uitan häntä myös välillä uima-altaassa, ettei sekin nyt jää mieltäsi vaivaamaan ja herranjumala annan vettä!!! Herranjumala tässä puhuttiin talvesta ja joku urpo ihmetteli, miten ruma se harso on, niin tarkoitukseni oli ehdottaa jotain vaunujen väristä. Siis PAKOLLINEN se suoja on vaan viimassa ja kovassa pakkasessa. Minusta se vaan on mukava myös näkösuojana. Koitappa huviksesi itse nukkua vaunuissa, kun taivas ja vaihtuvat puunlatvat vilkkuvat yläpuolella. Herran jumala.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
maksaako jotkut vaunut tonnin?? :O
en mäkää oo ikinä sellasta laittanu, mutta vaunujen mukana tais ihan tulla joku sellanen suoja mukana,mutta ei se mikää harso ollut :D

Maksaa ne melkein, ainakin emmaljungan duo edget.. Ja niihin ostin vielä lämpöpussin ja hoitolaukun niin eipä kauheesti jääny tonnista vajaaks.
Ja hei mulla ainakin tosi pien väli jää vaunuissa kun laittaa kuomun kunnolla ja sen läpän ylös kiinni.. Ja hyttysverkko on keksitty (Edgessä jopa integroituna), ite en ainaka koskaan oo käyttäny siinä mitää puklurättejä - saati fleeceä :O

http://www.kidsen.co.uk/phpThumb/phpThumb.php?src=/product_images/o/brio_go_grey_black__50491.jpg&w=290&q=90

Niin tässä siis nämä. Eli näissäkin kun läpän laittaa kiinni, ei tyhjää tilaa jää paljoa. Eli ei muuten tarvitse mitään näkösuojaa tai muuta.. Rupesi vain mietityttämään tuo kun luin että kylmän ilman hengittäminen olisi jopa vaarallista vauvalla!? :O ??

siis ootko ihan tosissaan ostanu tonnin vaunut?
onko sellasia ees olemassa? niitten on pakko olla oikeesti hemmetin hienot että niistä maksais tonnin

Anoppi makso :D ;D Musta ne on ainakin kivat ;P

No jos anoppis on ostanu siule tonnin kärryt, niin laita se hankkiin samaa sävyy olevan pakkassuojan niihi. Tuskinpa osottautuu mahottomaksi tehtäväksi. Voihan se aina ompeluttaa sellasen räätälillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
onko sellasia ees olemassa? niitten on pakko olla oikeesti hemmetin hienot että niistä maksais tonnin

No jos anoppis on ostanu siule tonnin kärryt, niin laita se hankkiin samaa sävyy olevan pakkassuojan niihi. Tuskinpa osottautuu mahottomaksi tehtäväksi. Voihan se aina ompeluttaa sellasen räätälillä...

Tässä kun oli lähinnä kyse siitä, että onko joku suoja tarpeellinen?

Mitä ihmeellistä on tonnin vaunuissa? Onhan niitä vaikka kuinka monia jotka maksaa tonnin. Mielummin laatua kuin jotain huonolaatuista halpista :)

Alkuperäinen kirjoittaja AP Kaija K:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:

Tässä kun oli lähinnä kyse siitä, että onko joku suoja tarpeellinen?

No on on...

Yhteistyössä