Siis pitääkö niihin vaunuihin oikeasti laittaa joku rätti roikkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaijaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Asiasta kukkaruukkuun, tietääkö joku, miksi jotkut ihmiset laittaa rattaissa istuvan lapsen päälle sellaisen rievun? Siis ei mihinkään vaunujen aukon suulle, vaan ihan siihen muksun kasvoille :o .

:laugh:

Varmaan siksi, jottei kukaan tunnistais kuka se siellä kärreissä istuksii.... ;)

Minä pilaan mun 700 euron Emmaljungat pitämällä niissä kesät talvet jotain v*tun harsoa siksi että se vaan on niin käytännöllinen. Kesällä suojaa auringolta, sateelta ja tuulelta, talvella pakkaselta, sateelta ja tuulelta. Ulkoilemme vähintään 3 h päivässä säällä kuin säällä. Nytkin 20 astetta pakkasta ja juku v*tun harso mulla siinä vaunuissa oli. Olen harsinut sen siististi kiinni, enkä viritä pyykkipojilla.
Vaunuissa itkuhälytin, joka kertoo lämpötilan, jos lapsi jää yksin. Harson takana nukkuessa sisälämpotila ei ole vielä mennyt pakkasen puolelle, ilman harsoa näyttäis melko samaa kuin mitä ulkomittari.

Mää ny edelleen tivaan millä leveysasteilla ap asustelee,että millasia ilmoja on tosiaan pitäny!!?? :xmas:
alle 20 asteen pakkanen ei mielestäni ole syy fyllata mukulaa sinne rattaisiin niin että reppana hikoilee tuskissaan ja kun ottaa hikisenä pois rattaista niin totta hemmetissä saa lentsun(saparolla tai ilman!!) :headwall:
Mua säälittää kattoo sellasia ylipuettuja vauvoja jotka huutaa pääpunasena ja äiti kärryttelee tyytyväisenä ja lisää vaan volumee rattaitten hetkutukseen tai vastaavasti alipuettuja jokka tärisee kylmästä.
Eikö ny ihmisen järki sano,että ne mukulat on yksilöitä ja vaikka esikoinen oliskin ollut vilukissa niin kakkonen voikin olla kuumakalle tai toisinpäin....Eikö sitä vauvan lämpöä voi kokeilla vaikka sieltä perinteisestä niskasta,huomioiden vauvan tyytyväisyys vallitseviin olosuhteisiin!! :headwall:
Mulle on yks vatun hailee vaikka joku käyttäs lampaantaljaa siinä rattaiden kuomun edessä,kuhan mukula on tyytyväinen tai jos joku kantaa mukulaa pelkissä potkareissa ja laps on tyytyväinen.
Tai kait tästäkin on joku helvetin tutkimus,missä todetaan,että miten ylipukeminen/alipukeminen/sopivasti pukeminen vaikuttaa vauvan myöhempään hedelmällisyyteen!! :saint:

Joku kirjoitti et harsovillitys olis jotain uutta, no ei todellakaan ole. Suojia on käytetty suuaukon edessä varmaan ihan siitä lähtien kun vaunuja on ollut saatavilla.

kyllä se tuntuu olevan nykyään enemmän sääntö kun poikkeus, että sitä lapsiparkaa pitää hautoo rättien takana kesäkuumallakin. Mikään raitis ilma ei sinne pääse puhaltaan. Täysin älyvapaiden touhua. Ihan kun jokkut häpeis lapsiaan kun ei halua että niitä näkee kukaan, ja jokkut viimat, pakkaset, valoisuudet jne. on pelkkä tekosyy...ja niinkun se kuomu ei ihan tarpeeks niiltä suojais.

Yhteistyössä