Siis pitääkö niihin vaunuihin oikeasti laittaa joku rätti roikkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaijaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
siis ootko ihan tosissaan ostanu tonnin vaunut?
onko sellasia ees olemassa? niitten on pakko olla oikeesti hemmetin hienot että niistä maksais tonnin

Mitä ihmeellistä on tonnin vaunuissa? Onhan niitä vaikka kuinka monia jotka maksaa tonnin. Mielummin laatua kuin jotain huonolaatuista halpista :)

No puolella tuosta rahasta kuittas kaupasta ulos varsin mallikkaat Emmaljungat ja kopan vielä kaupanpäälle. Enkä nyt oikein jaksais pitää niitä minään halpakamana...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
siis ootko ihan tosissaan ostanu tonnin vaunut?
onko sellasia ees olemassa? niitten on pakko olla oikeesti hemmetin hienot että niistä maksais tonnin

Mitä ihmeellistä on tonnin vaunuissa? Onhan niitä vaikka kuinka monia jotka maksaa tonnin. Mielummin laatua kuin jotain huonolaatuista halpista :)

No puolella tuosta rahasta kuittas kaupasta ulos varsin mallikkaat Emmaljungat ja kopan vielä kaupanpäälle. Enkä nyt oikein jaksais pitää niitä minään halpakamana...

Musta kaikki Emmaljungat on vähän rumia. Ainakin mun makuun. En tykkää. Ne on jotenkin niin "muhkeita" ja kauhean matalia. Huomaat varmasti Emmaljungan ja noiden mun eron. Ihan eri tyyliset. Makuasia siis.

Emmaljungan mataluudesta on kovasti iloa kun lapsi kasvaa. Emmaljungia voi ihan oikeesti käyttää rattaina eikä pelkkinä vaunuina. Sinun kärryihisi en valitettavasti viitsisi tutustua sen enempää. Omamme, molemmat Emmaljungia, riittävät minulle mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Emmaljungan mataluudesta on kovasti iloa kun lapsi kasvaa. Emmaljungia voi ihan oikeesti käyttää rattaina eikä pelkkinä vaunuina. Sinun kärryihisi en valitettavasti viitsisi tutustua sen enempää. Omamme, molemmat Emmaljungia, riittävät minulle mainiosti.

No voi kuule. Älä sitten tutustu. Olsiit huomannut että kopan saa yhdellä klikkuksella isrti ja toisellaklikkauksella saa ratas"penkin", joka on silloin matalemmalla tietenkin kuin koppa.

älkää nyt mitään vaunutappelua alottako :D
no laita vaikka siihen joku ohut peitto tai joku mikä kelpais sun mielestä siihen. Ei sitä ole pakko laittaa ja tee miten ite parhaaks näät. Ite kuletan tyttöä rattaissa, koska ei nykyään vaunuissa pysy kun haluaa istua ja katsella. En kyllä sillon pienempänä hänellä pakkasena minkäänlaista suojaa vaunuissa pitänyt

älkää nyt mitään vaunutappelua alottako :D
no laita vaikka siihen joku ohut peitto tai joku mikä kelpais sun mielestä siihen. Ei sitä ole pakko laittaa ja tee miten ite parhaaks näät. Ite kuletan tyttöä rattaissa, koska ei nykyään vaunuissa pysy kun haluaa istua ja katsella. En kyllä sillon pienempänä hänellä pakkasena minkäänlaista suojaa vaunuissa pitänyt

ei ei ja ap:kin koittaa osua näppäimille jatkossa.

Kyllä mie olen piettäny suojaa pakkasella mun anoppi on lastenhoitaja ja aina sitä painotti kun pikku vauvan keuhkot on niin pienet ja niillä on hankala hengittää sitä jos tulee"suoraan naamaan". Ku jos itsekki menet kovaan pakkaseen niin se on hiukan hankala hengitettävä mutta jos on vaikka kaulahuivi edessä niin helpottaa heti. :)

Hetkinen..
Emmaljungan vaunut matalia? No joo, riippuu tasan mallista :D
Mulla itellä Emmaljungan Duo Edget jotka ei tod. ole matalat, vaan yhdet korkeimmista ja muhkeimmista vaunuista - hinta n. 850? Sport rungolla.. ja plussaa; ratasosa onkin sitten alempana kuin koppa osa :)
Ihmetyttää miksi taas nousi kohu nimenomaan tosta vaunujen hinnasta??!! Jokanen ostaa minkäläiset on varaa/mihin on tarve! Eikö?
Itellä tarve "kunnon vaunuihin", tukeviin ja isoihin (mies 2 metriä ja kaksi isoa koiraa, jotka kulkevat vaunun vierellä) joten ehdoton päätös; Edget tuli taloon!
Niin ja ostin sitten vielä lämpöpussin ja hoitolaukun samaa settiä, yhteensä n. 100?. Ja jos tarvetta pikku rattaille, niin matkarattaat löytyy myös.
Ja pakko mainita; Maksoin ihan itte kaikki! ;))

Minä pistän suuren mustalais- tai venäläishuivin, miksi niitä nyt sanotaan, siihen vaunujen suuaukkoon, jos on raaka ilma. Se on minun tyylitajuni mukainen ratkaisu ja villa on tosi hengittävä materiaali:)

Meillä roikkuu rätti suuaukolla kesät talvet. Kesällä on valosuojana sekä sen takia, että jos lapsi käy hereillä kesken unien niin alkaa katselemaan ulos. Kun on harso edessä niin nukahtaa heti uudelleen. Talvella on sitten näkö-, valo- ja kylmyyssuojaa. Pyykkipojilla en kyllä kiinnitä vaan sellaisilla mustilla vähän isommilla hiusnipsuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Meillä roikkuu rätti suuaukolla kesät talvet. Kesällä on valosuojana sekä sen takia, että jos lapsi käy hereillä kesken unien niin alkaa katselemaan ulos. Kun on harso edessä niin nukahtaa heti uudelleen. Talvella on sitten näkö-, valo- ja kylmyyssuojaa. Pyykkipojilla en kyllä kiinnitä vaan sellaisilla mustilla vähän isommilla hiusnipsuilla.

Meillä myös harso yleensä edessä kesät talvet. Lapsi nukkuu tosi rauhallisesti kun ei näy valoja, vilinää, ilmavirta ei iske kasvoille jne. Ja kyllä sinne raitista ilmaa pääsee. Lämpimämpi siellä kyllä on kuin jos olisi ilman harsoa. Harsoon on muotoonsa ommeltu kuminauha, että pysyy paikallaan ja ei ole siis mikään puklurätti vaan värillinen harso. Ja johonkin kohtaan kannattaa kyllä jättää ilmarakoa. Kun lapsi hengittää vaunuissa niin kangas kostuu. Pakkasessa se kostunut kangas jäätyy ja estää hapen läpipääsyn. Jossain Euroopan ulkopuolella oli lapsia jopa kuollut tukehtumalla koska edessä oleva harso ei päästänyt happea läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
maksaako jotkut vaunut tonnin?? :O
en mäkää oo ikinä sellasta laittanu, mutta vaunujen mukana tais ihan tulla joku sellanen suoja mukana,mutta ei se mikää harso ollut :D

Maksaa ne melkein, ainakin emmaljungan duo edget.. Ja niihin ostin vielä lämpöpussin ja hoitolaukun niin eipä kauheesti jääny tonnista vajaaks.
Ja hei mulla ainakin tosi pien väli jää vaunuissa kun laittaa kuomun kunnolla ja sen läpän ylös kiinni.. Ja hyttysverkko on keksitty (Edgessä jopa integroituna), ite en ainaka koskaan oo käyttäny siinä mitää puklurättejä - saati fleeceä :O

Joo, täälläkin emmaljungan duo edget ja hyttysverrko siinä. Mutta mitäpä joku hyttysverkko auttaa viimalla ja pakkasella, se on HYTTYSverkko!
Miksi moni aikuinen suojaa hengityksensä kaulaliinalla kovalla pakkasviimalla? Olisikohan joku syy siihen?
Miten jotakuta voi häiritä valkoinen siisti "rätti", vauvahan siinä on tärkein! Ja kyllä se vaan suojaa.
Mutta ainahan voit tehdä itse vaikka jonkun hienon designrätin vaikkapa Marimekon unikko-kankaasta ettei vaunujesi arvo laske kenenkään silmissä :laugh:

mä en koskaan tajunnu enkä kyllä tajua edelleenkään kaikenmaailman virityksiä mitä siihen vaunun suuaukolle tungetaan..

ja nyt ilmeisesti uusin villitys on et se kuomu lasketaan sen muksun yli mahdollisimman alas. sekös jos mikään näyttää varsin typerälle. sorry ny vaan.

Mitenköhän ikinä sitä onkaan pärjänny kun tänne lahteen muuttaessa tajusin vasta ton harsovillityksen. tosin en sortunu siihen koskaan, en myöskään sadesuojan turhaan käyttöön, enkä hyttysverkkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikenmaailman palikoille:
en mäkää oo ikinä sellasta laittanu, mutta vaunujen mukana tais ihan tulla joku sellanen suoja mukana,mutta ei se mikää harso ollut :D

Maksaa ne melkein, ainakin emmaljungan duo edget.. Ja niihin ostin vielä lämpöpussin ja hoitolaukun niin eipä kauheesti jääny tonnista vajaaks.
Ja hei mulla ainakin tosi pien väli jää vaunuissa kun laittaa kuomun kunnolla ja sen läpän ylös kiinni.. Ja hyttysverkko on keksitty (Edgessä jopa integroituna), ite en ainaka koskaan oo käyttäny siinä mitää puklurättejä - saati fleeceä :O

Joo, täälläkin emmaljungan duo edget ja hyttysverrko siinä. Mutta mitäpä joku hyttysverkko auttaa viimalla ja pakkasella, se on HYTTYSverkko!
Miksi moni aikuinen suojaa hengityksensä kaulaliinalla kovalla pakkasviimalla? Olisikohan joku syy siihen?
Miten jotakuta voi häiritä valkoinen siisti "rätti", vauvahan siinä on tärkein! Ja kyllä se vaan suojaa.
Mutta ainahan voit tehdä itse vaikka jonkun hienon designrätin vaikkapa Marimekon unikko-kankaasta ettei vaunujesi arvo laske kenenkään silmissä :laugh:

Mä en!! koska se kostuu hengityksestä nii ei oo mukava..

En ole ikinä käyttänyt mitään rättejä vaunujen suojana ne on ihan ..... en edes viitsi kommentoida :(
Muistakaa ihmeessä että jätätte aukon josta ilma pääsee kulkemaan ja vaihtumaan !!!!!
Usein näkee myös villa- tai fleecepeittoja joilla on peitetty koko etuosa :(

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Hetkinen..
Emmaljungan vaunut matalia? No joo, riippuu tasan mallista :D
Mulla itellä Emmaljungan Duo Edget jotka ei tod. ole matalat, vaan yhdet korkeimmista ja muhkeimmista vaunuista - hinta n. 850? Sport rungolla.. ja plussaa; ratasosa onkin sitten alempana kuin koppa osa :)
Ihmetyttää miksi taas nousi kohu nimenomaan tosta vaunujen hinnasta??!! Jokanen ostaa minkäläiset on varaa/mihin on tarve! Eikö?
Itellä tarve "kunnon vaunuihin", tukeviin ja isoihin (mies 2 metriä ja kaksi isoa koiraa, jotka kulkevat vaunun vierellä) joten ehdoton päätös; Edget tuli taloon!
Niin ja ostin sitten vielä lämpöpussin ja hoitolaukun samaa settiä, yhteensä n. 100?. Ja jos tarvetta pikku rattaille, niin matkarattaat löytyy myös.
Ja pakko mainita; Maksoin ihan itte kaikki! ;))

No just niitä kamalia muhkeita inhoan. Mutta jokainen tyylillään. Vertaappa vaikka näitä vaunuja, en mä voi sille mitään että Briot on musta paaaaaljon tyylikkämmät. Mutta eihän kaikki tykkää tyylikkäästä.

Ja myöskään mitään hoitolaukkua minulla ei vaunuissa roiku. Ja kuka ehdotti marimekon unikkoa? Sehän vasta stylis on ;P

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikenmaailman palikoille:

Mä en!! koska se kostuu hengityksestä nii ei oo mukava..

Ja nimenomaan tämän takia siinä vaunun aukon edessä ei saisi pitää minkäänlaista harsoa/rättiä tai muuta vastaavaa.

Meillä on kolme lasta ja ikinä ei ole mitään liinoja käytetty. Mä en vaan tajua sitä. Tuulessa ja tuiverruksessa :) olen laittanut hyttysverkon, mutta muuten on saanut olla ihan ilman mitään.

Meillä muksut on talvella olleet pehmeässä kantokopassa vaunuissa ja mahdollisesti vielä makuupussissa. Ei sinne paljon viima ole päässyt, kun lapsi on ollut hyvin "topattuna" siellä.

Pahin, mitä olen nähnyt, on se, kun aukko on sullottu umpeen paksulla viltillä.

Joo ei oo kyllä ikinä käytetty mitään riepuja tai rättejä vaunuissa ruulensuojana, ei edes kovimmilla pakkasilla ja vaikka esikoinen on talvi-vauva. Ulkoiltiin ihan villahaalarissa, toppahaalarissa ja makuupussin sisällä -15 pakkasillakin (joskus varmaan enemmänkin pakkasta ja jopa täällä pelättyä tuulta).

Ainakin meidän kohua aiheuttaneissa emmaljunga duo edgeissä on hyvät suojat jo ihan omasta takaa, ja koskaan ei vauvalla ole ollut kylmä, pikemminkin kuuma...

ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TUKKIKO SITÄ RAITTIIN ILMAN AUKKOA! VATIPÄÄT!

Kyllä mä laitoin tohon vaunun suulle rievun. Sen verran turhamainen oon että oli vaaleanpunainen kuvioitu ja sopii hyvin meijän hyttysverkkoon :whistle: Mutta siis vaunu nukkuu tuolla ulkona tuplarattaissa ilman jalkapeittoa (on siis toppapussissa ja äp:n pussi vielä avattuna siinä päällä) ja tuo aukko on todella avonainen ja tuuli käy etupihalla.

Kapunkirattailta näyttävät, täällä tuiskeessa ja tuiverruksessa aukealla peltoteillä ei noilla peleillä paljoa lykittäisi. Tai no ehkä lykittäisiinkin, mutta käsivarren voimat kasvaisi entisestään. Pojan ollessa vauva päivään kuului aamuin ja iltapäivisin kerrallaan n. kahden tunnin lenkit, kun nukkui päiväunia. Kelillä kuin kelillä ja aina välillä oli pakko jotain vähän laittaa aukon eteen tuisketta suojaamaan.

Murre muuttaa sanojen merkitystä ja se ajattelutapa, mikä on lähinnä omaa arvomaailmaa. Minulle tuiskeesta tulee mieleen lumisade ja kova tuuli, jotka muodostavat tuiskeen. Ymmärrän myös sanan tuisku, ajaa itsellä samaa asiaa kuin sana tuiskekin.

Yhteistyössä