Siis onko näin että jos laittaa siistit farkut juhliin, niin että se on joku pukeutumisvirhe???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Farkut ovat arkihousut, alunperin työmiesten housuiksi kehitetty.. Itse en koskaan juhliin laita farkkuja, ehkä jos menen vain kavereille kahville niin silloin voin siisteissä farkuissa mennä, mutta jos on jonkun synttärit tai jotakin tärkeempää niin laitan hienompaa vaatetta. Mulla on perusvaatevarastossa aina sopivat mustat housut, erilaisia paitoja ja toppeja sekä mekkoja ja iltapuku. Minusta sellaisten hankinta on aivan yhtä tärkeää kuin talvitakkien ja kenkien.

pakko heittàà yksi oma mielipiteeni ehkà vàhàn aiheen vierestà... minusta suomessa on joskus liian suuri ero arkipukeutumisenja juhlapukeutumisen vàlillà. arkena mennààn tuulipuvussa ja sitten illalla melkeinpà ylipukeudutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
pakko heittàà yksi oma mielipiteeni ehkà vàhàn aiheen vierestà... minusta suomessa on joskus liian suuri ero arkipukeutumisenja juhlapukeutumisen vàlillà. arkena mennààn tuulipuvussa ja sitten illalla melkeinpà ylipukeudutaan.

Mulla ei esim. ole yhtään tuulipukua ja just yksi päivä metrossa katselin että ei tullut yhtään tuulipukua vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja PojanÄiti04:
en nyt sit todellakaan tiiä mitä laittaa!!! koska mulla ei ole mitään siistejä suoria housuja! |O |O yhdet on ja ne on ihan kauheessa kunnossa lahkeista!

käy nopsaa hakemas halppiksesta suorat housut tai joku pitkä mekko.

Kyllä minusta siistit farkut käy, turha ostaa yhtä tilaisuutta varten epämukavat suorat housut.
Mulla löytyy kyllä kaapista suoria housuja ja hameita mutta harvemmin käytän, ristiäisiin, rippijuhliin ja häihin lähinnä.

Kun ne farkut yhdistää kivaan paitaan ja pikkutakkiin niin asu on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:

Mulla ei esim. ole yhtään tuulipukua ja just yksi päivä metrossa katselin että ei tullut yhtään tuulipukua vastaan.

hyvà pointti muuten: pààkaupunkiseudulla pukeudutaan paljon paremmin

Paha vastata tähän kun en omista yhtään tuulipukua, mieheni firma kustansi just jokaiselle työntekijälle ja puolisoille talvitoppapuvun ja minä kiletäydyin kunniasta, en näe mitään syytä haalia itselleni vaatetta vain koska saa jos en ikinä aio käyttää. Arkena voin pitää farkkuja ja suoriakin housuja saapikkaiden ja korkokenkien kera, juhlaan tykkään laittaa hienoimpia päälleni jos van juhlan aste sallii. Vaatimattomuutta minusta on turha hakea, sitä en osaa. Jos on juhlan paikka niin silloin juhlavaatteet.

ne ristiäiset on 3 tunnin päästä! ajattelin eka että: musta jakku,musta tiukkapaita ja farkut ja mustat saappaat.

no nyt sit olen katsonut että,. musta jakku, mustavalkoinen paita... ja ne suorat housut jotka on kauheessa kunnossa lahkeista, pakko varmaan alkaa käsin ompelee sitten.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja PojanÄiti04:
ne ristiäiset on 3 tunnin päästä! ajattelin eka että: musta jakku,musta tiukkapaita ja farkut ja mustat saappaat.

no nyt sit olen katsonut että,. musta jakku, mustavalkoinen paita... ja ne suorat housut jotka on kauheessa kunnossa lahkeista, pakko varmaan alkaa käsin ompelee sitten.. :|

onko niissä kuin paljon pituusvaraa?
jos vaan taitat sen lahkeen reunan sisäänpäin ja harsit sen kiinni niin ajaa sen asian.

Eri mieltä. Viime Helsingin reissulla oikein pysähdyin ihmettelemään ja katselemaan kaupungilla kulkijoita. Käsitykseni on aina ollut tuo pääkaupunkiseudulla pukeudutaan peremmin, mutta kyllä esim. Oulussa pukeudutaan vähintään yhtä tyylikkäästi.

Jaa. Johtuisikohan se esim. huomattavasti lyhyemmistä julkisten kulkuneuvojen odotusajoista kuin täällä maalla? Ja kauppakeskuksissa pärjää huomattavasti vähemmällä vaatetuksella (varsinkin jos alakertaan hurauttaa autolla) kuin pikkukaupungeissa pienten kauppojen välillä ulkoilmassa juosten. Suomessa ehkä tuulipuku keski-ikäisillä juu mutta eipä nuo italialaiset mammat liiemmälti sillä tummanpuhuvalla mummovaatetuksellaankaan pääse ylpeilemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Paha vastata tähän kun en omista yhtään tuulipukua, mieheni firma kustansi just jokaiselle työntekijälle ja puolisoille talvitoppapuvun ja minä kiletäydyin kunniasta, en näe mitään syytä haalia itselleni vaatetta vain koska saa jos en ikinä aio käyttää. Arkena voin pitää farkkuja ja suoriakin housuja saapikkaiden ja korkokenkien kera, juhlaan tykkään laittaa hienoimpia päälleni jos van juhlan aste sallii. Vaatimattomuutta minusta on turha hakea, sitä en osaa. Jos on juhlan paikka niin silloin juhlavaatteet.

samaa mieltà sun kanssa, vaatimattomuutta turha hakea, mutta myòs sità mieltà ettà tyylikkyys ei tule ylipukeutumisesta, pàinvastoin. eikà pukeutumisen pidà olla kuitenkaan este mihinkààn juhlaan.

Ristiäisiin eikä muihinkaan juhlallisiin tilanteisiin pukeudutan farkkuihin. Pukeutumissääntönä ristiäisiin on hyvä pitää SMART CASUAL, eli naisilla jakkupuku (housu tai hame) ja miehillä suorat housut ja kauluspaita, mahd. myös puvun takki.

Alkuperäinen kirjoittaja Amiora:

Jaa. Johtuisikohan se esim. huomattavasti lyhyemmistä julkisten kulkuneuvojen odotusajoista kuin täällä maalla? Ja kauppakeskuksissa pärjää huomattavasti vähemmällä vaatetuksella (varsinkin jos alakertaan hurauttaa autolla) kuin pikkukaupungeissa pienten kauppojen välillä ulkoilmassa juosten. Suomessa ehkä tuulipuku keski-ikäisillä juu mutta eipä nuo italialaiset mammat liiemmälti sillä tummanpuhuvalla mummovaatetuksellaankaan pääse ylpeilemään...

no enpà nyt oikein ymmàrtynyt tuota mummojuttua. itse asun milanossa, jossa minusta ihmiset pukeutuvat hyvin! ei se ole maailna tàrkein juttu silti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ristiäisiin eikä muihinkaan juhlallisiin tilanteisiin pukeudutan farkkuihin. Pukeutumissääntönä ristiäisiin on hyvä pitää SMART CASUAL, eli naisilla jakkupuku (housu tai hame) ja miehillä suorat housut ja kauluspaita, mahd. myös puvun takki.

:D sä voit tunkea smart casualis vaikka haitariis. mulla ei ole eikä tule jakkupukua eikä mua silti ole tuijotettu ulos yksistäkään juhlista. toivottavasti en koskaan saa kutsua sun järjestämiin juhliin, jos sulle ihmisen VAATTEET on noin tärkeät. mulle oleellisempaa on se, että juhlahetkellä mulla on tärkeät ja rakkaat ihmiset ympärillä, oli niillä sitten vaikka tsimmarit ja karvahattu päällä.

Paha vastata tähän kun en omista yhtään tuulipukua, mieheni firma kustansi just jokaiselle työntekijälle ja puolisoille talvitoppapuvun ja minä kiletäydyin kunniasta, en näe mitään syytä haalia itselleni vaatetta vain koska saa jos en ikinä aio käyttää.

Itse oilsin ottanut ja lahjoittanut sen eteenpäin johonkin vähävaraisten joulukeräykseen.

samaa mieltà sun kanssa, vaatimattomuutta turha hakea, mutta myòs sità mieltà ettà tyylikkyys ei tule ylipukeutumisesta, pàinvastoin. eikà pukeutumisen pidà olla kuitenkaan este mihinkààn juhlaan.

Juu ylipukeutuminenkin on virhe. Esimerkiksi tuohon ristiäisjuhlaan ei ole tarkoitus laittaa biletoppia eikä iltapukua, mutta suht pitkä mekko käy silti. Sama suht pitkä mekko käy häihin, mutta sinnekään ei ole sitten tarkoitus laittaa valtavahelmaista juhlapukua.. Mutta kun on paikka laittaa se ihan selästä avonainen, olkapäät paljastava, helmasta kahiseva iltapuku niin innoissani myös sen laitan. Ihan sama sitten miten muut pukeutuu, toiset ovat aina hissukseen pukeutumisen kanssa, toiset peittelevät (turhaan) vartaloaan, mutta olen minä silti toisia saanut innostettakin pukeutumiseen kun olen vaan rohkeasti itse pukeutunut juhliin kunnolla. Tosin jos joku tulee mua yllättäen kotiin katsomaan niin näkee mut 90-luvun nappiverkkareissa ehkä joita mies pilkkaa vaikkei sillä tosiaan ole siihen varaa kun sen kotiverkkareissa on reikiä. Eli tilanteen mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Paha vastata tähän kun en omista yhtään tuulipukua, mieheni firma kustansi just jokaiselle työntekijälle ja puolisoille talvitoppapuvun ja minä kiletäydyin kunniasta, en näe mitään syytä haalia itselleni vaatetta vain koska saa jos en ikinä aio käyttää.

Itse oilsin ottanut ja lahjoittanut sen eteenpäin johonkin vähävaraisten joulukeräykseen.

Nolompaa siinä olisi ollut sitten, se kun joku olisi havainnut että annan pois firman antaman lahjan. Ja koska siellä porukka myös tietää, että olen aika pikkuisen kokoinen niin en voinut tilata isompaa kokoakaan ja lahjoittaa esim. anopille..

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no enpä minäkään hameista kamalasta tykkää, mutta kyllä mulla aina hame löytyy ihan juhlia varten. farkuilla voi tietty johonki "vähemmän merkityksellisiin" juhliin mennä, mutta mun mielestä kastejuhla on niin juhlallinen tilanne ettei farkuilla sinne kannattais lähtee.

ja honostooppari: mun mielestä miehille sopii ihan juhla-asuksi siistit farkut ja juhlapaita mutta naisella mun mielestä hame tai suorat housut on ne juhlavaatteet.

tätä voisin peesata

farkut ja farkut. niitàkin on niin erilaisia, arkifarkkuja ja paljon juhlallisempia. ja lopputulos riittuu miten muuten pukeutuu: juhlava paita, siisti look, kampuas, korut, laukku ja kengàt. muutenkin riippuu ristiàisità ja isàntàvàestà.

Farkut on aina farkut :saint: Ei niistä mielestäni saa juhlahousuja tekemälläkään. Juhliin pukeudutaan juhlittavaa arvostaen.

Yhteistyössä