Siis onko lapseni muka paljo hoidossa?!

• Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
mie
onhan tuo aika paljon, itellä noin kerran kuukaudessa hoidossa, mut ihan kivahan se on kun olette niin läheisiä äitisi kanssa ja pääset rauhassa kauppaan, ei se lapsi siitä kärsi, päin vastoin...yleensä lapset kyllä tykkää viettää mummin kanssa aikaa...

Vaan oli ihanata viiä tuo meidän 1v10kk eilen mummulaan yöksi. Sinne se jäi hyvillä mielin, pussas ja sanoi moikka! kun lähdettiin. Olivat tehneet lettuja iltapalaksi, nukkunu 12h yöunet ja aamusta lähteneet kävelylle naapuriin katsomaan heppoja.

Me käytiin ukon kanssa kuppilassa, heiluteltiin peittoja koko yö ja juteltiin pitkälle aamuun asti kunnes nukahdettiin sylikkäin ja herättiin puoliltapäivin. Tunti vietettiin aamukahvien ja lehden parissa ja lähdettiin hakemaan lapsi kotiin. Siellä se justiin heräilikin päikkäreiltä. Selitti ja puhua pälpätti mitä kaikkea kivaa oli mummin kans tehty.

Ilta meni täällä kotona porukalla tehdessä kotitöitä, kaupassakin käytiin. Ja oli lapsi mukana ;) Olo on varsin rentoutunut. Kuukauden päästä uudestaan!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
Vaan oli ihanata viiä tuo meidän 1v10kk eilen mummulaan yöksi. Sinne se jäi hyvillä mielin, pussas ja sanoi moikka! kun lähdettiin. Olivat tehneet lettuja iltapalaksi, nukkunu 12h yöunet ja aamusta lähteneet kävelylle naapuriin katsomaan heppoja.

Me käytiin ukon kanssa kuppilassa, heiluteltiin peittoja koko yö ja juteltiin pitkälle aamuun asti kunnes nukahdettiin sylikkäin ja herättiin puoliltapäivin. Tunti vietettiin aamukahvien ja lehden parissa ja lähdettiin hakemaan lapsi kotiin. Siellä se justiin heräilikin päikkäreiltä. Selitti ja puhua pälpätti mitä kaikkea kivaa oli mummin kans tehty.

Ilta meni täällä kotona porukalla tehdessä kotitöitä, kaupassakin käytiin. Ja oli lapsi mukana ;) Olo on varsin rentoutunut. Kuukauden päästä uudestaan!
Kuulostaa ihanalta. :)

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:

Hienoa! Onnittelut että hoidatte upeasti myös parisuhdettanne, varmasti teki hyvää kaikille osapuolille.

RokkiVosu: ei ole yhtään tuomittavaa jos napero on mummolassa hoidossa tuon vertaa...ja mikä on sitten loppujen lopuksi se raja josta voidaan ns tuomita.

Me ainakin miehen kanssa nautitaan siitä, että voidaan lähteä kaupoille ja jättää kaikki kolme muksua mummolaan...saadaan katsella kaupassa meitä kiinnostavia asioita ihan rauhassa ja tehdä sitten ne ostoksetkin ihan rauhassa. Meillä keskimmäinen muksu on sellainen kovapäinen elohopea, että sen kanssa on monesti tekemistä jotta kauppareissut menee ns sujuvasti ja ilman huutoa.

dilemma
ai kauheeta, mulle ei ole tullut kertaakaan aiemmin mieleen, että meidän poika olisi liikaa mummolassa hoidossa... pitäisikö näiden lukemieni kommenttien jälkeen alkaa holestumaan?

poika on 6kk ja lähes joka viikko hän on mummolla hoidossa vähintään 6 tuntia putkeen. minä käyn töissä, kuten myös mieheni ja välillä mummo haluaa pojan luokseen, vaikka mies olisikin kotona ja voisi pojan kanssa ihan hyvin olla. en ole ajatellut kertaakaan, että näistä hoitoreissuista olisi pojalle haittaa. yökylässäkin hän on mummolassa ollut jo kaksi kertaa ja kerran on mummo nukuttanut pojan omaan sänkyyn kotiimme ja me olemme sitten tulleet kymmenen aikaan vapauttamaan mummon.
ja ihan oikeasti olemme laittamassa poikaa päiväkotiin viimeistään kun hän täyttää vuoden. että silloinhan hän on joka päivä 6-8 tuntia "vieraassa paikassa" hoidossa. tämän täytyy lähennellä monen mielestä jo heitteillejättöä...
kyllähän sitä voisi lapsen itse hoitaa kotona vaikka aikuiseksi asti, jos sattuisi onni lykästämään joku lauantai lottoarvonnassa. mutta luulen, että siltikin haluaisin lapsen tottuvan mummoonsa ja hänen hoitoon ja tietysti ihan uusiinkin ihmisiiin.

ja täytyy vielä sanoa, että rakastan poikaani hirmuisesti ja vaikeaa tulee olemaan hänet viedä päiväkotiin kaikesta huolimatta.

Meillä on lapset mummoloissa myös paljon. Asutaan kaikki lähekkäin ja kyläillään porukallakin usein. Usein kysytäänkin, että tulisiko **** päiväksi tänne, tai yöksi. Jos ollaan vaikka ostoksille lähdössä niin usein viedään toinen tai molemmat siksi aikaa kylään. Myöskin lääkärit ym. hoituu usein niin, että se kenen ei ole pakko olla mukana, on hoidossa. Tai en osaa pitää sitä "hoitoon" viemisenä kun ovat aina tervetulleita, perheenjäseniä.

Usein vien myös kyläilemään lapset jos tarvitsee leipoa, siivota, käydä koirien kanssa jossain jne., kaikille mukavampaa näin.

Kateellinen saa toki olla ja niin varmasti olisin itsekin jos ei vastaavaa apua olisi lähellä. Mutta syyllistää ainakaan minua on turha. ;) Itsellä asuu isovanhemmat kaukana eikä ole ikinä tulleet läheisiksi, olen ikionnellinen lasteni puolesta kun heillä on tämä asia toisin.

Rokkivosu
Ai tänne on tullu lisää vastauksia :)
käytiin eilen syömässä koko porukka ja taytyy sanoa että mielummin käyn ilman ipanaa ;) Vaikka hän tosi kiltisti olikin niin oma syöminen meinaa jäädä herran viihdyttämisen jalkoihin. Hän kun ei millään jaksaisi istua tuntia paikoillaan, vaan konttailemaan pitäisi päästä.
Silloin tällöin on kiva käydä koko perheellä, mutta ensi kerralla poika saa mennä taas mummolle siksi aikaa :D

l
Siis mä en edelleen ymmärrä miksi täällä ollaan niin vihamielisiä jos joku haluaa "päästä helpommalla"? Mitä pahaa siinä on? Lapsi on kuitenkin suurimman osan ajasta sun kanssa. Mummo haluaa lapsen luokseen ja lapsi viihtyy siellä. Mä en käsitä miksi ei saisi päästä vähän helpommalla kun siitä ei kerta ole mitään haittaa kenellekään. Ja niille jotka väittää et noin pieni ei saa olla vielä erossa, niin ihan kehityspsykologitkin on sanoneet et vuoden ikäinen voi olla yhtäjaksoisesti vuorokauden ensisijaisesta hoitajasta erossa ilman et siitä on kehityksellisesti haittaa... joten satunnaiset tunnit sillon tällön ei merkkaa yhtään mitään.

Rokkivosu
Ja ai kauhee, torstaina jää poika maanantaiaamuun asti ilman äitiä :eek:

siksi ei saa päästä helpommalla, kun ei muutkaan pääse. Kun itse olet lapsesi tehnyt niin itse se on hoidettava. Ja lässynlässyn :whistle: Siksi koska elämästä pitää tehdä tahallisesti hankalampaa ja helpolla pääseminen tekee vaan uusavuttomaksi :whistle:
Äitinä täytyy uhrautua aina ja jatkuvasti ja lapsi pitää pitää tississä kiinni ekaluokkaan asti, kaikki muu on väärin. Siltä ainakin välillä tuntuu :kieh:

.
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Äitinä täytyy uhrautua aina ja jatkuvasti ja lapsi pitää pitää tississä kiinni ekaluokkaan asti, kaikki muu on väärin. Siltä ainakin välillä tuntuu :kieh:
Itse vedät ääripäät tähän keskusteluun. Ja normaalille äidille ei lapsen kanssa ole ole uhrautumista, miksi sinulle on?

Kysyit onko lapsesi paljon mummolasa hoidossa. Ja vastaus on ihan selkeä kyllä. Itse tiedät vaikuttaako lapseen hyvällä vai huonolla vai ei millään tavalla. Ja ilmeisestikin mummolla olo ei teidän tapauksessa ole millään lailla negatiivinen juttu.
Tosi monille useiden öiden ero pienestä lapsesta on liian kova pala, mene ja tiedä miksi toisille ei ole ja toiselle on.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Itse vedät ääripäät tähän keskusteluun. Ja normaalille äidille ei lapsen kanssa ole ole uhrautumista, miksi sinulle on?

Kysyit onko lapsesi paljon mummolasa hoidossa. Ja vastaus on ihan selkeä kyllä. Itse tiedät vaikuttaako lapseen hyvällä vai huonolla vai ei millään tavalla. Ja ilmeisestikin mummolla olo ei teidän tapauksessa ole millään lailla negatiivinen juttu.
Tosi monille useiden öiden ero pienestä lapsesta on liian kova pala, mene ja tiedä miksi toisille ei ole ja toiselle on.
Ai mä vedän ääripäät :whistle: kun jotku täällä vaahtoo että mä en tyyliin itse hoida ollenkaan lastani ja lapsi on aina mummolassa.
Uhrautumisella mä tarkoitan sitä, että äiti ei monenkaan mielestä ilmeisesti saa nauttia ajasta ilman lasta, vaan se lapsi on otettava aina ja joka paikkaan mukaan, vaikka joskus on kivempaa mennä ilman häntä.

Itselläni sama onnekas tilanne, olemme koko perhe tiiviisti tekemisissä. Juuri lauantaina "hoidin" siskonpoikaani että sisko pääsi treffeille :) Ihanaa kun ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa jos "hylkään" lapseni mummolaan, kaikki olemme ihan vapaaehtoisesti paljon tekemisissä :flower:

Yhteistyössä