Siis olenko minä nyt ainut idiootti äiti...

Meillä käytetään aurinkorasvaa. Oon lukenu ihan tarpeeksi tuosta säteilystä, jota aurinkoisemme suo.. Ja luulempa kyllä, että se ihon kärähtäminen ei ainakaan voi aurinkorasvan laitosta johtua!
 
mindy
Meillä ei ole tänä kesänä laitettu kuin kerran lapsille aurinkorasvaa.
(Mummu laittoi, kun oltiin päivä rannalla.)
Viime kesänä laitoin aina hyvissä ajoin ennen ulos menoa aurinkoisina päivinä ja kolmella neljästä lapsesta iho punoitti/paloi. Yksi lapsista on tummempi ihoinen, joten kärsii olla auringossa paremmin.
Tänä kesänä otettiin ihan kokeilumielessä ettei laiteta kenellekkään minkäänlaisia rasvoja ja hyvin on pärjänneet ilman.
Vaikka näitä kuumia auringonpaisteisia päiviä on todellakin ollut
ja ulkoiltu lähes koko päivän ja oltu rannalla.
 
En mäkään ole noita meidän lapsia juuri koskaan rasvannut. Esikoiselle taisin ostaa yhden pullon aurinkorasvaa, kun hän oli pieni, mutta huomasin varjon ja vaatetuksen paremmaksi vaihtoehdoksi meille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkuli:
Meillä käytetään aurinkorasvaa. Oon lukenu ihan tarpeeksi tuosta säteilystä, jota aurinkoisemme suo.. Ja luulempa kyllä, että se ihon kärähtäminen ei ainakaan voi aurinkorasvan laitosta johtua!
peesi. jos iho on mennyt pahaksi aurinkorasvan käytöstä niin vaihda rasvaa. hyviä rasvoja saa apteekeista. mä olen ihan järkyttynyt siitä jos ei lapselle laiteta aurinkorasvaa°(tai vaateteta niin että iho ei pääse altistumaan auringonvalolle)! ihan liikaa olen lukenut siitä miten säteily aiheuttaa solutason mutaatioita (lue: syöpää ) ettei kävisi mielessäkään jättää rasvaa laittamatta.. jätä samalla se lapsi niihin tupakointikoppeihin seisomaan aina päiväksi kerrallaan.. eihän se tupakansavu aivan varmasti sitä syöpää aiheuta.. lapsesi kuitenkin saattaa joskus myöhemmällä iällä kärsiä tuosta tyhmyydestäsi sairastumalla.. onko oikeasti sen arvoista? niin ja sitä aurinkorasvaa tulee levittää noin puolta tuntia ennen aurinkoon menoa ja lisäillä pitkin päivää..

käyppäs juttelemassa asiantuntijan kanssa asiasta ja mieti uudestaan kannattaako laittaa vaiko ei..


ja sitä paitsi, ei se ole se palaminen se maailmanloppu vaan se UV-säteily (joka on ionisoivaa säteilyä (=aiheuttaa solumutaatioita=syöpää ) on se mikä on vaaraksi.. se jos iho on muutaman päivän hellänä on pieni paha siihen nähden että kuolee melanoomaan..

 

Yhteistyössä