Siis oikeesti.... Tuo naapurin ekaluokkalainen on alkanut tulla meille koulun jälkeen, kun sillä ei ole avainta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap...

Vieras
eikä niillä ole ketään kotona! Niitten isä, sisarukset tulevat kyllä suht pian (puoli tuntia?) mutta en tiedä yhtään mihin aikaan eikä se lähde ennen kuin joku tulee hakemaan. Tänäänkin tuli ovelle että "mun täytyy tulla teillek un iskä ei oo vielä kotona eikä mulla oo avainta"vaikka mun oma ekaluokkalainen ei ole vielä edes päässyt koulusta! Täällä mä nyt sitten hengailen sen kanssa, kun olisin voinut vielä viettää pienen rauhaisan oman hetken vauvan nukkuessa, ennen kun oma tyttö tulee koulusta!!
Ja tätä tapahtuu nykyään aina vaan useammin!!
Useimmiten tulee oman tyttöni kanssa samaan aikaan ja suoraan meille. En oikein tykkää, koska meillä oma lapsi ensin koulusta tullessaan söisi välipalan ja tekisi läksyt, mutta eipä onnistu kun täällä on kaveri..
Ei ole tosiaan ollut tällaisesta puhetta naapurin kanssa, eikä ole siis niin tuttu että oltaisiin mitenkään juttusilla! Mut on se nyt kumma homma kun se lapsi ei saa avainta ja ketään ei ole kotona!!
En kai mä oikein voi sille lapsellekaan sanoa että et saa tulla, odota vaan siellä ulkona että teille tulee joku...??

Mut en tosiaankaan siis ala miksikään lapsenvahdiksi monta kertaa viikossa!

ja "hyvähän meille on tulla" kun olen kotona aina vauvan kanssa, mutta sanon kyllä nyt ihan suoraan että olen sen verran omaa rauhaa rakastava, että en tosiaan halua meille joka päivä naapurin kersaa aina tiettyyn aikaan päivästä, ja etenkään koulun jälkeen suoraan!

Kysyisin naapurilta ihan suoraan, että mitä viddua, missä vaiheessa minusta tuli joku automaattinen iltapäivähoitaja?

Ja voisin kyllä jättää lapsen ihan pihallekin odottamaan, toteamalla että meille ei nyt sovi. Joo, oon julma, mutten alkaisi kerta toisensa jälkeen vastoin tahtoani lapsenvahdiksi.

tuntuu vaan hieman hölmöltä mennä sinnekään ovikelloa pimpottelemaan että moi, tietteks kun ei oo ihan ok et teiän lapsi tulee meille.... kun ollaan siis naapureitten kanssa vaan "moi-tuttuja", en millään kehtaisi, etenkään kun en tiedä vaikka heidän mielestään homma olisi vaikka kuinka ok kun kerran olen kotona....

Tuollaisia idiootteja vanhempia on, jotka eivät anna lapsilleen avaimia, kun vielä hukkaavat ne. Minua on naapurin lapsi tullut pyytämään avaamaan pyöräkellarin oven, että hän saa pyöränsä pihaleikkeihin (silloin kun se ei seiso jatkuvasti pihalle jätettynä), kun hänellä ei ole avaimia ja vanhemmat eivät ole kotona.

[QUOTE="vieras";24939841]Tuollaisia idiootteja vanhempia on, jotka eivät anna lapsilleen avaimia, kun vielä hukkaavat ne. Minua on naapurin lapsi tullut pyytämään avaamaan pyöräkellarin oven, että hän saa pyöränsä pihaleikkeihin (silloin kun se ei seiso jatkuvasti pihalle jätettynä), kun hänellä ei ole avaimia ja vanhemmat eivät ole kotona.[/QUOTE]

mistä te voitte tietää, onko sillä lapsella avaimet vai ei.. jospa teeskentelee unohtavansa avaimia, koska haluaa tulla teille?

ei aina kannata heti ajatella pahinta niistä vanhemmista, ehkäpä he eivät tiedä, että tyttö tekee tuommoista.

Hetkinen, siis nyt vaan reippaasti juttelemaan naapurin kanssa. Jos ette ole edes mitenkään hyviä tuttuja, niin eihän tuo hoitosysteemi nyt sovi ollenkaan. Sanot vaan, että joko antavat kersalle oman avaimen tai voit ottaa teille vara-avaimen, jonka lapsi voi tarvittaessa hakea. Sanot vaan, että teille ei sovi, että joka päivä suoraan koulusta tullaan kylään. Ei sitä tarvitse mitenkään perustella.

oikesti, jos et kehtaa mennä puhumaan niin ei sun varmaan tartte ku pari kertaa sanoa et nyt ei oikein sovi, kun tyttö tulee oven taakse, eiköhän se mene vanhemmilleekkin kaaliin ja jättävät sut rauhaan ja antavat avaimen. ei tommonen kyl mullekkaan passais!!

mistä te voitte tietää, onko sillä lapsella avaimet vai ei.. jospa teeskentelee unohtavansa avaimia, koska haluaa tulla teille?
Ei tule meille sisään, vaan tulee rimputtamaan ovikeloa ja pyytämään, että tulen avaamaan omilla avaimillani sen pyörävaraston oven, kun hänellä EI ole AVAIMIA. Ei edes kysy meidän lasta ulos samalla, muuten voi käydä kysymässäkin.

No menet vaikka vauvan kanssa pihalle odottamaan ja nappaat oman lapsesi mukaan ja menette vaikka kävelylle siksi aikaa kun lapsi pääsee kotiinsa, jospa muutaman kerran jälkeen ymmärtää että et olekaan välttämättä kotona, jos et suutasi auki saa.

[QUOTE="vieras";24939915]Ei tule meille sisään, vaan tulee rimputtamaan ovikeloa ja pyytämään, että tulen avaamaan omilla avaimillani sen pyörävaraston oven, kun hänellä EI ole AVAIMIA. Ei edes kysy meidän lasta ulos samalla, muuten voi käydä kysymässäkin.[/QUOTE]

Suu auki, sanot että et ehdi, mene hakemaan omia vanhempiasi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
muuten, kuka hänet tulee hakemaan teiltä kotiin? siinähän sulla on helppo sanoa että se avain täytyy antaa lapselle. eikä minusta ole hyvä systeemi se, että sulle tulee vara-avain, koska silloin olet ikänkuin valmiudessa odottamassa tytön kotiintuloa jotta voit antaa hänelle avaimen. et voi siis olla neuvolassa tms. kun pitää vahtia, tarviiko naapurin tyttö avainta. eihän se sun asia ole huolehtia hänen asioistaan. voivat laittaa tytön ip-kerhoon jos ei voi olla yksin kotona. mutta siinäpä se: sinä olet ilmainen piika.

[QUOTE="vieras";24939945]Suu auki, sanot että et ehdi, mene hakemaan omia vanhempiasi.[/QUOTE]Ai sieltä kaupasta tai muualta, missä sattuvat olemaan? Eivät ole kotona. Juu, ja aion joku kerta sanoa, etten voi tulla avaamaan.

[QUOTE="vieras";24939935]No menet vaikka vauvan kanssa pihalle odottamaan ja nappaat oman lapsesi mukaan ja menette vaikka kävelylle siksi aikaa kun lapsi pääsee kotiinsa, jospa muutaman kerran jälkeen ymmärtää että et olekaan välttämättä kotona, jos et suutasi auki saa.[/QUOTE]

no jotain tuollaista ajattelin nyt alkuun, jos ihan mahdottomaksi alkaa mennä niin pakkohan se on käydä sanomassa että ei sovi tällainen. Nyt se sanoi, että ei löytänyt avainta repustaan... eli voi olla että tekee sen tahallaan että pääsee meille..Mutta luulisi nyt että vanhemmatkin sille jotain sanoo, kun sen sisarukset joutuu sen usein meiltä koulun jälkeen hakemaan...

Mene naapureiden ovelle ja sano:"HEi, olen x tuosta naapurista. Nyt useana päivänä teidän Y on tullut meille suoraan koulun jälkeen...meillä on vauva siihen aikaan nukkumassa ja aika on melko hankala- tarvitsisin itsekin lepoa ja se aika on oikeasti minun harrastusaikaa. Me ollaan oman tytön kanssa sovittu, että välipala syödään ensin ja sitten tehdään läksyt- sen jälkeen on aikaa kavereille ja sitten voi meillekin tulla ja vierailla myös toisin päin. Jos teillä on avain usein kadoksissa, niin kannattaisiko harkita vara-avainta?" Ehdota, että vaihdatte vastaisuuden varalle vaikka puhelinnumerot. Voithan sinäkin tarvita joskus naapuriapua.

Itsekin olisin ehdottanut tuota, että käy siellä juttusilla ja pyydä vara-avain teille. Sen voi noutaa, mutta muuten ei sovi että tulee joka päivä koulun jälkeen teille.

Lapsi varmaan pelkää olla yksin kotona. Siksi unohtelee, että pääsee teille. Yks vaihtoehto on, että sovitte et lapsi tulee koulun jälkeen teille. Annat omalle ja tälle välipalan ja pistät tekemään läksyt ja otat korvauksen asiasta.

Mut jos et halua lasta, niin sano suoraan. Joko vanhemmille tai tälle lapselle. Tietääkö ne vanhemmat, että lapsi aina odottaa teillä? Ehkä ne luulee, että se odottaa kotipihassa. Jos asia ei ole sulle ok, niin sano. Tai kysy jos sun lapsi voi välillä mennä naapuriin koulun jälkeen. (ovat sitten keskenään siellä).

Pienen vauvan äitinä on tietysti kurjaa, kun ne lepohetket on harvassa.

Yhteistyössä