Siis nyt loppu mun tytön ja "Neean" ystävyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Oletko ihan asiallisesti jutellu tytön käytöksestä hänen äitinsä kanssa? Voisi olla ihan hyvä idea, meinaan jos ajattelit perua synttärikutsunkin, niin varmaan olis kiva äidin mielestäkin tietää että miksi.
Kuulostaa siltä, että tuolla pienellä ihmisen alulla on paha olla jotenkin, koska noin käyttäytyy. Lapsethan käy leikeissä asioita läpi, ei tuollaisia juttuja ihan vain omasta päästä voi keksiä onhan se täytynyt kuulla jostain että pää irti leikataan. Noita tosin voi kuulla vaikka rajummista piirretyistä yms.
Mun mielestä ei vielä kyllä 5v lasta kannata oitis tuomita, ei vielä voi olla täysin vastuussa. Tietysti voi odottaa jotain tapoja, mutta ensin kannattas miettiä et mistä tuollanen käytös johtuu eikä vaan leimata huonotapaseksi kakaraksi. Jotain hyväähän sun tyttäreskin hänessä näkee, koska haluaa hänen kanssaan leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Puhuit aluksi, että tytön kotona on ongelmia. Nyt niitä ei olekaan?
Aina puhutaan näistä "Auvisista" että miten voidaan asioita estää; ei ainakaan sillä ettei ilmoiteta asioista lastensuojeluun, jos kotona ryypätään yms. ja lapsi puhuu tappamisesta.
Mitä nopeammin tämä lapsi "hoitoa" saisi, sen parempi.
Ei se asia selviä sillä, ettei tiettyä lasta kiusata, kiusaa sitten muita. Ja tuollaiset käytösongelmat lapsuudessa eivät tiedä hyvää aikuisiälle. Toivottavasti päiväkoti reagoi.

Taisin todeta, että tytön kotona tuntuu aina riittävän rahaa röökiin ja kaljaan. En mä muista mahdollisista ongelmista tiedä. Eikä siellä mun käsitykseni mukaan molemmat vanhemmat ryyppää, tai kukaan kieri kaatokännissä lattialla. Lapsella on asialliset vaatteet, hän tuntuu olevan ihan hyvin syötetty (eli ei vaikuta nälkiintyneeltä ), hänestä pidetään kyllä huolta (ei juokse aamusta iltaan yksin ulkona), jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kuka haluaa pienen lapsensa meikattavaksi? en turhamaisempaa tiedäkään :x

oi,voi,voi,voi voi :headwall: :headwall: :headwall: Mitä sitten,säkin oot katelinen vaan,mä olisin antanut ainakin mielelläni laita meikki mun lapsille ;)

Ainahan pikkutytöt tykkäävät meikata, omanikin usein vieraili meikkipussillani ja entäs kun ihan luvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Entinen kuopus sai myös aikanaan kuulla naapuriin sijoitetulta moniongelmaiselta pikkupojalta, että kun hän seuraavan kerran tulee meidän pihalle, niin vieraalla pojalla on mukanaan hirttoköysi eskari-ikäisen poikani varalle. Olin yhteydessä heti pojan huoltajaperheeseen, ja asiasta puhuttiin silloin suoraan. Pieni näki painajaisia asiasta ja se oli hänelle tosi vaikea paikka, ja pitkään aikaan hän ei tahtonut leikkiä yksin suojaisalla maalaistalon pihallamme.

Jossain vaiheessa paljon myöhemmin, ison ryhmän yhteisleikissä tämän vieraan pojan kanssa pelko helpotti, ja ehkä myös tällä vieraalla pojalla oli helpompaa turvallisessa sijoituspaikassa kuin kotonaan, jossa hän oli hirttämispuheet oppinut ja sellaisten kohteena ollut itsekin. Kun niitä ei enää tarvinnut kuulla, poikakin rauhoittui ja kasvoi mukavaksi nuoreksi mieheksi, joka silloin tällöin nykyään kyläilee meillä.

:flower: Ihana, onnellinen loppu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta:
aikuinen ihminen hoitaa tuollaisen tilanteen räkyttämällä täällä, haukkumalla 5-vuotiasta lasta ja hänen perhettään, muttei tee elettäkään auttaakseen tai saadakseen edes lapselle apua? :o on maailma taas mallillaan... :headwall:

Mitenköhän monta kertaa mä olen jo ehtinyt todeta, että puhun asiasta päiväkodissa, kerron huoleni heille, he ovat ammattilaisia ja osaavat kyllä ilmoittaa lastensuojeluun jos on tarvetta.
Se riittää mun mielestä auttamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Muuttanut:
Oletko ihan asiallisesti jutellu tytön käytöksestä hänen äitinsä kanssa? Voisi olla ihan hyvä idea, meinaan jos ajattelit perua synttärikutsunkin, niin varmaan olis kiva äidin mielestäkin tietää että miksi.
Kuulostaa siltä, että tuolla pienellä ihmisen alulla on paha olla jotenkin, koska noin käyttäytyy. Lapsethan käy leikeissä asioita läpi, ei tuollaisia juttuja ihan vain omasta päästä voi keksiä onhan se täytynyt kuulla jostain että pää irti leikataan. Noita tosin voi kuulla vaikka rajummista piirretyistä yms.
Mun mielestä ei vielä kyllä 5v lasta kannata oitis tuomita, ei vielä voi olla täysin vastuussa. Tietysti voi odottaa jotain tapoja, mutta ensin kannattas miettiä et mistä tuollanen käytös johtuu eikä vaan leimata huonotapaseksi kakaraksi. Jotain hyväähän sun tyttäreskin hänessä näkee, koska haluaa hänen kanssaan leikkiä.

Olen mä jutellut tytön äidin kanssa, mutta elin siinä uskossa että asiat olisivat nyt toisin. Puhun kyllä jatkossakin, jos ja kun nähdään.
Pään irti leikkaamista nyt kuulee vaikka pihassa, kun kouluikäiset pojat valomiekkailee, eli en mä usko että lapselle on kotona niin sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Aina puhutaan näistä "Auvisista" että miten voidaan asioita estää; ei ainakaan sillä ettei ilmoiteta asioista lastensuojeluun, jos kotona ryypätään yms. ja lapsi puhuu tappamisesta.
Ei se asia selviä sillä, ettei tiettyä lasta kiusata, kiusaa sitten muita. Ja tuollaiset käytösongelmat lapsuudessa eivät tiedä hyvää aikuisiälle. Toivottavasti päiväkoti reagoi.

Taisin todeta, että tytön kotona tuntuu aina riittävän rahaa röökiin ja kaljaan. En mä muista mahdollisista ongelmista tiedä. Eikä siellä mun käsitykseni mukaan molemmat vanhemmat ryyppää, tai kukaan kieri kaatokännissä lattialla. Lapsella on asialliset vaatteet, hän tuntuu olevan ihan hyvin syötetty (eli ei vaikuta nälkiintyneeltä ), hänestä pidetään kyllä huolta (ei juokse aamusta iltaan yksin ulkona), jne.

Ok. No totuus sekin että joskus käytöshäiriöisiä löytyy "hyvistäkin" perheistä.
Täytyy nyt sanoa että itse entisenä päiväkotityöntekijänä tiedän, ettemme voi mistä tahansa ilmoittaa eteenpäin ilman vanhempien suostumusta.
Eli voi olla ettei tuossakaan voi kun jututtaa vanhempia ja asia jää siihen =/

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Mä kans ihmettelen että ap:tä nyt parjataan. Joka mamma olis varpaillaan jos joku sanois vastaavaa heidän lapselleen.

Tottakai olisin varpaillani, mutta myös huolissaan tästä toisesta tytöstä. Kyllä mun huolenpito ulottuu muidenkin lapsiin.

Sä oot ennenki tullu maininneeksi tuosta tyttös mallijutusta ;) Totta, todella ikävää käytöstä lapselta, mitähän mahtaa ressu kuullu ja nähdä kotona :( Mulla alkoi ainakin surettaan tän neeankin puolesta.

No tuolla "aina tuntuu riittävän rahaa röökiin ja kaljaan" viittaat kyllä vahvasti siihen että ajattelet heillä asiasta ongelmaa olevan.
Oletko sitten sanonut heille tästä heidän lapsensa käytöksestä? Kysyin tossa jo aiemminkin et miten ajattelit sitten sen synttärikutsun perua, olis varmaan kiva tietää mitä lapsi tekee muualla. Vai eikö heitä sitten kiinnosta?

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti:

oi,voi,voi,voi voi :headwall: :headwall: :headwall: Mitä sitten,säkin oot katelinen vaan,mä olisin antanut ainakin mielelläni laita meikki mun lapsille ;)

Ainahan pikkutytöt tykkäävät meikata, omanikin usein vieraili meikkipussillani ja entäs kun ihan luvan kanssa.

Silti, olisi hyvä ihan lapsenkin kannalta, ettei kauneudesta, meikkaamisesta, pukeutumisesta ym. tehtäisi liian suurta numeroa lapsen elämässä. Kohtuuden rajoissa voi noitakin tehdä, mutta lapselle tulisi tehdä selväksi, etteivät ne ole maailman tärkeimpiä asioita. Monipuolisia harrastuksia olisi hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:

Silti, olisi hyvä ihan lapsenkin kannalta, ettei kauneudesta, meikkaamisesta, pukeutumisesta ym. tehtäisi liian suurta numeroa lapsen elämässä. Kohtuuden rajoissa voi noitakin tehdä, mutta lapselle tulisi tehdä selväksi, etteivät ne ole maailman tärkeimpiä asioita. Monipuolisia harrastuksia olisi hyvä olla.

No ollaanko me tehty siitä numeroa? Ei :headwall:
Pukeutumisesta tehdään kyllä siinä mielessä numero, että lapsella on aina siistiä ja toimivaa vaatetta päällä. Mutta kyllä tytön mielenkiinto on ihan jossain muussa kuin oman peilikuvan tuijottamisessa, vaikken toki ole häneltä prinsessaleikkiäkään kieltämässä =). Harrastaa turkin kielen kerhoa, satujumppaa, temppukoulua ja sen sellaista, jalkapalloon haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja joo...:
kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

arhan tädit eivät ala ketään suosimaan ja kehumaan/morkkaamaan lasta heidän kuullen. En usko että tyttöäkään kehuneet, korkeintaan äidille mutta sekään ei ole oikein, jokainen on näköisensä.

Tottakai ne sanoo, että kauniita kuvia, jos niille joku niitä esitteleen tulee ;) Ei kait ne nyt niitä moittimaankaan siinä voi alkaa.

No olihan toi nyt tosi rumasti sanottu mutta tosi naurettavaa käytöstä alkaa aikuisena uhoamaan pikkutytölle et nyt ei heru kutsukorttia ja toivottavasti jää yksin jne... hmm...nykypäivänä lastenohjelmissakin puhutaan ihan avoimesti tappamisesta m, jospa vaikutteet on tulleet Neealle sieltä joten oma lapsesi voi puhua ihan samaan malliin hetken päästä ...mitenkäs sitten reagoit kun kaikki karsastavat sua?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

arhan tädit eivät ala ketään suosimaan ja kehumaan/morkkaamaan lasta heidän kuullen. En usko että tyttöäkään kehuneet, korkeintaan äidille mutta sekään ei ole oikein, jokainen on näköisensä.

Tottakai ne sanoo, että kauniita kuvia, jos niille joku niitä esitteleen tulee ;) Ei kait ne nyt niitä moittimaankaan siinä voi alkaa.

En mä oo koskaan niitä kuvia päiväkotiin vienyt :whistle: , kerroin vaan mistä ne näkee kun tarhantäti kesälomallaan tuli vastaan ja kysyi asiasta.
Mutta nätiksi ne meidän tyttöä kehuu, kuten muitakin tyttöjä siellä. Poikia kutsuvat komeiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Janina:
No olihan toi nyt tosi rumasti sanottu mutta tosi naurettavaa käytöstä alkaa aikuisena uhoamaan pikkutytölle et nyt ei heru kutsukorttia ja toivottavasti jää yksin jne... hmm...nykypäivänä lastenohjelmissakin puhutaan ihan avoimesti tappamisesta m, jospa vaikutteet on tulleet Neealle sieltä joten oma lapsesi voi puhua ihan samaan malliin hetken päästä ...mitenkäs sitten reagoit kun kaikki karsastavat sua?!?!?

Sä ymmärsit ihan väärin. En ole sanallakaan sanonut yhdellekään pienelle tai isolle tytölle mistään synttärikutsun perumisesta, tai siitä että toivottavasti tämä Neea jää yksin. En ole uhonnut kenellekään mitään, puran vaan suuttumustani ja järkytystänikin täällä.

Mun lapseni kanssa ei onneksi ole kiusaamis- ja käytöshäiriöjuttuja ollut. Pientä kinaa tulee aika ajoin tottakai, mutta päiväkodista ei ole annettu noottia mistään vakavammasta.

En mä oo koskaan niitä kuvia päiväkotiin vienyt :whistle: , kerroin vaan mistä ne näkee kun tarhantäti kesälomallaan tuli vastaan ja kysyi asiasta.
Mutta nätiksi ne meidän tyttöä kehuu, kuten muitakin tyttöjä siellä. Poikia kutsuvat komeiksi :)

Mahtaakohan ne äidit kehuskella asialla täällä. En muista muiden ainakaan useampaan otteeseen maininneen asiasta täällä aloituksissaan. Tokihan se kivalta äidistä ja isistä tuntuu, ku omaa lasta kehutaan, mut todellakin ne kehuu kaikkia muitakin. Kukin sit ottaa sen tavallaan.

Jos lapsellanne olisi joku kaveri, jonka kielenkäytöstä ja käytöksestä ette pidä (oletetaan että lapsenne on vielä sen ikäinen, että hänen ystäväpiirinsä on teidän vaikutuspiirisänne) miten toimisitte..
Yrittäisittekö ensin puhua omalle lapsellesi siitä, ettei kaverin käytös ole suotavaa ja ottaisitteko asian esiin myös kyseisen kaverin kanssa. Jos ei- toivottava käytös jatkuisi keskustelisitte kenties lapsen vanhempien kanssa.
Jos se vielä jatkuisi, miten menettelisitte?? Yrittäisitte minimoida lasten keskinäisiä tapaamisia , näin ainakin itse toimisin.

Siis jos kyseessä olisi lapsi, joka ei olisi oman kaverini lapsi, jota olisi ns. pakko tavatakin.
Ei minulla riittäisi kuitenkaan resurssit huolesta huolimatta huolehtia tästä kaverista, jos ei ilmiselvä lastensuojelutapaus olisi.

Mahtaakohan ne äidit kehuskella asialla täällä. En muista muiden ainakaan useampaan otteeseen maininneen asiasta täällä aloituksissaan. Tokihan se kivalta äidistä ja isistä tuntuu, ku omaa lasta kehutaan, mut todellakin ne kehuu kaikkia muitakin. Kukin sit ottaa sen tavallaan.

En mäkään tietääkseni ole kovinkaan monta aloitusta asiasta tehnyt :D. Siis siitä, että päiväkodin tädit sanoi mun tyttöä nätiksi :heart: . Itse asiassa niiden aloitusten määrä taitaa olla puhdas nolla :saint: . Mutta kun tää mallijuttu oli, niin tyttö tottakai kertoi tohkeissaan miten sinne mentiin junalla, kuvauksissa oli paljon kameroita ja valoja, kampaaja kähersi hänen hiuksiaan, yms. Olihan se lapselle elämys. Ja silloin tämä "Neea" oli vetänyt ihan hirveät pultit: et sä oo missään junassa ollu, ei varmaan sua meikattu, sä oot tyhmä ja ruma, jne.

Ne jotka takertuu tuohon, että ravistettava kehuu omia lapsiaan. Onko jotenkin väärin olla ylpeä lapsestaan?

Sitten ravistettavalle.. Millä perustein olet tehnyt johtopäätöksen, että perheessä on alko ongelma? Rahat menee vaan tupakkiin ja kaljaan, eikä lapseen?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä