Siis nyt loppu mun tytön ja "Neean" ystävyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Meilläpäin on myös vastaavanlaisen käytöksen omaava tyttö. Hänellä on tosin ikää jo muutama vuosi enemmän.
Hän haukkuu, sylkee, tönii ja hakkaa muita lapsia. Hän myös manipuloi luokkansa muita oppilaita ja saa ihmeellisellä vallallaan muut tytöt aina joitain tyttöjä vastaan.

Muitten lasten vanhemmat ovat koittaneet puuttua tytön käytökseen ja ottaneet yhteyttä myös lasten vanhempiin. Tytön vanhemmat ovat sitä mieltä että "syntisiä" saakin kohdella huonosti.
Tytön (ja tämän perheen monen muun lapsen ) isä on joskus katsonut ikkunasta kun tyttö on potkinut ja lyönyt "syntisiä naapurin kakaroita", mutta ei ole asiaan millään tavalla puuttunut.
Mahdoton saada tilanteeseen mitään tolkkua, kun vanhemmat eivät tajua että lasten kasvatuksessa on nyt jotain vialla. Ainoa mikä ehkä auttaisi oisi yhteydenotto lastensuojeluun muta sitä ei vielä kukaan ole arvannut tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo...:
kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

arhan tädit eivät ala ketään suosimaan ja kehumaan/morkkaamaan lasta heidän kuullen. En usko että tyttöäkään kehuneet, korkeintaan äidille mutta sekään ei ole oikein, jokainen on näköisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
ihan kauheaa.. en mäkään kyllä antaisi tyttöni leikkiä "neean" kanssa... ja tosiaan sossuun ja neuvolaan yhteyden ottaminen on ihan tarhan tätien työ, kerrot siellä vaan koko jutun =)

Ei tarhan täteille kuulu mitä joidenkin kotona lastenhuoneessa puuhataan ja puhutaan. Toki heille hyvä kertoa mutta mitä enemmän ilmoittajia on, sen parempi.

anteeks juu, ymmärsinkö mä näin väärin? mä käsitin että tää oli tapahtunut tarhalla...?

Juu, tapahtui päiväkodissa, mutta tuli puheeksi vasta kotona. On ko. lapsi kyllä meilläkin ollut, muttei tänään.

ihan kauheaa.. en mäkään kyllä antaisi tyttöni leikkiä "neean" kanssa... ja tosiaan sossuun ja neuvolaan yhteyden ottaminen on ihan tarhan tätien työ, kerrot siellä vaan koko jutun =)

Ei tarhan täteille kuulu mitä joidenkin kotona lastenhuoneessa puuhataan ja puhutaan. Toki heille hyvä kertoa mutta mitä enemmän ilmoittajia on, sen parempi.

anteeks juu, ymmärsinkö mä näin väärin? mä käsitin että tää oli tapahtunut tarhalla...?

Kotona ilmeisesti tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo...:
kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

arhan tädit eivät ala ketään suosimaan ja kehumaan/morkkaamaan lasta heidän kuullen. En usko että tyttöäkään kehuneet, korkeintaan äidille mutta sekään ei ole oikein, jokainen on näköisensä.

Ne kehuu kaikkia lapsia :). Tyttöjä kutsuvat prinsessoiksi, neiti Sieväsiksi, jne. Kutakin vuorollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kuka haluaa pienen lapsensa meikattavaksi? en turhamaisempaa tiedäkään :x

No takerru nyt siihen, sehän tässä olikin olennaisin juttu että tytölle laitettiin ripaus puuteria ja ripsaria kuvauksissa :headwall:

Onko lapsellasi muita ystäviä? Ihmettelen myös sitä, miksi hakeutuu sellaisen seuraan joka vaan aiheuttaa pahaa mieltä (en pelkästään sitä kiusaajan motiivia ja perheoloja).

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Juu, tapahtui päiväkodissa, mutta tuli puheeksi vasta kotona. On ko. lapsi kyllä meilläkin ollut, muttei tänään.

no niin, eli mitä suuremmissa määrin se on todellakin tarhan tätien asia... eli keskustele siellä tilanteessa ja kysy ilmoittaako he jonnekin vai ilmoitatko sä vai molemmat, tyttö tarvitsee apua.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kuka haluaa pienen lapsensa meikattavaksi? en turhamaisempaa tiedäkään :x

oi,voi,voi,voi voi :headwall: :headwall: :headwall: Mitä sitten,säkin oot katelinen vaan,mä olisin antanut ainakin mielelläni laita meikki mun lapsille ;)

sä oletkin savanna

Puhuit aluksi, että tytön kotona on ongelmia. Nyt niitä ei olekaan?
Aina puhutaan näistä "Auvisista" että miten voidaan asioita estää; ei ainakaan sillä ettei ilmoiteta asioista lastensuojeluun, jos kotona ryypätään yms. ja lapsi puhuu tappamisesta.
Mitä nopeammin tämä lapsi "hoitoa" saisi, sen parempi.
Ei se asia selviä sillä, ettei tiettyä lasta kiusata, kiusaa sitten muita. Ja tuollaiset käytösongelmat lapsuudessa eivät tiedä hyvää aikuisiälle. Toivottavasti päiväkoti reagoi.

Miten tämä kääntyi ap:n syyksi? Ymmärrän ap sinua täysin, ja suurin osa äideistä olisi samaa mieltä IRL. Ja tosiaan anna päiväkodin päättää(mm. lastensuojelu) he kuitenkin näkevät lapsen joka päivä läheltä ja tuntevat perheen, ainakin päälisin puolin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko lapsellasi muita ystäviä? Ihmettelen myös sitä, miksi hakeutuu sellaisen seuraan joka vaan aiheuttaa pahaa mieltä (en pelkästään sitä kiusaajan motiivia ja perheoloja).

Tämä toinen lapsi voi olla hyvin dominoiva.
Lapsi voi olla narsistinen sekä manipuloiva, ei ole helppoa lapsen, kun ei aina aikuisenkaan välttää tiettyä seuraa!

Turha nyt syytellä sitä "uhriakaan".

Miten tämä kääntyi ap:n syyksi? Ymmärrän ap sinua täysin, ja suurin osa äideistä olisi samaa mieltä IRL. Ja tosiaan anna päiväkodin päättää(mm. lastensuojelu) he kuitenkin näkevät lapsen joka päivä läheltä ja tuntevat perheen, ainakin päälisin puolin.

hep

On muita ystäviä, paljonkin, ja leikkiikin muiden lasten kanssa paljon. Mutta leikkii myös "Neean" kanssa. Joskus on sanonut, ettei tahdo leikkiä "Neean" kanssa koska tämä kiusaa, mutta halutessaan on saanut "Neean" kanssa leikkiä.

aikuinen ihminen hoitaa tuollaisen tilanteen räkyttämällä täällä, haukkumalla 5-vuotiasta lasta ja hänen perhettään, muttei tee elettäkään auttaakseen tai saadakseen edes lapselle apua? :o on maailma taas mallillaan... :headwall:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä