Siis nyt loppu mun tytön ja "Neean" ystävyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä muuten tuu "Neealle" kutsua meidän tytön synttäreille, vaikka aikaisemmin on muuta sovittukin.
Kyllä 5-vuotiaan pitää jo vähitellen ymmärtää, että jos kohtelee muita kuin paskaa, niin jää lopulta yksin.

Eiköhän se nyt tullut jo selväksi että "Neea" ei ole tervetullut eikä seura sopivaa sun lapselle. Pitääkö nyt vielä toistaa mitä kaikkea Neealle nyt tulee seuraamaan ja kuinka "Neea" nyt ei pääse sinne eikä tänne. Kasva sinäkin aikuiseksi. En ymmärrä Nean käytöstä, eikä todellakaan enää olisi kaveri lapsieni kanssa. Silti, Menee sulta jutut nyt jo vähän yli.

Katsos kun "Neean" äiti on kerjännyt lapselleen synttärikutsua jo kauan, ja ollaan sanottu että tottakai tyttö on kutsuttujen listalla.

Tottakai mulla kärvenee käämit, kun joku saa mun lapsen pelkäämään että hänet tapetaan :o

noniin noniin. :xmas: ymmärrän huolesi, mutta.. No. niin.

Ei oo todellista :o Kannattaa tosiaan ottaa pk:n hoitajien kanssa puheeksi tuo, tuohan on jo vaarallista. :( Jonkun ammattilaisen puheille on kyllä koko porukan päästävä (siis neean+vanhemmat) tai tuollainen ei lopu. Jos sitä lapsiraukkaa uhkaillaan kotona samalla tapaa :'(

Kannattaiskohan soittaa neuvolaan? Että olet huolissasi?

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Ei oo todellista :o Kannattaa tosiaan ottaa pk:n hoitajien kanssa puheeksi tuo, tuohan on jo vaarallista. :( Jonkun ammattilaisen puheille on kyllä koko porukan päästävä (siis neean+vanhemmat) tai tuollainen ei lopu. Jos sitä lapsiraukkaa uhkaillaan kotona samalla tapaa :'(

Kannattaiskohan soittaa neuvolaan? Että olet huolissasi?

En jaksa, viitsi enkä vaivaudu soittamaan neuvolaan.
Soittakoon pk:n tädit jos kokevat sen tarpeelliseksi.
Harkitsin sitäkin kyllä, mutten kuitenkaan siihen ryhdy.

"Neea" on aina mollaamassa muita lapsia. Mun tyttö on kuulemma ruma ja tytön vaatteet ovat rumia. Tytön lelut on tyhmiä, tytön piirustukset on rumia, jne.

Kateutta se kai on, koska ko. lapsi on itse perheestä, missä tupakkaan ja kaljaan riittää rahaa, mutta muuhun ei. Lisäksi "Neea" oli tosi katkera siitä, kun mun tyttö pääsi malliksi, ja päiväkodin tädit kehuivat häntä nätiksi.

Olen sanonut tytölle, että kierrä "Neea" kaukaa, koska se aina mollaa ja haukkuu, tönii ja sylkee, eikä tytölläni ole juuri koskaan hyvä mieli kun hän on "Neean" kanssa leikkinyt. Jostain syystä tyttäreni on kuitenkin halunnut "Neean" kanssa olla. "Neean" leluihin ei saa koskea, mutta "Neea" saa omia toisten lelut, jne. Pienen hetken näytti jo siltä, että "Neea" olisi muuttunut ja oppinut olemaan kuten muutkin lapset.

No, nyt tyttöni tuli itkien lastenhuoneesta. Kysyin, että mikä on hätänä. Hän sanoi että "eiks niin että ihminen kuolee jos siltä leikkaa puukolla pään irti"? Olin ihan että :o :o :o , vastasin myöntävästi mutta totesin että ei sellaista tule tapahtumaan, eli tuollaista on turha miettiä. Tyttö sanoi, että "Neea" oli luvannut ottaa isänsä puukon ja leikata sillä mun tyttäreni pään irti :|

V*ttu millaisia kakaroita toiset kasvattaa |O . Tai siis jättää kasvattamatta. Joojoo, lapsella on varmaan paha olo ja ahdistaa ja blaablaablaa, mutta tiedättekös mitä? Ei kiinnosta. Mun lapseni ei tule edes tervehtimään tätä "Neeaa" enää. Ja teen hänen äidilleenkin hiton selväksi, että meidän oven taakse on enää koskaan turha tulla. Nyt riitti, kiitos ja hei.

Kunhan kasvaa, on vanhempien vähän hankala ja väärin valita kavereita mutta noin pienen ei tarvitse antaa tuollaisen kanssa onna. Ihmettelen miksi tyttäresi kaveraa tuollaisen kanssa? omani ainakin ovat valinneet ystävänsä niin kenestä tykkäävät.

Eikä muuten tuu "Neealle" kutsua meidän tytön synttäreille, vaikka aikaisemmin on muuta sovittukin.
Kyllä 5-vuotiaan pitää jo vähitellen ymmärtää, että jos kohtelee muita kuin paskaa, niin jää lopulta yksin.

No huh huh...
5-vuotias on lapsi, eikä sellaiselle ole kehittynyt aikuisen empatiaa yms., eikä tule koskaan kehittymäänkään sellaisessa kodissa.

Olisi varmaan aika ottaa yhteyttä lastensuojeluun.
Parasta, että "Neea" saisi nyt kodin jossa välitetään, voisi ehkä jotenkin välttää pers. häiriöt. Luultavasti puhuu sitä mitä kotona puhutaan, lapsiraukka sekin. Toki väärin että tekee teidän lapselle tuollaista mutta silti...

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti:
Kunhan kasvaa, on vanhempien vähän hankala ja väärin valita kavereita mutta noin pienen ei tarvitse antaa tuollaisen kanssa onna. Ihmettelen miksi tyttäresi kaveraa tuollaisen kanssa? omani ainakin ovat valinneet ystävänsä niin kenestä tykkäävät.

Kai meidän likka on masokisti :xmas: . En mä oikeesti tiedä, miksi hän on tuollaisen kaveri. Kai siksi, että joskus leikit onnistuu ihan kivasti (harvoin, mutta silti). Kysyin tytöltä, ja hän sanoi että "kun mä vaan haluun leikkii sen kaa". Tyttö täyttää pian 5 v, ota siitä sitten selvää. Kavereita hänellä kyllä on muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
:o tsiis mitä ihmeen *painokelvotonta jupinaa* :o
ois kyllä niska-pers otteella lähtenyt hyvin livakkaan meiltä.. :kieh: mokoma pentu

Just, että ajattelit väkivallan auttavan =/
Eiköhän häntä ole viskottu jo kotona puheiden perusteella

Alkuperäinen kirjoittaja xx:

No huh huh...
5-vuotias on lapsi, eikä sellaiselle ole kehittynyt aikuisen empatiaa yms., eikä tule koskaan kehittymäänkään sellaisessa kodissa.

Parasta, että "Neea" saisi nyt kodin jossa välitetään, voisi ehkä jotenkin välttää pers. häiriöt. Luultavasti puhuu sitä mitä kotona puhutaan, lapsiraukka sekin. Toki väärin että tekee teidän lapselle tuollaista mutta silti...

Edelleen, päiväkoti ottakoon yhteyttä lastensuojeluun, jos kokevat sen tarpeelliseksi.

kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

munkin lapsen kaveri(tyttö)oli sanonut että leikkaan sun kaulan poikki puukolla:O ollaan pidetty hieman etäisyyttä..muutenkin jutut oli musta tosi outoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Entinen kuopus sai myös aikanaan kuulla naapuriin sijoitetulta moniongelmaiselta pikkupojalta, että kun hän seuraavan kerran tulee meidän pihalle, niin vieraalla pojalla on mukanaan hirttoköysi eskari-ikäisen poikani varalle. Olin yhteydessä heti pojan huoltajaperheeseen, ja asiasta puhuttiin silloin suoraan. Pieni näki painajaisia asiasta ja se oli hänelle tosi vaikea paikka, ja pitkään aikaan hän ei tahtonut leikkiä yksin suojaisalla maalaistalon pihallamme.

Jossain vaiheessa paljon myöhemmin, ison ryhmän yhteisleikissä tämän vieraan pojan kanssa pelko helpotti, ja ehkä myös tällä vieraalla pojalla oli helpompaa turvallisessa sijoituspaikassa kuin kotonaan, jossa hän oli hirttämispuheet oppinut ja sellaisten kohteena ollut itsekin. Kun niitä ei enää tarvinnut kuulla, poikakin rauhoittui ja kasvoi mukavaksi nuoreksi mieheksi, joka silloin tällöin nykyään kyläilee meillä.

Mun kuopus luvattiin hakata, kerran jo nujuutettukin. Reksin neuvosta tein ilmoituksen nuuorisotiimiin ja sieltä sos,tädit jututtivat poikia ja perhettä, siihen loppui

ihan kauheaa.. en mäkään kyllä antaisi tyttöni leikkiä "neean" kanssa... ja tosiaan sossuun ja neuvolaan yhteyden ottaminen on ihan tarhan tätien työ, kerrot siellä vaan koko jutun =)

No huh huh...

Edelleen, päiväkoti ottakoon yhteyttä lastensuojeluun, jos kokevat sen tarpeelliseksi.

Etkö SINÄ koe?
Jos omaa lastasi mietit, niin eikö ole paras jos tämä juttu loppuu ja teet ilmoituksen? Nimettömänä varmaan onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja joo...:
kyllä sä jaksat joka välissä muistuttaa siitä, kuinka SUN LAPSI on ollut mallina ja tää toinen "kakara" taas ei... ja ihan tarhan täditkin kehuu kauniiksi... :whistle: ja tosiaan, sä olet aikuinen ja sulta odottaisi aikuisen käytöstä. lapset taas käyttäytyy lapsellisesti.

No, mun lapsi ON ollut mallina :saint: ja tarhantädit pyysivät niitä kuvia nähtäville. Ja tyttö tottakai kertoi pk:ssa millaista oli kuvauksissa, kun meikattiin ja kaikkea.
Pitäisikö tällaisista iloisista asioista olla ihan hissukseen, ettei kukaan vaan saa pahaa mieltä? :o
Lapset on lapsia, mutta ihan kaikki käytös ei ole lapsilta normaalia eikä hyväksyttävää.

No huh huh...

Ainut järkevä lause koko ketjussa tuli tässä. AP:tä kehottaisin rauhoittumaan ja ottamaan aiheen puheeksi, laitat likat leikkien lomassa syömään välipalaa ja kyselet siinä lomassa, miksi tuollaisia höpöjä välillä jutellaan. Ei ole sillä tytölläkään helppoa. AUTA äläkä ala säätämään mitään muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Etkö SINÄ koe?
Jos omaa lastasi mietit, niin eikö ole paras jos tämä juttu loppuu ja teet ilmoituksen? Nimettömänä varmaan onnistuu.

En koe. En ole nähnyt että lasta laiminlyötäisiin, hakattaisiin, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ihan kauheaa.. en mäkään kyllä antaisi tyttöni leikkiä "neean" kanssa... ja tosiaan sossuun ja neuvolaan yhteyden ottaminen on ihan tarhan tätien työ, kerrot siellä vaan koko jutun =)

Ei tarhan täteille kuulu mitä joidenkin kotona lastenhuoneessa puuhataan ja puhutaan. Toki heille hyvä kertoa mutta mitä enemmän ilmoittajia on, sen parempi.

No huh huh...

Niin, ja olisi hyvä että "kiusatun" vanhemmat olisivat MYÖS yhteydessä. Mä en ainakaan jättäisi asiaa siihen, et kerron vaan pk-henkilökunnalle. Haluatko ottaa tietoisen riskin ihan vaan sen takia ettei ittees kiinnosta auttaa sitä lasta? Jos tapahtuukin jotain? Ja kukaan ei ole reagoinut? :/ Surullista.

ylpeilet sillä että 5 vuotias on ollut mallina, meikattuna ja kaikkea? ei oo ihmekään et lapsestasi ei tykätä jos olette olevinaan niin paljon paremmista piireistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Ainut järkevä lause koko ketjussa tuli tässä. AP:tä kehottaisin rauhoittumaan ja ottamaan aiheen puheeksi, laitat likat leikkien lomassa syömään välipalaa ja kyselet siinä lomassa, miksi tuollaisia höpöjä välillä jutellaan. Ei ole sillä tytölläkään helppoa. AUTA äläkä ala säätämään mitään muuta.

Mä autan sillä, että puhun pk:ssa asiasta. He voivat sitten päättää, pitääkö asialle tehdä jotain.
En mä ole mikään lapsipsykologi tai sossuntäti jonka velvollisuus on auttaa. Jos näkisin tai kuulisin, että lasta on lyöty, tai jos hän olisi vaikka yksin pihalla aamusta iltamyöhään, niin toki puuttuisin asiaan. Mutta sellaista ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

Ei tarhan täteille kuulu mitä joidenkin kotona lastenhuoneessa puuhataan ja puhutaan. Toki heille hyvä kertoa mutta mitä enemmän ilmoittajia on, sen parempi.

anteeks juu, ymmärsinkö mä näin väärin? mä käsitin että tää oli tapahtunut tarhalla...?

Alkuperäinen kirjoittaja monen äiti:

Kai meidän likka on masokisti :xmas: . En mä oikeesti tiedä, miksi hän on tuollaisen kaveri. Kai siksi, että joskus leikit onnistuu ihan kivasti (harvoin, mutta silti). Kysyin tytöltä, ja hän sanoi että "kun mä vaan haluun leikkii sen kaa". Tyttö täyttää pian 5 v, ota siitä sitten selvää. Kavereita hänellä kyllä on muutenkin.

Sori vastasin vähän liian aikaisin. Ilmanmuuta puhut hoidossa moisesta, johan voi muuten alkaa pelkäämään hoitoonmenoa.
Ymmärsin ensin että tyttö teillä leikkimässä. Tarhassa puheeksi ekana.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ylpeilet sillä että 5 vuotias on ollut mallina, meikattuna ja kaikkea? ei oo ihmekään et lapsestasi ei tykätä jos olette olevinaan niin paljon paremmista piireistä!

En mä sillä ylpeile, mutta en salaakaan sitä. Joku lapsi piirtää hyvin, toinen on taitava pallopeleissä, mun lapsi oli mallina. Ei siinä sen erikoisempaa ole.

Mun lapsesta tykätään, hänellä on paljon kavereita, jne. Tämä yksi tapaus tykkää vaan kiusata kaikkia, ei pelkästään mun lastani.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä