Siis mitä, oikeestikko

vierailija
Jep
Maskia ei välttämättä tarvii kun omilla valinnoilla voi välttää paikat missä niitä tarvitsisi käyttää.
Itselle riittää työpäivän ajan pidettävä maski, en todellakaan enää vapaa-ajalla halua niitä käyttää
Kaikki eivät voi välttää, töihin on mentävä julkisilla ja maskittomia pärskijöitä on aina kyydissä. Kaikki eivät välitä turvaväleistä ja änkevät kaupan jonossakin ihan niskaan hengittämään. .
 
Hoitoalalla
Jep
Maskia ei välttämättä tarvii kun omilla valinnoilla voi välttää paikat missä niitä tarvitsisi käyttää.
Itselle riittää työpäivän ajan pidettävä maski, en todellakaan enää vapaa-ajalla halua niitä käyttää
Joo en halua mäkään käyttää maskia vapaa-ajalla koska töissä on pakko käyttää. Se maski on ahdistava. Onneksi asun pienellä paikkakunnalla jossa julkinen liikenne melko olematonta eikä sillä pääsisi edes töihin. Kuljen omalla autolla tai pyörällä. Kaupassa voi käydä hiljaisempana aikana.
 
vierailija
Kaikki kellä on rumat hampaat ym on iloisia maskipakosta sillä ei tarvi edes katsoa peilistä kun menee ulos että onko ruoanjätteitä hampaiden välissä sillä maski peittää ne kenellä on tosi kauheat hampaat ja suuhaju on myös kiitollisia sekä ne kenellä on kammottava nenä tai pitkät nenäkarvat ne jää kaikki piiloon ainoastaan silmien pitäisi olla katsottavat ettei toiset saa silmäsyöpää kannattaa laittaa ripsaria jos on porsaansilmät niin ei ripsarikaan auta eli silloin kannattaa laittaa aurinkolasit kun menee ulos sitten on koko rumuus peitetty uskon että ryhtikin paranee ja mieli on iloinen kun saa kävellä julkisissa tiloissa eikä tarvitse pelätä toisten kammoksuvia katseita itsetunto kohoaa kun saa ulkoilla rauhassa maskin ja aurinkolasien kanssa
 
vierailija
Mitä vetoa ihmiset joutuu nämä itse maksamaan. Tuskin jaetaan maskeja ihmisille, vaikka olen sitä mieltä että jos joutuu menemään julkisilla töihin niin eikö työnantajan pitäisi maksaa ne silloin? Entä muut pakolliset menot, jos joutuu käydä erikoissairaanhoidossa vaikka ja on köyhä eikä ole varaa maskiin mutta ei voi perua aikaa ettei sairaus pahene? Entä jos maskit on loppu kaupasta, saako töistä jäädä pois kun ei pääse bussiin?
 
vierailija
Mitä vetoa ihmiset joutuu nämä itse maksamaan. Tuskin jaetaan maskeja ihmisille, vaikka olen sitä mieltä että jos joutuu menemään julkisilla töihin niin eikö työnantajan pitäisi maksaa ne silloin? Entä muut pakolliset menot, jos joutuu käydä erikoissairaanhoidossa vaikka ja on köyhä eikä ole varaa maskiin mutta ei voi perua aikaa ettei sairaus pahene? Entä jos maskit on loppu kaupasta, saako töistä jäädä pois kun ei pääse bussiin?
Joudutaan sinä maksamaan itse myös vaatteet mitkä pitää olla päällä julkisilla paikoilla. Sairaalassa minulle on annettu maski jo odotushuoneessa. Suositus ei muuten ole pakko
 
vierailija
no tottakai itse maksetaan, miten voi edes luulla muuta. kyllä valtio on tässä jo tämän takia rahallisesti muutenkin kusessa, että eiköhän jokainen osallistu talkoisiin omalla kustannuksellaan
Monessa maassa esim. Italiassa on jaettu maskeja ihmisille. Ei kaikilla ole varaa ylimääräisiin menoihin. Ja ihan turha sakottaa sellaista ihmistä, se lasku menee suoraan ulosottoon.
 
vierailija
Kyllä Ranskassakin on jaettu vähävaraisille maskeja. Ja Saksassa on kaupoissa saatavilla maski jos ei ole kun sinne tulee. Se on ihan hyvä tapa toimia, ja inhimillistä. Suomella on siis varaa laittaa miljardeja ulkomaille mutta oman maan köyhille ei ole varaa antaa maskeja vaan kodittomienkin pitäisi itse järjestää maskit itselleen. Niinpä niin. Tyypillistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kyllä Ranskassakin on jaettu vähävaraisille maskeja. Ja Saksassa on kaupoissa saatavilla maski jos ei ole kun sinne tulee. Se on ihan hyvä tapa toimia, ja inhimillistä. Suomella on siis varaa laittaa miljardeja ulkomaille mutta oman maan köyhille ei ole varaa antaa maskeja vaan kodittomienkin pitäisi itse järjestää maskit itselleen. Niinpä niin. Tyypillistä.
Saksassa on melkein joka paikassa mahdollisuus ostaa maski, mutta ei niitä ilmatteeksi jaella. Vai mistä olet saanut tiedon, että annettaisiin?!
Kangasmaski maksaa siinä 5-10 euron kieppeillä, kaikennäköisiä omia huiveja saa käyttää.
 
vierailija
Saksassa on melkein joka paikassa mahdollisuus ostaa maski, mutta ei niitä ilmatteeksi jaella. Vai mistä olet saanut tiedon, että annettaisiin?!
Kangasmaski maksaa siinä 5-10 euron kieppeillä, kaikennäköisiä omia huiveja saa käyttää.
En valitettavasti löytänyt sitä juttua Saksasta, mutta on toki mahdollista että sekoitin Saksan ja Itävallan, missä maskeja on jaettu kaupoissa. Espanjassakin niitä on jaettu ilmaiseksi metroasemilla. https://yle.fi/uutiset/3-11308829

Pointti on kuitenkin se, että joku täällä sanoi että on hullua kuvitella että valtio antaisi ilmaisia maskeja, mutta miksi olisi? Kun muuallakin on jaettu. Suomen sentään pitäisi olla hyvinvointivaltio, eli pitäisi olla vielä korkeammat standardit kuin muissa maissa. Pitäisi näyttää esimerkkiä miten valtio huolehtii kaikista kansalaisista ja heidän hyvinvoinnistaan tasapuolisesti. Sen sijaan että pidetään normaalina että jokainen vastaa itse..
 
En valitettavasti löytänyt sitä juttua Saksasta, mutta on toki mahdollista että sekoitin Saksan ja Itävallan, missä maskeja on jaettu kaupoissa. Espanjassakin niitä on jaettu ilmaiseksi metroasemilla. https://yle.fi/uutiset/3-11308829

Pointti on kuitenkin se, että joku täällä sanoi että on hullua kuvitella että valtio antaisi ilmaisia maskeja, mutta miksi olisi? Kun muuallakin on jaettu. Suomen sentään pitäisi olla hyvinvointivaltio, eli pitäisi olla vielä korkeammat standardit kuin muissa maissa. Pitäisi näyttää esimerkkiä miten valtio huolehtii kaikista kansalaisista ja heidän hyvinvoinnistaan tasapuolisesti. Sen sijaan että pidetään normaalina että jokainen vastaa itse..
Tuskin valtio maksaa maskeja mitä kauppias jakaa
 
vierailija
En valitettavasti löytänyt sitä juttua Saksasta, mutta on toki mahdollista että sekoitin Saksan ja Itävallan, missä maskeja on jaettu kaupoissa. Espanjassakin niitä on jaettu ilmaiseksi metroasemilla. https://yle.fi/uutiset/3-11308829

Pointti on kuitenkin se, että joku täällä sanoi että on hullua kuvitella että valtio antaisi ilmaisia maskeja, mutta miksi olisi? Kun muuallakin on jaettu. Suomen sentään pitäisi olla hyvinvointivaltio, eli pitäisi olla vielä korkeammat standardit kuin muissa maissa. Pitäisi näyttää esimerkkiä miten valtio huolehtii kaikista kansalaisista ja heidän hyvinvoinnistaan tasapuolisesti. Sen sijaan että pidetään normaalina että jokainen vastaa itse..
...tai omakustannehintaan... Epäilempä, ettei kaupat niitä jakele.

Toki riippuu siitäkin, millaisia maskitasoja vaaditaan. Kuten sanottu, täällä etelässä käy ihan mikä tahansa riepu suun edessä. Moni pitää niin alhaalla, että nenä on näkyvissä ja välillä se laitetaan leuan alle. En usko hetkeäkään, että vaihtavat parin tunnin välein tai pesevät kangasmaskinsa joka päivä!

Kyllä nuo kustannukset mediassa ovat taas yhtä öyhötystä.
 

Yhteistyössä