Siis mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KENKÄASIAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KENKÄASIAA

Vieras
Lapsilla Vikingin ja Kavatin goretexlenkkarit ulkoilukenkinä.
Eikä lenkkareita saa muka jatkuvasti pitää?

pitääkö mun nyt ostaa niille toisenlaiset ulkoilukengät kaveriksi?

Kun on vielä kaupunkikengät erikseen.

Ja millaiset on sitten hyvät jalalle pitää koko ajan?

Kyllä meillä on poika kulkenut lenkkareissa kevään ja syksyn ja kesällä aina lisäks sandaalit eikä oo jalat pilalle mennyt. Ei kaikkea tarvitse tehdä niinkuin täällä palstalla joku sanoo :whistle:

Mun mielestä jos sinulla on kahdet noinkin laadukkaat kengät niin ei pitäisi olla syystä huoleen.
Enkä ainakaan pidä noita vikingin lenkkareita ihan perinteisinä lenkkareina.
Tavallisissa lenkkareissa jalka hikoilee eivät varsinkaaan lapsilla ole parhaat mahdolliset jalalle jatkuvasti käytettynä.

Meillä on ainakin likalla vikingin goretex lenkkarit ja toiset kangaroosin lenkkarit sitten on viellä beversin nahkaiset lenkkari tyyppiset kengät ja saa luvan niillä pärjätä uudet saa vasta kun jotkin noista on rikki tai pienet.
Pojalla taas on paxin lenkkarit ja pahoin pelkään edellisistä vuosista viisastuneena ettei muita suostu pitämään sitten on vikingin goretex kävelykengät toisena. pojalle varmaan täytyy yhdet vielä ostaa.

Useimmat nykylenkkarit ei ole "lenkkareita!", vaan ovat vain sen näköiset, mutta kuitenkin tukevat ja hyvät jalalle. Tosi on kuitenkin, että jalalle nahkakenkä on paras, kun se hengittää. Nuo goretexit on kuitenkin keinokuitua.

Mä luotan tässä asiassa fysioterapeuttien ja muiden ns. asiantuntijoiden ohjeisiin. Mun lapsilla on toki lenkkareitakin (Viking ja joitain halpiksia) mutta on myös nahkanilkkurit sekä talveen että kevääseen, ja asianmukaiset sandaalit (suora pohja, kiertojäykkyys) kesään.
Eiköhän hyvä nyrkkisääntö ole se, ettei lenkkarit saa olla aina jalassa, vaan lisäksi olisi hyvä olla kävelykengät ja sandaalit jotka täyttää hyvän kengän kriteerit =). Ja hyvä ei muuten automaattisesti tarkoita kallista ja halpa huonoa tässä asiassa!

Se"ei aina lenkkareita" juttu perustuu siihen, että lenkkareissa on se muotoiltu pohja, josta seuaa, ettei jalan lihakset sa työtä ja tulee pulajalat, jos on aina jalassa kengät, joissa muotoiltu pohja, eli tuki jalkaholvin alla. Holvi alkaa laskea ja nilkat taipua sisäänpäin.
Paljain jaloin olis kaikkein paras, mutta ei oikein onnistu Suomen sääoloissa :D
Näin mä opin joskus, kun olin kenkäkaupassa töissä.

Uusimmat

Yhteistyössä