Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aa:
Jos kertomansa mukaan saa jatkuvasti saa luurin korvaan niin joko omassa lähestymistavassaan on ollut jotain todella pahasti vialla tai sitten on liioitellut asiaa suuresti. Sori vaan mutta hommaa vuosia tehneenä voin sanoa että tyttäresi sanoma ei pidä paikkaansa.
No jatkuvasti ja jatkuvasti. Usein. Onhan se mukavaa jos itsellesi on osanut kohdalle vain mukavia asiakkaita, mutta kait ymmärrät työtä tehneenä että ikäviäkin asiakkaita on ja paljon.
No itse kyllä lyön aina luurin korvaan heti kun ne vain sanoo nimensä. Säästän molempien aikaa, kun en turhaan jää kuuntelemaan niitä myyntipuheita. Ei kiinnosta!!!
No tämä olikin se pointti. Sinunlaisia käytöstavattomia juntteja on onneksi vain muutamia tuhannesta. Suurin osa on kohteliaita, vaikka ei kiinnostaisikaan.
Ketä kohtaan on kohteliasta kuunnella se paperista luettu myyntipuhe, (jota ei pysty keskeyttämään olematta vielä epäkohteliaampi) jos tietää varsin hyvin ettei aio ostaa yhtään mitään? Varsinkin kun se puhelin parhaassa tapauksessa soi useamman kerran päivässä. Mielestäni on hyvin kohteliasta lopettaa se puhelu heti alkuunsa ja antaa työntekijän jatkaa töitään.
Ja jos on kiire, niin monetkaan ei kuuntele mitä yrität sanoa. Lukevat vaan sitä paperiaan monotonisella äänellä. Ja jos sanot, että et kerkiä nyt, niin ne sanovat soittavansa kohta uudestaan. Onko siinä vaiheessa kohteliasta mainita, että ihan sama mitä meinasit myydä, niin en ole kiinnostunut. Ja hyvää talvipäivän jatkoa vaan teillekin.
Itselle on kerran käynyt niin, että puhelinmyyjä löi luurin korvaan kun kohteliaasti sanoin jo heti kättelyssä, että ei kiinnosta. Eli ei ne siellä luurin toisessa päässäkään osaa käyttäytyä sen paremmin.
Ja itse asiassa olen tätä käytäntöä jo markkinoinut kaikille läheisille: Luuri vaan samantien kiinni, niin kaikkien aika säästyy ja myyjä voi tahkoa enemmän rahaa. Se on mielestäni paras käytäntö kaikkien osapuolien etua katsoen. Eiköhän se niille myyjillekin ole ihan sama, niin pitkään kun ei haistattele tai ole ilkeä.