Siis mä en jaksa (ex-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGH

Vieras
Miks sen pitää tehdä kaikki noin vaikeeksi??
Nyt ollaan jo pari viikkoa jauhettu siitä, tapaako hän lapsiaan syyslomalla vai ei. Ex tahtoo koko viikoksi, mä pidän kiinni tapaamissopimuksesta, ja sanon että viis päivää (lapsen koulunkäyntiongelmat ja se, etteivät ole tavanneet isäänsä 1,5 vuoteen vaikuttaa tähän). Mun perustelut ei oo menneet perille, vaan ex jauhaa ja jauhaa. Tänään se sitten sanoi että viis vrk on ma aamusta la aamuun, ja olin just sitten näpyttelemässä vastausta että ok. Niin tää ehtikin ennen mua.. " päätän vasta ensi viikolla kun saan uudet tapaamissopimukset postitse"

Siis argh!!!

Se tietää tasan tarkkaan mitä niissä papereissa lukee, ja se tietää myös sen että mun pitää tietää ottaako se lapset vai ei, huomiseen mennessä kun pitää päikkäriin ilmoittaa!!

Voi hel**tti!! Mua alkaa oikeesti ottaa päähän tää koko homma! Miks se tekee tuota? Mitä te tekisitte????? Mua raivostuttaa moinen venkoilu!!

Kokemuksesta voin vain todeta, että eipä jauhajalle ja jankkaajalle tunnu mikään menevän perille. Itse olen koko vuoden kärsinyt samasta ja oikeuteen astikin ex lähti asioita jauhamaan.. mistään ei voi keskustella, kun on kuin seinälle puhuisi. Kaikki vähäinen puhuminen on pakko hoitaa kirjallisena koska on keksinyt niin paljon valheita ja väittämiä ties mistä asioista, jotta minulle jää todisteet siitä mitä olen oikeasti sanonut ja mitä on sovittu jne..

No niinpä, mut kun se ei tajua. Todellakin ihan kuin seinille puhuis.

Mä en käsitä mitä mä tän asian kanssa teen taas. Voinko vaatia että jos ei ilmoita huomiseen mennessä, ei saa ollenkaan? Vaikkakin mä tiedän että sitä se tässä hakee.. Tähän saakka kaikki ollut mun syytä, se ettei ole tavannut/soitellut jne.

sanokaa exillenne että nyt pistetään asiat raiteille ja tehdään niin et kaikki lapset muuttaa kokonaan exän luo asumaan ja äidlle ei tule tapaamisoikeutta. katsotaan sit erikseen et milloin äidille käy niin voidaan tavata. mä oon varma et tollaset kusipäät hermostuu iha hiiteen kun ajatteleeki et koko vastuu lapsista siirtyy heille. johan se sellanen rajottaa vapauttakin. kokeilkaas,.

Miksi et voi antaa exäsi pitää lapsia koko viikkoa? Miksi pitää tapella? Ihan kuin 5 tai 7 päivää tekisi suurta eroa, oli koulunkäyntiongelmia tai ei. Ehkä lasten isäkin haluaisi alkaa tavata lapsiaan useammin kuin 1,5 vuoden välein, jos tapaamisasiat sujuisivat miellyttävästi ja joustavasti. Eli ei tarvitsisi tapella.

Tapaamisoikeussopimus on tahdonvaltainen, eli kyseessä ei todellakaan ole mikään laki, jota on pakko noudattaa sanasta sanaan, mikäli olet itse se joustoa antava osapuoli. Eli joustat hiukan sovituista menettelyistä exäsi eduksi.

Lapsesi kärsivät kun äiti on pahalla tuulella ja vanhemmat ei tule toimeen. Ole sinä exääsi fiksumpi:)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja nyxä:
sanokaa exillenne että nyt pistetään asiat raiteille ja tehdään niin et kaikki lapset muuttaa kokonaan exän luo asumaan ja äidlle ei tule tapaamisoikeutta. katsotaan sit erikseen et milloin äidille käy niin voidaan tavata. mä oon varma et tollaset kusipäät hermostuu iha hiiteen kun ajatteleeki et koko vastuu lapsista siirtyy heille. johan se sellanen rajottaa vapauttakin. kokeilkaas,.

Ei se aina näinkään toimi, mun ex ekassa oikeuden haasteessaan vaatikin lasta luokseen - motiivina tuskin on se, että olisi lapsesta kiinnostunut, vaan kun ilmoitti ettei halua olla minun kanssani missään tekemisissä eikä haluaisi maksaa elareita :| ..ja kun on onnistunut kiepottelemaan uuden vaimon itselleen joka haluaisi lapseni sinne hoidettavakseen.. argh :kieh:

sanopa nyt ihan oikeesti, mikseivät lapset voisi olla isän luona hänen toivomaansa aikaa? haluatko kostaa jotain vai mikä on? jos lapsen kouluongelmat johtuisi isästä, hänellä ei olisi tapaamisoikeutta ollenkaan tai ne tehtäisiin valvotusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi et voi antaa exäsi pitää lapsia koko viikkoa? Miksi pitää tapella? Ihan kuin 5 tai 7 päivää tekisi suurta eroa, oli koulunkäyntiongelmia tai ei. Ehkä lasten isäkin haluaisi alkaa tavata lapsiaan useammin kuin 1,5 vuoden välein, jos tapaamisasiat sujuisivat miellyttävästi ja joustavasti. Eli ei tarvitsisi tapella.

Tapaamisoikeussopimus on tahdonvaltainen, eli kyseessä ei todellakaan ole mikään laki, jota on pakko noudattaa sanasta sanaan, mikäli olet itse se joustoa antava osapuoli. Eli joustat hiukan sovituista menettelyistä exäsi eduksi.

Lapsesi kärsivät kun äiti on pahalla tuulella ja vanhemmat ei tule toimeen. Ole sinä exääsi fiksumpi:)!!!

Kun ex on narsisti, ei hänen kanssaan pysty sopimaan mistään kitkatta. Turha syyllistää minua, olen varmasti tehnyt kaikkeni ja joustanut kaikki nämä vuodet, mutta pakko ne on rajat tuommoisellekin ihmiselle joskus vetää!! Ja tämä on ihan kasvatus- ja perheneuvolan neuvo!

Alkuperäinen kirjoittaja lähihuoltaja minäkin:
sanopa nyt ihan oikeesti, mikseivät lapset voisi olla isän luona hänen toivomaansa aikaa? haluatko kostaa jotain vai mikä on? jos lapsen kouluongelmat johtuisi isästä, hänellä ei olisi tapaamisoikeutta ollenkaan tai ne tehtäisiin valvotusti.

Peesi.

Ja enkä minäkään sopisi mitään, jos uudet tapaamissopimukset on tulossa postissa. Lukisin ne ensin ja sitten vasta sopisin asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kun ex on narsisti, ei hänen kanssaan pysty sopimaan mistään kitkatta. Turha syyllistää minua, olen varmasti tehnyt kaikkeni ja joustanut kaikki nämä vuodet, mutta pakko ne on rajat tuommoisellekin ihmiselle joskus vetää!! Ja tämä on ihan kasvatus- ja perheneuvolan neuvo!

Jos asiantuntijat ovat sinua tuolla tavalla ohjeistaneet, ja exäsi on diagnosoitu narsisti, tilanne toki ihan toinen. Kannattaa kuunnella asiantuntijoita, eli ehkä sinun olisi nytkin hyvä ottaa sinne teidän kasvatus- ja perheneuvollan yhteyttä ja pyytää ammattilaisten neuvoja tilanteeseen!! Voimia joka tapauksessa.

Ei ole kyse enää ajasta, mulle sopii eksän ehdottama aika. Mutta nyt kun se sopii mulle, niin eksä ei enää tiedäkään ottaako lapsia vai ei! Ja aikoo ilmoittaa vasta joskus, kun sopimuksen saa. Eksä tietää mitä sopimuksessa lukee, se on hänelle kerrottu moneen kertaan, ja mitä ihmeen väliä sillä on mitä sopimuksessa lukee sen suhteen, ottaako ne lapsensa vai ei?!!!!

Soitankin taas vaihteeksi sinne kasvatusneuvolaan, mutta alkaa olemaan voimat loppu tähän pa*kaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Jos lapset eivät ole isäänsä tavanneet puoleentoista vuoteen niin yksikin yö on jo aika paljon heti kättelyssä, saatika kokonainen viikko. Varsinkin jos pienistä lapsista kyse.

samaa mieltä. se voi olla aikamoinen shokki lapselle vaik olis vähän isompikin. isähän on käytännössä aika vieras lapselle.

Ei ole kyse enää ajasta, mulle sopii eksän ehdottama aika. Mutta nyt kun se sopii mulle, niin eksä ei enää tiedäkään ottaako lapsia vai ei! Ja aikoo ilmoittaa vasta joskus, kun sopimuksen saa. Eksä tietää mitä sopimuksessa lukee, se on hänelle kerrottu moneen kertaan, ja mitä ihmeen väliä sillä on mitä sopimuksessa lukee sen suhteen, ottaako ne lapsensa vai ei?!!!!

Soitankin taas vaihteeksi sinne kasvatusneuvolaan, mutta alkaa olemaan voimat loppu tähän pa*kaan!

Kun teillä nyt tuntuu olevan aika riitaisat välit, niin en minäkään luottaisi pätkääkään mitä on suusanallisesti kerrottu tulevan sopimuksen sisältävän. Lukisin sen ihan mustaa-valkoisella ensin, ja jatkaisin sitten vasta keskustelua.

Mikä tässä nyt on oikeasti niin vaikeata ymmärtää?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Jos lapset eivät ole isäänsä tavanneet puoleentoista vuoteen niin yksikin yö on jo aika paljon heti kättelyssä, saatika kokonainen viikko. Varsinkin jos pienistä lapsista kyse.

samaa mieltä. se voi olla aikamoinen shokki lapselle vaik olis vähän isompikin. isähän on käytännössä aika vieras lapselle.

Ajatelkaa nyt vähän? Meinnaatteko tosissaan, että isälle olisi määrätty lapset 5 vuorokaudeksi putkeen kylmiltään, jos ovat pieniä eikä ole heitä tavannut 1,5 vuoteen?

Miksi sitäpaitsi isä olisi vaivautunut tekemään parikin kpl tapaamissopimuksia, jos ei olisi ollut kiinnostunut tapaamaan lapsia vikaan 1,5 vuoteen? Oliskos ehkä tarina vähän liioiteltu, ja / tai äiti estänyt tapaamisia???

tahallaan pompottaa sua. niin tuttua :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi vaan:

Ajatelkaa nyt vähän? Meinnaatteko tosissaan, että isälle olisi määrätty lapset 5 vuorokaudeksi putkeen kylmiltään, jos ovat pieniä eikä ole heitä tavannut 1,5 vuoteen?

Miksi sitäpaitsi isä olisi vaivautunut tekemään parikin kpl tapaamissopimuksia, jos ei olisi ollut kiinnostunut tapaamaan lapsia vikaan 1,5 vuoteen? Oliskos ehkä tarina vähän liioiteltu, ja / tai äiti estänyt tapaamisia???

määrätty? ei kelleen voi määrät lapsia. ja vaikka olisi kyymmenen tapaamissopimusta ei se kerro siitä mitään haluaako lapsiaan tavata vai ei.. tai voihan sitä näytellä ja käydä sopimukset tekemässä mitä ei sit noudatakkaan. kyllä mä luulen että isompikin lapsi on ihmeissään jos 1,5vuoden eron jälkeen menee viikoks isälle.

Oliskos ehkä tarina vähän liioiteltu, ja / tai äiti estänyt tapaamisia???

Itse ainakin vastasin annettujen tietojen perusteella enkä olettanut ap.n valehtelevan tai liioittelevan.
Itse en missään nimessä antaisi lapsiani noin pitkäksi aikaa hoivaan ihmiselle jota eivät ole tavanneet noin pitkään aikaan. Oli biologinen yhteys mikä tahansa niin mies on heille suht vieras tuossa vaihessa.

Itse en antaisi lapsia edes yhdeksi yöksi vaan rauhassa isä saisi rakentaa suhdetta ja luottamusta lapsiin eikä suinpäin rynnättä taas vanhemman rooliin. Tietyt asiat pitää ansaita.

Ymmärrän täysin! Itsellä exä teki myös samaa. Ensin halusi lapset joka viikonloppu,seiiten jokatoinen ja kohta kerran kuukaudessa kun juhliminen alkoi maistua. Työtön exä kävi myös lastenvalvojalla valittamassa että haluaisi joskus lapset arkipäivänä hänen luokseen kun viikonloppuna on hänen vapaa aika ja silloin hän tapaa kavereitaan. Ja lapset olivat koulussa ja eskarissa silloin,minä asuin koulun vieressä,autoton exä ei.
Kerran exä soitti lastenvalvojalle ja pyysi heiltä kirjallista päätöstä että minä maksaisin hänen bussimatkat lastenhakuviikonloppuna. Ja hän ei siis maksa elatuksia eikä mitään muuta. Minä maksan kaikki lasten jutut itse ja pitäisi vielä ex miehen matkat maksaa.

Kerran exä soitti ja sanoi että ei pääse hakemaan lapsia koska hänella on treffit,minä sitten keksin lapsille muuta tekemistä ja varasimme päiväristeilyn. Kun olimme nousemassa laivaan exä soittaa ja pyytää silti lapsia tulemaan kun deitti perui tapaamisen. Minä sanoin että olemme jo melkein laivalla ja siitähän mies suuttui. Sain haukut häneltä ja koko suvulta,jopa omalta äidiltäni kun en PÄÄSTÄNYT lapsia isälle HÄNEN viikonloppuna. Exä oli kertonut asiasta oman version. Onneksi sentään lastenvalvoja tietää minkälainen hän on.

Mutta joo,äiti on aina paska joka ei päästä lapsia pois..

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ymmärrän täysin! Itsellä exä teki myös samaa. Ensin halusi lapset joka viikonloppu,seiiten jokatoinen ja kohta kerran kuukaudessa kun juhliminen alkoi maistua. Työtön exä kävi myös lastenvalvojalla valittamassa että haluaisi joskus lapset arkipäivänä hänen luokseen kun viikonloppuna on hänen vapaa aika ja silloin hän tapaa kavereitaan. Ja lapset olivat koulussa ja eskarissa silloin,minä asuin koulun vieressä,autoton exä ei.
Kerran exä soitti lastenvalvojalle ja pyysi heiltä kirjallista päätöstä että minä maksaisin hänen bussimatkat lastenhakuviikonloppuna. Ja hän ei siis maksa elatuksia eikä mitään muuta. Minä maksan kaikki lasten jutut itse ja pitäisi vielä ex miehen matkat maksaa.

Kerran exä soitti ja sanoi että ei pääse hakemaan lapsia koska hänella on treffit,minä sitten keksin lapsille muuta tekemistä ja varasimme päiväristeilyn. Kun olimme nousemassa laivaan exä soittaa ja pyytää silti lapsia tulemaan kun deitti perui tapaamisen. Minä sanoin että olemme jo melkein laivalla ja siitähän mies suuttui. Sain haukut häneltä ja koko suvulta,jopa omalta äidiltäni kun en PÄÄSTÄNYT lapsia isälle HÄNEN viikonloppuna. Exä oli kertonut asiasta oman version. Onneksi sentään lastenvalvoja tietää minkälainen hän on.

Mutta joo,äiti on aina paska joka ei päästä lapsia pois..

Anteeksi huono teksti,kissa tökkii näppäimistöä.

määrätty? ei kelleen voi määrät lapsia. ja vaikka olisi kyymmenen tapaamissopimusta ei se kerro siitä mitään haluaako lapsiaan tavata vai ei.. tai voihan sitä näytellä ja käydä sopimukset tekemässä mitä ei sit noudatakkaan. kyllä mä luulen että isompikin lapsi on ihmeissään jos 1,5vuoden eron jälkeen menee viikoks isälle.

Miksi joku jaksaisi nähdä sen vaivan, että kävisi sos. viranomaisissa ja oikeudessa teeskentelemässä että haluaa nähdä lapsiaan? Ja kyllä, jos tapaamisoikeudesta on riitaa, lopulta oikeuden vahvistamalla päätöksellä määrätään, että isä/ äiti saa tavata lapsiaan tiettyyn aikaan. Jos järjestelyä yritettän estää, päätökselle voidaan loppupeleissä hakea täytäntöönpanoa. Tapauksessa oletettavasti kyse riitaisessa asiassa tehdystä päätöksestä sisältäen määräyksiä, koska sen sisältö on asianosaisille tuntematon ja se postitetaan asianomaisille tiedoksi.

Isä ei ole missään oikeudessa ollut asian kanssa, ajatus tapaamissopimuksen PÄIVITTÄMISESTÄ lähti minun suunnastani, koska isä ei ole toteuttanut tapaamisia joka toinen vkl, kuten erotessa tehdyssä sopimuksessa lukee.
Isää ei todellakaan ole MÄÄRÄTTY tapaamaan lapsiaan, vaan minä tarjoan hänelle tätä mahdollisuutta, tämäkään tapaaminen ei ole lähtöisin ISÄN suunnalta.
Olen valmis isän ehdottamaan aikaan, MUTTA tämän kuultuaan isä ei enää tiedäkään ottaako lapset vai ei.
Minulla ei ole tarvetta valehdella tuntemattomille ihmisille nettipalstoilla asioita.

Minä en ymmärrä, mikä tässä kaikessa on nyt niin henkilökohtaista sinulle, että tunnut hyökkäävän minua kohtaan, arvon Vieras.

Yhteistyössä