siis kotiäideille pitäisi muka anta ilmainen busikortti

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Musta on jotenkin hassua, että toimeentulotuella elävät sanovat että "maksakoot itse bussikorttinsa, niinhän muutkin tekevät". Tai sitten mä en vaan nyt oikein taas tajua.
kyllä mä oo ainkin ite maksanut korttini. ei sitä kukaan mulle tai lapsilleni maksa.
ja me emme saa toimeentulotukea.
tällä rouvalla on mies takikuski, joten en ymmärrä miksi ei mihensä voi kuljettaa
Ahaa, ok. Pahoittelen sitten väärinymmärrystäni, jonka oon saanut kun oon lukenut aika usein miten taas on rahat loppu eikä kummallakaan ole töitä. Ollut pitkiin aikoihin.

Muuten, eikö ois kätevää jos sun miehes ryhtyis bussikuskiksi? Saisitte aina ilmaisen kyydin kotiovelta määränpäähän. Mitä luulet, kannattaisko miehes hakeutua paikallisliikenteelle töihin?
ei se halua bussikuskikis ja täälä vähennetään bussivuoroja koko ajan,jote ei kannata
No voi harmi. Mitä työtä sun miehes haluais tehdä?
kerroon sitten kun hän on esin sinne kouuu päässyt.

Mikä siin o etä aian kuvitellaan etä KAIKKI miehet on kiinostuneita autoista ja haluaa olla bussikuskeja tai autokojaamoalla.
Miehellä tuo sepelvaltimotauti estää kuitenkin joitakin täit tekemästä, kun saattaa aivan yhtäkkiä romahtaa verenpaineet varoittamatta alas, silloin ei kyllä autonraissa voi olla tai missään korkalla.
:eek: Mahtavassa tasapainisosa sun miehes sairaus, jos noin tosta vaan paineet romahtelee :LOL: Sä oot tyhmä ku saapas =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Ei kaikkea tarvitse ilmaiseksi saada.Ilmankos hesassa lykitään 5 vuotiaita rattaissa
Ja joillain ei ole edes lasta niissä vaunuissa.
Ei oo ei :D
Minulla kävi kerran noinkin. :D Siis olin menossa satamaan vastaan siskoani joka tuli lastensa kanssa laivalta, hällä esikosiensa lisäksi mukana kaksi pientä, vauva ja vähän alle 2v ja ainoastaan yhdet rattaat joten tilanteen helpottamiseksi otin meiltä mukaan toiset rattaat.

Minulla on kyllä aina se bussikortti olemassa ja olisin tuollonkin sitä mennyt kuskille näyttämään mutta kuski vaan vinkkasi minut takaisin. Ja sitten muutamakin matkustaja tuntui vilkuilevan vähän pahalla noita tyhjiä rattaitani... :whistle: Ehkä olisi pitänyt näyttää bussikorttia heille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Annetaanko jossain päin Suomea kotiäideille ilmainen bussikortti? Ei ainakaan täällä pk-seudulla. Täällä rataiden ja vaunujen kanssa ei tarvitse bussilippua, olipa rattaiden kanssa liikkuja sitten töissä, työtön, opiskelija, kotiäiti, isoisä, kummisetä tai kuka vaan. Mitään ilmaista bussikorttia ei anneta vaan se aikuinen, joka vaunujen kanssa liikkuu, saa matkustaa ilman lippua. Ja tähän on päädytty alunperin sen vaunuissa olijan turvallisuuden vuoksi ja jotta kulkuvälineen ei tarvitse odottaa paikallaan vaunnujen kanssa liikkujan pääsyä takaisin vaunujen luokse. Ihan järkevää minusta, sillä muussa tapauksessa myös meidän muiden julkisilla matkustavien matkanteko hidastuisi.
Tuo on erittäin hyvä juttu. :flower: Tosin väärinkäytöksiäkin näkee, ei niissä vaunuissa aina mitään vauvoja/lapsia ole...

Mä olen varmaan tyhmä, mutta en ole tajunnut olla kateellinen tuosta, vaikka itse maksankin kuukaudessa lähes 90e bussikortistani. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Näin naapurin rouva mulle sanoi, eihän äidit pääse muuten kaupunkiin.
Maksakoon itse bussikorttinsa, niin muutkin tekevät
Pääkaupunkiseudalla pääsee jopa junassa ilmaiseksi vaunujen ja rattaiden kanssa :eek: harmittako se sinua rollo?
ei harmita.
Kyse olikin nyt ROVANIEMESTÄ ei helsingistä.
ROVANIEMEN äideille pitäis saada bussiortti että pääsee shoppailemaan.
No pääseehän sitä vaikka taksilla tai vaikka kävellen.
Usikin kävellyt PIENTEN lasten kanssa 5-6 kilsaa. Omasta asenteesta se on kiinni
Voi sua onnetonta :eek: mikset soisi niille äideille jotka ei halua kävellä mahdollisuutta ilmaiseen bussimatkaan? Ei se ainakaan sulta pois olis? Esitä siis jokin järkevä perustelu!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja gyyjuk:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sehän olisi vaan kannattavaa, kun mammat pääsisi helposti kantamaan kaikki rahansa kaupungin liikkeisiin. Kannattaisi oikeasti kustantaa se bussikortti, muuten sieltä muuttaa pian viimeisetkin ihmisten ilmoille...
Jos niillä ei ole varaa maksaa bussimatkaa itse, miten niil on rahaa syytää kauppoihin?
en mä vaan tiiä, mut kuulemma halpotais shoppailemaan pääsyä. nt kun hänen täytyy vaan olla kotona , kun on nin kallista kulkea bussilla. Kaikki hänen KOTONA olevat lapset ovat alle 5 vuotiaita joten hänen ei tarvitse edes maksaa kuin oma matkansa. 2.90/ suunta
Voi rollo, nehän voi olla jopa köyhempiä kuin te :eek:
 
vieras
En minä ainakaan keksi yhtä ainutta syytä, miksi kotiäidin pitäisi saada ilmainen bussikortti. Tuohan on ihan älytöntä, ei niitä täällä anneta kellekään muillekaan ihmisryhmille! Esim. sen takia en antaisi mahdollisuutta ilmaiseen bussimatkaan, että ilmaista matkaa ei ole olemassakaan. Muut matkustajat maksavat sen ilmaisen matkan lipun hinnassaan. Enkä tajua, miksi juuri kotiäiti ansaitsisi matkustaa muiden rahoilla.

Oikeastaan kotiäidit ovat minusta viimeisiä ihmisryhmiä, kelle tuota ilmaista bussikorttia kannattaisi antaa, koska kotona olijalla on aikaa kävelläkin. Lasten kanssa täytyy ulkoilla joka tapauksessa. Mielummin vaikka antaisin ilmaisen bussikortin pienituloiselle työssäkäyvälle, jonka on pakko viedä lapset bussilla tarhaan joka aamu.

Vaunujen kanssa saa täällä matkustaa ilmaiseksi turvallisuus- ja käytännöllisyyssyistä, oli kotiäiti tai työäiti tai vaikka vain toisen lasta vaunuissa työntävä hoitaja. Varmaan tyhjien vaunujenkin kanssa saisi mennä ilmaiseksi, itse tosin olen käynyt leimaamassa kortin bussin jo lähdettyä ja jättänyt vaunut paikalleen siksi aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Mielestäni tampereen systeemi on erinomaisen hyvä, alunperinhän se on tehty turvallisuuden vuoksi
Tampereen systeemi on teoriassa hyvä, mutta käytännössä se ei toimi. Tuota turvallisuudesta johtuvaa etua kun käytetään räikeästi hyvästi päivittäin. Milloin kuljetetaan banaaniterttua rattaissa. Ja milloin sitä eskarilaista joka kiipeää bussissa itse rattaista ja kipittää busiin penkille istumaan. Toki köyhät tai muuten pihit vanhemmat löytävät aina jonkin keinon millä säästää rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan tyhjien vaunujenkin kanssa saisi mennä ilmaiseksi, itse tosin olen käynyt leimaamassa kortin bussin jo lähdettyä ja jättänyt vaunut paikalleen siksi aikaa.
En nyt oikein ymmärrä miksi tyhjien vaunujen kanssa matkustaminen olisi ilmaista? Eihän ison matkalaukun tai sellokotelon kanssakaan pääse matkustamaan ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan tyhjien vaunujenkin kanssa saisi mennä ilmaiseksi, itse tosin olen käynyt leimaamassa kortin bussin jo lähdettyä ja jättänyt vaunut paikalleen siksi aikaa.
En nyt oikein ymmärrä miksi tyhjien vaunujen kanssa matkustaminen olisi ilmaista? Eihän ison matkalaukun tai sellokotelon kanssakaan pääse matkustamaan ilmaiseksi.
Eihän se olekaan, eli silloin pitäisi mennä näyttämään kortti tai muuten maksaa matka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan tyhjien vaunujenkin kanssa saisi mennä ilmaiseksi, itse tosin olen käynyt leimaamassa kortin bussin jo lähdettyä ja jättänyt vaunut paikalleen siksi aikaa.
En nyt oikein ymmärrä miksi tyhjien vaunujen kanssa matkustaminen olisi ilmaista? Eihän ison matkalaukun tai sellokotelon kanssakaan pääse matkustamaan ilmaiseksi.
Eihän se olekaan, eli silloin pitäisi mennä näyttämään kortti tai muuten maksaa matka.
Täällä pitäisi maksaa matka myös silloin kun lapsi ei istu rattaissa sitä bussimatkaa vaan menee aikusen kanssa penkille istumaan. Mutta arvaas vaan moniko sen matkan viitsii maksaa? Käytännössä bussit on jatkuvasti täys niitä tyhjiä vaunuja ja rattaita. Ja äidit puistossa kehuvat kilpaa kuinka hyvä systeemi tuo ilmainen bussimatka on. Otetaan rattaat mukaan ainoastaan koska silloin pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Vaikka lapsi ei muuten rattaita käyttäisikään. Yksikin äiti kertoi että vei vielä ekaluokkalaista bussissa rattailla juuri tuosta säästösyystä.
 
Meillä nuo syrjäkylillä elävät vanhukset saa 2xvk ilmaisen bussikuljetuksen kylille. Sinne jos köyhä kotiäiti muuttaisi niin eipäs olisi kylille ollenkaan asiaa kun tulis sen verran kalliiksi...
Joo, on reilua...
 
vieras
Ne vanhukset luultavasti asui siellä jo ennen syrjäkylien autioitumista ja palvelujen katoamista sieltä. Köyhä kotiäiti voi itse käyttää harkintaa, riittääkö rahat itsellä muuttaa sellaiseen paikkaan?
 
onni ja autuus
Pääkaupunkiseudulla pääseekin bussilla, junalla metrolla, ratikalla ja suomenlinnan lautalla ilmaiseksi kun mukana on alle 6v lapsi rattaissa. Niin kotiäidit kuin työssäkäyvätkin :)
 
kerttu
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mä olen varmaan tyhmä, mutta en ole tajunnut olla kateellinen tuosta, vaikka itse maksankin kuukaudessa lähes 90e bussikortistani. :)
Kyllä se Helsingin käytäntö että vaunujen kanssa saa mennä ilmaiseksi tuntuu joitain kanssamatkustajia kovasti hiertävän. Meillä lapsen hoitopaikka on naapurikaupunginosassa ja sinne kuljen bussilla rattaiden kera, ja mulkoilun ohella siitä on myös ihan avoimesti v*ttuiltu. Tosin kun nyt ihan palkkatyössä olen ja niillä julkisilla kuljen niin bussilippu multa löytyy joka tapauksessa. Kerran sitten eräs kypsään ikään ehtinyt rouvashenkilö ihmetteli suureen ääneen miten noiden vaunujen kanssa liikutaan ihan vaan siksi että matkat ei maksa mitään. Kaivoin sitten sen mun matkakortin ja kysyin että tuutko vahtimaan vaunuja kun käyn korttia vilauttamassa vai haluatko itse käydä näyttämässä mun korttia lukijalle. Loppumatkan ajan oli täti ihan hiljaa :D

Sitä en minäkään kyllä ymmärrä että miksi kotiäideillä jotenkin automaattisesti olisi oikeus ilmaiseen bussimatkaan vain siksi että ovat kotiäitejä, mutta tälle Rollolle voisi tehdä hyvää kehittää itselleen joku muu harrastus kuin näiden kotiäiti-provojen viljely.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:
Kyllä se Helsingin käytäntö että vaunujen kanssa saa mennä ilmaiseksi tuntuu joitain kanssamatkustajia kovasti hiertävän. Meillä lapsen hoitopaikka on naapurikaupunginosassa ja sinne kuljen bussilla rattaiden kera, ja mulkoilun ohella siitä on myös ihan avoimesti v*ttuiltu.
Aika outoa, itse olen liikkunut viimeiset kymmenen vuotta ilmaiseksi rattaiden+lasten kanssa julkisilla pk-seudulla (niin bussilla kuin junallakin), enkä ole koskaan kokenut muiden matkustajien taholta mitään negatiivistä.

 

Yhteistyössä