siis kotiäideille pitäisi muka anta ilmainen busikortti

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
kerttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:
Kyllä se Helsingin käytäntö että vaunujen kanssa saa mennä ilmaiseksi tuntuu joitain kanssamatkustajia kovasti hiertävän. Meillä lapsen hoitopaikka on naapurikaupunginosassa ja sinne kuljen bussilla rattaiden kera, ja mulkoilun ohella siitä on myös ihan avoimesti v*ttuiltu.
Aika outoa, itse olen liikkunut viimeiset kymmenen vuotta ilmaiseksi rattaiden+lasten kanssa julkisilla pk-seudulla (niin bussilla kuin junallakin), enkä ole koskaan kokenut muiden matkustajien taholta mitään negatiivistä.
Outoa minustakin, mutta ikävä kyllä totta. Ehkä mulla sitten on niiden vaunujen ja lapsen lisäksi vääränlainen naamakin tai jotain.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tarvitseeko kotiäiti liikkua joka päivä bussilla? Ja kuka sen bussilipun maksaisi, kuntako? ja mitä kunta joutuisi maksamaan liikenneyhtiölle, jos se ei olisi kunnallinen.
Tarpeempaan olisi työmatkailun runsaampi tukeminen

Eiköhän toi äiti ole heittänyt aisian puolivitsillä. Ap vain ei taida ymmärtää sellaista vaan ottaa kaiken kirjaimellisesti.

Nyt jos joku luulee mun tosissani olevan ehdotuksestani, verovähennyksiä bensoista kotiäideille, niin siinäs olkoot. Joskus on kiva vähän pakkaa hämmentääkin

;)
 
marjaana
Täällä pitäisi maksaa matka myös silloin kun lapsi ei istu rattaissa sitä bussimatkaa vaan menee aikusen kanssa penkille istumaan. Mutta arvaas vaan moniko sen matkan viitsii maksaa? Käytännössä bussit on jatkuvasti täys niitä tyhjiä vaunuja ja rattaita. Ja äidit puistossa kehuvat kilpaa kuinka hyvä systeemi tuo ilmainen bussimatka on. Otetaan rattaat mukaan ainoastaan koska silloin pääsee matkustamaan ilmaiseksi. Vaikka lapsi ei muuten rattaita käyttäisikään. Yksikin äiti kertoi että vei vielä ekaluokkalaista bussissa rattailla juuri tuosta säästösyystä. [/quote]


Itse jätän mieluummin rattaat kotiin kulkemisen helpottamiseksi kaupungilla ja maksan lippuni (2,90e suuntaansa). Jos nuorempi, 2v, istuis rattaissa, pääsisin ilmaiseksi.
 

Yhteistyössä