siis kaverit ei hommaa kuusta koska niillä on 1,5-vuotias lapsi???

  • Viestiketjun aloittaja täh??
  • Ensimmäinen viesti
täh??
mikä ihmeen syy on olla hommaamatta kuusta jos talossa on lapsi? sit perheenäiti huokailee että ei tuu joulufiilistä ilman kuusta, mutta kai tässä nyt täytyy seuraavat VUODET olla ilman kuusta! wtf?? ymmärrän että 1,5-vuotiasta joutuu ehkä vähän vahtimaan ettei kaada kuusta, mutta että monta vuotta ollaan ilman kuusta? mitenhän meillä on aina pärjätty kun lapsia on 3 ja joka vuosi on kuusi ollut vaikka on ollut montakin pientä yhtäaikaa. koskaan ei oo kuusi kaatunut.
 
...
No ne lapset on erilaisia. Ja jos on tohon tulokseen tullut, niin eiköhän siihen ole syy olemassa. Mä en aio olla ilman kuusta, vaikka on lapsi talossa :) Mutta katsotaan miten mieli muuttuu, kun lapsi kasvaa...jos kasvaakin pikku-huligaaniksi :)
 
---
Mun kaverilla ei ole ollut kuusta kun heillä on pienet lapset.. Viime jouluna kyläilivät meillä loppiaista edeltävänä päivänä, yksivuotias juoksi suoraan kuuseen ja kuusi pudotti kaikki neulasensa lapsen niskaan.. Kuusi ei kaatunut, lapsi nauroi, mutta voi sitä sotkua... Oma samanikäinen oli kuuseen tottunut ja ihaili vain kaukaa.
 
Meilläkään ei sisäkuusta tule lasten takia. Isompi (3v) varmaan osaisi jo antaakin sen olla rauhassa, mutta kissa ja juniori tuskin malttaisivat pitää käpäliään erossa. Parvekkeelle ollaan jo koristeltu kaksi sypressiä.
Ensi vuonna sitten ehkä.

(mulla ei ole ikinä ollut omassa kodissa joulukuusta vielä, vaikka 13 joulua on tullut omassa huushollissa vietettyä :xmas:)
 
"vieras"
Meillekään ei tuu joulukuusta, en tykkää siitä että ne tiputtelee neulasia ja sitten se että saisi olla lapsia kieltämässä siitä etteivät kaada kuusta päällensä. Tokihan se joulukuusi kiinnostaisi. Meillä on pieni alle metrin korkea joulusypressi ruokapöydässä joka koristeltiin yhdessä.

Joulu tulee ilman joulukuustakin, on aina tullut tähänkin asti :)
 
mitä se sua häiritsee :O
Meillekään ei tule vielä aitoa joulukuusta, tyttö nyt 1,4v. Hommasin viime jouluksi muovikuusen kun tyttö oli 4kk ja hyöri lattialla, ja silloin oli vielä kissa levittämässä kuusenneulasia. Ajattelin että menee se muovikuusi vielä tänäkin vuonna, oli ihan nätti meinaan. Saa nähdä milloin seuraavaksi on aito kuusi, kun ensi jouluna on myös n. 8kk ikäinen täällä hyörimässä. :)
 
"vieras"
Minä kuulin ihan saman selityksen eilen kun kysyin ystävältä että "milloin teille tulee kuusi" niin vastasi "meille ei tule matin vuoksi kuusta ollenkaan".. ja siis tämä "matti" on vajaa 2v!? mitä hittoa!

Kyllä meillä on joka ikinen vuosi ollut kuusi myös silloin kun lapsemme oli pienempi, nyt on jo 5v.
 
"haha"
[QUOTE="vieras";22711739]Minä kuulin ihan saman selityksen eilen kun kysyin ystävältä että "milloin teille tulee kuusi" niin vastasi "meille ei tule matin vuoksi kuusta ollenkaan".. ja siis tämä "matti" on vajaa 2v!? mitä hittoa!

Kyllä meillä on joka ikinen vuosi ollut kuusi myös silloin kun lapsemme oli pienempi, nyt on jo 5v.[/QUOTE]

Kaikki lapset eivät ole tehty samasta muotista..
 
Meillekkään ei tule oikeaa kuusta vielä, kun lapset on pieniä. Ihan sen takia, että tässä on aivan tarpeeksi muutaki stressiä ku se että joutus vielä koko ajan komentamaan, pienempää ettei nouse seisomaan kuusta vasten ja isompaa ettei ota palloja sieltä ja ala nakella.

On meillä tuommoinen pikkuinen muovikuusi, jossa on valokuituja, jotka vaihtavat väriä. Se on ollut 4vuotta ja saa olla vielä.. Sitä paitsi meidän ei oikeastaan edes ole mitään järkeä hankkia kuusta kun ei kuitenkaan olla edes kotona 24.-26.pv paitsi aamuisin ja iltaisin hetki. Ja kuustahan ei tuoda sisälle ennen kuin aattoaamuna.
 
"vieras"
Meillekkään ei tule oikeaa kuusta vielä, kun lapset on pieniä. Ihan sen takia, että tässä on aivan tarpeeksi muutaki stressiä ku se että joutus vielä koko ajan komentamaan, pienempää ettei nouse seisomaan kuusta vasten ja isompaa ettei ota palloja sieltä ja ala nakella.
siis minkä ikäinen teillä nakkelee kuusen palloja ympäriinsä? ei normimuksua kovin montaa kertaa tartte kieltää tommosta tekemästä.
 
"vieras"
No voi hyvän tähe. Jos se syy on tosiaan se, että lapsi kaataa sen kuusen, ni jo on laiskaa! Sen kuusen saa kattoon kiinni ni ei kaada lapset eikä elukat.
Öö tuota, meillä sisäkorkeus kaikkialla muualla 2,8m paitsi olohuoneessa 4,3 metriä, eli ei todellakaan näyttäisi järkevältä jos kuusen laittaisi narulla kattoon. Ja kuten sanottu, ihan hyvin on pärjätty ilmankin. Mikä ihme siinä on että toisten elämästä pitää ottaa niin älytön stressi. Jos naapurille ei tule kuusta kun heillä on pieni lapsi, niin eikö se ole heidän asiansa?
 
asfsgfga
[QUOTE="birdy";22711638]ai, mä olen luullut että joulukuusi hankitaan juuri lapsen vuoksi. Silloin kun meillä ei ollut lasta, halusimme kuusen kissojen iloksi..[/QUOTE]

Peesi. Ei voi kun ihmetellä. Laiskuutta vai mitä kummaa?
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";22711822]Meillä on kaksi pientä, erittäin vilkasta ja tottelematonta poikaa, silti tulee oikea kuusi. Hittojako se haittaa jos ne sitä kerkiää vähän repiä?[/QUOTE]

Se on sun valinta, joku toinen valitsee toisin. Ei pitäisi häiritä ketään???

Tosi vaikea ymmärtää sitä miten täällä palstalla aina tiedetään toisten asiat niitä itseään paremmin. Miksi se teidän peppuja kaivaa jos jollekin ei tule joulukuusta, oli syy ihan mikä tahansa?

Heitetäänkö lisää öljyä laineille kun kerron että meille ei tule JOULUPUKKIakaan, vaan on käynyt tuomassa lahjat kuistille? Ei voi olla kuin paha äiti jonka lasten luo ei tule edes joulupukki....
 
din
[QUOTE="vieras";22711805]siis minkä ikäinen teillä nakkelee kuusen palloja ympäriinsä? ei normimuksua kovin montaa kertaa tartte kieltää tommosta tekemästä.[/QUOTE]

Ai ei vai :D

Meillä on vajaa 3v ja 1v ja joo, en todellakaan halua koko joulua viettää vahtimassa kuusta, vaikka saishan sen ajan niinkin kulumaan. Eipä sillä, ei olla kotonakaan. Viime vuonna oli kuusi, 2v ja vastasyntynyt. Tästä vastasyntyneesti onkin vuodessa sukeutunut varsainen täystuhotorpedo.
 
kdnffjd
Meilläkin on 1,5 vuotias ja kuusi heivattiin saman tien parvekkeelle. Lapsi yritti koko ajan kiskoa koristeita pois ja viimeinen tikki oli, kun alkoi ruuvata lamppuja kuusenkynttilöistä (sähköiskuriski!!). Lapsia on erilaisia! Joitakin vaan kiinnostaa se kuusi niin paljon, että sitä ei kannata pitää. Kuka haluaa turhaan stressata koko joulun, että lapsi kuolee sähköiskuun tai kaataa kuusen. Mulla on täysi työ kieltää koskemasta kukkiin, koiriin ja telkkariin. Vielä kuusi, niin saisi hokea EI:tä koko joulun.
 
"mä"
Meillä 1-vuotias joka varmasti vetäisi kaikki joulukuusen koristeet alas. Siksi meillä on tänä vuonna joulukuusi ulkona ja se on varsinkin iltaisin tosi hieno! On muovikuusi mutta näyttää ihan aidolta kun on satanut lunta päälle :D
 
"vieras"
Pieni vinkki tuohon kuusen kaatamiseen liittyen. Sen kun voi laittaa esimerkiksi siimalla kiinni johonkin, jos tosiaan niin kovaa pelkää, että lapsi saa kuusen kaadettua.
 

Yhteistyössä