siis en ymmärrä kuinka voi saada lapsia 1-1,5 vuoden ikäerolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haluan kysyä:
Te jotka heti ootte nakanneet pullat uuniin. Ettekö ajattele yhtään omaa terveyttänne kun kehon pitäisi kuitenkin saada levätä raskauksien välillä?

Mie oon kyllä ihan terve ja kroppakin voi hyvin :D Tiedä sitten, mutta kaipa sitä on ollut valmis uuteen raskauteen kerran se jo kuukautisiakin oli ehtinyt taas pyörittää...

Mulla alkoi säännölliset kuukautiset, kun esikoinen oli 3,5kk, täysimetyksellä. Imetyksen lopetin vauvan ollessa 8,5kk ja samalla kierrolla alkoi uusi raskaus. Lapsilla siis ikäeroa 1v5kk. Ja kyllä, kuopus oli suunniteltu ja toivottu, mutta kyllä toimitusnopeus vähän pääsi yllättämään. Kuten neuvolatätikin sanoi: "toiset vaan on helpommin sikiävää tyyppiä".

No ei ne heti raskaaksi uudelleen tulevat mitään PALAUTUNEET ole vielä. Menkat vain alkaneet, mutta ei se mitään täydellistä palautumista tarkoita. Vuosi menee siihen, että kroppa on palautunut täysin raskaudesta ja synnytyksestä. Itse en tekisi omalle kropalleni sitä, että en antaisi yhtään hengähdystaukoa. Älytöntä mun mielestä takoa niitä lapsia tota tahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ne heti raskaaksi uudelleen tulevat mitään PALAUTUNEET ole vielä. Menkat vain alkaneet, mutta ei se mitään täydellistä palautumista tarkoita. Vuosi menee siihen, että kroppa on palautunut täysin raskaudesta ja synnytyksestä. Itse en tekisi omalle kropalleni sitä, että en antaisi yhtään hengähdystaukoa. Älytöntä mun mielestä takoa niitä lapsia tota tahtia.

kuten sanottu.. Mun kroppa on paremmassa kunnossa nyt vuosi kuopuksen syntymän jälkeen kun oli ennen esikoisen odotusaikaa.. Tuotahan kukaan ei tiedä muuta kuin kokemuksesta ;) Ja siitä mä voin puhua :D

Alkuperäinen kirjoittaja haluan kysyä:
Te jotka heti ootte nakanneet pullat uuniin. Ettekö ajattele yhtään omaa terveyttänne kun kehon pitäisi kuitenkin saada levätä raskauksien välillä?

En ajatellut omaa terveyttäni. Lapset tulivat reilun vuoden ikäerolla imetyksestä huolimatta. Keho kesti rasituksen ilman sen kummempaa lepoa.

No mun kropalla on nyt loppuelämä aikaa hengähtää raskauksista ja synnytyksistä.

Mä luulen, että toka synnytys oli niin paljon nopeampi ja helpompi just sen takia, ettei kaikki ollut vielä palautunut paikoilleen.

Mutta jokainen on sitä mieltä kun haluaa ja tekee niinku itse parhaaksi katsoo.

Alkuperäinen kirjoittaja =):

kuten sanottu.. Mun kroppa on paremmassa kunnossa nyt vuosi kuopuksen syntymän jälkeen kun oli ennen esikoisen odotusaikaa.. Tuotahan kukaan ei tiedä muuta kuin kokemuksesta ;) Ja siitä mä voin puhua :D

Ja sähän et sisälles näe. Ei ole suolisto+muut elimet kyllä ehtineet palautua täysin normaaliin tilaan.

Mulla ekat menkat tuli vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, melkein puoltoista vuotta meni synnytyksestä. Yhet menkat ehti tulla välissä, ja sitten saikin jo toinen alkunsa. Toisenkin synnytyksen jälkeen meni melkein vuosi ennen kuin menkat alkoi, tällä kertaa tosin imetyksen aikana.

Mulla on menkat alkanu aina kuukauden parin päästä synnytyksestä ja raskautuahan muuten voi ilman menkkojakin. Esikko oli 10kk kun aloin odottaa kakkosta, kakkonen 1v kun kolmosta ja kolmonen 6kk kun nelosta. Ja nyt nelonen on sitten jo 3.5v kun vitosen olis aika syntyä.

Toisille se sopii toisille ei. Mulle ei ole yhtään ylipainoa, ei raskausarpia (vaikka sain täysiaikaiset kaksoset), ei koskaan verenpainetta, synnytykset helppoja ja nopeita. En minä mitään kroppaani ajatellut, kyllä mun kroppani on hyvin raskaudet kestänyt. Tosin kaksosten jälkeen tehtiin sterilisaatio...

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Älytöntä mun mielestä takoa niitä lapsia tota tahtia.

Miun mielestä on älytöntä laukoa tuollaisia mielipiteitä ilman omakohtaista kokemusta.

Ja mun mielestä on älytöntä ylipäänsä käydä tälläsiä "väittelyitä". Teki niin tai näin niin kuitenkin aina väärin jonkun mielestä. Ne jotka tekee lapset peräkkäin, saavat valitusta niiltä jotka odottelevat isompaa ikäeroa lapsille. Ja sitten taas ne, jotka haluavat sen isomman ikäeron lapsille, saavat ihmettelyä niiltä jotka ne lapset tekee peräkanaa. Taas näitä aiheita, mistä voidaan väitellä loputtomiin..

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

Ja sähän et sisälles näe. Ei ole suolisto+muut elimet kyllä ehtineet palautua täysin normaaliin tilaan.

No mutta kyllähän mä nyt tuntisin jos jotain olisi vialla, ja jos nyt aletaan saivartelemaan niin mulla on otettu KAHDEN perättäisen raskauden jälkeen röntgenit mahasta ja kaikki oli ok :D Jos sä oot päättäny olla tekemättä lapsia putkeen niin älä toki muille siitä kiukuttele =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lasten ikäero 1v7kk. menkat alkoivat, kun esikoinen oli 6kk ikäinen. Meni muistaakseni 3-4kiertoa kun raskautuin uudestaan.

Mullakin näin, paitsi raskaus alkoi toisesta kierrosta. Imetystä jatkoin reilu vuoden ikään asti.

Ai, että olisi pitänyt alkaa ehkäistä ihan vaan sen takia, että lapsille ei tulisi liian pientä ikäeroa? Kyllä mä luotan siihen, että luonto hoitaa nämä asiat. Eli uusi raskaus ei ala, ellei kroppa sitä kestä. Siis jos muuten on ihan perusterve äiti. Ja mä olin elämäni kunnossa kuopuksen synnytyksen jälkeen, synnytys oli helppo ja tuntui, että jaksoi mitä vaan. Hormonitoiminta pelasi just niinkuin kuuluukin, eli niin, että äiti jaksoi huolehtia kahdesta hoitoa tarvitsevasta ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Toisille se sopii toisille ei. Mulle ei ole yhtään ylipainoa, ei raskausarpia (vaikka sain täysiaikaiset kaksoset), ei koskaan verenpainetta, synnytykset helppoja ja nopeita. En minä mitään kroppaani ajatellut, kyllä mun kroppani on hyvin raskaudet kestänyt. Tosin kaksosten jälkeen tehtiin sterilisaatio...

Juu niin on munkin kroppani ollut hyvinvoiva ja hyvässä kunnossa, ei ylipainoa eikä mitään ja raskaudet olleet normaaleita ja synnytykset sujuneet hyvin ilman mitään komplikaatioita. Ei ongelmaa verenpaineissa tai missään. Mutta en silti elä harhaluulossa etteikö kropan sisällä ois jos jonkinmoista muutosta joista minä en tunne enkä näe mitään. Onhan sieläl jo pelkästään sisäelimetkin sikin sokin.

Meillä isommilla muksuilla on ikäeroa pikkasen alle 1v 5kk. Meillä plussattiin kun esikoinen oli 8kk. Keskimmäisellä ja kuopuksella on ikäeroa n.3,5v eikä kuopuksen ollessa 8kk ois tullu mieleenkään haluta lisää lapsia.. Tosin lapsiluku on muutenkin täynnä.

Onko täällä ketään jolle on tehty sektio ja tullut heti perään uudelleen raskaaksi? Kestikö kroppa hyvin?

Itse en, mutta ystäväni sai ensimmäisen sektiolla ja lasten ikäero on 1v1kk. Raskauden kroppa kyllä kesti, mutta synnytyksessä (toinen tuli alakautta) tuli vähän ongelmia kun istukka ei meinannut irrota sektioarven takia.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

No mutta kyllähän mä nyt tuntisin jos jotain olisi vialla, ja jos nyt aletaan saivartelemaan niin mulla on otettu KAHDEN perättäisen raskauden jälkeen röntgenit mahasta ja kaikki oli ok :D Jos sä oot päättäny olla tekemättä lapsia putkeen niin älä toki muille siitä kiukuttele =)

Ei se tarkoita, että jotain olisi VIALLA. Mutta ihan taatusti se kroppa EI ole palautunut siitä raskaudesta ja synnytyksestä ja piste. Siihen menee vuosi ja sillä hyvä, vaikka en minä itsekään ole mitään TUNTENUT olevan eri tavalla. Olisin voinut vaikka pullakahvit keittää kätilöille heti salista tultuani.

...että juuri luin erään psykologin haastattelun, jossa hän sanoi että jokaisen lapsen pitäisi saada olla se pienin perheessä noin kahden vuoden ajan. ihan vaan sen vuoksi ettei tarvitsisi kasvaa isoksi niin pienenä....miettikääpä sitä. vaikuttaa väistämättä myös sen isovelin/siskon mieleen jos uusi vauva puskee perheeseen vaikka itsekin olisi vauva vasta.

Yhteistyössä