siis en ymmärrä kuinka voi saada lapsia 1-1,5 vuoden ikäerolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
aivan biologisista syistä. Minulla on mennyt molempien raskauksien jälkeen lähes vuosi ennen kuukautiskierron palautumista. Biologisesti tiukin aikataulu olisi ollut ehtiä saamaan seuraava lapsi vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäerolla, JOS uusi raskaus olisi alkanut ilman ensimmäisiäkään kuukautisia.
Luulen että henkisesti olisi ollut myös erittäin raskasta alkoittaa uusi raskaus kun toipuminen/palautuminen on yleensä kestänyt kauan ja mielikin on ollut vielä ailahtelevainen ensimmäisen vauvavuoden ajan.

Onko teillä, jolla lapsia pienellä ikäerolla, niin alkanut uusi raskaus heti ensimmäisistä kuukautisista? Oletteko imettäneet vielä samaan aikaan?

No meillä on ikäeroa 1v1kk. Raskaus alkoi 2 kuukautisten jälkeen. Ja menkat alkaneet aina tasan 2kk synnytyksestä. Vaikka imetin niin tärppäsi. Tosin sehän ei ehkäisykeino olekaan, varsinkaan kun menkatkin on alkaneet.

Yksilöllistä.

Mulla on menkat ollu kellontarkat synnytyksen jälkeen vaikka olisin imettäny. Lapsilla tasan vuosi ikäeroa ja tärppäsi tokasta kierrosta. Ja hyvin jaksaa, olen vain iloinen tästä ikäerosta :heart:

Toiset vaan on superhedelmällisiä. =)

Itse vihaan menkkoja ja olin tosi pettynyt, kun ne alkoivat imetyksestä huolimatta silloin aikanaan. :snotty:

Menkat alkoi 2kk esikoisen syntymästä täysimetyksestä huolimatta, lapsilla 1v2kk ikäeroa. Toistakin täysimetin viime viikkoon asti, nyt 5kk ikäinen eikä menkkoja ole vielä näkynyt.

Juu, eka seksikertakin oli 7 kk synnytyksestä, eli ei olisi onnistunut senkään vuoksi ;)

joo tätäkin mietin, että ei siinä ensimmäisinä kuukausina ole voinut ajatellakaan seksiä, että miten tuo vuosikin ikäeroa oikeesti voi olla mahdollista..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, eka seksikertakin oli 7 kk synnytyksestä, eli ei olisi onnistunut senkään vuoksi ;)

joo tätäkin mietin, että ei siinä ensimmäisinä kuukausina ole voinut ajatellakaan seksiä, että miten tuo vuosikin ikäeroa oikeesti voi olla mahdollista..

Oliskohan se taas niin että IHMISET ON ERILAISIA.

Ei minun henkinen kantti ole mihinkään heilunu vaikka kuus lasta olen seitsemässä vuodessa tehny :)
Ja mä olen silti kaikkia imettäny vuoden ikään asti. Ja menkat on alkanu heti jälkivuodon päätyttyä.

No jotkut muut voi ajatella ;) Varsinki jos synnytys on menny kaikin puolin hyvin. Ei meilläkään ollu synnytystä ennen jälkitarkastusta ja sitte se tärppäs heti kun alotettiin puuhat :)

meillä lapsilla ikäeroa 1v7kk ja mitään ehkäisyä ei ollut käytössä missään vaiheessa. Imetin 10kk, ja sen jälkeen kuukausi siitä tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen ja seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi, eli plussasin kun esikoinen oli n.1v. En minäkään ymmärrä miten jotkut vain ovat niin hedelmällisiä että heti kun suunnilleen jälkivuoto loppuu, niin tulee raskaaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja haluan kysyä:
Te jotka heti ootte nakanneet pullat uuniin. Ettekö ajattele yhtään omaa terveyttänne kun kehon pitäisi kuitenkin saada levätä raskauksien välillä?

NO ei tuokaan aina pidä paikkansa.. Tietenkään et voi tietää sitä etukäteen mutta mulla kunto ja kroppa on paremmassa kuosissa kuin ennen ekaa synnytystä ja kuopus on nyt vuoden. Sitä ennen siis melkolailla kaks raskautta putkeen. Mitään ongelmia ei ollut kuopuksen odotusaikana vaikka kuinka oli putkeen raskaudet ja kotona oli pieni vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aivan biologisista syistä. Minulla on mennyt molempien raskauksien jälkeen lähes vuosi ennen kuukautiskierron palautumista. Biologisesti tiukin aikataulu olisi ollut ehtiä saamaan seuraava lapsi vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäerolla, JOS uusi raskaus olisi alkanut ilman ensimmäisiäkään kuukautisia.
Luulen että henkisesti olisi ollut myös erittäin raskasta alkoittaa uusi raskaus kun toipuminen/palautuminen on yleensä kestänyt kauan ja mielikin on ollut vielä ailahtelevainen ensimmäisen vauvavuoden ajan.

Onko teillä, jolla lapsia pienellä ikäerolla, niin alkanut uusi raskaus heti ensimmäisistä kuukautisista? Oletteko imettäneet vielä samaan aikaan?

Meidän lapsilla on ikäeroa 1v 1kk ja 6 päivää. Tulin raskaaksi vaikka imetin eikä kuukautisia ollut tullut. Raskaus oli jo viikolla 14 kun edes tajusin olevani raskaana. Ja sain tietää odottavani kaksosia.

Olihan se rankkaa kun lapsi oli juuri oppinut kävelemään kun niitä syntyi kaksi lisää. Nyt ovat jo 4-5 vuotiaita.

Onhan täällä palstallakin äitejä joilla on kaksi lasta samalle vuodelle. :D Esim. fjongalla on ensimmäinen syntynyt tammikuussa ja toinen joulukuussa samana vuonna. (muistaakseni näin)

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

Oliskohan se taas niin että IHMISET ON ERILAISIA.

Aivan..
Esikoisen ja kakkosen ikäero on 1v4kk ja tosiaan, menkat ei kerennyt alkamaan ennen plussausta mutta kaikkihan tietää että silti raskaaksi voi tulla ;)

Kolmosen ja nelosen ikäero tulee olemaan 1v7kk, kolmannesta yrityskierrosta plussasin.

Aina on menkat (tai olisivat alkaneet) alkaneet n.8kk synnytyksestä.

Yhteistyössä