Siis eivätkö jotkut tosiaan vahdi lapsiaan uimarannalla joka sekunti? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joka ikinen kerta, oltiin sitten uimarannalla tai maauimalassa, näkee pikkulapsia (siis PIENIÄ, ei mitään kouluikäisiä vaan alle 5 v) jotka haahuilevat yksin. Äiti tulee perässä hetken päästä tai sitten ei.

En tajuu...En mä omien lasteni iholla rannalla ollessa ole, mutta lähellä ja silmät auki kyllä.

mä en päästä edes 15v, 14v , 9v 8v keskenän rannalle. Vain 15v osaa uida ja 9v jonkin verran . Virta voi viedä nopsaan. Olen sitten ylihuolehtiva, mutta jos lapsi ei osa uida ei myhöskän yksin mene uimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mä en päästä edes 15v, 14v , 9v 8v keskenän rannalle. Vain 15v osaa uida ja 9v jonkin verran . Virta voi viedä nopsaan. Olen sitten ylihuolehtiva, mutta jos lapsi ei osa uida ei myhöskän yksin mene uimaan.

Sun 14 v ei osaa uida? :o

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ei osaa, vaikka väitää niin. se o sellaista räpiköintiä. ei osa kaikki aikuisetkaan. Anoppi esim ei osa uida ja silti kesäisin on paljonkin järvrn rannalal aj käy soutelemass ja verkkoja kokemassa miehensä kanssa. ei 62 vuotias enää opi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
No tuohan on täysin eri asia. Moni puhuu, että lapsi oppi uimaan ja luottaa siihen, että nyt ei sitten hukuta. Meidän vanhimmaiset on suorittanu tuon taitomerkin ja silti vahdin rannalla koko ajan. Uimahalille päästän kyllä vapaasti.

Miten uimahalli on niin eri asia? Vettä sielläkin on, johon voi hukkua. Eikä ne valvojat kaikkea näe, jos niihin olet luottanut.

Me asutaan uimahallin vieressä. Halli on tuttu, altaat on tutut, henkilökunta on tuttua. Uimassa käydään kerran viikossa. Lapsilla on hyvä uimataito, harrastavat uintia uimaseurassa.

Luonnonvesi on eri juttu. Se on arvaamaton virtoineen (joki) ja veden alla ei näe, mitä sielä on, eikä syvyyttä osaa arvioida. Siksi.

Muoks. Esim. meidän 6-v ui satoja metrejä.

Ei osaa, vaikka väitää niin. se o sellaista räpiköintiä. ei osa kaikki aikuisetkaan. Anoppi esim ei osa uida ja silti kesäisin on paljonkin järvrn rannalal aj käy soutelemass ja verkkoja kokemassa miehensä kanssa. ei 62 vuotias enää opi

Sun kannattaa kyllä viedä lapsiasi useammin sitten "valvottuihin" uintihetkiin. On tosi ikävää lapselle jos ei opi ikinä uimaan, eikä saa siihen edes mahdollisuutta.

Laita lapset uimakouluun.

No minulle se vahtiminen on äärimmäisen hankalaa, tai eipä siihen kai kukaan kykene, jolla ei ole silmät selässäkin.. Mutta mulla on vain 2 lasta, ja tänäänkin esim. meinasin saada sydärin noin 20 kertaa kun en heti nähnytkään lastani rannassa. Siis kun toinen menee toiseen suuntaan, ja toinen toiseen. Se lapsi katoaa silmistä hetkessä, kai sitä hätääntyneenä ei edes osaa huomata. Vaikka olin vedessä ja lasten lähellä. Minusta sieltä about 5-6 metrin päässä rannasta on muutes helpompi vahtia, näkee molemmat samaan aikaan, ei tarvitse pyöriä ja hyöriä ympäriinsä löytääkseen toisen ja sitten toisen (5-vuotiastani uskalsin niin kaukaa vahtia, 1v8kk ikäistä en).

Ja kun rannassa on muitakin ihmisiä, jos todellinen hätä tulee, joku varmasti auttaa. Eikä siinä montaa sekuntia siltikään menisi juosta paikalle, vaikka hieman kauempaa katteliskin. No, me tosiaan käydään ihan yleisellä uimarannalla, jossa on paljon ihmisiä ja lapsille verkotettu uima-alue.

Miksei? :o

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Miksei? :o

no joo voi se oppia,mutta anoppi nyt ei halua opppia mitään uutta. Se on niin vanhan kansan ihminen etä laksutkin maksaa pankin konttorissa, eikä omista edesautomaattikorttia. Eihän anoppi osaa edes linja-autolla kulkea. ei vaikka joku tulis vastaan

Mun lapsilla, 3 ja 5v, on ainakin kellukkeet jotka kyllä kelluttaa sen verran että jos jotain sattuu, eivät heti pohjaan painu. Nuoremmalla on säilynyt sukellustaito vauvauinnista, eikä esim. hätäänny jos astuu liian syvään kohtaan vedessä.
Missään tapauksessa en antaisi mennä veteen ilman kellukkeita, jollen itse ole vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Eihän tästä elämästä tulisi mitään jos pitäisi 2 m päässä olla kokoajan, meillä on pihalla uimakuoppa ja siellä noi viettävät aikaa 12-16h/vrk. Mun täytyy välistä tehdäkin jotain :(

Asia on hyvin yksinkertainen: kun lapset uivat, olet koko ajan vahtimassa...jos et ehdi vahtimaan, lapset eivät ui sillon!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jonkun mielestä tuossa toisessa ketjussa oli ylireagointia, että 4v:tä ei päästetä hetkeksikään silmistä :o Lapsia pitää todellakin vahtia niin, että niihin on jatkuvasti näköyhteys!! Hukkuminen tapahtuu ihan salamannopeasti. Tämä pitäisi kaikkien ymmärtää, etenkin kun usein uutisoidaan lasten hukkumisista ja hukkumisepäilyistä :( Mun olisi ainakin hyvin vaikea antaa itselleni anteeksi, jos lapseni hukkuisi välinpitämättömyyteni ja vastuuttomuuteni takia. Enkä nyt väitä etteikö hukkumisia tapahdu vaikka kuinka yrittäisi vahtia. Mutta silti löytyy myös ihmisiä, jotka eivät vahdi kunnolla :/

Kyllä vahdin. Ihmettelin eilen todellakin sitä että kaikki eivät seiso 2 vuotiaiden vieressä uimarannalla. Lekottelevat pyyhkeiden päällä ja lapset kirmaavat rannalla itsekseen. Lapsia pitää todellakin vahtia.

Yhteistyössä