Siis eivätkö jotkut tosiaan vahdi lapsiaan uimarannalla joka sekunti? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jonkun mielestä tuossa toisessa ketjussa oli ylireagointia, että 4v:tä ei päästetä hetkeksikään silmistä :o Lapsia pitää todellakin vahtia niin, että niihin on jatkuvasti näköyhteys!! Hukkuminen tapahtuu ihan salamannopeasti. Tämä pitäisi kaikkien ymmärtää, etenkin kun usein uutisoidaan lasten hukkumisista ja hukkumisepäilyistä :( Mun olisi ainakin hyvin vaikea antaa itselleni anteeksi, jos lapseni hukkuisi välinpitämättömyyteni ja vastuuttomuuteni takia. Enkä nyt väitä etteikö hukkumisia tapahdu vaikka kuinka yrittäisi vahtia. Mutta silti löytyy myös ihmisiä, jotka eivät vahdi kunnolla :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleen kysyn,että mitä se näköyhteys vaikuttaa jos se hukkuminen tapahtuu salamannopeasti?...

No ainakin sillä lapsella on vielä mahdollisuus pelastua, jos hukkuminen havaitaan heti. Mitä nopeammin lapsi löytyy, sitä parempi selviämismahdollisuus.

Edelleen kysyn,että mitä se näköyhteys vaikuttaa jos se hukkuminen tapahtuu salamannopeasti?...

No ainakin sillä lapsella on vielä mahdollisuus pelastua, jos hukkuminen havaitaan heti. Mitä nopeammin lapsi löytyy, sitä parempi selviämismahdollisuus.

Niin jos ottaa huomioon,että upotessaan lapsi saattaa nopeastikin ajautua kauemmas niin se hätääntynyt vanhempi ei kyllä löydä yhtään mitään.Joten oiekammin sanottua olisi,että miksei vanhemmat vahdi vieressä lapsensa uintia..Ei ne silmät vaan se ulottuvuus..

No ainakin sen, että jos näet kun lapsen pää menee pinnan alle, niin luultavasti sitten ymmärtää tehdä jotain. Jos lapsen pää on kenenkään tietämättä ollut siellä pinnan alla puoli tuntia, tunninkin niin selviämismahdollisuudet on kyllä merkittävästi huonommat.

Mä en yleensä niin vahtaa muiden tekemisiä, mutta tänään kyllä vähän hirvitti uimarannalla, kun noin 2 -vuotias pikkupoika leikki vedessä ilman kellukkeita ja äiti istui viltillä noin kymmenen metrin päässä. Olihan äidillä toki näköyhteys, mutta en mä silti olisi uskaltanut olla noin kaukana :ashamed:

Niin jos ottaa huomioon,että upotessaan lapsi saattaa nopeastikin ajautua kauemmas niin se hätääntynyt vanhempi ei kyllä löydä yhtään mitään.Joten oiekammin sanottua olisi,että miksei vanhemmat vahdi vieressä lapsensa uintia..Ei ne silmät vaan se ulottuvuus..

No sen takia paikalle hälytetäänkin apua, jos lasta ei löydetä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No ainakin sen, että jos näet kun lapsen pää menee pinnan alle, niin luultavasti sitten ymmärtää tehdä jotain. Jos lapsen pää on kenenkään tietämättä ollut siellä pinnan alla puoli tuntia, tunninkin niin selviämismahdollisuudet on kyllä merkittävästi huonommat.

Ja onhan se lapsi paljon helpompi paikantaa, jos näkee missä kohden se pinnan alle painui...

Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Mä en yleensä niin vahtaa muiden tekemisiä, mutta tänään kyllä vähän hirvitti uimarannalla, kun noin 2 -vuotias pikkupoika leikki vedessä ilman kellukkeita ja äiti istui viltillä noin kymmenen metrin päässä. Olihan äidillä toki näköyhteys, mutta en mä silti olisi uskaltanut olla noin kaukana :ashamed:

se olin varmaan minä :D

vettä noin 10cm seuraavat 15m lapsen ympärillä...

Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:

se olin varmaan minä :D

vettä noin 10cm seuraavat 15m lapsen ympärillä...

Ei, et se ollut sinä, koska vettä oli ainakin lapsen vyötärölle ja syveni koko ajan :D

järkkyä oli kun eräs mamma juoksi ja etsi lastansa. Löytyi laiturilta, onneksi ei päättänyt hypätä (noin 2m vettä). Ei mennyt kun 30min- 1h kun taas sama mamma hädissään juoksi ja etsi. Näkyi se 1.5- 2v taapero löytyvän silloinkin ehjänä, en tosin tiedä mistä sillä kertaa

Haloo, no sitten ehtii HETI juosta nostaan lapsen ja auttamaan. Jos ei näkis, lapsi vois ehtiä kuolla.

Yhteistyössä