huh huh
Kylläpäs hääpariltakin on tainnut nyt käytöstavat unohtua! Uskomatonta! Meillä varmaan tulisi sukuriita tämmöisestä, koska mieheni varmaan sanoisi veljelleen muutaman valitun sanan
kutsu on siis miehellesi ja sinulle EI lapsille.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:22 vieras kirjoitti:Meille tuli hääkutsu miehen nimellä ja sit kutsussa oli + avec. Eli onko näin että me ei voida ottaa lapsia mukaan, nuorin vasta 8kk.Mä ainakin sen kutsun niin ymmärsin. Viisaammat valaiskoon. No siinä tapauksessa saa kyllä mies mennä yksin.
Nimenomaan näin.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:48 nuttu kirjoitti:Kyllä se oli ihan ehdoton asia meidän häissä että kaikki kutsutaan kun isot häät päätettiin pitää. Pieniin häihin olisi kutsuttu vain isomanhemmat, vanhemmat ja sisarukset tai sitten oltaisi menty naimisiin vain kaksin.
Noin se ainakin onnistuu niin kuin itse haluaa. Mutta eikö sinusta ole outoa, jos perheen lapsista toinen kutsutaan ja toinen ei? Jos alkuperäiseen tapaukseen viitataan. Kun tuo kutsuttukaan ei mikään imeväisikäinen ole. Normaalia olisi, että molemmat lapset kutsutaan tai sitten ei kumpaakaan, ainoastaan vanhemmat.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:37 huh kirjoitti:Tämä ketju vahvistaa se etten todellakaan halua pitää häitä, vaan menen salaa naimisiin!!!
Siis en halua maksaa tuhansia euroja päivästä johon ei saa kutsua niitä keitä haluaa, ettei olisi ITSEKÄS omana hääpäivänään :headwall: :headwall: :headwall:
Ja sitten nämä epäitsekkäät vieraat perinteisesti haukkuvat ruuan ja ohjelman ja viinaa on aina liikaa tai liian vähän... \|O \|O
Siis salaa naimisiin ja sitten häämatkalle KAUAS! :heart:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Aivan! :wave: Viksua sinänsä, ettei kutsuta pieniä lapsia vaarallisille paikoille.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:\Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Minä taas en ymmärrä miksi valitaan sellainen juhlapaikka. Häät ovat perhejuhla. Miksette säästäneet sukulaisianne ja ystäviänne tuollaiselta lapsettomien pelleilyltä ja menneet ihan keskenänne naimisiin? Vai luuletko että lapselliset vieraat olivat ikionnellisia kun joutuivat hankkimaan lapsenvahdit ja jättämään pienet lapset kotiin? Monet taisivat pitkin hampain tulla juhliinne kun kohteliaina ihmisinä eivät kehdanneet jättää tulemattakaan. Kunnioittivat sentään teidän juhlaanne vaikkette te kunnioittaneetkaan heidän perheitään.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Kuka sanoo että häät ovat perhejuhla?? Häät ovat morsiamen ja sulhasen juhla, ja he saavat tehdä siitä ihan justiin sen näköisen kuin haluavat! Ei kenenkään pakko ole osallistua häihin, kutsuhan on vaan kutsu, josta siis voi kieltäytyä!Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:57 vieras kirjoitti:\Minä taas en ymmärrä miksi valitaan sellainen juhlapaikka. Häät ovat perhejuhla. Miksette säästäneet sukulaisianne ja ystäviänne tuollaiselta lapsettomien pelleilyltä ja menneet ihan keskenänne naimisiin? Vai luuletko että lapselliset vieraat olivat ikionnellisia kun joutuivat hankkimaan lapsenvahdit ja jättämään pienet lapset kotiin? Monet taisivat pitkin hampain tulla juhliinne kun kohteliaina ihmisinä eivät kehdanneet jättää tulemattakaan. Kunnioittivat sentään teidän juhlaanne vaikkette te kunnioittaneetkaan heidän perheitään.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Oikein hyvin perusteltu kutsu, mutta jättäisitkö perheestä yhden lapsen kutsumatta ja muut ovat tervetulleita?Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:53 Jaana kirjoitti:En selannut koko ketjua läpi, joten en tiedä monta kertaa tämä on sanottu jo. Mutta
Minun (ja miehenikin) mielestä häät ovat ennen kaikkea sen hääparin juhla! Joskus ennen se oli koko kylän ja suvun, mutta silloin tapahtui paljon talkootyönä ja muutenkin rahaa ei mennyt niin paljon.
Myöskään minä en aio kutsua sukulaisia joista en pidä, ja voin sen heille sanoa ihan suoraan jos sitä kysyvät. En myöskään halua sinne pikkuveljeni uusinta tytöystävää (vaihtuu kuukauden välein).
Me maksamme häämme itse ja olemme oikeutettuja kutsumaan/olemaan kutsumatta ketä haluamme.
Ja jos jollekin tulee mieleen sanoa, niin tiedoksi että kutsussamme lukee kohteliaasti mutta selvästi, etiketin mukaa, ketä kaikkia kutsu koskee.
Ja tähän vielä sen verran, että meillä vihkiminen ja juhla ovat melko myöhään iltapäivällä ja illalla, joten siinä jäisi kakut syömättä ja tanssit tanssimatta "lapsellisilla" vierailla.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:\Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Jos kutsutaan vanhemmat ja vauva niin mikä siinä juhlaohjelmassa voi olla niin sopimatonta pikku lapselle??Ei mikään!Koko perhe ruukataan kutsua kerralla eikä eritellä lapsia!Miten jotkut ihmiset voi olla noin ääliöitä?! :headwall: Taitaa ite hääparilla olla etiketit hukassa...Mutta ite en rupeais soittelemaan ja kyseleen kuuluuko poikakin siihen vaan menisin vaan sitten sinne häihin ja jos kovin mulkoilis niin lähtisin veks ja lahjankin ottaisin mukaan,mitä hittoa tommoset toopet mitään tarvii,eihän nekään osaa ajatella muita.Ja jos ois pojan nimi unohtunut(tosi tosi epätodennäköistä!)Niin oishan ne ite voinu soittaa ja tarkistaa.Eli minusta tuo kuulostaa aika tahalliselta teolta enkä menis koko pippaloihin.Jos ite kummi ei kutsuis omaa kummipoikaa vaan pelkät muut perheen jäsenet.On sitä joillakin otsaa..Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:27 perhoinen84 kirjoitti:\ja kyse ei aina ole haluamisesta, voi olla että juhlapaikka on ei soveltuva lapsille,ruoka ei sovellu lapsille tai ohjelma häissä ei sovellu lapsille.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:\Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Minusta myös pitäisi kunnioittaa hääparia jos he ovat laittaneet kutsun vain tietyille henkilöille.siitä ei saa suuttua /eikä loukkaantua.toki ainahan voi kysyä ilmoittautumisessa että voiko tuoda mutta ilman kysymättä en lähtisi ei kutsuttaja viemään