Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:36 chrissy kirjoitti:
mut on se ny härskiä jättää vain OSA lapsista kutsumatta... jättäis sit kaikki..

musta se on aikaki tylyä alkaa jakamaan et "sun lapsista saa vain martti ja martta kutsun, mutta pekka ja ilmari jää ilman."

se on joko tai...
tämä oli muuten juuri se asia mikä tässä ihmetyttääkin! Ymmärrän kyllä jos lapsia eivät halua häihin!
 
mun tuli mieleen pari syytä asiaan!

1. voisko stosiaan olla niin, että vaan vauvaton kutsuttu kun oeltetaan että heitä ei raaskita jätää hoitoon

2. kutsussa on käynyt virhe..toisn jos olis kaikille ratkoitettu luulisin että siinä lukis miehes tai teiän molempien nimi ja lperheineen..tms
#: jos ovatsuunnitelleet pyytäväsä sulhaspojaksi..ja ajattelevateetä silloin on kutsuttu automaattisesti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan tule puolustamaan tämäntapaista itsekkyyttä. :xmas: Tämä "minä haluan, minä tykkään, minä ajattelen, minä minä minä"-juttu on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten...näin ajattelen.
Näin just. Itse en olisi ikipäivänä kehdannut (enkä halunnutkaan) jättää kutsumatta ystäväperheiden lapsia siksi, että "tämä on MINUN hääjuhlani, ja MINÄ haluan että kaikki menee justiinsa MINUN käsikirjoitukseni mukaan. MINUN juhlapäivänäni MINÄ olen keskipiste, eikä mitään ylimääräisiä ääniä saa kuulua."

Anteeksi vaan. :ashamed: Minua vaan sieppaa tämä joidenkin totaalinen lapsikielteisyys, enkä sitä oikein meinaa käsittää.
 
smirgelaine harmoona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:39 oidipus kirjoitti:
Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
Joo mut ei voi mitenkään järkevästi persutella sitä että 10 kk saa tulla , mutta 2 vee ei samasta perheestä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan tule puolustamaan tämäntapaista itsekkyyttä. :xmas: Tämä "minä haluan, minä tykkään, minä ajattelen, minä minä minä"-juttu on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten...näin ajattelen.
Mitähä tarkotat itsekkyydellä tässä tapauksessa? Onhan sekin itsekkyyttä, jos sinä haluat viedä lapsesi juhliin hääparin toiveen vastaisesti. Voisihan siinä olla epäitsekäs, ja mennä ilman lapsia vaikkei tahtoisikaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:39 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan tule puolustamaan tämäntapaista itsekkyyttä. :xmas: Tämä "minä haluan, minä tykkään, minä ajattelen, minä minä minä"-juttu on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten...näin ajattelen.
Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
Tavallaan mä ymmärrän, että hääparin juhla ja saa ite päättää vieraistaan, mutta sitä en ymmärrä että valitaan ketkä lapset saa tulla ja ketkä ei... Itelleni ei tulisi mieleenikään ruveta valikoimaan ketkä lapset mistäkin perheestä ovat tervetulleita... Joko lapset tai sitten ei ollenkaan... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:41 smirgelaine harmoona kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:39 oidipus kirjoitti:
Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
Joo mut ei voi mitenkään järkevästi persutella sitä että 10 kk saa tulla , mutta 2 vee ei samasta perheestä.
No, 2v tuskin nukkuu yhtä paljon kuin 10kk. Ja harvemmin 2v on rintaruokinalla kuin 10 kk.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:39 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
No toki joku voi jättää kutsumatta kaikki sellaiset ihmiset, joilla on lapsia...toki saavat pitää niin "aikuisten juhlat" kun haluavat...mutta minun mielipide niistä on, että ne ovat oksettavan itsekkäät ja kuivatkin, luulisin. :xmas: Olen varmaan ajatuksilta yhtä kaukana sellasista ihmisistä kuin itä on lännestä.
 
ei voi olla totta
Etkö nyt vois ensin ottaa asiasta selvää ennenkuin tuut tänne marmattamaan...
Jos pojalle tulee oma kutsu myöhemmin tai tosiaan on käynyt joku moka...
Ja ethän sä valitse ketä sinne häihin kutsutaan...
 
Mä vaan
Minusta ne hääparit ovat tosi itsekkäitä hölmöjä mölkkyjä, jotka rajoittavat kutsussaan lapset ulkopuolelle! Ja vielä idiootimpia on ne, jotka kutsuvat vain osan lapsista!

Inistään, että me halutaan semmoiset ja semmoiset häät! Kyllä koko perhe kuuluu häihin, lähti niistä lapsista millainen ääni tahansa!

Pinnallisia itsekkäitä sontiaisia sanon minä! Ja jättäisin itse menemättä sellaisiin hölmöläisten häihin!




 
perhoinen84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:44 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:39 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
No toki joku voi jättää kutsumatta kaikki sellaiset ihmiset, joilla on lapsia...toki saavat pitää niin "aikuisten juhlat" kun haluavat...mutta minun mielipide niistä on, että ne ovat oksettavan itsekkäät ja kuivatkin, luulisin. :xmas: Olen varmaan ajatuksilta yhtä kaukana sellasista ihmisistä kuin itä on lännestä.
musta ei voi noin sanoa! ehkä se on parempi jos jotkut eivät halua lapsia häihin jos on kyseessä kunnon ryyppäys juhlat.silloin on ajateltu lasten parasta eikä itsekkyyttä!!
Miksi jokainen ei saa tehdä sellaisia häitä kun haluaa.
Ja hääparihan ne häät maksaa etä eiköhän niillä ole aika pitkälti oikeus valita ketä haluavat häihinsä!
 
mut jos lapsi on nyt 10kk niin olettaen että häät onkesälä on se jo vuoen..ja ei tuo meiän vuoen vnaha enää ainakaan sylivauvasta mee..eikä kyllä mennyt 10kk.! Ei 10kk kaan enää nyt koko päivää nuku ja kyllä siitäkin tarvittaessa ääntä lähtee..ja kyllä sen ikäisen voi must aihan hyvin hooitoon jäätttää..! en ymmärrä myöskään miten samasta perheestä voi kutsua osan lapsia ja osan ei! ja oam setä vielä!
 
Kyllä minusta hyviin tapoihin kuuluu kutsua koko perhe mukaan juhlaan eikä vain puolta perheen lapsista. Ymmärrän kyllä että kaikki juhlat eivät sovi lapsille tuskin kukaan suunnittelee ottavansa lapsia mukaan työpaikan pikkujouluihin :) . Onhan se niin että hääpari päättää ketä kutsuu mutta sitten on turha harmitella kun vieraat jättävät tulematta. Meillä ei kyllä olisi mitään mahdollisuutta jättää osa lapsista kotiin ja mennä kaksin miehen ja vauvan kanssa. Kyllä sitten jäätäisi koko perhe pois juhlista.

Eiköhän hyvään "etikettiinkin" kuulu että jos kutsutaan aikuisia ja lapsisa niin sitten kutsutaan koko perhe eikä vain puolta lapsista. Samoin jos ihmisellä on vakituinen tyttö/poikaystävä niin hänetkin kutsutaan juhliin avecina mukaan. Meillä häissä oli kaikki sukulaiset lapsineen ja avec lisättiin jokaisen nuoren yksinasujan kutsuun kun ei kaikista oltu varmoja onko suhteessa vai ei. Kyllä se oli ihan ehdoton asia meidän häissä että kaikki kutsutaan kun isot häät päätettiin pitää. Pieniin häihin olisi kutsuttu vain isomanhemmat, vanhemmat ja sisarukset tai sitten oltaisi menty naimisiin vain kaksin.

Sinuna tiedustelisin muilta lapsekkailta sukulaisilta ensin miten heidät on kutsuttu. Onko siis haluttu lapsettomat juhlat vai ei. Jos juhliin ei toivota lapsia voitte yrittää saada esikoiselle hoitajan tai sitten jätätte juhlat väliin. Jos sitten juhliin on kutsuttu muita lapsia niin soittaisin ja kysyisin suoraan onko kutsuun tullut virhe.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:46 Mä vaan kirjoitti:
Minusta ne hääparit ovat tosi itsekkäitä hölmöjä mölkkyjä, jotka rajoittavat kutsussaan lapset ulkopuolelle! Ja vielä idiootimpia on ne, jotka kutsuvat vain osan lapsista!

Inistään, että me halutaan semmoiset ja semmoiset häät! Kyllä koko perhe kuuluu häihin, lähti niistä lapsista millainen ääni tahansa!

Pinnallisia itsekkäitä sontiaisia sanon minä! Ja jättäisin itse menemättä sellaisiin hölmöläisten häihin!
samaa mieltä!!! olen 3 hääjuhliin jättänyt menemättä koska kutsuttiin vain vanhemmat eikä lapsia. sitten en mene minäkään... (tietäen että toiset sukulaiset saa kuitenkin ne lapsensa sinne mukaan ottaa...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:46 Mä vaan kirjoitti:
Minusta ne hääparit ovat tosi itsekkäitä hölmöjä mölkkyjä, jotka rajoittavat kutsussaan lapset ulkopuolelle! Ja vielä idiootimpia on ne, jotka kutsuvat vain osan lapsista!

Inistään, että me halutaan semmoiset ja semmoiset häät! Kyllä koko perhe kuuluu häihin, lähti niistä lapsista millainen ääni tahansa!

Pinnallisia itsekkäitä sontiaisia sanon minä! Ja jättäisin itse menemättä sellaisiin hölmöläisten häihin!
no onpas itsekästä olla menemättä tommosen syyn takia. Eihänkukaan siitäkään valita, ettei Tarja kutsu lapsia linnanjuhliin.
 
Salama McQueen
Kyllähän se pari (valitettavasti) saa pitää ihan haluamansa kaltaiset kemut. Mitä siitä loukkaantumaan?

Vaikka ei itse toimisi ko. tavalla, miksi toiset ei saisi viettää juhlaansa kuten tahtovat?

Kun me joskus menemme naimisiin, lapset ovat tervetulleita, koska mun mielestä lapset kuuluu häihin. Mutta yhtähyvin ymmärtäisin ap:n ystävän tilanteen, se oikeus heille suotakoon! ;)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:42 maija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\Mitähä tarkotat itsekkyydellä tässä tapauksessa? Onhan sekin itsekkyyttä, jos sinä haluat viedä lapsesi juhliin hääparin toiveen vastaisesti. Voisihan siinä olla epäitsekäs, ja mennä ilman lapsia vaikkei tahtoisikaan!
No minä en menisi juhliin ollenkaan, jos lapsia ei kutsuttaisi. En siksi, että "kaikkien tulee saada nähdä minun kullannuppuni ja nauttia heidän seurastaan", vaan ihan vaan siksi, että nämä lapset tässä elämänvaiheessa ovat osa minua ja osa meitä, jos lapset ei johonkin sovi, emme sovi sitten mekään. =) Ajattelen siis niitä omia muksuja ennenkaikkea, sitten vasta tulee aikuiset ja se hääparikin.
 
ei kai
Ei ole teidän ongelma jos ette mene/pääse sinne. Sanottavaan et ku kerta sinne ei saanut ottaa tuota 2 vuotiasta niin ei me voida/voitu tulla ku ei saatu hoitajaa sille. Jos se aatteli et "vauvat" vaan mukaan.?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:47 miisku kirjoitti:
mut jos lapsi on nyt 10kk niin olettaen että häät onkesälä on se jo vuoen..ja ei tuo meiän vuoen vnaha enää ainakaan sylivauvasta mee..eikä kyllä mennyt 10kk.! Ei 10kk kaan enää nyt koko päivää nuku ja kyllä siitäkin tarvittaessa ääntä lähtee..ja kyllä sen ikäisen voi must aihan hyvin hooitoon jäätttää..! en ymmärrä myöskään miten samasta perheestä voi kutsua osan lapsia ja osan ei! ja oam setä vielä!
peesaan! ei 10kk mikää sylivauva ole enää.. monihan jo konttaa tai kävelee tos vaihees.. ja takuulla ääntä lähtee jos sille päälle sattuu! Meillä 10kk nukkui silloin tasan 2 päikkärit.. aamupvällä ja iltapväl.. eli en menis kyl vertaamaan 10kk ja sylivauvaa samassa lauseessa... :whistle:
 
puudeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:47 miisku kirjoitti:
mut jos lapsi on nyt 10kk niin olettaen että häät onkesälä on se jo vuoen..ja ei tuo meiän vuoen vnaha enää ainakaan sylivauvasta mee..eikä kyllä mennyt 10kk.! Ei 10kk kaan enää nyt koko päivää nuku ja kyllä siitäkin tarvittaessa ääntä lähtee..ja kyllä sen ikäisen voi must aihan hyvin hooitoon jäätttää..! en ymmärrä myöskään miten samasta perheestä voi kutsua osan lapsia ja osan ei! ja oam setä vielä!
AIVAN! Meidän vuosikkaasta lähtee ainakin enemmän ääntä kuin tuosta 2,5v:sta
 
smirgelaine harmoona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:47 miisku kirjoitti:
mut jos lapsi on nyt 10kk niin olettaen että häät onkesälä on se jo vuoen..ja ei tuo meiän vuoen vnaha enää ainakaan sylivauvasta mee..eikä kyllä mennyt 10kk.! Ei 10kk kaan enää nyt koko päivää nuku ja kyllä siitäkin tarvittaessa ääntä lähtee..ja kyllä sen ikäisen voi must aihan hyvin hooitoon jäätttää..! en ymmärrä myöskään miten samasta perheestä voi kutsua osan lapsia ja osan ei! ja oam setä vielä!

Tätä tarkoitin
 

Yhteistyössä