Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:51 puudeli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:47 miisku kirjoitti:
mut jos lapsi on nyt 10kk niin olettaen että häät onkesälä on se jo vuoen..ja ei tuo meiän vuoen vnaha enää ainakaan sylivauvasta mee..eikä kyllä mennyt 10kk.! Ei 10kk kaan enää nyt koko päivää nuku ja kyllä siitäkin tarvittaessa ääntä lähtee..ja kyllä sen ikäisen voi must aihan hyvin hooitoon jäätttää..! en ymmärrä myöskään miten samasta perheestä voi kutsua osan lapsia ja osan ei! ja oam setä vielä!
AIVAN! Meidän vuosikkaasta lähtee ainakin enemmän ääntä kuin tuosta 2,5v:sta
juu ja 2 vuotiaalle saa kyllä paremmin selitettyä/vaaittua että nyt pitää esim istua paikallaan! tuo vuosikas menee kun päätön kana jos sille päälle sattuu ja ääntä takuulla lähtee jos ei sitä halua tehä :D ! ymmärtäisin jos lapsetolis rajattu pois ja sit joku 2-3kk olis saanut luvan tulla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:49 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:42 maija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\Mitähä tarkotat itsekkyydellä tässä tapauksessa? Onhan sekin itsekkyyttä, jos sinä haluat viedä lapsesi juhliin hääparin toiveen vastaisesti. Voisihan siinä olla epäitsekäs, ja mennä ilman lapsia vaikkei tahtoisikaan!
No minä en menisi juhliin ollenkaan, jos lapsia ei kutsuttaisi. En siksi, että "kaikkien tulee saada nähdä minun kullannuppuni ja nauttia heidän seurastaan", vaan ihan vaan siksi, että nämä lapset tässä elämänvaiheessa ovat osa minua ja osa meitä, jos lapset ei johonkin sovi, emme sovi sitten mekään. =) Ajattelen siis niitä omia muksuja ennenkaikkea, sitten vasta tulee aikuiset ja se hääparikin.

Mun mielestä taas ei ole ollenkaan lasten parasta viedä niitä häihin, koska häät on lapselle raskas päivä koska pitää jaksaa olla nätisti, riehumatta ja hiljakseen. Mun mielestä lapselle ois paras olla hoitajan luona jossa saisi olla normaalisti.
 
potkulauta harmaana
No joo..En kyllä ymmärrä ap:n miehen veljee ny yhtään..Mut me oltiin kuiteski häissä tammikuussa ja jätettiin mein 10kk ikäinen hoitoon ja otettiin reilu 2½v mukaan..Mutta sielläpä oli hienosti järjestetty lapsille oma touhunurkka..Hienosti kaikki lapsoset leikkivät siellä...ikäjakauma oli 2-6v...ja lapsia oli noin 10..
mut jos mun esikoista ei olisi käsketty vaan kuopus vaan ni olisin ollu menemättä koko häihin..Tosin jos asianomainen ei kertoisi todella hyvää syytä miksi esikoista ei olisi kutsuttu.
 
tuli tästä semmonenkin mieleen, että kun hääpari kerran saa itse päättää ketä häihinsä haluavat... niin entäpä sellanen tilanne, että morsian ei kertakaikkiaan siedä miehen veljen vaimoa ja mies inhoaa yli kaiken morsiamen isää, mummoa, molempia tätejä ja enon keskimmäistä lasta. sukujuhlat kuitenkin halutaan pitää, koska muut sukulaiset ovat ihan mukiinmeneviä. jättävätkö he sitten nuo inhokkisukulaiset vain kutsumatta, että saavat päivästään täydellisen? ja kutsut tietysti lähetetään miehen veljelle lapsineen, morsiamen äidille, vaarille, tätien miehille ja lapsille sekä enon perheelle, paitsi sille keskimmäiselle lapselle? kuinkahan korrekteina ihmisinä arvoisaa hääparia sitten pidettäisiinkään... :whistle:
 
Meillä on jäänyt useammat juhlat väliin kun on selvästi ilmoitettu etteivät lapset ole tervetulleita tai juhla on järjestetty paikassa,joka ei sovellu lapsille.

Mutta tuota en jaksa tajuta miksi toinen lapsista kutsutaan ja toista ei :headwall: Ei todellakaan mene jakeluun.
 
Ap, soita ja kysy asiaa hääparilta!

Mun mielestä on järjen köyhyyttä kutsua yksi lapsi, mutta ei toista.
Jos haluaa pitää lapsettomat bileet, niin siitä voi laittaa kutsuun selkeästi. Valitettavasti tuo on tämän päivän kulttuuria. Sama kuin meillä serkkupiirissä tuntuu olevan että serkkuja ei kutsuta, mutta tädit ja sedät kyllä (eli kun tiedossa on "heikommat" lahjat serkuilta, niin pysyköön poissa... )
Häät ovat yksi juhla muiden joukossa ja eiväthän ne lapset opi koskaan käyttäytymään juhlissa, jos eivät koskaan mukaan pääse.
On helppoa järjestää lapsille oma puuhailunurkka, jossa aika kuluu juhlien ajan!!! Ja vielä jos hääpari järkkää sinne "lastenhoitajan" niin on vanhemmillakin mukavaa. Ei vaikea toteuttaa, eikä kovin kalliskaan, vaatii vain hiukan toisten huomioon ottamista...

Voisiko Ap olla muuten niin, että hääpari kaavailisi sulhaspojaksi kummipoikaa???

T. Neljän lapsen äiti,jolla lapset ovat olleet monissa juhlissa...
 
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
 
hassua
MItä siinä kutsussa tai kirjekuoressa luki? Oliko ihan nimeltä mainittu kaikki kutsutut?

Kun itse menin naimisiin, oli kutsuttu "perheineen". Yhdet tuttavat sanoivat, etteivät ota kouluikäisiä lapsiaan, ja me hoimme, että voi ottaa, nämä ovat lapsille sopivat häät, niinkuin olivatkin, onhan meillä itsellämmekin lapsia.

Tosi omituista että perheen yhteisistä lapsista vain toinen on kutsuttu. Jos kyseessä on niinkin läheinen sukulainen kuin veli = miehen veli, eikö mies voisi veljeltään tarkistaa että tarkoittiko kutsu todellakin niin, että vain nuorempi lapsista kutsutaan?

Esim.meillä sattui moka: yhdet sukulaiset muutti just ja odottelimme heidän uutta osoitetta. Kutsu ei lähtenyt samaan aikaan kuin muille. He ihmettelivät, eikö heitä kutsutakaan, ja sitten selvisi että eivät vielä aivan muutakaan, vanha osoite on voimassa.
Laitoimme kutsun.
He eivät sitten vastanneetkaan että olisivat tulosa. Minä olin jo vihainen. Asiasta tuli mainittua anopille. Taas suvun kautta viesti kulki ja vastaus tuli: he olivat vastanneet myöntävästi mutta vanhaan numeroon, kun eivät olleetkaan katsoneet kutsussa olevaa uutta numeroa.

Edelleen kun miehen kaverit vastasivat kutsuun, hän alkoi minun vaatimuksesta sitten kysyä, tulevatko kaikki kutsunut, vaiko vain osa, koska eivät ilmoittaneet tarkasti, muuta kuin että "tullaan".
 

[/quote]

samaa mieltä!!! olen 3 hääjuhliin jättänyt menemättä koska kutsuttiin vain vanhemmat eikä lapsia. sitten en mene minäkään... (tietäen että toiset sukulaiset saa kuitenkin ne lapsensa sinne mukaan ottaa...)
[/quote]

Tuntuu, että kaikki "lapselliset" haluavat ottaa pentunsa mukaan jokaikiseen tilaisuuteen vain esitelläkseen omaa kullanmuruaan / kullanmurujaan. Ymmärrän hyvin hääparia, jos haluavat juhlia häitään ilman näitä rasavillejä täystuhoja. Ja olen todella onnellinen siitä, että me ehdimme naimisiin ennenkuin lähipiiri alkoi lisääntyä. Nyt jos olisi häät niin lapsia alle 5 v. olisi varmaan 15! Ja hääjuhlasta tulisikin lastenjuhla :/
 
No jo on törkeyden huippu!
Jättäkää koko bileet väliin, koko perhe!

Meillä oli pienet häät ja lapsimäärä oli pitkälti yli 20! Ei tullut mieleenkään että olisi ruvettu miettimään pois "tietyn ikäisiä". (Ikähaitari oli viikon ikäisestä 15 vuotiaaseen)
Toivottavasti hääparille joskus kalikka kalahtaa omaan nilkkaan tuollainen käytös!

Äläkä häpeä käytöstäsi! :hug:
Hääpari hävetköön, asian voi laittaa kutsuun selkeästi!

Edelleen se neljän äiti :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:08 mutsi kirjoitti:
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
Olkoonkin, että jokainen saa itse päättää, ketä kutsuu häihinsä, mutta minusta tuo on tosi luokatonta käytöstä hääparilta! En itse ikinä kehtaisi jaotella toisten lapsia niihin, jotka saavat tulla ja niihin, jotka eivät saa. En ikinä! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:08 mutsi kirjoitti:
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
Onko kyseseessä lapseton pariskunta? Voihan joku hyvinkin luulla 10-kuukauden ikäisen vauvan olevan ihan sylivauva, joka sitten saa tulla?

Muuten aivan törkeetä kutsua vain toinen lapsista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:08 mutsi kirjoitti:
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
Ei kannata yhtään hävetä!
 
Mä olin kaasona ja mun annettiin hyvin selvästi ymmärtää että mun kaksvuotias ei oo tervetullut häihin. Tuli toooosi paha mieli. Kyllä mun mies ois ne molemmat (3 kk vauva) vahtinu, kun mulla tietenkin oli siellä hommia.
Eikä meillä lapsenvahtejakaan ihan rivissä oo ...
Se kuka saatiin hoitamaan esikkoa sanoi että hän ei menis koko häihin vaikka olis mikä luottamustehtävä hyvänsä.
Eipä siellä ollu mitään lapsille järjestettykään vaikka hääparillakin on pieniä lapsia :/ .
 
\samaa mieltä!!! olen 3 hääjuhliin jättänyt menemättä koska kutsuttiin vain vanhemmat eikä lapsia. sitten en mene minäkään... (tietäen että toiset sukulaiset saa kuitenkin ne lapsensa sinne mukaan ottaa...)
[/quote]

Tuntuu, että kaikki "lapselliset" haluavat ottaa pentunsa mukaan jokaikiseen tilaisuuteen vain esitelläkseen omaa kullanmuruaan / kullanmurujaan. Ymmärrän hyvin hääparia, jos haluavat juhlia häitään ilman näitä rasavillejä täystuhoja. Ja olen todella onnellinen siitä, että me ehdimme naimisiin ennenkuin lähipiiri alkoi lisääntyä. Nyt jos olisi häät niin lapsia alle 5 v. olisi varmaan 15! Ja hääjuhlasta tulisikin lastenjuhla :/

[/quote]

Häät voi järjestää kovin monella tapaa! :D
Kun hiukan käyttää aivonystyröitään ei hääjuhlasta tule remuavia lastenkutsuja.
ed. se neljän äiti... B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:14 Lollo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:08 mutsi kirjoitti:
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
Onko kyseseessä lapseton pariskunta? Voihan joku hyvinkin luulla 10-kuukauden ikäisen vauvan olevan ihan sylivauva, joka sitten saa tulla?

Muuten aivan törkeetä kutsua vain toinen lapsista!
on lapseton pariskunta...kai tässä nyt pitää vaan olla tyytyväinen, että meidän toinen lapsi edes on kutsuttu kun muilta ei kutsuttu ketään! en ole vaan tottunut, että lapsiani "jaetaan" edes sen iän perusteella :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
Siis juuri näin, miten ihmeessä ihmiset ei ymmärrä että ne keiden nimet kutsussa on, ovat tervetulleita, eivät muut! Ja todellakin ymmärrän etteivät kaikki halua lapsia häihinsä (ei haluttu mekään), koska niille pitää olla järjestettynä omaa ohjelmaa yms. Jos halutaan aikuisten juhlat, silloin kutsutaan vain aikuisia, tai niinkuin tässä tapauksessa, vauva joka on vielä niin pieni ettei sitä voi viedä hoitoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
Siis juuri näin, miten ihmeessä ihmiset ei ymmärrä että ne keiden nimet kutsussa on, ovat tervetulleita, eivät muut! Ja todellakin ymmärrän etteivät kaikki halua lapsia häihinsä (ei haluttu mekään), koska niille pitää olla järjestettynä omaa ohjelmaa yms. Jos halutaan aikuisten juhlat, silloin kutsutaan vain aikuisia, tai niinkuin tässä tapauksessa, vauva joka on vielä niin pieni ettei sitä voi viedä hoitoon.
Hei Haloo! eik Ap laittanut tuolla aiemmin että "vauva" on nyt 10kk ja juhlan aikaan vuoden vanha !?
Eli ei tosiaankaan mikään vauva enää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:08 mutsi kirjoitti:
Kyllä nyt hävettää! Soitin sitten morsiammelle ja kysyin ihan suoraa tästä lapsi asiasta ja se on nyt niin, että ainoastaan meidän vauva (10kk) on kutsuttu. Kaikki muut suvun lapset eivät ole. Syyksi sanoi, että muut ovat sen verran isompia ( vähälapsisessa suvussa n. 5 lasta iältää 10kk-5v) Nyt sitten hävettää, että edes kysyin. pitävät varmaan minua nyt tosi törkeänä :'( No, mies saa sitten mennä yksin. :/ :( :'(
Älä välitä, kyllä se pilkka vielä tulee varmaan morsiammen omaan nilkkaankin joskus tulevaisuudessa. Antaa heidän pitää omanlaisensa häät ilman teitä.

Sinällään huvittaa tämän ketjun (ja morsiammenkin), että kun on niin pieni. Jos olisi 10 viikkoa tuon 10 kk:n sijaan, niin voisi pitää vielä pienenä harmittomana sylivauvana. 10 kk vanha sen sijaan ehtii ja kuuluukin aika lailla :LOL:
 
Meille tuli hääkutsu miehen nimellä ja sit kutsussa oli + avec. Eli onko näin että me ei voida ottaa lapsia mukaan, nuorin vasta 8kk.Mä ainakin sen kutsun niin ymmärsin. Viisaammat valaiskoon. No siinä tapauksessa saa kyllä mies mennä yksin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
Siis juuri näin, miten ihmeessä ihmiset ei ymmärrä että ne keiden nimet kutsussa on, ovat tervetulleita, eivät muut! Ja todellakin ymmärrän etteivät kaikki halua lapsia häihinsä (ei haluttu mekään), koska niille pitää olla järjestettynä omaa ohjelmaa yms. Jos halutaan aikuisten juhlat, silloin kutsutaan vain aikuisia, tai niinkuin tässä tapauksessa, vauva joka on vielä niin pieni ettei sitä voi viedä hoitoon.
tässäkin asiassa voidaan pilkkua *ussia ja kysyä et kuinka vanhaksi luokitellaan "vauva" 1v ei oo mikää vauva enää....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:22 vieras kirjoitti:
Meille tuli hääkutsu miehen nimellä ja sit kutsussa oli + avec. Eli onko näin että me ei voida ottaa lapsia mukaan, nuorin vasta 8kk.Mä ainakin sen kutsun niin ymmärsin. Viisaammat valaiskoon. No siinä tapauksessa saa kyllä mies mennä yksin.
Silloin se tarkoittaa että kutsuttu + hänen valitsemansa YKSI seuralaine on kutsuttu, ei siis lapsia.
 

Yhteistyössä