Siirretyistä alkioista tuli vauvoja <3

Nonni, eipä ois millään uskonut vielä viime kesänä tai edes alkuvuodestakaan, että tällaisessa ketjussa saisi kunnian kirjoitella joskus :love:
Onnistuuhan se kahdessa ketjussakin kirjoittelu niin ei tule kellekään paha mieli, herkässä alkuraskaudessa ei kaikki varmasti ole kovinkaan vastaanottavaisia vauvajutuista kun kaikki on niin epävarmaa ja pelottavaa.

Niin itse asiaan, olen muuten tullut johtopäätökseen että meidän jäbän kulmakarvaihottumajuttu on karstaa. Se alkoi olemaan keltaista aika pian ilmestymisensä jälkeen ja nyt on jopa sellaista rupimaisen paksua keltaista ihottumaa. Ja olen palstoja lukenut että tosiaan karstaa tuo kaiketi on. Täytyy kokeilla öljyhoitoa ja kylvyssä jollain pesulapulla ihan varovasti koettaa saada irtoamaan.

Toisekseen jäbällehän tuli vasemmalle puolelle päälakea isohko pahka synnytyksessä, ilmeisesti sen pitkähkön ponnistusvaiheessa yski, joka nyt on jo pienentynyt huomattavasti onneksi, mutta mies havaitsi että pahkan reunassa pituudelta tuntuu kallon luuta :eek: onkohan se voinut jo alkaa luutumaan ja mahdollisesti väärin pahkan takia?? On neuvolalääkäri ensi viikolla niin pääsee kysymään, että joutuuko pään kuvaamaan kenties.

Onko muuten neuvolalääkärit lasten lääkäreitä vai jotain perus puoskareita? Pitänee käydä yksityisellä sitten jos saa ympäri pyöreitä vastauksia.
 
Eipä todellakaan ois voinu viel vuos sitten uskoo mitenkään että tälläsenkin aiheen vielä joskus ja jo seuraavana kesänä pääsis alottaan..!!
Tosiaan, nyt ne jotka haluaa voi käydä odotusketjusta lukeen täällä eikä kenenkään siellä oo pakko nähdä ja yrittää vältellä näitä juttuja...

Mullakin oli kuulema pienenä paksusti karstaa koko pää täynnä ja muutenkin aina ollu atoppiinen iho. Pojalle kans oli tulossa sellasta kellertävämpää kerrosta siihen aukileen seudulle mut kortisoni on parantanu nyt ihoo joka puolelta jo tosi hyvin, oikeestaan jo kerran laiton jälkeen. Sitä kuitenkin jatketaan vielä muutama päivä sittenkin ja pidetään saman verran taukoo ja katotaan tuleeko takasin heti. Jos ei pysy pois muutakun jatkuvalla kortisonilla, laitetaan taas seuraavaks lääkärille. Sit taitas tulla jo lähete allergiatesteihinkin :/ toivottavasti pysysis ainakin pidempään pois nyt tällä kuurilla..
Tota en muuten ookaan tullu miettineeks onko neuvolan lasten lääkäri erikoistunu.. luulis nyt? Vai aatellaanko (julisella) et hoito on sen verran samanlaista kaiken ikäsillä ettei tarvi.. tarviipa yrittää kurkkia nimikylttiä seuraavan kerran.
 
Jaa a hyvä kysymys tosta neuvolalääkäristä. Mulla vähän sellanen kuva että ei ehkä julkisella niissäkään asioissa mitään parasta palvelua saa. Siinä mielessä oon onnellinen, että meillä on seurannat sairaalassa, täälläpäin lasten tehohoito yms taitaa olla suomen parasta.

Eilen oli pisin autoreissu mitä ollaan ton kanssa tehty, 1.5h. Ihan hyvin meni kun tuttia laitto suuhun jos meinas hermot mennä, menomatkalla räkäs loppumatkasta sellaset :poop: että onneks jakso istua ne housussa loppumatkan :D sitä olikin sitten ihanasti tullu vaipan ohikin..

Täällä ruokaraivarit jatkuu.. välillä musta johtuu kyllä ihan väsymyksestäkin, mutta väistämättä tulee mieleen jos johtuskin maidosta, että on allergiaa tms. Pitää vielä katella mihin tästä kehittyy, neuvolassa tunnetusti eivät tee mitään kun paino nousee.

Caro ja poju 7vk
 
On nämä iho-ongelmat inhottavia mutt oon miettinyt ett parempi ne kuin että ois jotain vakavampaa ongelmaa!
Mutta meillä nämä hormoninäpyt vaan lisääntyy ja lisääntyy vaikka luulis ettei voi enää tulla lisää :( koko naama on ihan punainen ja näppyläinen paitsi otsa. Onneksi ei tunnut vauvaa itseään vaivaavan mutta näyttää todella hurjalta. Niska/kaula ja yläosa rintaa on myös näppylöissä. Silmäluometkin :unsure:
Ja nyt mietityttää että voisiko olla allergiaa kun sekin voi kai ilmetä näppylöinä. Pitää varmaan kokeilla jättää pienimmätkin maitotuotteet pois omasta ruokavaliosta.

Neuvolalääkäreistö - mäkin ajattelin ensin, ett pakosti kai ne on lastenlääkäreitä, mutt mun mutsi vaan sanoi että tuskin on. Ja aloin miettiä itsekin että ei taida ollakaan koska samat lääkärit meidän terveysasemalla on ilmeisesti ne ketkä raskauden aikana tutkii naiset.
Ja joo se on ärsyttävää ja huolestuttavaakin että se painon nousu tuntuu olevan neuvoloissa se ainoa määre jolloin kaikki on varmasti hyvin :mad::rolleyes:

Caro ootteko vielä vaihtanut korvikkeen merkkiä? Jos vaikuttaisi raivareihin. Ruokaraivarit on kyllä ärsyttäviä ja harmillisia. Varsinkin kun syöminen loppuu niin lyhyeen niiden takia ja sitten huudetaan nälkää jo pian uudestaan eikä pienen ruoansulatuselimistö saa yhtään lepohetkeä mikä vois auttaa masuvaivoihinkin. Mä oon nyt kokeillut vaihtaa tissiä silloin kun niitä meillä tulee. Joskus näyttää auttavan mutta ei läheskään aina, joten ei siitäkään pysty mitään päättelemään.

Caro mistä sä muuten tilasit sen kapalon teidän jäbälle? Oon alkanut harkitsemaan kokeilla sitäkin. Kokeiltiin kapaloida kankaaseen, yhdellä kerralla toimi mutta toisella sai raivarit :D

Pikku-ukko 5vko
 
Neuvolalääkärit on lääketieteen lisensiaatteja (6 v opintoja), erikoistuvia lääkäreitä (6-12 v opintoja) tai yleislääketieteen erikoislääkäreitä (yli 12 v opintoja). Osa voi olla kandejakin, esim. kesäaikaan, toiset voi olla 30 vuotta kokeneita. Siis monenlaisia. Puoskareita tuskin löytyy neuvolasta, koska sitä työtä ei taatusti halua tehdä kuin ne, joita raskauden ja pienten lasten asiat kiinnostaa. Lyhyet vastaanottoajat ja kiire voivat tehdä semmoisen tunnun, ettei siellä mitään "osata", mutta eihän niillä lääkäreillä ole kuin korvalamppu, stetoskooppi ja omat kädet joilla tutkia. Tärkeintä on siellä selvittää vanhempia haastattelemalla ja lasta tutkimalla, tarviiko joku vaiva seurantaa ja kontrollin, vai pitääkö heti konsultoida lastenlääkäriä. Riippuen kunnasta, lastenlääkäri on joko keskusneuvolassa tai sairaalassa. Lastenlääkärit ei koskaan työskentele julkisella puolella, tai ainakin aniharvoin.

Pakko oli asiaa täsmentää, koska itse työskentelen terveydenhuollossa ja alkaa aina jurppia kun neuvoloita ja terveyskeskuksia haukutaan. Mutta työntekijät ovat harvoin syyllisiä niihin ongelmiin, joita siellä esiintyy. Suurin ongelma on kuntapäättäjät ja viime kädessä eduskunta, joka nytkin leikkaa 3 miljardia terveydenhuollosta. Eiköhän tuo näy taas välittömästi terveydenhuollossa ja viiveellä koko yhteiskunnan vakaudessa, mutta se on jo toinen juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Joo kyllähän sitä itsekin tajuaa että ei se oma kohtaama "paska lääkäri" aina ole muuta kuin rajoituksien yms kanssa painiva perus syytön ammatinharjoittaja. Helppo kaataa vaan sen yksittäisen ihmisen syyksi huonoksi kokema kohtelu varsinkin sitten kun niitä saanut pitkin elämäänsä kokea just julkisella puolella. Se varsinkin ärsyttää kun lukee miten tarpeessa olevat ihmiset eivät saa lähetteitä lisätutkimuksiin, siinä ei aina sitten tiedä miten paljon siinä on lääkärin "vikaa" ja miten paljon systeemin rajoituksia.
 
MANDALA missä kohtaa se pahka on? Kallon saumat tuntuu isoaukileen molemmin puolin päälaella. Jos pahkaa siin päällä ni toinen reuna voi olla viel pahkan alla eikä siks tunnu? Ja toisilla vauvoilla luisevammat kuupat kuin toisilla. Et ei välttis hätää teil :)
Hormoninäpyt tuppaa olee pahimmillaan 2kk iässä eli just sillon ku ristiäiset.. Jossain oli joskus et ne ei johdu äidinmaidosta, koska samat näpyt korviketta syövillä.
Neuvolalääkärit pk-seudulla ei oo lastenlääkäreitä eikä gynejä. Mutta jotku tekee pelkkää neuvolaa, riippuu tekijästä, paikasta ja mahollisuuksista.
 
Se pahka on just vauvan vasemman puolella suoraan päälaella. Toivottavasti ei ole mitään ihmeempää.

Apua jos tämä vielä pahemmaksi menisi näpyt, taas tietty tuntuu ettei voi mennä kun niin paljon on mutta eiköhän se taas yllätä sitte tietty :confused::ROFLMAO:

Karstaa kulmakarvoissa öljyttiin ennen kylpyä ja nyt kylvyssä märällä pesulapulla kevyesti hangattiin niin lähti pahimmat rupimaisuudet irti, näinköhän sitä tulee takaisin.

Cuplatonia ollaan jatkettu ja kyllä miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että päivät menee mukavammin kun tosiaan nukahtaa päikkäreille yksin edes sitteriin eikä ole niin tuskaisen kitinäinen. TIedän ettei sitterissä saisi paljoa nukuttaa, ei ihan joka päivä kyllä nukukaan siinä. Olen kuitenkin lukenut, että joillain niin hurjaa vauvaelämä että vauva ei nuku silmäystäkään muualla kuin sitterissä. Varmaan jotain koliikkivauvoja tms.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, vaihdettiin korviketta jokunen viikko sitten. Maha toimii paljon paremmin tolla mut ei näytä muuten vaivoja vievän.

Meilläko oli cuplatonit aluks ja näytti et ois auttanu mut ei auta enää hirveesti. Sit vaihdettiin distafyliin kun ei tarvii antaa kun 2-3 kertaa päivä. En tiiä onko siitäkään hirveesti apua.

Ajateltiin jättää maidonsakeuttaja pois kun ei siitäkään hirveesti apua mutta nyt maitoa tulee niin vaihdilla että oikein ilmaa haukkoo mahaan ja huutaa senkin takia. Tuntuu ettei mikään auta ja mitäs jos toi ei kohta suostu ollenkaan syömään..

Niin ja sitterissä meillä on pitkin päivää mut se on melkein makuuasennossa niin ei kai se voi haitata. Ei tykkää olla ihan makuuasennossa niin missä sitä sit pitäsin..
 
Meillä suositeltiin nukuttaa sitterissä, kaukalossa ja kantoliinassa/-repussa, kun oli alussa ne hillittömät itkusuudet ettei vaaka-asennossa viihtynyt. Mutta joo, sitterissä jos pitää jatkuvasti niin voi takaraivo jäädä litteeksi. Sekä se sen verran pehmonen alusta ettei tue motorista kehitystä, päinvastoin. Mutta noi siis silloin, jos ei vauva saa muuta stimulaatioo kuten lattiaa, syliä jne. Eikä ne aina yks yhteen mee. Esikoinen oli sitteris vaan mun suihkujen ajan ja muun ajan leikkimatolla/sylissä ja silti tuli motorisesti hitaampi tyyppi ja pitkän aikaa kömpelökin. Saas nähä miten poitsun kanssa käy, kun hän nyt enempi sitterissä ja vaunujen kantokopassa. Enää ei onneks tartte koko aikaa kantaa.

Täällä "rytmit" sekasin. Jäpikkä nukkuu päivällä 2-3h pätkiä ja syö harvemmin ja huolellisesti. Yöllä roikutaan tissillä koko aika ja nukkuu 30-60min pätkiä :O Aamuyöstä raasulla maha kipee kaikesta syömisestä. Omat silmäpussit alkaa olla aika kiitettävät.
 
Meidän sitteri on sellainen Graco merkkinen keinu eli aika makaavassa asennossa on siinä, saa sen toki myös istuvammaksikin. Toinen niin tyytyväisenä siinä nyt on istunut hereilläkin jonkin aikaa niin saa tehtyä kotona asioita vaikka hän ei nukkuiskaan. Niin ei pysty pitää sitä huonona ratkaisuna. Ja varmasti (toivottavasti) kuitenkin lapsen elämässä lyhyt aika sitä käytetään.

Kop kop harmi että teilläkin tuo yönukkuminen tuollaista. Täällä myös välillä kuten viime yönä. Mutta todella ihmeellistä, että mua ei kuitenkaan väsytä hereillä ollessa edelleenkään yhtään vaikka ei päikkäreitä ole tullut vedettyä ollenkaan. Aloin taas käyttämään fitbit ranneketta mikä loggaa unet myös, aikamoista sahausta siellä öiset kuviot kun unien lisäksi se kirjaa restless ja awake osat yöstä :whistle::ROFLMAO: en tiedä miksi haluan sen tietää, olen jotenkin kiinnostunu yleisesti kai tuollaisesta turhasta tiedosta :D sen mukaan on tullut öisin nukuttua 6-8h, monessa pätkässä tietty.

Ja jee sain tänää poitsun itse kantoreppuun. Siinä hän tyytyväisenä imeskeli ja hamusi yhtä kantohihaa kun mä tein raparperipiirakkaa :LOL:
 
Kiitos Lullaby ketjun luomisesta! On tosiaan ihmeellistä miettiä, että viime vuonna tähän aikaan odotettiin hoidon alkamista. Vaikka viimeiset viikot ovat olleet tosi raskaita, kun pienen pieni itkee paljon, on silti mahtavinta ikinä, että kainalossani nukkuu oma pieni tuhisija. Käytiin itkujen takia jo lääkärissäkin ja diagnoosiksi saatiin koliikki eli syytä itkuisuuteen ei löytynyt. Tänään ollut pahin päivä: itku alkoi klo 01 yöllä ja jatkui viiteen asti päivällä lukuunottamatta lyhyitä unia väleissä. Onneksi ilta meni rauhallisemmin ja pari hymyäkin irtosi.

Peppermint ja tyttö 6 vk
 
Meillä oli tytöllä jonkin verran karstaa. Minä laitoin kookosöljyä ja annoin vaikuttaa muutaman tunnin...sitten kevyesti jollain rapsutin ja tosi hyvin irtosi. Varsinkin jos on tukkaa paljon, niin se öljy ei lähe eka pesussa kaikki pois ja ehkä hyväkin niin, hoitipa ihoa pidemmän aikaa ja tukkakin sai öljyhoitoa. Tyynynliinaan tosin jäi rasvainen jälki tukasta, mutta harso alle, niin ei haitannut. Kookosöljy oli hyvä myös hormoninäppyihin. Niitä tosin meillä oli hyvin lievästi. Ollaan oltu onnekkaita, kun tytöllä ollut aina hyvä iho. Ihmettelin ääneen neuvolassa, kun tätit siellä aina silittelivät ja kehuivat, että onpa niin samettinen iho, että kyllähän kaikilla vauvoilla on!?! He sanoivat että ei se kyllä niin ole.... sen jälkeen opin arvostamaan tuotakin asiaa entistä enemmän. Iho-ongelmista oon itse kyllä kärsinyt senkin edestä. Vieläkin on sormissa ihottumaa. Tuo pieni, lyhyt raskaus tai oikeastaan vasta kun km tuli, iho taas pahempi....onneksi ihottuma vain sormissa....pieniä vesirakkuloita :( ja kutisee.

Voikaa hyvin! Te äidit itse ja ne rakkaat pikku mussukat myös <3
 
Viimeksi muokattu:
kopkop, tuota en ollukkaa miettiny että takaraivo voi jäädä litteeks. Mahallaan toi ei viihdy yhtään, yritän silti pieniä pätkiä silleen pitää. Lattialla ja leikkimatolla jonkun aikaa. En uskalla lattialle jättää jos mun pitää saada jotain tehtyä kun on noita isoja koiria niin turvallisempi sitteriin jättää. Pitää yrittää mahdollisimman paljon viihdyttää lattialla sit vastapainoksi.

Peppermint, voin yhtyä tuohon ikuisuuteen, onneksi tosiaan niitä hymyjäkin saa. Eilen oli anoppi käymässä ja poika tässä mun sylissä väkäytteli ihania hymyjä äitille ja ei ollu mummoa näkevinäänkään <3

Alan olla huolissaan ton syömisestä.. Ruoka raivarit vaan pahenee, nyt ei syö kun 60ml ja sillon alkaa huuto, aina suurinpiirtein samassa kohtaa ja sit huutaa naama punaisena. Ei suostu oikein syömään sen jälkeen. Aikasemmin on syöny 100-120ml kerralla helposti :( yölliset raivarit on myös palannu. Aikamoiset silmäpussit on itsellänikin, itkemisestä turvonneet myös kun tuntuu niin pahalta toisen puolesta. Pitäsköhän meidän sitä maito allergisille sopivaa korviketta sit kokeilla.. Soitan kyllä neuvolaan mutta ei ole luotto kova että sieltä apua saisi.

Caro ja poju 7vk
 
Millä lääkärillä Peppermint kävitte, että saitte diagnoosin itkuisuudelle? Yksityinen, neuvolan kautta?..

Maitoallergia me käytiin toteamassa yksityisellä prick-testillä vasta yhden vuoden iässä, kun päiväkotiin tarvittiin lääkärintodistus. Olin sen ite todennut 5 kk iässä, eikä neuvola missään kohtaa laittanut lähetettä altistustesteihin...
 
Caro voi harmi jos ruokaraivarit on mennyt tuohon pisteeseen :unsure: jospa se olisi vain joku välivaihe ja kohta söisi taas paremmin? Toivottavasti! Meinaatteko alkaa kiinteitä antamaan heti kun suositeltu? Jos se vaikka auttaisi tuohon raivoamiseen. Me meinattiin ainakin alkaa heti tekemään soseita testiin siinä neljän kuukauden hujakoilla. Jo vaikka pidentäisi yöunien pätkiä yhtään. Ja itse odotan sitä, että saattaa olla hauskaa tekemistä pojan kanssa tutustua uusiin ruokiin.

Meillä öisin ei raivota mutta sellanen jatkuva pusaaminen ja äheltäminen on läsnä. Varsinkin kun nyt on nukahtanut maaten rinnalle sekä minä että poju niin se äheltäminen kyllä saa unet tosi pinnallisiksi.

Peppermintille myös paljon jaksamisia varsinkin nyt jos koliikki"tuomion" saitte <3 Ehkä se helpottaa yhtään suhtautumista huutamiseen kun lääkäri diagnoosinsa antaa? Toivottavasti menee nopeasti ohi! Sitä tässä itsekin odotellut pelon sekaisin tuntein että tuleeko kun hämärästi muistan pikkusiskon koliikin; äiti kuukausia ei tehnyt muuta kun kanniskeli karjuvaa vauvaa öisin ympäri kämppää.

Jos on esim just maitoallergiaa niin eikö siinä tule sitten mitään muuta oiretta, esim näkyvää, mistä voi mitään päätellä?

Siida meillä oli iho tosi hyvä syntymästä asti kunnes nyt nää näpyt otti vallan. Ei edes kuivunut iho juurikaan kuin jalkateristä ja kuoriutui tosi nopeasti. Noh positiivista lienee että tänään ei ole iho huonompi kuin eilen, tähän mennessä viikon verran vain pahentunut joka päivä.
 
CARO Onko maitomäärä per vrk muuttunut nyt, kun kertamäärä pienentynyt? Mulle sanoi imetysohjaaja, että vauva tarttee maitoa 1/6 painostaan. Jos pissaa ja kakkaa tarpeeks ni jos vaan ähky. Toivotaan ettei allergiaa!!

PEPPERMINT Jaksamista diagnoosin kanssa!! Saatteko kantoapua, että pääsette ite huilaamaan?

MANDALA Maitoallergia hankala, ku oireilee moninaisesti. Joillakin iho, joillakin suolisto, joillakin heti, joillakin viiveellä :(
Karstaan öljyä öljyä ja pyyhkeellä harjaus. Toista päivittäin jahka on pois. Muistan ostaneeni ekan kanssa jotain karstavoidetta apteekista, muttei ollu niin tehokasta ku ceridal.

Argh, viime yönä nukkunu yht 2h. Ja tänään poju nukkunu päivän. Pitää varmaan yöllä lähteä ajelee, että saa mukelon nukkumaan yöllä niin jaksaa valvoa päivällä.
 
Viimeksi muokattu:
Meni meillä ruokailu tänään niin huonoksi että päivystykseen lähdettiin :( huonoimmillaan joi 30ml tai vaan otti pari imua ja karmee huuto päälle.. :( päivystyksestä laittovat sairaalaan lähetteen. Ensin sairaanhoitaja tutki ja sanoi että hänellä on kaksi refluksi lasta ja sopii oireet just siihen, ja että kunnallisella sitä ei tunnusteta eikä mihinkään puututa jos paino ei laske. No sit mentiin lääkärille ja sehän heti tyrmäs koko refluksi ajatuksen, hänen mielestään poikaa sattuu mahaan. Näytän kuulemma niin väsyneeltä (tais olla kolmas lääkäri mikä niin sano) niin poika otettiin teholle tarkkailuun yöksi. Ei siis mitään tehohoidon tarvetta ole mutta tuolla sinne otetaan jos vaan on tilaa. Otetaan perusverenkuvaa ja katotaan sitä syömistä, muuten kaikki kehuu että on tosi jäntevä poika ja tarkkaavainen yms. Mut lähetettiin kotiin nukkumaan ja mies jäi pojan kanssa. Mä meen aamulla mut en saa kuulemma laittaa kelloo soimaan vaan meen sitten kun oon heränny ja aamupalan rauhassa syöny. Mies lähtee sieltä töihin ja hoitajat kattoo poikaa siihen asti kun tuun. Onneks oli heti vastassa tuttu hoitaja ja meidän silloinen omahoitajakik siinä pyörähti niin aika turvallisin mielin jätin pojan sinne. Nyt mun pitäs olevinaan nukkua kun molemmat mun miehet on poissa :(
 
Voi miten kurja päivä ollu Carolla! :( Mut toivottavasti saat nyt nukuttua oikein levollisen makeat unet ja huomenna sit uusin voimin pojan luo selvittään vaivojen syytä (y)

Kyllä rankalta kuulostaa muillakin noi pidemmät yövalvomiset, raivarit jne. :( ite toistaseks pahemmilta säästyny, ja alan ymmärtää mitä porukat tarkottaa kun sanoo että oon saanu kiltit ja helpot lapset.. olin ite kuulema just sellanen että piti kanniskella pitkin yötä ja sittenkin vaan hetkeks olin hiljaa kun heijattiin lujempaa tai puhallettiin naamaan! Melko pieniä noi pojan kitinät tollaseen verrattuna.. kuinkahan sellasta 247 koliikkiraivoo yksinäisenä edes kestäiskään :S vaikka tuntuukin aamusin rankalta kun ei saa nukkua pidempään ja saattanu mennä valvoessa kuitenkin jonnekin 2een, mikä ei yleensä johdu edes pojasta, vaan omat ajatukset ja ilta/yövirkku rytmi pitää hereillä. Aamun tunteina se sitten on juuri tollasta Mandalan kuvailemaa ähellystä, tuhinaa ja potkiskelua, että ei siinä oikein itekään pysty enää nukkuun ja odottaa vaan että kohta se herää kunnolla, turha edes nukahtaa enää...

Oon kans aatellu alottaa kiinteet ruuat heti kun saa, vähin erin eroon imetyksestä...jollain lailla siitäkin tulee haikee olo vaikka lisääkin omaa vapautta, sitten kun imetys loppuu kokonaan. Nyt jo oon antanu vähän makua huulille jostain hedelmistä, perunamuusia yms. ja pojan ilme on melkonen :D varmaankin lisää kuitenkin haluais kun jää lipoon kieltä.

Täälläkään kun poika ei viihdy oikein muussakaan asennosssa kun puoli-istuvassa, on turvakaukalossa vähän väliä, että saan omia hommia tehtyä, niin laitoin siihen nyt sideharson niskan taa tueksi, jotta takaraivolle ei kohdistuis niin suurta painetta, josko se auttas yhtään siihen littanapää-ongelmaan.. eli rullasin sen (varmaan joku pieni pyyhe tms. kans käy) siten että päät tulee hartioille ja niitäkin voi sit kätevästi käyttää vaikka suun pyyhkimiseen tai rinnuksilla suojana kun syöttää pullosta ;)
frankie, nyt kun muistelen niin täälläkin taidettiin esikoisen kans mennä prick testeihin yksityislääkärin kautta. Ja melkein kaikki allergiathan sillä sit oli...maito, kananmuna, viljat hirssiä lukuun ottamatta, useat kasvit (siitepölyallergia on vieläkin), mut eläimiä ei tainnu niin paljoo olla..jos oikein muistan. Oireili lähinnä iholla, oli joka puolella kehoo punasia karheita kutiavia laikkuja. Onneks näin pahoja ei nyt vielä tällä toisella oo ollu.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi Caro että tuollainen tilanne :( toivottavasti sait nukuttua! Ihanaa kuitenkin että noin hoidetaan tilannetta siellä sairaalan puolesta ja saat tilaisuuden nukkua niin paljon kuin tarvitsee!
Aika tympeää tosin että lääkäri suoraan tyrmäsi refluksiajatuksen.. Toivottavasti kuitenkin selviää mikä vaivaa ja että se refluksikin pidetään pöydällä vaihtoehtona.

Mä nyt jätän ne vähäisemmätkin maitotuotteet pois omasta ruokavaliosta niin näkee tekeekö mihinkään mitään vaikutusta.
 
Saattaa olla tosi tyhmä kysymys mutta päteekö tuo naudanliha myös jos vauva olisi allerginen äidinmaidon kautta tulleeseen lehmänmaitoon?
Tietty tässä kokeilussa itsellä myös taka-ajatuksena mahavaivat, jos olisi mitään apua niihin kun jätän ne pois.

Caro saitko nukuttua? Jatkuuko tutkimukset miten siellä?
 
Joo, siis sillon kun esikoisella todettiin ne allergiat, mm. (lehmän)maidolle, niin mun ois pitänyt jättää ruokavaliostani pois myös naudanliha jos oisin jatkanu imetystä. Eli samat allergisoivat naudan proteiinit tulee sekä lehmänmaidosta että naudanlihasta äidinmaitoon ja sitä kautta lapselle.
 

Yhteistyössä