SIIIIIS mitä????

  • Viestiketjun aloittaja wiffe
  • Ensimmäinen viesti
VanhaK
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 17:21 saara kirjoitti:
Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta.
Voi pyhä sylvi!!! Kuyllä huomaa, että sinä et todellakaan tunne yhtään alkoholistia!!!

Minun anoppini käy AA:ssa (sanoin appiukko ja moni muu läheinen, mutta sinun väitteeseesi sopii anopin esimerkki).
Anoppi ei koskaan käynyt missään, vaan joi yksin kotona. Hän ei myöskään juonut jokapäivä ja hoisi työnsä tunnollisesti. Mutta kun hän joi, hän joi kerrassaan liikaa, oli vaarallinen lähinnä itselleen, varsinkin kun yritti sitä salailla. Ja arvaappa mitä TODELLAKAAN EI NAURETA JA SANOTA ETTEI OLE ALKOHOLISTI!!!

Alkoholöismissa on kyse silloin, kun ei voi päättää, että juon 1,2 tai vaikka 3 annosata ja sitten pistre. Alkoholisti juo enemmän kuin suunitteli ja säännöllisesti. Tai sitten vain ihan vähän kerrallaan, mutta jokapäivä. Vähiten harm,ia, niin itselle kun ympäristölle on tuosta ihan vähän, mutta jokapäivä tissuttelusta tietenkin, mutta mietippä miten raastavaa perheelle on tietää joka viikonloppu, että ei tiedä missä kunnossa isi sisälle ilmaantuu ja kuinka vertavuotavana, kun on kännipäissään kaatuillut ja paljonko hajoaa tavaraa kun iskä tullessan kaatuu muutamalle pöydälle!

Niin ja minun mieheni on yrittäjä, joka tekee paljon töitä ja rentoutuu juomalla -yksin kotona. On koitettu keksiä monen moista harrastetta, mutta muutamassa viikossa ajaudutaan aina samaan kierteeseen :( .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:08 haisu kirjoitti:
hyvä, saara kirjoittaa asiaa! lukisitte hänen kirjoituksensa kokonaan ennen kun rupeatte mollaamaan!
alkoholisti todellakin on eri asia kuin perjantaina saunakaljat vetävä. :headwall: :headwall:
Lukisitko itse.... kukaan ei ole sanonut mitään pahaa muutamasta saunakaljasta, vaan kyse on ollut siitä, että joka viikonloppu vetää kaatokännit!!
 
eliana
On aika vaikea vetää rajaa sille milloin juominen on liikaa, paljon liittyy siihen mitä kaikkea muuta siihen juomiseen liittyy. Minusta jokaperjantainen tissuttelu ei kuulosta niinkään vaaralliselta tai kamalalta kuin tylsältä. Haluan omalta ja yhteiseltä elämältä monenlaisia asioita ja jumittuminen joka perjantaina pullon äärelle kuulostaa tosi tylsältä ja aika itsekkäältä nautinnonhalulta.
 
Meillä mies pelaa golfia ja ajelee moottoripyörällä rentoutuakseen. Muutaman kerran kesässä yritämme päästä yhdessä kiertämään golf-kentälle. Yleensä arki-iltoina rentoudutaan istumalla rupattelemassa keittiön pöydän ääressä, kun lapset on saatu nukkumaan. Talvella pelaamme tennistä. Alkoholia ei käytä kumpikaan.

Entisessä avioliitossa miehen alkoholinkäyttö oli painajaismaista, ja paheni koko ajan . Viikonloput ja juhlapyhät ahdistivat jo etukäteen. Lopulta sain itseni irti. Nykyinen elämisen arvoinen elämä uuden miehen kanssa on jatkunut jo kymmenisen vuotta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 18:01 VanhaK kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 17:21 saara kirjoitti:
Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta.
Voi pyhä sylvi!!! Kuyllä huomaa, että sinä et todellakaan tunne yhtään alkoholistia!!!

Minun anoppini käy AA:ssa (sanoin appiukko ja moni muu läheinen, mutta sinun väitteeseesi sopii anopin esimerkki).
Anoppi ei koskaan käynyt missään, vaan joi yksin kotona. Hän ei myöskään juonut jokapäivä ja hoisi työnsä tunnollisesti. Mutta kun hän joi, hän joi kerrassaan liikaa, oli vaarallinen lähinnä itselleen, varsinkin kun yritti sitä salailla. Ja arvaappa mitä TODELLAKAAN EI NAURETA JA SANOTA ETTEI OLE ALKOHOLISTI!!!

Alkoholöismissa on kyse silloin, kun ei voi päättää, että juon 1,2 tai vaikka 3 annosata ja sitten pistre. Alkoholisti juo enemmän kuin suunitteli ja säännöllisesti. Tai sitten vain ihan vähän kerrallaan, mutta jokapäivä. Vähiten harm,ia, niin itselle kun ympäristölle on tuosta ihan vähän, mutta jokapäivä tissuttelusta tietenkin, mutta mietippä miten raastavaa perheelle on tietää joka viikonloppu, että ei tiedä missä kunnossa isi sisälle ilmaantuu ja kuinka vertavuotavana, kun on kännipäissään kaatuillut ja paljonko hajoaa tavaraa kun iskä tullessan kaatuu muutamalle pöydälle!

Niin ja minun mieheni on yrittäjä, joka tekee paljon töitä ja rentoutuu juomalla -yksin kotona. On koitettu keksiä monen moista harrastetta, mutta muutamassa viikossa ajaudutaan aina samaan kierteeseen :( .

Et siis sinäkään ole lukenut kaikkia juttujani! Minun isäni ja ex mieheni on alkoholisteja. Kummankin kanssa olen asunut, isäni kanssa koko lapsuuden ja ex- mieheni kanssa 6v, joten tunnen alkoholisteja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 20:08 annuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:08 haisu kirjoitti:
hyvä, saara kirjoittaa asiaa! lukisitte hänen kirjoituksensa kokonaan ennen kun rupeatte mollaamaan!
alkoholisti todellakin on eri asia kuin perjantaina saunakaljat vetävä. :headwall: :headwall:
Lukisitko itse.... kukaan ei ole sanonut mitään pahaa muutamasta saunakaljasta, vaan kyse on ollut siitä, että joka viikonloppu vetää kaatokännit!!

Miksi sitten kaikki vaahtoaa kirjoituksistani, koska olen kokoajan puhunut, että jos yhtenä päivänä viikossa juo muutaman kaljan (tai vaikka lärvitkin) ei ole paha asia, mut monet naputtaa siitä. Eli minun mielestäni juuri olette vastaan yhtenä päivänä juomista, koska en ole muusta puhunutkaan. Ja vielä lisään, että jos ei ole väkivaltaa tai ei ole "pakko" juomista, niin juominen ok!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 14:33 saara kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 20:08 annuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:08 haisu kirjoitti:
hyvä, saara kirjoittaa asiaa! lukisitte hänen kirjoituksensa kokonaan ennen kun rupeatte mollaamaan!
alkoholisti todellakin on eri asia kuin perjantaina saunakaljat vetävä. :headwall: :headwall:
Lukisitko itse.... kukaan ei ole sanonut mitään pahaa muutamasta saunakaljasta, vaan kyse on ollut siitä, että joka viikonloppu vetää kaatokännit!!
Oisko kysymys siitä, että olet selvästi tuonut esiin, että on ok vetää joskus lärvit...Aika harva niistä jotka itse vetää joskus lärvit, suostuu selvinpäin katsomaan humalaisia, joten oisko tuossa osviittaa, miksi ei ole hyväksyttävää, jos puoliso vetää joka viikkolärvit. Sitä ei vaan kestä selvinpäin kattoa!


Miksi sitten kaikki vaahtoaa kirjoituksistani, koska olen kokoajan puhunut, että jos yhtenä päivänä viikossa juo muutaman kaljan (tai vaikka lärvitkin) ei ole paha asia, mut monet naputtaa siitä. Eli minun mielestäni juuri olette vastaan yhtenä päivänä juomista, koska en ole muusta puhunutkaan. Ja vielä lisään, että jos ei ole väkivaltaa tai ei ole "pakko" juomista, niin juominen ok!!!!
siis tässä mun teksti, oli joutunu väärään väliin.
Oisko kysymys siitä, että olet selvästi tuonut esiin, että on ok vetää joskus lärvit...Aika harva niistä jotka itse vetää joskus lärvit, suostuu selvinpäin katsomaan humalaisia, joten oisko tuossa osviittaa, miksi ei ole hyväksyttävää, jos puoliso vetää joka viikkolärvit. Sitä ei vaan kestä selvinpäin kattoa!

<br><br>
 
Ja sun tarkoitus oli tällä sun kirjoittelullas mikä? Että antakaa vaimot miestenne juoda joskus pari olutta jos ne haluaa...Harvat ne kai absolutismiin pakottaakaan. Ongelma onkin se että monilla se juominen ei ole se joskus harvoin pari olutta. Ja jos sinä kommentoit sen perusteella muiden naisten naputusta mitä niiden miehet sanoo niin kannattais varmaan kuulla sitä toistakin osapuolta ennenkuin uskoo ihan mitä tahansa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 14:33 saara kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 20:08 annuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:08 haisu kirjoitti:
hyvä, saara kirjoittaa asiaa! lukisitte hänen kirjoituksensa kokonaan ennen kun rupeatte mollaamaan!
alkoholisti todellakin on eri asia kuin perjantaina saunakaljat vetävä. :headwall: :headwall:
Lukisitko itse.... kukaan ei ole sanonut mitään pahaa muutamasta saunakaljasta, vaan kyse on ollut siitä, että joka viikonloppu vetää kaatokännit!!

Miksi sitten kaikki vaahtoaa kirjoituksistani, koska olen kokoajan puhunut, että jos yhtenä päivänä viikossa juo muutaman kaljan (tai vaikka lärvitkin) ei ole paha asia, mut monet naputtaa siitä. Eli minun mielestäni juuri olette vastaan yhtenä päivänä juomista, koska en ole muusta puhunutkaan. Ja vielä lisään, että jos ei ole väkivaltaa tai ei ole "pakko" juomista, niin juominen ok!!!!
Parin saunakaljan juomisessa ja lärveissä on iso ero.
Sä kirjoitat parin saunakaljan juomisesta, mistä kukaan ei ole vaahdonnut, mutta kirjoitat myös, että lärvit kerran viikkoon on ok, ja se on se mitä ihmiset ei hyväksy.
Eli vielä kerran, sinulle ilmeisesti on sama asia juoda pari saunakaljaa kuin vetää lärvit, koska ilmeisesti olet ymmärtänyt että ihmiset vaahtoavat niistä parista saunakaljasta, vaikka useaan otteeseen olen kirjoittanut,että niissä parissa saunakaljassa ei oo mitään pahaa, mutta ne lärvit kerran viikkoon on pikkusen eri asia., mutta ilmeisesti sinä ymmärröt tämän niin, että pari saunakaljaa on liikaa.
Tulikohan se nyt selvästi esitettyä.
Toki ne kännitkin on joskus sallittu, mutta minusta perheelliselle ihmiselle kerran viikkoon kännit on liikaa.
 
wiffe
voi saara, toi "rentoutua" oli sitaateissa juuri sen takia et se on miehen tekosyy juomiselle. Ja missä kohtaa puhuin perjantaista??
Eli selventääkseni mitä tarkotin, minkä muut kommentoijat on selkeesti ymmärtäny, niin tämä mieheni joka viikonloppunen ja vapaapäivien "rentoutuminen" on kaikki pois meijän yhteisestä perhe-elämästä, en todellakaan halua et lapsi näkee jatkuvasti isänsä joko kännissä tai krapulassa. Eli tämä "rentoutuminen" meijän isukilla on hyvinä viikkoina saunakaljat 3xviikossa 3-5kaljaa/kerta ja joko pe tai la jonkummoinen pöhnä, ehkä max 12päki. Eli toi siis hyvä viikko, pahimmillaan sit pe-ehtoosta su-ehtooseen tillintallin + vapaapäivien tissuttelut ku tuli vähä jano tos ku ajo nurmikon ja pinos puita.... Eli toi jatkuva syitten keksiminen juomiselle. Mitäs jos mä lähtisin samoille linjoille, meijän lapsihan huostaanotettas...
En nyt tiedä miten paljon ite juot sillon pe-iltana, kyl mäkin oon joskus saunan päälle saattanu ottaa 3-4 siideriä vaik laps kotona ja poden siitä jo huonoo omaa tuntoo. Jos mul tarkotus juua enempi, hommaan kyl lapselle hoitopaikan...

Nonni tää karkas siis täysin aiheesta, näille keskuteluille siis oma aihe "alkoholi" ja jos sun exäl oli alkoholiongelma, pitäs sun tietää millast on elää sellasen kans, valehtelua, lupausten pettämistä, yksinäisiä iltoja kun mies "rentoutuu"...jne... tai ehkä miehes ei sittenkään ollut alkoholisti...?!

Niin siis tän ketjun kysymyksenä oli et mitä kumman töitä teijän miehet tekee jos niitten ei tartte siihen vedoten ryypätä kaikkina vapainaan??
 
wiffe
Miten mä olin äskön hypänny ton sivun2 yli, luin nyt vast, oli tosi hyviä kirjotuksia ja meidän arki ja vkl just jotain tollast kaipaisin, mut ei me voida mihkää lähtee, kylään tai talkoisiin, ku niihin miehen mielestä kuuluu aina olennaisena osana se juominen. Ja niinku tääl jokkut kirjotti et ahistaa jo etukäteen vkl:t ja juhlapyhä, kaikki uudetvuodet, vaput, jussit, jopa joulu, menee pilalle miehen juomisen takia. Noitten kaikkien pitäs olla myös lapsen juhlia ja niitä ei vanhempien juominen sais pilata. Mekin siis ennen lasta on juotu noi kyseiset juhlapyhät ja muutkin viikonloput, aina oli vähintään jotkut kissanristiäiset, mut sen piti olla taakse jäänyttä elämää, se sovittiin kyl ennen perheenperustamista.

Mun mielestä juominen lasten aikana ja niiden ihanien ja viattomien pikku-ihmisten elämän pilaaminen juopuneella ympäristöllä ja kilisevillä pulloilla pitkin kämppää pitäs kieltää lailla, eihän autollakaan saa ajaa humalassa, ja se on sentään peltiä.
Mutta sitä ei oo kirjotettu lakiin varmaan just six kun sen pitäs olla täys itsestäänselvyys ja vanhempien pitäs ottaa ihan selvinpäin vastuu lapsistaan. Jos juominen tärkeempää, ois kannattanu jättää lapset tekemättä....

Aika karrikoitu kirjotus, ihan sen takia ku joittenki mielest on ok juopotella lasten nähden... :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 13:39 wiffe kirjoitti:
Miten mä olin äskön hypänny ton sivun2 yli, luin nyt vast, oli tosi hyviä kirjotuksia ja meidän arki ja vkl just jotain tollast kaipaisin, mut ei me voida mihkää lähtee, kylään tai talkoisiin, ku niihin miehen mielestä kuuluu aina olennaisena osana se juominen. Ja niinku tääl jokkut kirjotti et ahistaa jo etukäteen vkl:t ja juhlapyhä, kaikki uudetvuodet, vaput, jussit, jopa joulu, menee pilalle miehen juomisen takia. Noitten kaikkien pitäs olla myös lapsen juhlia ja niitä ei vanhempien juominen sais pilata. Mekin siis ennen lasta on juotu noi kyseiset juhlapyhät ja muutkin viikonloput, aina oli vähintään jotkut kissanristiäiset, mut sen piti olla taakse jäänyttä elämää, se sovittiin kyl ennen perheenperustamista.

Mun mielestä juominen lasten aikana ja niiden ihanien ja viattomien pikku-ihmisten elämän pilaaminen juopuneella ympäristöllä ja kilisevillä pulloilla pitkin kämppää pitäs kieltää lailla, eihän autollakaan saa ajaa humalassa, ja se on sentään peltiä.
Mutta sitä ei oo kirjotettu lakiin varmaan just six kun sen pitäs olla täys itsestäänselvyys ja vanhempien pitäs ottaa ihan selvinpäin vastuu lapsistaan. Jos juominen tärkeempää, ois kannattanu jättää lapset tekemättä....

Aika karrikoitu kirjotus, ihan sen takia ku joittenki mielest on ok juopotella lasten nähden... :kieh:

Sähän kirjoitit että viikonloppusin. Ja mä kirjoitin että kerran viikossa ei mun mielestä haittaa( pari kaljaa tai VAIKKA LÄRVIT, en tarkottanut että nämä olisi sama asia) jos ei ole väkivaltaa tai alkoholi ongelmaa (pystyy lopettamaan yhteen päivään. Alkoholisti on sellainen joka sanoo että otanpa yhden kaljan ja juo mäyräkoiran tai tarvii seuraavana aamuna "krapula ryypyn ja siitä lähtee taas.. alkoholisti ei ole jos pystyy kontrolloimaan juomista, eli voi jättää vaik kolmeen pulloon ym..) Ja kirjoitin että yleensä juodaan aina iltaisi kun lapset nukkuu, mut jos pitkin päivää juodaan lasten nähden, ei ole minunkaan mielestäni oikein. Lukekaa kirjoitukset oikein.. Jos jonkun mielestä kerran viikos juominen on liikaa, niin olkoon, minun mielestä ei ole, tässähän on kyse vain mielipiteestä!! Ex mieheni ja isäni on alkkiksia, mut minusta ei ole kuitenkaan tullut nipottavaa akkaa sen suhteen. Itse juon 2-4 kaljaa perjantaisin lapsen mentyä nukkumaan, mieheni ei juo ollenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 09:08 saara kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 13:39 wiffe kirjoitti:
pitäs olla täys itsestäänselvyys ja vanhempien pitäs ottaa ihan selvinpäin

Alkoholisti on sellainen joka sanoo että otanpa yhden kaljan ja juo mäyräkoiran tai tarvii seuraavana aamuna "krapula ryypyn ja siitä lähtee taas..
No kuule kun mun käsittääkseni näissä ketjuissa ei todellakaan ole ollu kyse ihmisistä jotka tyytyy mäyräkoiraan \|O \|O \|O Tai no, ehkä jos se on kossumäyris...Ja alkkis ei todellakaan tyydy mihinkään hemmetin mäyräkoiraan kerran viikossa!!!!Tajuu jo, perusta oma ketju niille, jotka nipottaa mihehn saunakaljasta, tässä puhutaan OIKEISTA ongelmista :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 09:13 LisaMarie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 09:08 saara kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 13:39 wiffe kirjoitti:
pitäs olla täys itsestäänselvyys ja vanhempien pitäs ottaa ihan selvinpäin

Alkoholisti on sellainen joka sanoo että otanpa yhden kaljan ja juo mäyräkoiran tai tarvii seuraavana aamuna "krapula ryypyn ja siitä lähtee taas..
No kuule kun mun käsittääkseni näissä ketjuissa ei todellakaan ole ollu kyse ihmisistä jotka tyytyy mäyräkoiraan \|O \|O \|O Tai no, ehkä jos se on kossumäyris...Ja alkkis ei todellakaan tyydy mihinkään hemmetin mäyräkoiraan kerran viikossa!!!!Tajuu jo, perusta oma ketju niille, jotka nipottaa mihehn saunakaljasta, tässä puhutaan OIKEISTA ongelmista :kieh:

NO, voi hitsin hitsi että olet t.yhmä! Sehän oli vaan esimerkki, että alkoholisti jatkaa ja jatkaa juomista, ei tyydy muutamaan kaljaan. En tarkoittanut että alkoholisti juo vain mäyräkoiran, vaan ESIM: SANOO JUOVANSA YHDEN KALJAN, MUTTA SIT MENEEKI TOINEN, KOLMAS, NELJÄS jne.. ja aamulla aloittaa taas.. niin kirjoitin! Ihan sama juoko kossua, vodkaa .. en vaan jaksanu luetella kaikkia alkoholi juomia ja jokaista senttilitraa erikseen! Ei ole mun vika jos teillä ei riitä äly lukemisen ymmärtämiseen!
 
kantapäät vastakkain
mun mies tekee ravintolatyötä; ja sen työn kiroan alimpaan #&%?$!*!!
V-ttumainen ja kuluttava työ vaatii veronsa ja miehen on omien sanojensa mukaan tyhjennettävä pää työasioista menemällä sitten työpaikalleen tiskin toiselle puolelle.

Nytkin meni vapaat baarissa; toissailta heti ku vapaat alko korkkas pullon ja lähti baariin, eilen jatkoi heti aamusta ja tänään kävi muutaman tunnin istumassa työpaikallaan...Nyt röhnöttää sohvalla nukkuen pöhnäänsä pois.
Huomenna on varmasti rentoutuneena taas töissä...

Ja tätä on AINA -viimeaikoina menny kaikki vapaat kännissä.
No, ei ihan kaikki sentään; viimevkolla käytiin 2pvää sukuloimassa, ja vasta kotiin tultuamme korkki poksahti ja jalat vipatti baariin!

Ja silloin kun ei juo, niin nukkuu ja makaa sohvalla enimmäkseen.
 
wompatti
mua ei ressaa juoko joku yhden oluen vai korillisen perjantai-iltaisin, mua ressaa enempi et aikuiset immeiset täällä väittelee täysillä aiheesta ilman että saa toisen mielipdettä muuttumaan..
mutta eipä sille voi mitään kun ei ole muuta tekemistä heillä ja ei voi kauhalla ottaa jos lusikalla on annettu... :snotty:
rauha kaikille :saint:
 
S-Mies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 21:00 wompatti kirjoitti:
mua ei ressaa juoko joku yhden oluen vai korillisen perjantai-iltaisin, mua ressaa enempi et aikuiset immeiset täällä väittelee täysillä aiheesta ilman että saa toisen mielipdettä muuttumaan..
mutta eipä sille voi mitään kun ei ole muuta tekemistä heillä ja ei voi kauhalla ottaa jos lusikalla on annettu... :snotty:
rauha kaikille :saint:
Ihan normaalia tää täällä on. Immeiset lukee puolet toisen tekstistä ja alkaa hakkaamaan näppistä vihaisesti tarttuen yhteen lauseeseen. Aika normaalia käytöstä ihmisiltä jotka eivät jaksa lukea ja pohdiskella asioita. Luetun ymmärtäminen ja kokonaisuuden hahmottaminen on hieman hakusessa, mutta jatkakaa antoisaa keskusteluanne. hah
 

Yhteistyössä