SIIIIIS mitä????

  • Viestiketjun aloittaja wiffe
  • Ensimmäinen viesti
wiffe
Siis nyt haluun tietää mitä teijän ukot tekee työkseen??? Ja mikkä on niitten "rentoutumiskeinot" ????

eli kun miehen ikuinen tekosyy juomiselle on et "siis mä oon ollu koko viikon töissä ja pakko ne on joskus(joka viikonloppu)purkaa".

Käykää piruuttaan naikkoset joitten miehet ei juo niin tua alkoholi-keskustelussa kattomassa mitä me "tissuttelevien" vaimot kestetään...

Ja oikeesti, mitä muita rentoutumiskeinoja vois olla, ettei aina tarttis ryypätä?????? Veeeetuttaaaaa toi ikuinen tekosyy ryypätä....
 
Meillä molemmilla on yksi vapaailta viikossa, jolloin voi tehdä mitä huvittaa. Usein leffaan, lenkille tai vaikkapa vain kirjan lukua ihan rauhassa. Meillä ei ole varmaan koskaan vedetty lärvejä sen vuoksi, että "on ollut rankka viikko töissä". Viiniä hyvän ruuan kanssa ja hyvää seuraa (ystäviä kylässä) auttaa purkamaan paineita huomattavasti enemmän kuin kännisyys -eikä tarvi seuraavaa päivää maata sängyssä puolikuolleena ja ärsyyntymässä lasten "mekkaloinnista". EIkä puolisonkaa tarvi yksin hoitaa lapsia joka viikonloppuna.

Olen kyllä senkin nähnyt ja kokenut, kun avokki ryystää kaljaa kitalaki vilkkuen ihan vain sen vuoksi, että oli raskas päivä, enkä yhtää kaipaa tuota aikaa (enkä tuolloista avokkia).
 
juups
mielestäni sellanen joka ei osaa relata ilman alkoholia nii hänellä tosiaan on ongelma viinatin suhteen ( viinatti on kaikki alkoholipitoset juomat olut, lonkku, viinit yms.)
ja juu ei kiinnosta juopporötvien miesten muijien valitus keskustelut, miksi pitäs? jokaisella omat ongelmasa, miksi pitäs vielä vatvoa ongelmia jotka ei kosketa itseä. omissa on ihan tarpeeksi \|O
 
Mä en kyllä ymmärrä tota ainaista akkojen vikinää, kun mies juo! Mä(nainen) relaan kans perjantai-iltana muutaman oluen tai siiderin kanssa, (mies ei oikeastaan juo) eikä se mun mielestä kovin kamalaa ole. Miehenikään mielestä. En tosin juo niin paljon etten jaksaisi herätä aamulla, kun lapsi herää, eikä ole krapulaa, mut kuitenkin.. Te ette usko miten paljon tommonen nalkuttaminen ärsyttää miestä, antakaa hyvät naiset miesten rentoutua miten haluavat. Ei kukaan toinen voi tietää, mikä ketäkin rentouttaa. Tuskin miehennekään sanoo teille mikä teille olisi parasta rentoutusta, saatte luultavasti itse valita, suokaa se myös toiselle, niin on paljon parempi parisuhde!
 
ex-mahdollistaja
saaralla ei ole hajuakaan mitä todellisuus on alkoholistin kanssa elämisestä!
Siinä ei kuule ole kyse rentoutumisesta vaan todella vakavasta sairaudesta joka vaikuttaa koko perheeseen.
Voimia kaikille asian kanssa kamppaileville!
 
Saaralle... Niin tuskin tuolla juomisen avulla rentoutumisella nyt ihan tarkoitettiin niitä kahta kaljaa telkkaria katsoessa. Kyseessä on oikea ongelma joka helposti tuhoaa perheen ja se nalkutus usein on ihan aiheellista. Itsekin pari kertaa on pitänyt laittaa viikonloppusuunnitelmat uusiksi kun mies on illalla vähän rentoutunut...ja tunnelma seuraavana päivänä on ollut aika kaukana rennosta. Kyllä vähän saa ottaa ja silloin kun ajankohta on sopiva eikä se pilaa koko perheen elämää se yhden perheenjäsenen "rentoutuminen". Ja jos ei osaa rentoutua muuta kuin alkoholin avulla niin kyllä jossain on silloin vikaa...
 
meillä ei perheessä ole ole tuota alkojholi ongelmaa!! onneksi!! mutta mieheno isällä on ja paha vaikka ei sitä ite tieenkään myönnäkkään!! ja täyttyy myöntää että se oli kamalaa!! miehenii vanhemmat erosivat vuosi sitten! ja nyt emme kyllä ole tekemisissä hänen kanssaan ei kerta kaikkiaan jkseta sitä ryyppämistä viikonloppuisin ja aina kun on hiukankin vapaata niin pullo kouraan!! silloin kun olivat vielä yhdedessä ei juurikaan käyty kylässä viikoloppuina tai lomilla!! ja kyllä näki että koko perhe kärsi tavattomasti!! ja kuinka erilaista on heidän elämänsä nyt ilmän viikoloppu juoppoa! joka ikiset juhlat ym. tämä ihanuus pilasi!! jopa meidän häämme!! että en todellakaan kaipaa koko tyyppiä eikä kyllä miehenikään vaikka hänen isänsä onkin!!
 
hikkahik
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 09:05 saara kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä tota ainaista akkojen vikinää, kun mies juo! Mä(nainen) relaan kans perjantai-iltana muutaman oluen tai siiderin kanssa, (mies ei oikeastaan juo) eikä se mun mielestä kovin kamalaa ole. Miehenikään mielestä. En tosin juo niin paljon etten jaksaisi herätä aamulla, kun lapsi herää, eikä ole krapulaa, mut kuitenkin.. Te ette usko miten paljon tommonen nalkuttaminen ärsyttää miestä, antakaa hyvät naiset miesten rentoutua miten haluavat. Ei kukaan toinen voi tietää, mikä ketäkin rentouttaa. Tuskin miehennekään sanoo teille mikä teille olisi parasta rentoutusta, saatte luultavasti itse valita, suokaa se myös toiselle, niin on paljon parempi parisuhde!

Hei Saara, käypä katsomassa keskustelua otsikolla "alkoholi". Siellä on sinulle tosiasioita siitä, mitä on, kun mies "rentoutuu".
Ei tässä kyse parista saunakaljasta ole.
 
joo
ei siis todellakaan ole tarvis käydä joka viikonloppu baareissa, siinä on varmasti ongelma, luulisi että paras rentoutuminen on olla rakkaimpiensa kanssa eikä jossai kaljabaarissa! toivon tosiaan että miehesikin sen ymmärtää, toivottavasti ei liian myöhään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 10:07 ex-mahdollistaja kirjoitti:
saaralla ei ole hajuakaan mitä todellisuus on alkoholistin kanssa elämisestä!
Siinä ei kuule ole kyse rentoutumisesta vaan todella vakavasta sairaudesta joka vaikuttaa koko perheeseen.
Voimia kaikille asian kanssa kamppaileville!

Aloittajahan juuri sanoi että perjantai-iltaisin! Ei sanonut että mies on ympäri päissään maanantaista sunnuntaihin, (kuten alkoholisti olisi) vaan ainoastaan perjantaisin! Jos kaikki olisi alkoholisteja, jotka juovat perjantaisin, tässä maassa olisi niitä 4miljoonaa, koska suurin osa ihmisistä (esim. sinkut) käyvät baarissa joka viikonloppu,ja kyllä perheellinenkin voi KERRAN VIIKOSSA käydä baarissa. Minä tiedän minkälainen ihminen on alkoholisti, koska isäni on ja edellinen miheni oli, (nykyinen onkin sit melkein absolutisti, ja sekään ei ole ihan kivaa) ja juominen ei todellakaan jäänyt perjantai-iltaan! Te olette vaan niin kontrolloivia, että jos itse juotte vaan lasin viiniä kuukaudessa, niin toinenkaan ei saisi ottaa enempää. Tai kaikki harrastuksetkin (ja rentoutuminenkin) pitäisi mennä teidän pillin mukaan. Kertokaa hyvät naiset, mikä siinä on niin kamalaa, jos kerran viikossa rentoutuu pullon ääressä? Minä en sitä todella ymmärrä, koska olen nähnyt pahempaakin..
 
Mietin tätä Saaran määritelmää alkoholistista, että täytyy olla ympäri päissään ma-su.. Itse miellän appiukkoni alkoholistiksi, vaikka juo vain pe-la, koska viina menee kaiken muun edelle. Perheen, lapsenlapsien, lupausten, juhlien. Hän kuulemma rentoutuu, koska työ on niin raskas. Itse en niin välitä, mutta olen pahoillani lasteni puolesta, koska heillä ei ole pappaa.

Enkä usko että ihan 4miljoonaa ihmistä Suomessa käy baarissa joka vloppu. :) Harva perheellinen oikeasti käy viikottain baarissa (onko sinulla Saara lapsia?), eikä lapset tai vanhukset. Kyllä mekin sinkkuina & ennen lapsia kävimme useinkin baarissa, mutta mielestäni lapset menevät alkoholin/baarireissujen edelle. Ongelma lienee usein kärjistyy lasten synnyttyä. Usein nainen haluaa tarjota lapsilleen turvallisen, alkoholivapaan lapsuuden, mutta mies ei ymmärrä miksei nyt saisi ottaa kun aikaisemminkin sai? En halua yleistää, mutta tuntuu että usein on käynyt näin.
 
perheelliselle ihmiselle ei ole ok käydä baarissa tai vetää #&%?$!* kerran viikkoon!!!!
Jos ajatellaan vaikka tavallista perhettä missä molemmat vanhemmat tai vaikka vain toinen käy töissä, viikonloppu on sitten vapaata. Kyllä lapsistaan todella välittävä vanhempi haluaa viettää vapaat lastensa kanssa(tai suurimman osan niistä). Miltä se tuntuu lapsista jos isi pitää tärkeämpänä ainoita vapaa päiviä viettää baarissa ympäripäissään.
Ja millaista esimerkkiä se näyttää lapsille, että on ok vetää #&%?$!* joka viikonloppu.
Tottakai perheeliset ihmiset voivat sillointällöin viedä sitten lapset vaikka mummolaan hoitoon ja sitten rentoutua ihan kunnolla ja vaikka vetää pää täyteen jos niin haluaa, mutta joka viikonloppu se ei tosiaan ole ok.

En tiedä tarkoittaako Saara nyt lapsettomia vai perheellisiä. Koska lapsettomilla tilanne sitten taas on toinen.
 
Tarkoitan kumpiakin perheellisiä ja perheettömiä. Minä olen perheellinen, mies ja lapsi 3v. Silti perjantai-iltana (jokaisena) juon olutta, kun lapsi on mennyt nukkumaan, enkä pidä sitä mitenkään erikoisena asiana, tai sellaisena mitä en saisi tehdä. Missään muualla en ole tuollaista kuullut kuin täällä. Yleensä juodaan iltaisin ja öisin, jolloin lapset nukkuu. Haittaako tuo nyt hirveästi, jos perheellinen mies juo pe iltana ja nukkuu vähän pidempään la aamuna, ja äiti hoitaa silloin lapsia? Koska kai äitikin käy yksin jossain rentoutumassa ja silloin mies hoitaa lapsia, mikä ero siinä on?? Sitä en ymmärrä, siis jos yhtenä iltana viikossa juo, mitä se haittaa? Määrääkö teidän miehennekin tosiaan miten te vaimot saatte rentoutua? Mä en voi sille mitään, mut mun mielestä tuo on ihme niuhotusta. Ja kun todellakin olen elänyt kahden miehen kanssa, (isäni ja ex-mieheni) joilla on todellinen alkoholi ongelma ollut, jotka ei todellakaan juonut vaan yhtenä iltana.Minun nykyisen mieheni isä juo joka viikonloppu ja vapaa päivä, en silti sano että lapsellani ei ole vaaria, sitten ymmärtäisin jos olisi väkivaltainen humalassa tms. mut kukaan ei ainakaan maininnut sellaista. Vähän suvaitsevaisuutta ihmiset, ei kaiken tarvi mennä vaimon pillin mukaan!
 

Niin, Saara, ehkä muotoilin väärin kun sanoin ettei lapsillani ole pappaa. Olisi pitänyt sanoa ettei lapseni näe koskaan pappaansa. Ja tämä on siis appiukkoni oma valinta, hän ei halua tulla meille (ei saa viinaa), emmekä enää mene heille (hän ottaa lapset -jopa vauvan, aivan kännissä syliinsä luvatta ja hoipertelee, emme luota häneen. Mielestämme lapsemme ansaitsevat lähelleen turvallisia aikuisia.)

Mielestäni on eri asia ottaa muutama olut pe-iltana kotona lasten mentyä nukkumaan, kun käydä viikottain baarissa niinkuin sanoit 4miljoonan ihmisen tekevän. Saatoimme mekin mieheni kanssa ottaa viiniä vähän pe-iltana, kuitenkin niin että jompikumpi on aina ajokunnossa, jos jotain käy. Eikä todellakaan viikottain. Nykyään emme juo, mieheni teki periaatepäätöksen isänsä käyttäytymisen vuoksi ja minä olen raskaana.

Minä pidän viinistä, mutta pystyn elämään ilman sitäkin. Säälin ihmisiä jotka eivät pysty olemaan ilman viikottaista alkoholiannostaan.
 
tosiaan, tässä ketjussa ei ole kukaan maininnut mitään pahaa siitä parin kaljan juonnista!!! joka on mielestäni pikkusen eri asia kun perskännit.
Mä en näe siinäkään pahaa jos isä, tai äiti vetää kännit sen jälkeen kun se lapsi on jo nukkumassa, kohan tosiaan jompikumpi on selvinpäin siltä varalta jos se lapsi vaikka herää.

Mutta mä en ainakaan halua opettaa lapselleni, että joka viikonloppu on tapana jommankumman vanhemmista vetää kännit, että sillätavoin sitä rentoudutaan. Ja meidän lasta ainakaan ei humalassa käsitellä! En sano että alkoholin käyttö olisi kokonaan kielletty lapsen nähden, mutta mun käsitys normaalista hillitystä alkoholin käytöstä ei ole kännit joka viikonloppu.

Välillä musta ihan kuulostaa että sulla Saara olis mennyt tuo ap:n pointti ihan kokonaan ohi. En usko että hänkään millään lailla tarkoittaa, että alkoholin käyttö ois kokonaan kielletty.

Mutta jokaisella on omat tapansa ja mielipiteensä ja jokainen varmasti niitä puollustaa. Kyllähän ne alkoholisti vanhemmatkin varmasti väittää, että heidän elintavoissaan ei ole mitään vikaa eikä lapsille haittaa.
 
Ei mennyt ap:n pointi ohi. mutta hän nimen omaan kirjoitti että vain pe iltana mies juo, ja minun mielestäni ei liikaa, vaik vetäis perskännit. Ja kirjoitin ihan yleiselläkin tasolla, kun täällä vähän jokaisella palstalla napistaan miehen juomisesta,. Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta. Mutta kyllä mun mielestä on turhan napisijoita paljon tästä aiheesta, vaikka oikeasti ei ongelmaa olisikaan, naisia jotka vaan periaatteesta on alkoholia vastaan, niin mieskään ei saisi ottaa. Tuntuu että täälläkin paljon. Mut jokaisen oma asia! Älkää kuitenkaan liikaa rajoittako miehenne (tai vaimonne) tekemisiä (esim.juomista) koska jokainen täällä tekee omat päätökset elää, eikä toinen voi toista kahlia oman mielensä mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 17:21 saara kirjoitti:
Ei mennyt ap:n pointi ohi. mutta hän nimen omaan kirjoitti että vain pe iltana mies juo, ja minun mielestäni ei liikaa, vaik vetäis perskännit. Ja kirjoitin ihan yleiselläkin tasolla, kun täällä vähän jokaisella palstalla napistaan miehen juomisesta,. Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta. Mutta kyllä mun mielestä on turhan napisijoita paljon tästä aiheesta, vaikka oikeasti ei ongelmaa olisikaan, naisia jotka vaan periaatteesta on alkoholia vastaan, niin mieskään ei saisi ottaa. Tuntuu että täälläkin paljon. Mut jokaisen oma asia! Älkää kuitenkaan liikaa rajoittako miehenne (tai vaimonne) tekemisiä (esim.juomista) koska jokainen täällä tekee omat päätökset elää, eikä toinen voi toista kahlia oman mielensä mukaan.

Alkoholista on silloin riippuvainen jos ei voi olla ilman sitä alkoholia vaikka se olisi ruokalusikallinen viikossa. Ja kyllä perjantai-illan perskännit miehellä on aika haitallisia jos esimerkiksi vain miehellä on ajokortti ja on sovittu lauantai aamulle menoa ja kaikki meneekin pilalle alkoholin takia kun ei ole selvää kuljettajaa, pettymys lapsille ja äidille. No tästä taisi nyt kuulua pientä omakohtaista kokemusta läpi...

Minusta Saara sinun kirjoituksesi kuulostaa todella kummalliselta. Ei kai kukaan kielläkään muutamaa olutta ottamasta, mutta on itsekästä omalla toiminnallaan, oli se sitten juomista tai muuta, aiheuttaa harmia omalle perheelleen vain ajattelemalla omien tarpeidensa tyydyttämistä. Epäilen kyllä että aika harvassa ne vaimot on jotka aiheetta miehilleen naputtaa. Miehillä kun vaan se elämä aika usein perheestä huolimatta näyttää pyörivän ensin sen oman navan ympärillä ja vasta sitten ajatellaan muita.

Meillä mies saa juoda saunaoluensa ja käydä baareissakin kavereidensa kanssa, ei joka viikonloppu ja silloin kun siitä on etukäteen sovittu eikä siitä meille muille perheen jäsenille ole haittaa. Ja samat säännöt koskee minuakin.

Toivottavasti sinä Saara muistat että lapsellesi jää humalaisesta äidistä ikäviä muistoja joita ei millään pyyhitä pois.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 18:00 Kikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 17:21 saara kirjoitti:
Ei mennyt ap:n pointi ohi. mutta hän nimen omaan kirjoitti että vain pe iltana mies juo, ja minun mielestäni ei liikaa, vaik vetäis perskännit. Ja kirjoitin ihan yleiselläkin tasolla, kun täällä vähän jokaisella palstalla napistaan miehen juomisesta,. Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta. Mutta kyllä mun mielestä on turhan napisijoita paljon tästä aiheesta, vaikka oikeasti ei ongelmaa olisikaan, naisia jotka vaan periaatteesta on alkoholia vastaan, niin mieskään ei saisi ottaa. Tuntuu että täälläkin paljon. Mut jokaisen oma asia! Älkää kuitenkaan liikaa rajoittako miehenne (tai vaimonne) tekemisiä (esim.juomista) koska jokainen täällä tekee omat päätökset elää, eikä toinen voi toista kahlia oman mielensä mukaan.

Minun lapseni ei ole nähnyt minua humalassa koskaan, ei edes pullo kädessä, jos olisit lukenut kaikki kirjoitukseni, niin olisit huomannut että kirjoitin juovani muutaman oluen pe iltaisin, KUN LAPSI NUKKUMASSA. Silloinhan sitä juodaan, ei kaskellä päivää, jos ei alkoholisti. En sanonut itse juovani perskännejä joka perjantai, (muutaman vain) mutta kirjoitin että ei ole minun mielestäni liikaa, yhden kerran viikos vaik joiskin kännit.

Nyt tämä aihe saa osaltani olla. Se on ihan sama mitä tänne kirjottaa, aina joku ymmärtää väärin ja vetää herneet nenään.


Alkoholista on silloin riippuvainen jos ei voi olla ilman sitä alkoholia vaikka se olisi ruokalusikallinen viikossa. Ja kyllä perjantai-illan perskännit miehellä on aika haitallisia jos esimerkiksi vain miehellä on ajokortti ja on sovittu lauantai aamulle menoa ja kaikki meneekin pilalle alkoholin takia kun ei ole selvää kuljettajaa, pettymys lapsille ja äidille. No tästä taisi nyt kuulua pientä omakohtaista kokemusta läpi...

Minusta Saara sinun kirjoituksesi kuulostaa todella kummalliselta. Ei kai kukaan kielläkään muutamaa olutta ottamasta, mutta on itsekästä omalla toiminnallaan, oli se sitten juomista tai muuta, aiheuttaa harmia omalle perheelleen vain ajattelemalla omien tarpeidensa tyydyttämistä. Epäilen kyllä että aika harvassa ne vaimot on jotka aiheetta miehilleen naputtaa. Miehillä kun vaan se elämä aika usein perheestä huolimatta näyttää pyörivän ensin sen oman navan ympärillä ja vasta sitten ajatellaan muita.

Meillä mies saa juoda saunaoluensa ja käydä baareissakin kavereidensa kanssa, ei joka viikonloppu ja silloin kun siitä on etukäteen sovittu eikä siitä meille muille perheen jäsenille ole haittaa. Ja samat säännöt koskee minuakin.

Toivottavasti sinä Saara muistat että lapsellesi jää humalaisesta äidistä ikäviä muistoja joita ei millään pyyhitä pois.
 
Jepsis
No mitäs saara silloin ajattelet jos mies sitten krapuloissaan aamulla / vielä kännissä pieksää vaimon ja huutaa vauvalle kun tulivat herättämään lattialta että menis sänkyyn nukkumaan? Hyväksyttävää rentoutumista, niinkö? Ja kyllä on ihmisellä ONGELMA jos on PAKKO juoda joka viikonloppu itsensä humalaan, se on fakta josta ei pääse yli eikä ympäri!!!
Alkoholin käytöstä kun tulee kaikkia lieveilmiöitä niinkuin tämä väkivaltaisuus. Mutta niin, minähän vain olen nalkuttava ämmä kun en halua saada turpaani enää kertaakaan joka h.elvetin viikonloppu kun ukko on hullu humalassa!!! Ei täällä kuule turhasta valiteta!!
 
meidän arki ja vkl
On mennyt juupa-eipäs keskusteluksi.
Joten vastaan ap:n kysymykseen, miten tavallinen lapsiperhe viettää työpäivän jälkeen ja viikonloppuisin aikaansa.

Siis mielestäni me olemme aivan tavallinen lapsiperhe. Miten se tavallinen sitten määritellään..

Miehellä on pitkät työpäivät, klo 6-18, koska on yrittäjä, mutta viikonloput on vapaat. Minä olen palkollinen, työpäivä lyhyempi, viikonloput vapaat.

Arki-illat menee ihan vaan kotona oleillessa. Lapsen kanssa touhuetessa, kotitöitä nyhrätessä. Joskus käydään toimittamassa asioita yhdessä, joskus tehdään jotain "projektia", esim. joku juttu pitää saada valmiiksi.


Viikonloppuisin tehdään mitä mieleen tulee säätila huomioiden. Nyt viime viikonloppuna: perjantaina vähän aikaa töitten jälkeen huilattiin kotina, sitten käytiin erään kerhon mökillä, mutta ei siellä enää talkooapua tarvittukaan, olivat tehneet työt päivällä. Lauantaina olimme leikkipuistossa retkellä ja sitten kävimme autoajelulla, koska me kaikki pidämme autoilusta.
Sunnuntaina käytiin harrasteautoilijoiden tapahtumassa, siinä menikin lähes koko sunnuntai. Ilta olitiin kotona.

Alkoholia otetaan aika vähän, joskus ne saunakaljat, joskus viiniä joko ruuan kanssa tai sitten iltasella kahdelleen, kun lapsi on nukkumassa, syödään juustoja ja keksejä ja viiniä.

Emme oikeastaan harrasta mitään erityistä,koska haluamme viettää aikaa yhdessä, perheenä. Talvella ollaan käyty uimahallilla, pulkkamäessä yms.
Uimahallilla minä uin, mies katsoi lapsen perään; näin siksi, että minä teen istumatyötä, ja tarvitsen liikuntaa, mies tekee fyysistä työtä, ja hänelle sopi tämä järjestely..'

Harrastukset ovat jääneet, koska lapsen hoidon järjestäminen olisi aika hankalaa.
Käymme kumpikin kerran viikossa seurakunnan "kerhossa", kumpikin siis omassa "kerhossaan" .. mutta liikuntaharrastukset ovat jääneet aika tavalla...

Alkoholin liikakäytölle on kyllä olemassa "yleinen mittari", mutta minusta alkoholi tai mikä tahansa (harrastus, omat kaverit tms.) ovat ongelmia sitten, kun se häiritsee perheen arkea ja kumppania ja vievät kohtuuttomasti rahaa perheen talouskassasta, eli ko. toimintaan ei olisi varaa. Toisaalta, jokaisella pitäisi olla mahdollisuus omaan aikaan.


Mieheni tekee siis raskasta fyysistä työtä ja pitkää työpäivää, mutta ei hänen tarvitse rentoutua ryyppäämällä tai karkaamalla kapakkaan! Juomiselle löytyy AINA hyvä (teko) syy, jos se ei ole raskas työviikko, se on joku muu: uusi vuosi, juhannus, nalkauttava akka, kaverilla on ongelmia,kaverilla on joku juhlan aihe, itsellä on asiat hyvin / huonosti, lapsen syntymä, pomo on per.s.eestä, ja loputtomiiinn....

Aikaisemmassa liitossani silloinen mies otti alkoa, siihen riitti rahat, mihinkään muuhun ei; kaikki muu oli turhaa. Viinaan kuluvia rahoja ei laskettu.
Mies oli ulospäin tunnollinen ja kunnollinen, ei käynyt kapakoissa, ei vieraissa, töissä kävi. Mutta kotona otti alkoa, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta otti kuitenkin... ja me riitelimme siitä, sillä se oli arkea ja perhe-elämää häiritsevä.

Ehkä joku tykkää että mies on kännissä kerran viikossa, tai kerran kuussa, tai pikku hiprakassa joka ilta.. minä en hyväksyisi. ..
 
Ja mä olen kyllä sitä mieltä, että jos on rankka ja väsyttävä työ, niin eniten siinä saa lepoa kun on viikonlopun selvinpäin, menee ajoissa nukkumaan ja nukkuu mahd hyvät yöunet. JOs siinä pitää vielä kännit vetää ja krapulaa potea niin se ei kyllä mitenkään perin ainakaan rentouta taikka poista väsymystä, ennemmin lisää sitä.
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 11:14 annuli kirjoitti:
Ja mä olen kyllä sitä mieltä, että jos on rankka ja väsyttävä työ, niin eniten siinä saa lepoa kun on viikonlopun selvinpäin, menee ajoissa nukkumaan ja nukkuu mahd hyvät yöunet. JOs siinä pitää vielä kännit vetää ja krapulaa potea niin se ei kyllä mitenkään perin ainakaan rentouta taikka poista väsymystä, ennemmin lisää sitä.
Juuri näin
 
hikkahik
On täällä onneksi fiksujakin ihmisiä, kuten pari edellistä kirjoittajaa ;)

On sinänsä aika typerää väitellä siitä, mikä on ongelma, mikä vain turhaa nalkutusta. Saaran kommentit tekivät minut siinä mielessä suruliseksi, että juuri tuollaisten "älä turhaa nalkuta"- viestien takia itsekin todella pitkään mietin ja pohdin (2v.), että onko mieheni alkon käyttö liiallista vai "kuvittelenko" vain. Eli olenko vain turhan tiukkis jne. Tunsin syyllisyyttä omasta pahasta olostani, yritin pitää sen sisälläni. Miehelleni hänen juopottelustaan puhuin, mutta tietty hän pitkään selitteli sitä kuten muutkin selittelevät ja ettei ole ongelma.

Kunnes sitten yhden aika rajun viikonlopun päätteeksi lopulta hänen silmänsä aukenivat ja hän tunnusti, että alkoholia kuluu reippaasti, enemmän kuin itseasiassa tiesinkään (kaks koria joka viikko/viikonloppu, mikä minun mittapuussani on aika paljon kahden pienen lapsen isälle). Tämä teki oloni helpottuneeksi. En todellakaan kantanut huolta turhasta, enkä ole vain nipo nalkuttaja (paitsi ilmeisesti jonkun mielestä). Ja jos en olisi nalkuttanut/puhunut/ ja lopulta uhannut erolla, tuskin olisivat ukon silmät vieläkään auenneet.

Eli Saaralle ja muille, älkää lisätkö sitä pahan olon tunnetta ja syyllisyyttä, jota varmasti jokainen juopottelevan miehen vaimo tuntee ainakin jossain vaiheessa. Kyllä minä uskon, että harvempi täällä ihan pienistä ruikuttaa. Jokainen tietää, missä se oma raja kulkee, mitä ei hyväksy, mitä ei jaksa. Jos jollakulla tulee raja sietokyvyssä vastaan aiemmin kuin toisella, niin se tulee, luonteita on monenlaisia. On paljon asioita, mitä aviopuolisoissa joutuu hyväksymään, mutta jos joku asia todella aiheuttaa pahaa oloa, joka jäytää jokapäiväistä elämää, niin ei silloin ihan pienestä asiasta puhuta.

 
Mä olen nimen omaan kirjoittanut, että jos alkoholin juominen ON ongelma ja että jos juomisen aikana mies ON väkivaltainen tms. niin se ON ongelma! Mut pitäisi hyväksyä juominen, mikäli se EI ole ongelma, (pystyy olemaan tarvittaessa ilmankin) ja jos EI ole väkivaltaa tms. Mutta kun sellaisestakin nalkutetaan, pienestäkin juomisesta, tiedän hyvin monia mieheni kavereita, jotka esim. miehelleni valittavat vaimonsa nalkutusta muutamasta kaljasta, tai yhden karran viikossa juomisesta,(ei alk.ongelmaa, ei väkivaltaa..) Näitä ihmisiä olen puolustanut. EN OLE PUOLUSTANUT VÄKIVALTAISIA ALKOHOLISTEJA JOTKA OVAT VIELÄ PIeNTEN LASTEN ÄITEJÄ! Te ette näköjään lue kunnolla näitä kirjoituksia, vaan alatte heti vauhkoomaan ihan turhasta.
 

Yhteistyössä