Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Mä en nyt tajua mikä tässä on ongelmana.

1.Ap on kyllästynyt omaan vaimoonsa joka ei ole naisellinen.
2.Virossa/Venäjällä näitä ihanian naisellisia naisia olisi.
3. Suomessa on mahdollisuus ottaa avioero
4. Viroon pääsee vaikka joka päivä helposti ja halvalla.

Ja siltikin ap kokee ilmeisesti parhaaksi tavaksi valittaa valittamistaa mammapalstalla. Ja se jos mikä, ei ole seksikästä eikä viehättävää.
 
"vieras"
Vastauksia on tullut sivutolkulla siitä miksi suomalainen nainen ei muka voi olla naisellinen. Paino nimenomaan sanalla "muka". Kysehän ei ole todellisuudessa siitä, että pitää tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, siivota ja vahtia lapsia. Kyse ei myöskään ole siitä, että raha ei riitä kauniilta näyttämiseeen.

Miksi moinen väite, mihin sen perustan?

Kysehän oli suomalaisista naisista. Hakekaa vertailukohta silloin Suomen rajojen ulkopuolelta. Ei Virossa, Latviassa tai Venäjällä ainakaan rahaa ole enempää. Leipä on siellä halvempi, mutta yleinen elintaso on alhaisempi. Meillä täällä Suomessa de fakto on enemmän rahaa itsestään huolenpitämiseen.

No miten ne kotityöt ja lapset sitten? Väittääkö joku vakavalla naamalla esimerkiksi virolaisten tai venäläisten miesten olevan enemmän mukana kotitöiden hoitamisessa? Kyllä tässäkin kulttuuri on päinvastainen. Näissä maissa miehellä on enemmän macho-asenne ja tasa-arvo ei kyllä valitettavasti ole Suomen tasolla. Nainen hoitaa siellä siis suhteellisesti enemmän kodinhoidosta, kuin meillä.

Summa summarum: suomalaisella naisella on mitä todennäköisemmin vähemmän kotivelvoitteita kuin virolaisella tai venäläisellä maanaisellaan. Suomalaisella naisella on parempi elintaso ja enemmän varallisuutta käytettävissään, molempien maiden hintatasot huomioiden.

Jos joku pystyy nämä väitteeni kumoamaan, olen enemmän kuin pelkkänä korvana. Minun väitteeni on se, että kyse on kulttuurista. Tasa-arvo on meillä käsitetty niin, että naisellisuus on pahasta ja tasa-arvon nimissä on vain hyvä mitä lähempänä ollaan miehiä olemukseltaan ja pukeutumiseltaan.
Siis suomalaiset ovat EUROOPPALAISIA (juu Viro on Eurooppaa, mutta itäsellaista). Eivät länsimaiset ihmiset pukeudu missään maassa kuin entiset neuvostokansalaiset. Ei täällä näy edes karvalakkeja. Kyse on ihan normaalista ajan seuraamisesta. Mene Viroon ja Venäjälle, jos normaali pukeutuminen ei kelpaa.
 
"jjjj"
Tasa-arvo on meillä käsitetty niin, että naisellisuus on pahasta ja tasa-arvon nimissä on vain hyvä mitä lähempänä ollaan miehiä olemukseltaan ja pukeutumiseltaan.
Jepjep. Mutta tuohonkin syypäitä ovat sekä naiset että miehet. Tälleen törkeästi yleistäen, omaan kokemukseeni perustaen sanon, että ei kyllä moni suomalaismies arvosta yhtään sitä että oma nainen haluaa olla kaunis. Termi "akkojen vuohotuksia" on varmaan sullekin tuttu?
Mä olen työskennellyt kosmetiikkamyyjänä ja usein asiakkaana oli pariskuntia, joista huomasi ettei laittautuminen ollut naiselle se ykkösjuttu ja nyt olisi kuitenkin tarve saada jotain kivoja meikkejä. Mitä tekivät nämä miehet? Mä esittelin heidän vaimoilleen tuotteita ja ukot huokailivat vierestä, että et kai sä tollasta tarvii jne. Ja ei, miehet eivät joutuneet maksajiksi.
 
"vieras"
[QUOTE="jjjj";27288582]Jepjep. Mutta tuohonkin syypäitä ovat sekä naiset että miehet. Tälleen törkeästi yleistäen, omaan kokemukseeni perustaen sanon, että ei kyllä moni suomalaismies arvosta yhtään sitä että oma nainen haluaa olla kaunis. Termi "akkojen vuohotuksia" on varmaan sullekin tuttu?
Mä olen työskennellyt kosmetiikkamyyjänä ja usein asiakkaana oli pariskuntia, joista huomasi ettei laittautuminen ollut naiselle se ykkösjuttu ja nyt olisi kuitenkin tarve saada jotain kivoja meikkejä. Mitä tekivät nämä miehet? Mä esittelin heidän vaimoilleen tuotteita ja ukot huokailivat vierestä, että et kai sä tollasta tarvii jne. Ja ei, miehet eivät joutuneet maksajiksi.[/QUOTE]
Näin. Jos haluaa yläpitää edustusvaimoa, niin on kunnia-asia sitten myös olla Mies ja maksaa viulut. Teepä ap vaikka ylitöitä ja pistä vaimo kosmetologille ja alusvaatekauppaan.
 
korenet
Koitetaas nyt keskustella aiheesta niinkuin aikuiset. En ole menossa Viroon, enkä ole hakemassa avioeroa. Keskustelu koski tätä kulttuuria, jossa siideripissiksistä tulee tantta-akkoja. Miksi, minkä takia ja mitä sille voisi tehdä? Minua voitte usuttaa Viroon, mutta se on ihan oma keskustelunsa se.
 
"vieras"
Koitetaas nyt keskustella aiheesta niinkuin aikuiset. En ole menossa Viroon, enkä ole hakemassa avioeroa. Keskustelu koski tätä kulttuuria, jossa siideripissiksistä tulee tantta-akkoja. Miksi, minkä takia ja mitä sille voisi tehdä? Minua voitte usuttaa Viroon, mutta se on ihan oma keskustelunsa se.
Älä nyt vaan sano, että olet pihi tai persaukinen? Mikä mies se sellainen on, joka ei edes vaimostaan osaa pitää huolta. Sehän jättää sinut pian ja menee jollekin, joka ymmärtää maksaa hepeneet. Luuseri.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27288637]Älä nyt vaan sano, että olet pihi tai persaukinen? Mikä mies se sellainen on, joka ei edes vaimostaan osaa pitää huolta. Sehän jättää sinut pian ja menee jollekin, joka ymmärtää maksaa hepeneet. Luuseri.[/QUOTE]
Katsos kuvio menee näin. Nainen panostaa nuorena naisellisuuteen ja vamppaa itselleen kunnon uroksen. Sitten tämä kunnon uros palkitsee naisen elätyksellä mukisematta. Jos uros osottautuukin luuseriksi, niin miksi nainen sellaisen eteen mitään tekisi. Sitä saa mitä tilaa "perinteisessä" maailmassa.
 
No jos mun pitää valita ostanko itselleni uudet alusvaatteet vai ostanko uudet kengät molemmille lapsille. Niin arvaa kumpi tärkeämpi?
Mulla ei ole varaa hummata itseeni joka kuukausi yli100 euroa, vaan joudun useimmiten ostamaan sillä yli 100 eurolla lapsille vaatetta ynnä muuta tarpeellista.
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27288590]Näin. Jos haluaa yläpitää edustusvaimoa, niin on kunnia-asia sitten myös olla Mies ja maksaa viulut. Teepä ap vaikka ylitöitä ja pistä vaimo kosmetologille ja alusvaatekauppaan.[/QUOTE]

Ja palkkaa sen lisäksi vielä lastenhoitaja ja siivooja, jotta vaimo ennättää käydä urheilemassa ja jaksaa ehkäpä innostua seksistäkin, kun ei ole rättiväsynyt kotitöistä.
 
"vieras"
Ja oikeasti virolaiset ja venäläiset naiset kaipaavat, että heidä naisellisuuttaan huomioidaan juuri kalliilla lahjoilla ym. Eivät nekään korkokengissä sipsuttele, jos mies on sohvalla makaava viraton pelle. Kyllä niistäkin naisista sitten nalkuttajia tulee.
 
"Sanna"
Koitetaas nyt keskustella aiheesta niinkuin aikuiset. En ole menossa Viroon, enkä ole hakemassa avioeroa. Keskustelu koski tätä kulttuuria, jossa siideripissiksistä tulee tantta-akkoja. Miksi, minkä takia ja mitä sille voisi tehdä? Minua voitte usuttaa Viroon, mutta se on ihan oma keskustelunsa se.
Minun käsittääkseni yli nelikymppiset venäläisnaiset ovat melkoisia maatuskoja, samoin esim. italialaismammat. Ei se matamikulttuuri siis mitenkään erilaista ulkomailla ole kuin täälläkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Erina
"matami"
Sanon ihan oman kokemuksen myötä että kun naisella on vastuuta paljon, vaikka olisi halu huolehtia itsestä ja säilyttää spontaani leikkimieli, niin nainen alkaa vanheta, kasvaa monella tapaa... Sanotaanko niin että vastuu painaa usein oikeasti. Voi olla aika paljon huolehdittavia asioita. Sellaiseen puolisoon syttyy nainen, joka jakaa vastuun arjessa tasavertaisesti. Kun on aikaa enemmän, panostaa enemmän myös itseensä. Alkoholiakaan ei voi läträtä miten sattuu jos on vaikka lapsia tai muutenkaan, harva haluaa kuulua lähipubin seinäruusujen joukkoon oikeasti? Ja missä ihmeen pikkudarrassa sunnuntaina? Voi nauttia tästä hetkestä ja nyt, omien lapsien seurassa voi olla oikeasti mukavaa, tiesitkö? mukavaa on on myös vastuullisen puolison seurassa aidosti, jonka kanssa voi siirtyä uusiin puuhiin teinibaareista pois? Tosin kiva se on puolison kanssa joskus irtautua arjestakin mutta pääsääntöisesti vastuut hoidetaan - arjesta voi nauttia!
 
"viivi"
Se, että nainen kasvaa päänsisältä ja joskus myös muualta kehosta, liittyy ap biologiaan. Voin sanoa että olin kakskymppisenä aivan tyhjäpäinen bimbo - rakastin tanssimista, juhlimista, vaatteita, meikkejä, kavereita..aikaa oli. voin sanoa että nyt on tilalla jotain paljon parempaa :) ei ole tarvetta enää olla siideripissis. se on itsekeskeinen vaihe joillain ennen aikuiseksi kasvamista. mutta kyllä joskus kavereiden kanssa mennään radalle ilottelemaan, mutta ei enää epävarmoina omasta viehätysvoimasta - sitä ei enää testailla. Oma mies on niin kiva ja ihana, että laittaudun mielellään häntä varten kyllä.
 
Ap kysyy aloitusviestissään, miksi kukaan nainen koskaan pukeutuu tuulipukuun. En tiedä millaista tuulipukua ap tässä tarkoittaa, käsitteen tuulipuku alle kun tuntuu puhujasta riippuen mahtuvan kaikki ulkoiluvaatteet kuoritakeista verkkareihin ja lasketteluasuun. Itse olen "tuulipuvun" iloinen omistaja ja käyttäjä :wave: Mikäs sen parempi ulkoiluasu sienimetsässä tai leikkipuistossa kuin kosteuden ja tuulen pitävä, mukava kuoritakki ja tuulta pitävät mukavat ulkoiluhousut. Ja ulkoilusta koostuu merkittävä osa minun arkipäivästäni :) Tuulipuku on parhautta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
Ap kysyy aloitusviestissään, miksi kukaan nainen koskaan pukeutuu tuulipukuun. En tiedä millaista tuulipukua ap tässä tarkoittaa, käsitteen tuulipuku alle kun tuntuu puhujasta riippuen mahtuvan kaikki ulkoiluvaatteet kuoritakeista verkkareihin ja lasketteluasuun. Itse olen "tuulipuvun" iloinen omistaja ja käyttäjä :wave: Mikäs sen parempi ulkoiluasu sienimetsässä tai leikkipuistossa kuin kosteuden ja tuulen pitävä, mukava kuoritakki ja tuulta pitävät mukavat ulkoiluhousut. Ja ulkoilusta koostuu merkittävä osa minun arkipäivästäni :) Tuulipuku on parhautta :heart:
Ilmeisesti katseenkestävän kropan pitäisi tulla vanhemmallakin naisella kuin luonnonlahjana vain korkkareissa juostessa. Kyllä on niin todellisuudesta vieraantuneet nuo meidän ketjun "miehet".
 
Pappa betalar
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283056:
Ihan hyvä aihe aloittajalta :) Kaupassa käydessäni mietin, mikä aiheutti muutoksen 18-vuotiaasta Keittiksestä keski-ikäiseksi Keittikseksi. Yksi syy oli se, että 18-vuotiaana tosiaan oli villi ja vapaa. Elämä hopeatarjottimella ja kaikki ovet olivat vielä avoinna. Tienaamansa rahat sai käyttää kokonaan itseensä, kun asui vielä vanhempiensa luona. Yksin asuessaan joutui tinkimään sekä huvituksistaan että ulkoasustaan, koska piti maksaa vuokra, sähkölasku, kotivakuutus ja muuta pakollista, joita vanhempien kanssa asuessa ei ollut tarvinnut ajatellakaan. Sitten tuli lapsia ja tulot pienenivät. Kummasti sitä vaan hankki mieluummin jotain lapselle kuin itselleen. Mitä vähemmän tuloja oli (hoitovapaalla ollessa), sitä huonompi omatunto tuli, jos vähäisi rahoja uhrasi turhuuteen. Ja koska "hyvä äiti" ajattelee ensin lapsiaan ja sitten vasta itseään, niin eipä siinä tarvinnut edes miettiä, käykö kampaajalla vai ostaako lapselle uudet kurahousut. Uskoisin, että moni muukin nainen lasten ollessa pieniä ei yksinkertaisesti raaski laittaa rahojaan rakennekynsiin, uusiin korkkareihin tai muuhun itsensä hemmotteluun. Ja mitä niillä uusilla korkkareillakaan tekee, jos on vain kerran vuodessa ne jonkun sukulaisen häät? 10 cm koroilla on aika paska juosta taaperon perässä pihalla.

Nuorena parisuhteeseen ryhtyessä hyvin usein ajatellaan, että toinen pysyy ikuisesti samanlaisena kuin oli tavatessakin. Valitettavan usein käy kuitenkin toisin. Ihminen muuttuu. Asiat, jotka nuorena olivat tärkeitä, eivät olekaan enää iän myötä. Ja asiat, joille nuorena viis veisasi, muuttuvatkin tärkeiksi.

Mä olen viimeiset 15 vuotta suurinpiirtein juossut karkuun siinä vaiheessa, kun joku mies haluaa jotain muutakin kuin satunnaista tapailua. Haluan vanheta rauhassa siten kuin luonto on mut vanhenemaan tarkoittanut. En koe tarpeelliseksi peitellä ikääntymisen merkkejä, koska ei se ikääni miksikään muuta. Nyt olen 50 v ja näytän siltä. Eikä mulla ole mitään tarvetta näyttää 20 vuoden päästä viiskymppiseltä kuten ei ole nytkään kolmekymppiseltä. Sinkkuna saan näyttää omalta itseltäni :)
Eli mitä tästä voimme päätellä? Ap asuu kotona.
 
korenet
Taas tästä keskustelusta: kuten sanoitte, olen luuseri, pelle, pihi ja persaukinen. Mutta vaikka itsestä on kiva keskustella, niin tämä keskustelu ei liittynyt minuun.

Palataan asiaan: voisiko joku kommentoida asiallisesti vertaustani esimerkiksi itä-eurooppalaisiin naisiin? Eli kun heillä on enemmän kotitöitä ja vähemmän rahaa, niin miksi he ovat yleisesti ottaen naisellisempia? Onhan suomalainen nainenkin sitä yleensä nuorena kyllä, mutta miksi heistä tulee tuulipukuisia ja juuri tuollaisia vihaa, katkeruutta ja pahaa oloa kantavia tanttoja?!
 
"Sanna"
Taas tästä keskustelusta: kuten sanoitte, olen luuseri, pelle, pihi ja persaukinen. Mutta vaikka itsestä on kiva keskustella, niin tämä keskustelu ei liittynyt minuun.

Palataan asiaan: voisiko joku kommentoida asiallisesti vertaustani esimerkiksi itä-eurooppalaisiin naisiin? Eli kun heillä on enemmän kotitöitä ja vähemmän rahaa, niin miksi he ovat yleisesti ottaen naisellisempia? Onhan suomalainen nainenkin sitä yleensä nuorena kyllä, mutta miksi heistä tulee tuulipukuisia ja juuri tuollaisia vihaa, katkeruutta ja pahaa oloa kantavia tanttoja?!
Minä jo yritin valaista sinulle totuutta. Ei ne perusperheenäidit siellä muuallakaan näytä miltään pissiksiltä, vaan ovat ihan tavallisia matameita.
 
Kerrohan ap, kuinka monen näkemästäsi itä-eurooppalaisesta naisesta tiedät varmuudella olevan äiti?

Tunnen muutaman eestiläisen äidin, samaa ikäluokkaa kuin itse olen. He eivät tyylillisesti ja prioriteeteiltaan juuri eroa suurimmasta osasta suomalaisia nuoria äitejä. Heilläkin on hiukset ponnarilla tukkaan tarttuvaa vauvaa hoitaessaan ja kotona yllä mukavaa vaatetta.
 
"vieras"
Taas tästä keskustelusta: kuten sanoitte, olen luuseri, pelle, pihi ja persaukinen. Mutta vaikka itsestä on kiva keskustella, niin tämä keskustelu ei liittynyt minuun.

Palataan asiaan: voisiko joku kommentoida asiallisesti vertaustani esimerkiksi itä-eurooppalaisiin naisiin? Eli kun heillä on enemmän kotitöitä ja vähemmän rahaa, niin miksi he ovat yleisesti ottaen naisellisempia? Onhan suomalainen nainenkin sitä yleensä nuorena kyllä, mutta miksi heistä tulee tuulipukuisia ja juuri tuollaisia vihaa, katkeruutta ja pahaa oloa kantavia tanttoja?!
Totta kai keskustelu liittyy sinuun, koska nimenomaan sinä halusit purkaa pahaaoloasi. Ja totta kai haluamme auttaa sinua murusta, jos et ymmärrä mitä voisit tehdä sen eteen, että viha, katkeruus ja pahaaoloa kantava ukkous sinusta katoaisi.

Ja kai ymmärrät, että pihiys ja köyhyys on suhteellista. Jos virolainen tai venäläinen nainen saa parasta mitä heidän elintasollaan on tarjota, niin silloin hän panostaa siihen ihanaan mieheen, joka sen hänelle tarjoaa. Toisaalta, jos nainen on huomannut, ettei sitä saa minkä kokee ansaitsevansa, niin ehkä se panostus onkin sitten seuraavia varten. Vaikka niitä suomalaisia perheenisiä varten, jotka sinne Viroon matkaavat. Matkaa sinäkin Viroon. Eikun eipä siitäkään ole apua, kun Viron hintataso on jo noussut niin paljon, etteivät pennittömät siellä juhli.
 
Minä en edes haluaisi olla "siideripissiksen" näköinen. :x

Tule ap tänne baareihin katsomaan millaisia siideripissiksiä (siiderivalaita) tältä kylältä löytyy, eikä mahda olla ainoa paikka.

Kyllä sen näkee yleensä jo päällepäin, ketkä sitä siideriä tykkäävät lipittää joka viikonloppu baarissa.

Siinä on itsestä huolehtiminen tosiaan kohdallaan, kun maha roikkuu housujen päällä ja perse on metrin levyinen. :)
Siihen lisätään sotkuiset meikit ja känniääliö-käyttäytyminen, niin tosi hienon näköistä.
 
miehen mieli
Ihan kun olisi omaa kertomustaan lukenut. Meillä siideripissiksestä tuli tosiaankin tantta. Tarina menee tässä elämässä näin:

Asuimme pienemmällä paikkakunnalla Suomessa. Iida (nimi muutettu) oli pienen paikkakunnan prinsessa. Eli hänet tunnettiin hyvin tyylitietoisesta pukeutumisesta, seksikkyydestä ja siitä että hän tykkäsi juhlia. Aloimme seurustella Iidan ollessa 19v kun tapasin hänet baarissa. Mitä enemmän opin häntä tuntemaan, sitä paremmin huomasin miten tärkeää hänelle on näyttää hyvältä. Iida tykkäsi juoda drinkkejä, siis viinaa toisinsanoen. Seksi oli hyvää ja sitä oli usein. Eikä se ollut mitään pimeässä peiton alla. Iida oli varmasti monen miehen päiväuni. Hän olisi saanut kenet olisi halunnut. Hän valitsi minut, onneksi vai onnettumuudeksi... sitä välillä nyt mietin.

Meni aikaa, menimme naimisiin ja saimme 2 lasta. Yhtäkkiä jotain tapahtui vaimolleni. Hän lopetti lähes kokonaan meikkaamisen, leikkautti itselleen polkkatukan ja vaatteet vaihtuivat löysiin lötkyihin. Korkokenkiä ei kaapissa enää taida edes olla, on vain jotain "ballerinoja". Eli mun silmiini ne on tavalliset rumat tossut. Jos hame joskus päälle vahingossa eksyykin, niin sen alle pitää laittaa jokut "lekkinssit". Eli mun silmiini vajaamittaiset paksut sukkahousut. Painoa alkoi tulemaan lisää ja naama alkoi jotenkin punottamaan. En tiedä johtuuko se meikkaamisen lopettamisesta vai suklaan tuomista finneistä. Ihan sama.

Persoona muuttui. Alkoi kyttääminen mun juomisesta ja poikien kanssa menemisistä. En juo liikaa, mutta vähäkin on nykyään liikaa. Jos saunan jälkeen ottaa toisen pintin olutta, niin saa kuulla "miks sun pitää aina juoda?". Juoko Iida sitten itse vielä drinkkejä? Heheheh :D Sen päivän kun vielä näkisi. Iloista nousuhumalaa ei sillä ole enää koskaan. No miten se seksielämä? Niin anteeksi mikä? Niin joo, kyllähän meillä lauantaisaunan jälkeen pimeessä peiton alla. Vanhat seksilelut se heitti muuton aikana roskiin, "ettei lapset vaan nää". Kiitti, mä sanoin.

Olen ottanut aiheen sata kertaa keskusteluun. Tuloksetta. Ei jaksa, ei ole aikaa, mua ei vaan huvita... Sitten kun kysyin tästä kulttuurierosta, niin vastauksena tulee vihainen "no hae sitten itelles huora virosta". Mä tulkitsin ton omalla tavallani. Onko se auttanut? Tilapäisesti joo, mutta eihän se elämää muuksi muuta.

Mutta pakko kyllä sanoa, että kaikkien naisten kohdalla näin ei ole. Kaverillani vaimo on tosi huoliteltu ja kaunis edelleen ja ikää yli 40v. On tässä jotain perää, siis tässä stereotypiassa, mutta ihan jokaiseen se ei onneksi ole yleistettävissä.
 

Yhteistyössä