Shoppailin imetysvaatteita ym. ystäväni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waiting
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

waiting

Vieras
On ihan kauhuissaan. Itse asiassa useampikin ystäväni. En olisi saanut ostaa imetystoppia (HM), ja kolmea Boobin paitaa. Liivit ajattelin synnytyksen jälkeen kun tiedän missä mitoissa olen.
Myös liivinsuojia hankin ja huolsin rintapumpun.

Ja nämä ystäväni vain jaksoivat valittaa että hukkaan menee rahat, mitä ihmettä?

En malta odottaa, että pääsen pukeutumaan noihin paitoihin. Muutama erikoisempi löytyi USAsta, mutta en vielä tiedä tilaanko sieltäkin sitten.

Itse en viitsinyt ostaa imetyspaitoja ja paidat valitsinkin päälle sen mukaan, mistä saa helpoiten sen tissin esille. Jos imetys onnistuu hyvin, ei niistä imetyspaidoista varmasti haittaakaan ole. Nyt kun toista odotan, tiedän että niitä liivinsuojia kannattaa se yksi paketti ostaa valmiiksi. Se ei nyt paljoa maksa. Itsellä ainakin rupes jo sairaalassa vuotamaan tissit niin pahasti, että pistin miehen etsimään niitä kaupasta. Onneksi on mies ketä ei nolostuta ostaa näitä naisten tuotteita.

Ja rintaliivit, kuten suunnitteletkin, kannattaa ostaa vasta synnytyksen jälkeen. Itselläni kasvoi tissit parissa päivässä 2 kuppikokoa.

Jätä kavereiden kauhistelut omaan arvoonsa, vaikka rinnoistasi ei tulisi tippaakaan maitoa, voihan niitä paitoja silti käyttää.

No jokainenhan saa laittaa rahansa mihin haluaa, sikäli en ymmärrä ystäviesi kommentteja. Toisaalta taas imettää voi täysin hyvin ilman imetysvaatteita ja jopa imetysliivejäkin. Esikoisen kpohdalla taisin minäkin ostella imetysvaatteita, mutta kakkosen kanssa nostin vaan paidanhelmaa, eli ihan tavalliset vaatteet oli käytössä. Ja koskaan ei voi tietää etukäteen, onnistuuko imetys ja kuinka kauan, joten sikälii ei ehkä kovin montaa imetysvaatetta kannata etukäteen ostella.

Omituisia ystäviä sulla! Miten niin rahat menee hukkaan, oliko perusteluja? Itse olen imettänyt aina siellä missä vauvalla on nälkä, joten imetyspaidat on tosi hyviä, eipä vilku mitään niille kyttääjille ;)

jokainen saa laittaa rahansa ihan mihin haluaa.
mä imetin kuopusta vuoden, kaiken maitonsa sai siis rinnasta vuoden ajan. en omsitanu yksiäkään imetysliivejä tai imetyspaitaa. liivisuojia oli ja neki oli turhia, ikinä ei tarvinu käyttää. imetystyyny oli kätevä. muuten en tarvinu siihen mitään apuvälineitä, ku hyvin pärjää ilmankin :)

Olen siis imettänyt jo yhden lapsen yli 2-vuotiaaksi, se aika oli tuskaa kun ei ollut imetyspaitoja, aina sai kikkailla noiden jo olemassa olevien kanssa ettei mitään näy kun olimme kodin ulkopuolella.

Joskus on tullut keskusteluissa vastaan ettei toinen imetys voisi onnistua. No ei kai jos asenteenkin pitäisi olla etukäteen nurinkurinen ja pessimistinen.

Mutta kyllä se hieman ikävältä tuntui kun nalkuttivat noista kamppeista mitkä tiedän tulevan tarpeeseen, enhän minäkään hyvänen aika valita että iskevät yli 100e yksiin farkkuihin :S

ihanaa kun joku muukin innostuu imetysvaatteista, ite ostin kans monet paidat ja topit ja liivit ku sain toisen muksuni, mies siinä rupes jo toppuuttelee että tarviiko nuin paljon mut kaikkea käytin mitä hankinkin :)

Itse kolmosen kohdalla ajattelin, etten ostele kalliita imetysvaatteita muutaman kuukauden takia, koska esikoista imetin 4kk ja kakkosta 6kk Ja kun enempää lapsia ei pitänyt tulla. Vuoden kohdalla luovutin ja ostin 2 kivaa babyidean imetystoppia. Imetän edelleen (lapsi 2v 2kk) ja nelosen laskettu aika on loppuvuodesta :)

Mulla oli 4 H&M perus imetys-t-paitaa, 2 Boob basic imetys-t-paitaa, Boob B warmer (rinnan kohdalla fleecevuori), Boob tunika smock-rypytyksellä ja imetysmekko juhliin. Eikä ollut yhtään liikaa.

Ihanaa kun edes netin kautta löytää ymmärtäviä :)

Onneksi monet näistä vaatteista sellaisia että voi imetyksenkin jälkeen käyttää, ellei kulahda runsaan käytön vuoksi ihan muotopuoliksi :)

tarpeellista tavaraa, nähtävästi heidän oma kokemus oli perustelu että ovat turhaan, muutaman kuukauden tähden. En tiedä tietävätkö että imetin vielä yli vuotiastakin, en ole siitä erikseen kelleen maininnut kun sain jo ikävää kyräilyä pitkästä täysimetyksestä.

Ihanaa kun edes netin kautta löytää ymmärtäviä :)

Onneksi monet näistä vaatteista sellaisia että voi imetyksenkin jälkeen käyttää, ellei kulahda runsaan käytön vuoksi ihan muotopuoliksi :)

tarpeellista tavaraa, nähtävästi heidän oma kokemus oli perustelu että ovat turhaan, muutaman kuukauden tähden. En tiedä tietävätkö että imetin vielä yli vuotiastakin, en ole siitä erikseen kelleen maininnut kun sain jo ikävää kyräilyä pitkästä täysimetyksestä.

Mä ostin kans imetyspaitoja ym. etukäteen, käytin niitä jo raskausaikana. Niille ei koskaan tullut tarvetta imetyksen takia, mut muuten oon käyttänyt koska ovat sellaisia, että voi käyttää muutenkin =)

I

Just... heillä ei sitten ole ihan imetysmyönteinen ajattelutapa, vai? Onkos vauvan turvakaukalokin ihan turhake, muutaman kuukauden tähden?! ;) Siis ihan oikeesti, jos imettää, varsinkin täysimettää, niin hyvästä imetysvaatteesta nyt vaan on valtavasti apua!

Itse pidin kovasti trikoisista imetyspaidoista, etenkin raskauden aikana ja imetyksen alkuvaiheessa, jossain vaiheessa lähdin itse tuunailemaan sopivia imetysaluspaitoja/toppeja avokaulaisten paitojen alle. Itse pidin ihan ehdottomina, myös mukavuudeltaan, imetykseen ja olenkin pitänyt niitä myös raskauksien välillä.

En tiedä ovatko imetysmyönteisiä, ehkä heillä on pikemminkin vain huonoja kokemuksia eivätkä osaa ajatella tai nähdä tilannetta että jollakin sujuu (ja tätä en ees kehtaa sanoa heille ääneen että ainakin ekan kohdalla meni hienosti ja uskon seuraavankin sujuvan).

Kyllähän meillä on mielipide-eroja, vaikka juurikin turvaistuimista milloin nokka menosuuntaan ja muuta perussettiä :D Mutta jostain syystä nämä imetysvaatteet ja tarvikkeet vetivät tunnelman todella kireäksi. (Istuimme siis porukalla iltaa ja muutamat meistä shoppaili netistä vaatteita). Mielestäni olisi ollut hullua ostaa yksi paita ja joskus myöhemmin salassa loput kun tulevat samoilla postikuluilla :(

Imetyspaita on hyvä olla jos ihmisten ilmoilla liikkuu (ilmanki kyllä varmasti pärjäis). Kotona käytän tavallisia paitoja, ne on helpompiaki kuin alkaa kaiveleen tissiä esiin monen mutkan takaa, ja sitte liivit vielä auki (ja takas kiinni).

Imetysliivit on kyllä ehdottomat. Mulla on nyt 4 + yöliivit, ja meinaan yhet vielä ostaa, samanlaiset ku yhet parhaat on mutta eri värisenä. Yhet liivit saattaa kyllä jäädä vähälle käytölle...epämukavat olkaimet.
Ja sit on vielä yhet jotka on kupiltaan liian pienet, menee varaliiveinä.

Esikoisen kanssa olin vähän taikauskoinen, enkä ostanut juuri mitään ennakkoon. Mies sitten kävi hakemassa vaunut ja vannan yms. Ainoa mikä oli itse pakko hakea oli imetysliivit ja paita. Oli ihan kamalaa sovittaa, kun rinnat oli arat ja koko ajan pelkäsin että sotken sovitettavat vaatteet maidolla. Lisäksi jännitti, että koska se vauva herää sovituskopin ulkopuolella. Ja sitten kiskoin hädissäni vaatetta päälle kun alkoi itkeä. Ja näille vaatteille oli tarve kun vieraita kävi katsomassa vauvaa ja vauva pöh koko ajan. Kahvipöydänkin katoin vauva tissillä. Vanhempien sukulaisten ja lapsettomien miespuolisten kavereiden aikana en todella halunnut mitään vilautella. Eli en olisi kokenut turhaksi jos olisi tuolloin ollut useampi paita, vaikka vain sen pari kuukautta koko ajan käytössä. Olisi huomattavasti vähentänyt stressiä ja siihen jos mihin kannattaa tuoreen äidin panostaa..

Jo on ystäviä. : /

Itselläni on useita imetyspaitoja ja sen lisäksi tuollaisia omia versioita minkä kanssa imetys sujuu suojaisasti. Mutta siis kun pidempään imettää niin kyllähän noille käyttöä on ihan kiitettävästi.

jokainen saa laittaa rahansa ihan mihin haluaa.
mä imetin kuopusta vuoden, kaiken maitonsa sai siis rinnasta vuoden ajan. en omsitanu yksiäkään imetysliivejä tai imetyspaitaa. liivisuojia oli ja neki oli turhia, ikinä ei tarvinu käyttää. imetystyyny oli kätevä. muuten en tarvinu siihen mitään apuvälineitä, ku hyvin pärjää ilmankin :)

Mä en ainakaan ois pärjänny ilman liivinsuojuksia. En pystyny käyttämään edes kertakäyttöisiä kun maito meni niistä läpi tunnissa (maitoa tuli todella paljon). Ostin sitten kestoliivinsuojuksia, niitä saa ostettuna ihan uutena (mutta itsetehtyinä) huuto.netistä ja ne toimi :)

Mulla ainakin on vieläkin käyttöä imetyspaidoille vaikka lopetin imetyksen yli puoli vuotta sitten. Varsinkin H&M:än imetyspaidat on kivoja malliltaan, sopivan pitkiä ja peittää mahan. Niitä voi käyttää myös raskaana.

H&M:än imetystopit oli superkäteviä, et tartte laittaa edes imetysliivejä alle. Niitä käytin aina öisin (paljon mukavempia kuin kaarituelliset liivit)

Kivat kaverit sinulla! :( Itse kuljen n. 8kk imetyspaidoissa. Loppuaika menee ilmankin, kun imetyskerrat vähenevät soseiden myötä. Boob on paras, kaunein ja kestävin. Helppo imettää ihmistenilmoilla. Voi laittaa vaikka juhliin.

Minulla on varmaan yhteensä 10 imetyspaitaa (eniten boob, myös H&M, POP, plastisock, myllymuksut yms.). Vuosien varrella on kertynyt erilaisia eri tilaisuuksiin. Enkä jaksa pestä joka päivä omaa pyykkiä.

Ihan ymmärrettävää, jos ystäväsi ovat ilman imetyspaitoja pärjänneet. Minullakaan ei ollut yhtään imetyspaitaa käytössä (kaapissa oli kaksi, mutta en "osannut" niitä käyttää). Ihan tavallisilla paidoilla ja masutuubilla pystyi imettämään ihan huomaamattomasti siinä missä imetyspaidoillakin.

[QUOTE="Nenna";24301441]Ihan ymmärrettävää, jos ystäväsi ovat ilman imetyspaitoja pärjänneet. Minullakaan ei ollut yhtään imetyspaitaa käytössä (kaapissa oli kaksi, mutta en "osannut" niitä käyttää). Ihan tavallisilla paidoilla ja masutuubilla pystyi imettämään ihan huomaamattomasti siinä missä imetyspaidoillakin.[/QUOTE]

Ymmärrän sen jos itse kokee sen turhaksi, mutta en sitä että käy kaverille sanomaan ettei tämän pitäisi tuollaisia turhuuksia ostaa. Siis varsinkin jos kaveri ei ole itse siinä kysellyt että mahtaako tällaiselle olla mitään tarvetta. Jos kaveri jolla on ennestään lapsia haluaa ostaa imetysvaatteita koska kokee niitä tarvivansa niin varmaan sitä turhempiakin vaatteita naiset osteskelee.

Muutenhan vaatteet ja näiden tarpeellisuudet on pitkälle mielipidekysymyksiä. Oma kaverini voi vaikka shoppaillessa ostaa jonkun minun mittapuuni mukaan mielettömän kalliin topin, mutta en menisi siitäkään sanomaan että se olisi turha. Sillä vaikka minulle se sitä olisikin, niin hänelle se voi olla jotain ihan muuta. Harvoin ystävillä mieltymykset menee ihan yhteen kaikissa asioissa ja on ikävää shoppailla yhdessä jos toinen olisi kokoajan arvostelemassa kaikkia sellaisia ostoksia mitkä eivät olisi hänen mieleensä.

Itse tykkäsin Glamousmomin imetystopeista, niissä kun oli samassa liiviosa. Ei kovin tukeva, mutta suurin osa imetysliiveistäkään ei ole tukevia. Imetyspaitoja/toppeja hankein käytettynä esim. huuto.netistä. Olivat tarpeen, hikoilu oli valtavaa ja maitotahroja tuli. Periaatteessa imetys olisi onnistunut normitopin kaula-aukkoa venyttämälläkin, mutta en viitsinyt pilata kaikkia normitoppejani kaula-aukosta riuhtomalla.

Yhteistyössä