Hups, tulipa kirjoitusvirheitä kun olen näin tunnekuohun vallassa

Anteeksi,
Sen vielä lisäisin, että minun oli suhteen loppupuolella käytävä jatkuvasti netissä lukemassa vertaistukipalstoja sekä psykopaattien piirrelistoja, koska muuten olisin kadottanut realismintajuni. Mies sai minut uskomaan, että minä olen syypää hänen sekoiluihinsa ja että minä olen se hullu, kaikki muuthan pitävät häntä hyvänä jätkänä.
Tuskallisinta, kuin kuolema, oli se hetki, kun tajusin että mies soitteli vapaa-ajallaankin tälle naisalaiselleen ja haukkui minua. Jopa öisin. Muistan kerran kun olimme miehen kanssa rannalla ja nainen soitti: ex ei maininnut minusta sanallaakaan puhelussa, kuten ei muinakaan kertoina myähemmin. Hän leperteli ja puhui minä-muodossa, antoi joka kerta olettaa että on yksin liikkeellä. Jumalauta se oli loukkavaa. Ja kun menetin hermoni, mies soitti naiselle ja itki, kuinka minä olen mustasukkainen ja hermoheikko.
Ei auttanut kysyä, miksi mies väitti rakastavansa minua ja samaan syssyyn pilkkasi ja haukkui, koska vastaus oli: ""Olet niin vaikea, mutta olen tavallaan kiintynyt sinuun ja suhde on vaikea lopettaa kun siitä on tullut tapa. Mutta onhan sulla siis tuo ulkonäkö ja perhetaustat kunnossa.""
Mies katseli avoimesti muita naisia ja iski jopa kavereitani kaksi minuuttia sen jälkeen kun olin poistunut vaikkapa ravintolasta. Hän ei koskaan sietänyt sitä, että muut miehet tai naiset kehuivat minua, vaan mitätöi kaiken taitavasti. Jos joku tunnetumpi mies (vaikkapa urheilija tai muu julkkis) katsoi minua pidempään, mies nauroi ja sanoi, että ne miehet nyt yrittävät kaikkea mikä liikkuu ym. Hän halusi kauniin naisen, mutta ei arvostanut minua tippaakaan. Hän arvosti vain naisia, joita ei saanut ts. juuri esim. työkavereitaan ja muita vastaavia. Kun jätin hänet monta kertaa, hän kinusi aina takaisin heittäydyttyäni etäiseksi ja kylmäksi. Niin psykopaatti toimii.
Raskasta oli myös se, että monesti erehtyi jo kuvittelemaan, että on itse jotenkin hullu ja syyllinen kaikkeen. Kun niin moni kuitenkin piti miestä ihmeellisenä ja valloittavan ihmisenä. Mutta kun kuulin mitä miehen exille oli tapahtunut, tajusin, etten ole ainoa. Uskomattominta kaikessa on edelleen se lojaalius, mitä esim. tämä työpaikan nainen osoittaa miestä kohtaan. Pesee jopa tämän pyykit...Minun pitää vain ajatella niin, että tulee päivä, jolloin mies näyttää todelliset kasvonsa. Mitä lähemmäs tuo nainen exäni päästää, sitä varmemmin tulee saamaan paskaa niskaansa.
Ja jos he pysyvät vain läheisinä kollegoina, voi olla, että mies säilyttää sädekehänsä naisen silmissä. Surullista. Mutta mieshän palvoo ihmisiä, jotka tekevät hänelle rahaa.