Seurustelu, tyttö 14v ja poika 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 42v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikä on vain numeroita. Jos nuoret ovat onnellisia yhdessä, niin anna heidän olla yhdessä. Todella ahdasmielisä taas nämä täydelliset palstamammat=( Onneksi omassa nuoruudessani ei olllut nettiä, niin saimme kaikessa rauhassa nauttia teidän mielestänne "kielletystä" suhteesta, joka on kantanut jo yli 20v=)

Ikä on vain numeroita. Jos nuoret ovat onnellisia yhdessä, niin anna heidän olla yhdessä. Todella ahdasmielisä taas nämä täydelliset palstamammat=( Onneksi omassa nuoruudessani ei olllut nettiä, niin saimme kaikessa rauhassa nauttia teidän mielestänne "kielletystä" suhteesta, joka on kantanut jo yli 20v=)

Eikö sinua edes yhtään hävetä pitää tuollaista asiaa mukamas hyväksyttävänä? Mene trolli pois

Hankala tilanne... JOS nyt oletetaan, etta seksi on ehdottoman oleellinen osa seurustelua (jota en henk.koht. allekirjoita, uskokaa tai alkaa), en osaa sanoa, onko parempi, etta 14-vuotias tytto harrastaa seksia 14-vuotiaan, 15-vuotiaan, 13-vuotiaan tai 18-vuotiaan kanssa. En vain osaa sanoa. Muuten on kylla totta, etta joissain tapauksissa voi 14- ja 18-vuotias olla keskenaan henkisesti suht samalla tasolla.

Ihan tunnepohjalta sanoisin, etten ainakaan ilahtuisi, mutta, mutta...

Enpä kyllä oikein usko ettei 18- poika haluaisi tytön kanssa seksisuhdetta..Oon ymmärtäny että sen ikäisenä pojat ovat melkoisen aktiivisia himojensa kanssa, et tuskin vaan kädestä haluaa pitää.

Jos poika tosiaan vaikuttaa asialliselta, eikä tyttösi ole kauhean lapsellinen, en yrittäisi estää suhdetta. Eikä noista vanhempien kielloista yleensä kauhean hyvää edes seuraa tuossa tilanteessa, itse ottaisin sellaiset keinot hyvin harkiten käyttöön. Sen sijaan puhuisin tytön kanssa parisuhde- ja seksiasioista ja yrittäisin ylläpitää luottamukselliset ja avoimet välit.
Minunkin nuoruudessani 14-vuotiaana tytöillä alkoi olla täysi-ikäisiä poikakavereita. Oman ikäluokan pojat tuntuivat usein kamalan lapsellisilta ja ne 18-vuotiaat taas niiiin aikuisilta. :D Seksiä näissäkin suhteissa usein oli, mutta eivät ne pojat sen kokeneempia sillä saralla olleet kuin tytötkään, eikä ainakaan minulle jäänyt hyväksikäytettyä oloa. Kyllä niillä teini-ikäisillä tytöilläkin on haluja ja ihan omaa kiinnostusta asiaan.

Yllättäen tänne taas pesiytyny nää "kaikki on normaalia ja meki Reiskan kaa ruvettii seukkaa ku mulla ei ollu vielä ees tissit kasvanu mut Reiskalla oli jo parta"-tyypit.

Mielestäni on erittäin huolestuttavaa, jos aikuiset(?) ihmiset eivät ymmärrä, että 18- ja 14-vuotias on aivan eri kehitysasteella, EIKÄ tässä asiassa ole mitään järkyttävän suurta eroa sukupuolten välillä.
Yksinkertaista uskoa 18-vuotiaiden poikien olevan "ihan kakaroita" ja jopa samalla tasolla 14-vuotiaan kanssa.
Varmasti kyllä jotkut onkin, mutta se ei todellakaan ole normaalia vaan huolestuttavaa (18v jälkijättöinen, 14v "aikuistunut" liian varhain).

14-vuotiaana tapasin 18-vuotiaan pojan. Nyt jo 20 vuotta yhdessä ja kolme lasta, itsellä ylempi korkeakoulututkinto, miehellä mieluisa alempi koulutus.

Eli riippuu täysin henkilöistä (ja tuurista).

Ja kyllä, oli 18-vuotiaana sen tietyn perään, mutta niin olin minäkin. Ei tytöt aina ole tahdottomia uhreja ;)

Eikö muuten kukaan täällä usko, että 18-vuotias poika voisi ihastua ja jopa rakastua 14-vuotiaaseen tyttöön? Ei ne jutut ja kuviot välttämättä niin erilaiset ole, samat leffat, pelit ja musiikki niitä voi kiinnostaa, 18-vuotias todennäköisesti käy koulua ja asuu vanhempien huomassa. Ainakin täällä maalla myös kaveriporukat ja bileet oli pitkälle samat, varmaan ihan vaan siitä syystä, että ikäluokat ovat aika pieniä. Alkoholia täysi-ikäinen tietysti saa ostaa ja baariin mennä, mutta onneksi se ei kai silti ole elämän keskeisintä sisältöä kaikille 18-vuotiaille...

[QUOTE="vieras";27831894]Eikö muuten kukaan täällä usko, että 18-vuotias poika voisi ihastua ja jopa rakastua 14-vuotiaaseen tyttöön? ..[/QUOTE]

ainakaan mä en epäile hetkeäkään etteikö 18v amisviiksi voi ihastua/rakastua seiskaluokkalaiseen tyttöön

Yllättäen tänne taas pesiytyny nää "kaikki on normaalia ja meki Reiskan kaa ruvettii seukkaa ku mulla ei ollu vielä ees tissit kasvanu mut Reiskalla oli jo parta"-tyypit.

Mielestäni on erittäin huolestuttavaa, jos aikuiset(?) ihmiset eivät ymmärrä, että 18- ja 14-vuotias on aivan eri kehitysasteella, EIKÄ tässä asiassa ole mitään järkyttävän suurta eroa sukupuolten välillä.
Yksinkertaista uskoa 18-vuotiaiden poikien olevan "ihan kakaroita" ja jopa samalla tasolla 14-vuotiaan kanssa.
Varmasti kyllä jotkut onkin, mutta se ei todellakaan ole normaalia vaan huolestuttavaa (18v jälkijättöinen, 14v "aikuistunut" liian varhain).

Just näin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
olin 14 ja mies 18. kun alettiin seukkaan, nyt nelikymppisiä, olin aika varhaiskypsä ja mieheni ei ollut mikään "vain yksi asia mielessä"-ääliö. Nyt on neljä lasta ja vieläkin onnellisia, olin vasta 29, kun eka lapsi syntyi.
ja todellakin, ensin pideltiin kädestä ja pussailtiin silloin aluksi. seksiin edettiin pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27835906:
Ja miten "lopetit" suhteen:O Oletko tosiaan ap?? No siinähän virheen teit jos noin toimit.

Lopetin, mutten tietenkään yrittänyt suututtaa teinejä, vaan puhuin tyttärelleni, joka asian kyllä ymmärsi. Hmm... Eli periaatteessa tyttäreni lopetti suhteen. Ilmoitus seurustelusta ilmeisesti tehty, sellaista vihjailua on tullut. Ja kuten jo totesinkin, nuoret ovat ymmärtäneet asian. Aion seurata tytärtäni aktiivisemmin. Olen tyytyväinen ratkaisuuni.

[QUOTE="wendy";27836018]Luulet siis lopettaneesi suhteen. Todellisuudessa nuoret tapaavat tästä lähtien salassa ja tyttäresi ei kerro senkään vertaa vähää sinulle tekemisistään.[/QUOTE]

Kaikki eivät toimi noin.
On paljonkin nuoria, jotka kunnioittavat vanhempiaan ja ottavat heidän neuvoista opikseen.

Itseäni esimerkiksi on vanhemmat joskus "neuvoneet" (kieltäneet) näissä asioissa (ei tosin ikäeron takia), ja kyllä mä heitä tottelin.
En ole tuntenut katkeruutta vanhempiani kohtaan ikinä asiasta.

Mutta jos 18-vuotias on aikuinen, voisi puhua miehestä eikä pojasta. Jos on loppuvuodesta syntynyt 18-vuotias ja alkuvuodesta syntynyt 14-vuotias ei varsinkaan silloin ikäero ole päätä huimaava. Pojat myös oikeasti aikuistuvat tyttöjä myöhemmin; tietysti tässäkin on paljon yksilöllistä vaihtelua. Kuitenkin jopa pituuskasvu saattaa olla vielä täydessä vauhdissa 18-vuotiaalla POJALLA mutta harvalla 14-vuotiaalla tytöllä enää pituus merkittävästi kasvaa.

Yhteistyössä