Seurustelu, tyttö 14v ja poika 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 42v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, mulla sekä tyttöja ja poikia, JA jos mun 14v likka alkais hengailemaan täysi-ikäisen sällin kanssa, kieltäisin sen ehdottomasti. Myös jos mun 18 v poika yhtäkkiä rupeaisi kiinnostumaan kasiluokkalaisista tytöistä, niin todellakin kieltäisin ja miettisin mikä helvetti on mennyt jätkän kohdalla pieleen että kiinnostuu lapsista...

Missä 14-vuotiaat edes pääsee tapaamaan täysi-ikäisiä? Arveluttava koko juttu.

[QUOTE="kkk";27860901]Ei sulla ole sama ip-osoite kuin alottajalla. Miksi tulit provoamaan tänne?[/QUOTE]

Jaa-a, no mitenköhän mulla on läppäri ja puhelin? Jälkimmäinen liikuteltavaa sorttia. :) älä luule että tiedät kaiken, kun kukaa tiedä ees tuhannesosaa kaikista asioista :D

[QUOTE="Kifa";27830069]Itse antaisin nuorten tavata, yökyläilyä en tosin sulattaisi mutta meillä kotona saisivat viettää aikaa. Juttelisin tytön kanssa tyyliin "X on tosi mukava poika ja on tosi kiva että olette hyviä kavereita mutta...". Kertoisin että lain silmissä tuo ikäero on aika iso ja että poikaystävä voi joutua hankaluuksiin jos seksiä harrastavat, ja muutenkin elämäntilanteet niin erit että ei kannata tässä vaiheessa ruveta yhteistä tulevaisuutta suunnittelemaan ettei tule sitten iso pettymys jos tiet vievätkin eri suuntiin. Korostaisin kuitenkin sitä että pidän hyvänä asiana että ovat ystäviä ja parin vuoden päästä varsinainen seurustelukin olisi mielestäni ihan ok.[/QUOTE]

Tää on hyvä vastaus. Kun itse olin nuori niin aika monet kaverit seurusteli 14-vuotiaana 18v kanssa eikä sitä sillon pidetty kummoisena.

Olen itse nyt 14v ja seurustelen 19 vuotiaan hyvin kunnollisen pojan/miehen kanssa. täällä nämä kommentit siitä että jos tyttö 14 ja poika 18 niin poika leimataan pedofiiliksi... HEI IHMISET HALOO!! Voin nyt kyllä myöntää että aloin seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa kun olin 13... ja poika silloin 18... silloin se taisi olla mielestänikin liian aikaista eikä kukaan siitä saanyt edes tietää aluksi... sitten kun täytin 14 niin kerroin useimmalle ihmiselle ja nyt oikeastaan kaikki tietävät... Tiedän että jotkut silleen ajattelee että se "mies" voi vaikka raiskata "pikkutytön"... mutta itse olen ainakin sitä lajia että ennen kun olen 16 ni ei seksiä. tajuan todella hyvin sen että siihen liittyy suuri vastuu jne.. Itse ajattelin joskus silleen että en kyllä ala ikinä seurustelemaan yli 18 vuotiaan kanssa jos olen itse alle 18... Toissin tapahtui... ajattelin myös että 18 vuotiaat pojat ovat täysiä pedareita ja haluavat nuorilta tytöiltä vain sitä... You know what i mean? :) mutta EI se EI OLE TOTTA! Poikakaverini on ehdottanut seksiä joskus kerran mutta sanoin silloin hänelle että en ole vielä valmis siihen ja en harrasta seksiä ennen kuin olen 16. Hän kyllä ymmärsi tilanteen oikeasti ja jos hän joskus esim. hyväilee minua jostain niin hän katsoo silleen kysyvästi että saako koskea. jos sanon etttei saa niin hän kyllä uskoo sen :) puhumme seksistä ja kaikesta muustakin hyvin avoimesti. Hän on monesti sanonut että hän ei halua hoputtaa minua mihinkään koskaan vaan antaa minun itse päättää milloin olen valmis ja hän myös käski sanomaan että jos joku ei tunnu hyvältä mitä hän tekee niinsiitä pitää sanoa! Olen todella onnellinen siitä että omistan noin viisaan poikakaverin :) JOTEN EPÄILIÄT: LUOTTAKAA TYTTÄRIINNE MUTTA MUISTAKAA KUITENKIN TARKISTAA KUKA KYSEINEN HENKILÖ ON, ETTEI ESIM. MIKÄÄN ENTINEN LINNA KUNDI... Mutta jos poika on ihan kunnollinen niin antakaa nuorien seurustella :) Minulla ja poikaklaverillani on myös pian vuosi yhteistä taivalta takana <3

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 42v;27829769:
Hei,
Tyttäreni 14v seurustelee 18-vuotiaan pojan kanssa. Olen keskustellut tyttäreni kanssa asiasta, ja hän on vastannut kysymyksiini. Kysyin mm. pojan kokonimeä ja vanhempien nimiä, ja kävi ilmi, että pojan äitipuoli oli kanssani samalla luokalla yläasteella.

Olen nähnyt pari kertaa nuorten tapaavan toisiaan kavereiden läsnäollessa. Ilmeisesti tyttäreni ei tätä tiedä, koska satuimme vahingossa samaan paikkaan samaan aikaan. Meno näytti silti rauhalliselta yhdessäololta, eikä esim. kukaan tunkenut kieltään toisen kurkkuun asti.

Voin sanoa, että pojan vanhemmat ovat mielestäni hyvin esimerkillisiä kasvattajina ja vanhempina. Kumpikin ovat varmasti todella luotettavia, vaikken heitä kuitenkaan niin hyvin tunnekaan.

Lapsemme rakastavat toisiaan, ja sen nyt näkee kauas. Kaikki muu on täydellistä, paitsi nuorten ikäero ja tyttäreni alaikäisyys. Kumpaakaan heistä se ei häiritse.

Tytön kertoman sekä ainakin osittain tietämieni pojan taustojen perusteella poikaystävä on ihan kunnollinen tapaus. Suhteeseen, eikä kummankaan elämään käsittääkseni kuulu seksi eikä päihteet, mutta tämä ikäasia kuitenkin hieman mietityttää. Olen kuitenkin ihan varma, että olisin tehnyt tälle jo ajat sitten lopun, jos poika ei olisi mielestäni kunnollinen. Luotan kuitenkin tyttäreeni, enkä nyt haluaisi pilata tätä suhdetta. Onkohan siihen kuitenkin syytä?

En hyväksyisi oman lapseni kohdalla moista. Kyllä 14- ja 18-vuotiaiden välillä se henkinen ikäero on yleensä niin iso. 14v on juuri ja juuri yläasteen aloittanut, 18-vuotias on taas jo kohta lukiosta valmistuva ja moni tuon ikäinen asuu jo omillaan, käy baarissa, ajaa autolla yms.
16- ja 18v saisi seurustella minun mielestäni mutta 14v ja 18v ei. Ja kyllä 18v poika jo haluaa seksiäkin harrastaa ihan varmasti, 14v taas ei kuulu sellaista vielä pariin vuoteen tehdä minun mielestäni.. JA mikään ehkäisykään ei ole varma vaan raskauden mahdollisuus on aina olemassa..

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="Vieras";28527341]Suurin osa tuon ikäisistä asuu kyllä vanhempiensa luona. Kaikki ei käy baareissa ja mitä pahaa on autolla ajamisessa tai lukiosta valmistumisessa?[/QUOTE]

Täälläpäin missä minä asun niin asuu kyllä aika moni jo omillaan. Lähteneet lukioon toiselle paikkakunnalle tai muuten vaan halunneet omilleen. Kyllä 18v jo kaipaa sitä itsenäisyyttä. Ja joo, ei kaikki käy baareissa. Eikä autolla ajamisessa tai lukiosta valmistumisessa mitään pahaa, mutta halusin noilla vain tuoda esille miten erilaista 14- ja 18 vuotiaan elämät on. 18v ajelee autolla ja on jo kohta siirtymässä yliopistoon/korkeakouluun ja 14v vielä odottaa että edes rikosoikeudellinen vastuu alkaa ja saa jonkun mopokortin hommata.

...ei helvetti... :Dd joo mun mielestä iällä ei sinänsä oo väliä tuonkaa ikäisenä (riippuu toki tilanteesta ja ihmisistä) jos ikäero on tyylii 1-2 vuotta, mutta jos se menee siitä yli nii sitte se on kyllä jo varmaa liikaa. ite miettisin kyllä varsinki noin isolla ikäerolla että välitänkö tosiaa siitä jätkästä nii paljon, vai onko se vaa sellasta kavereille esittämistä tms, vaikka kylläkin mietin tuollaiset asiat yleensä muutenkin. enkä kyllä osaisi kuvitella itseäni seurustelemassa nuoremman kanssa, ja oikeastaan saman ikäinenkin on vähän niin ja näin... hyi. aika pelottavaa? :D ja se vielä, että vaikka yleensä luullaan että se on aina poika joka painostaa seksiin, se voi olla toisinki päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä :);28527232:
Olen itse nyt 14v ja seurustelen 19 vuotiaan hyvin kunnollisen pojan/miehen kanssa. täällä nämä kommentit siitä että jos tyttö 14 ja poika 18 niin poika leimataan pedofiiliksi... HEI IHMISET HALOO!! Voin nyt kyllä myöntää että aloin seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa kun olin 13... ja poika silloin 18... silloin se taisi olla mielestänikin liian aikaista eikä kukaan siitä saanyt edes tietää aluksi... sitten kun täytin 14 niin kerroin useimmalle ihmiselle ja nyt oikeastaan kaikki tietävät... Tiedän että jotkut silleen ajattelee että se "mies" voi vaikka raiskata "pikkutytön"... mutta itse olen ainakin sitä lajia että ennen kun olen 16 ni ei seksiä. tajuan todella hyvin sen että siihen liittyy suuri vastuu jne.. Itse ajattelin joskus silleen että en kyllä ala ikinä seurustelemaan yli 18 vuotiaan kanssa jos olen itse alle 18... Toissin tapahtui... ajattelin myös että 18 vuotiaat pojat ovat täysiä pedareita ja haluavat nuorilta tytöiltä vain sitä... You know what i mean? :) mutta EI se EI OLE TOTTA! Poikakaverini on ehdottanut seksiä joskus kerran mutta sanoin silloin hänelle että en ole vielä valmis siihen ja en harrasta seksiä ennen kuin olen 16. Hän kyllä ymmärsi tilanteen oikeasti ja jos hän joskus esim. hyväilee minua jostain niin hän katsoo silleen kysyvästi että saako koskea. jos sanon etttei saa niin hän kyllä uskoo sen :) puhumme seksistä ja kaikesta muustakin hyvin avoimesti. Hän on monesti sanonut että hän ei halua hoputtaa minua mihinkään koskaan vaan antaa minun itse päättää milloin olen valmis ja hän myös käski sanomaan että jos joku ei tunnu hyvältä mitä hän tekee niinsiitä pitää sanoa! Olen todella onnellinen siitä että omistan noin viisaan poikakaverin :) JOTEN EPÄILIÄT: LUOTTAKAA TYTTÄRIINNE MUTTA MUISTAKAA KUITENKIN TARKISTAA KUKA KYSEINEN HENKILÖ ON, ETTEI ESIM. MIKÄÄN ENTINEN LINNA KUNDI... Mutta jos poika on ihan kunnollinen niin antakaa nuorien seurustella :) Minulla ja poikaklaverillani on myös pian vuosi yhteistä taivalta takana <3

ton ikänen vapaaehtoisesti ilman seksiä vuoden?kyl jotain vikaa,epänormaalia jopa.miksi pitäs toisen takia olla ilman seksiä?kyl parisuhteeseen seksi kuuluu.ja vielä sen pitä 2 vuotta oottaa eli yhteensä 3 vuotta ilman seksiä :D varmasti hakee sen muualta jos normaali "mies" .

Ikäero ei sinänsä ole iso, myöhemmin ei haittaisi ollenkaan, mutta tässä kohtaa se tuntuu isolta. Siinä siis positiivinen asia. Negatiivinen on se, että 18-vuotias poika tuskin odottaa kahta vuotta, että saa pimperoa, joten tyttösi tulee harrastamaan seksiä niin, että poika syyllistyy rikokseen.

Tai 18-vuotias jätkä hakee sitä tuheroo jostakin muualta, kuten baarista kun tää 14- vuotias ei ole näkemässä ja tuon ikäsiä tyttöjä on helppo vedättää, kun sanoo muutaman nätin sanan ja vähän pitää kädestä.

Aika rumaa tekstiä monilta. Seuraile tilanteen kehitystä ja yritä pitää välit tyttöön /molempiin hyvinä. Anna nähdä toisiaan teillä kotona ja pojan kotona niin vanhemmat voi vähän seurailla tilannetta.

Me oltiin tavatessamme mieheni kanssa 14v ja 17v ja nyt ollaan 20 ja 22, ollaan ja asutaan yhdessä ja suhde ollut kaikin puolin hyvä :) että ei nuo "teinisäädöt" aina ole niin paha juttu.

Lain mukaan ehkä. Ihan yhtälailla silti epäkypsiä ja teinejä kaikki 18-vuotiaat ovat.

"Rikoslain 20. luku §6
Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
Joka
1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,
2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai
3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,
on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.
Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.
Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa."

Kai nuo nuoret sen itse tietävät onko suhde heille sopiva, elleivät ole täysin kuutamolla. Ainut mikä voisi kertomasi perusteella mennä vikaan on se, että he kasvavat joskus erilleen.

Itse olin 16-vuotias, kun aloin seurustelemaan 5 vuotta vanhemman mieheni kanssa ja kyllähän se moneen suuntaan ennakkoluuloja herätti :D Varsinkin kun oltiin tunnettu vain pari viikkoa, kun aloimme seurustelemaan. Kuitenkin samankaltaisen ajatusmaailman ansiosta olemme edelleen yhdessä, vaikka molemmat olemme muuttuneet niistä ajoista.

"Rikoslain 20. luku §6
Joka
2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai
on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.
Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.
Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa."

Olen kyllä perillä näistä asioista, mutta miten tämä nyt liittyy yhtään kommenttiini? :D

kyllä ne on nuo 18v kovin erilaisia....monet pojat on tuossa iässä vielä aikas lapsia ja saattavat hyvinkin olla hyvin lähellä kypsän 14v tytön tasoa.
Ja kumpi on parempi että 14 tyttö sekstaa 15v pojan kanssa vai 18v ?

[QUOTE="vieras";27861547] Missä 14-vuotiaat edes pääsee tapaamaan täysi-ikäisiä? Arveluttava koko juttu.[/QUOTE]

Yleensä ne ovat joitakin kavereiden sisaruksia tai sitten muiden kavereiden kautta. Tai ainakin silloin oli, kun minä 18-vuotiaana kaveerasin kavereideni 15-14-vuotiaiden siskojen kanssa :) Kyllä jotkin jutut tietysti oli eri tasoa, mutta kyllä heidän kanssaan silti tosi hyvin toimeen tuli.

"Rikoslain 20. luku §6
Joka

Haha, ootte sulosia. :D Miten te nyt tänäkin vuonna ootte vielä tästä puhuneet, vaikka kerrottiin jo että koko juttu on vain läppä? :D Vissiin oltiin aika hyviä joskus keksimään provoja. :)

Uusimmat

Yhteistyössä