Serkku otti ja suuttui mulle todella kovasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Enkä tehnyt muuta kuin tulin vihdoin ja viimein raskaaksi, 2 vuoden yrittämisen jälkeen.

Me siis yritettiin 2 vuotta lasta. 5 kuukautta sitten miehen sperma tutkittiin ja lääkäri kehoitti ihan ensin jättämään alkoholin (sitä ei kyllä paljoa mennyt miehellä koskaan) ja tupakan pois kokonaan, ja vähentämään hurjasti suolan käyttöä.
Mies teki kaiken heti! Kuukauden päästä sperma tutkittiin uudelleen ja siittiöiden liikkuvuus oli parantunut huomattavasti ja 12 viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin!! Vihdoinkin!!

Serkulla ja hänen miehellään on yksi lapsi, toista ovat yrittäneet 2,5 vuotta.
Parissa inseminaatiossa jo käyneet ja ei ole tulosta tuottanut.
Ollaan serkun kanssa läheisempiä kuin olen oman sisareni kanssa. Ollaan tuettu toinen toisiamme, siis kaikki me 4.

Nyt kun eilen läheisille kerroimme raskaudesta, samaan aikaan myös serkulleni ja hänen miehelleen, niin serkkunipa otti ja suuttui. :'(
Haukkui meitä niin pahoilla sanoilla ja toivoi että tämä menisi kesken. :'(
Serkun mies meni tulipunaiseksi kun serkku tuon kauhean raivoomisen aloitti. Ei mies ensin tehnyt tai sanonut mitään mutta tuli meille myöhemmin yksin ja pyysi anteeksi omasta ja vaimonsa puolesta.
Mun mieheni ei oikein meinannut ensin laskea serkun miestä edes sisälle kun oli niin kovasti loukkaantunut hänkin. Mutta mä pyysin ja juteltiin siinä hetki.
Serkun mies näytti olevan todella pahoillaan vaimonsa raivarista ja samalla onnellinen meidän puolesta.
Serkkuni laittoi eilen illalla vielä viestiäkin ettei halua enää koskaan nähdäkkään meitä.

Mulla on nyt niin paha mieli. Mutta enhän mitenkään olisi voinut pitää raskautta salassa? Luulisin että sitten vasta olisikin suuttunut jos olisin hälle kertonut uutisen vasta sitten kun masu todella selvästi näkyy.

Joskus nimittäin tästäkin juteltiin, että heti kun jompikumpi saa plussan, niin keromme toisillemme ja odotamme kaikki yhdessä vauvaa! Oli ihania haaveita ja suunitelmia ja kummiudetkin oltiin jo sovittu!
Mutta ennenkaikkea olimme niin hyviä ystäviä että itkimme ja nauroimme yhdessä kaikelle! Saimme toistemme sylissä itkeä taas kerran negatiivista tulosta.
Mutta nyt kun saimme plussan, niin olemmekin todella kamalia ja pahoja ihmisiä mieheni kanssa.

Taitaa olla tuolle serkullesi todella vaikea paikka se, että toista lasta ei kuulu. Mutta onhan tuo silti todella rumasti tehty häneltä... Ehkä hän aikansa mietittyään tulee toisiin ajatuksiin ja osaa olla onnellinen myös teidän puolestanne.

:o olipas tyhmä. hänellä on jo yksi lapsi ,eikä antais teidän kokea sitä että saisitte lapsen. itsekäs ja lapsellinen.
tottakai häneen sattuu ettei he taaskaan saaneet alulle toista mutta toi oli silti todella rumaa käytöstä

Onhan se kova paikka kun ei itse saa mutta toinen saakin :/ mutta en silti ymmärrä käytöstä serkultasi :(

Olethan loukkaantumisestasi huolimatta ymmärtäväinen siinä vaiheessa kun serkkusi huomaa olleensa kohtuuton ja lähestyy anteksipyydellen teitä =)

Serkusta taitaa itsestä tuntua pahalle kun teille plussa tuli ensin. Lupasitko kertoa hänelle heti kun plussa tulee,ja kerroitkin vasta samaan aikaa kun muille sukulaisille? Vai kerroitteko kaikille heti kun plussan saitte?

Lisään vielä, että ehkä hän kokee nyt, että olet jollain tavalla pettänyt hänet, kun tulitkin raskaaksi... Kun aikaisemmin olette molemmat kärsineet lapsettomuudesta.

Serkkusi ei suinkaan ole idiootti, vaan taitaa olla henkisesti todella kovilla. Kaikki vaan purkautui tuolla tavalla. Totta kai saat olla loukkaantunut, mutta jos ja kun serkkusi tulee järkiinsä, niin koita sinäkin painaa villaisella. :hug:

:hug: :hug:

Sun serkkua harmittaa mitä ilmeisemminkin tosi paljon että hän ei ole vielä plussannut, mutta missään tapauksessa tuollainen käytös ei ole kyllä hyväksyttävää. :/

Varmasti hän itsekin jossain tajuaa kuinka typerästi hän teki ja TOIVOTTAVASTI pyytää sulta ja mieheltäsi anteeksi.

Mutta onnea sinulle tulevasta pikkuisesta ja koita nyt nauttia raskaudesta ja tulevasta vauvasta! :heart:

tässä saisi nyt serkku kuitenkin ajatella että hänelle on edes yksi lapsi jo suotu..kova paikkahan se on jos on 'lapseton' vaikka jo on yhden saanut eikä toista kuullu.Mutta ihan tajuttoman törkeää toivoa keskenmenoa,edes pahimmille vihollisille ei sitä sanoisi/toivoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kati:
Onhan se kova paikka kun ei itse saa mutta toinen saakin :/ mutta en silti ymmärrä käytöstä serkultasi :(

Olethan loukkaantumisestasi huolimatta ymmärtäväinen siinä vaiheessa kun serkkusi huomaa olleensa kohtuuton ja lähestyy anteksipyydellen teitä =)

näin juuri. ja kun eihän se teidän tuleva pienokainen ole heiltä millään tavalla pois.. anna hänen nyt ajatella rauhassa, älyää kyllä miten typerästi käyttäytyi.

Ihan ekaks, ONNEA RASKAUDEN JOHDOSTA!

Itellä tärppi reilun 1½ vuoden yrityksen tuloksena, joten tiedän tunteesi. Jos serkkusi on noin tyhmä, niin mie antaisin koko tyypin olla ihan omissa oloissaan.

Olisin valmis antamaan anteeksi vaikka heti!!
Tiedän miten se ottaa koville kun muut plussaavat mutta itse et.
Se on rankkaa serkullenikin, aivan varmasti! Mutta niin pahasti miten sanoi. Sitä en oikein käsitä.
Siitä huolimatta, antaisin anteeksi heti! Ei voinut tarkoittaa sitä mitä sanoi. Vai voiko?

Kaikille, serkulle ja hänen miehelleenkin, kerrottiin samaan aikaan, kun suurin keskenmenon riski oli mennyt ohi.
Ei sitä ihan heti uskaltanut iloita ja juhlistaa, niin kauan kuitenkin pikkuista odoteltiin!

No jopas oli käytöstä serkultasi... :headwall: Onhan se varmaan kova paikka serkulle, mutta eihän teille silti keskenmenoa alkaa toivomaan! Todella typerää!

Paljon onnea teille :flower: :hug:

|O en voi ymmärtää tätä. Minun kaasoni ja paras ystäväni suuttui minulle kuultuaan, että odotan toista lasta. Ei ole pitänyt mitään yhteyttä enää moneen vuoteen. He kärsivät lapsettomuudesta. Minusta tuollaiseen käytökseen ei ole kyllä mitään syytä!

Taisi tosiaan olla kova paikka serkullesi :o
Ehkä hän oletti saavansa sen plussan ensin ja on siitä nyt sitten suuttunut. Mies kuitenkin käyttäytyi hyvin ja eiköhän ajan kanssa tuo serkkusikin lämpene ja iloitse asiasta.
Onnittelut plussasta :flower:

Se on se pettymys ja katkeruus. Toivotaan, että katkeruus haihtuu ja ystävyytenne jatkuu, ajan kanssa. Jos ei, niin eipä sille mitään voi. Lapsettomuus on kauhean herkkä paikka, tiedättehän sen itsekin, hirveän ankara ei siis kannata olla sinä päivänä, kun serkkusi ymmärtää typeryytensä ja pyytää anteeksi.

Kannattaa antaa sen serkun nyt olla hetki rauhassa ja rauhoittua. Lapsettomuus on henkisesti äärettömän raskas asia. Ja se saattaa "räjähtää" toisten sillmille odottamattomissakin tilanteissa.
Olen aikanaan itse kärsinyt sekundäärisestä lapsettomuudesta ja paras ystäväni kun alkoi odottamaan, niin sanoin hälle aika rumasti. Pyysin käytöstäni myöhemmin anteeksi.
Anna ajan kulua ja nauti raskaudestasi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa antaa sen serkun nyt olla hetki rauhassa ja rauhoittua. Lapsettomuus on henkisesti äärettömän raskas asia. Ja se saattaa "räjähtää" toisten sillmille odottamattomissakin tilanteissa.
Olen aikanaan itse kärsinyt sekundäärisestä lapsettomuudesta ja paras ystäväni kun alkoi odottamaan, niin sanoin hälle aika rumasti. Pyysin käytöstäni myöhemmin anteeksi.
Anna ajan kulua ja nauti raskaudestasi!

Tiedän että on raskas asia. 2 vuotta yritettiin ja toivottiin ja odotettiin odotusta.
Sinä aikana tuttava piiriin syntyi aikasta monta vauvaa! Tiedän miltä se tuntuu kun muut saavat mutta itse et.

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:
|O en voi ymmärtää tätä. Minun kaasoni ja paras ystäväni suuttui minulle kuultuaan, että odotan toista lasta. Ei ole pitänyt mitään yhteyttä enää moneen vuoteen. He kärsivät lapsettomuudesta. Minusta tuollaiseen käytökseen ei ole kyllä mitään syytä!

Mulla kans yksi oikein läheinen kaveri suuttui samalla tavalla. Ikään kuin minun olisi pitänyt jäädä lapsettomaksi, koska heillä oli hankaluuksia.
En ymmärtänyt sitä periaatetta, ja kun yhteydenottoihini (ystävällisiin) ei vastattu, olemme nyt sitten entisiä ystäviä. Vaikka äitejä nyt molemmat.

Yhteistyössä