Sensuuri tiukkenee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tämä.

"Ylellä oli muuten just erään toimittajan haastattelu, kun hän on ehdottanut eräänlaista sovittelua törkyjuttujen kirjoittajille silloin, kun ovat pistäneet överiksi mm. uhkailemalla."

Minäpäs linkkaan sen haastattelun, kun just löysin eli tämä yleläinen käy läpi Ylen saamia palautteita ja on saanut itse uhkauksen, joka meni siis sovitteluun. En tiedä, miten joku rasmus vai mikä se on tähän liittyy mutta siis puhutaan yleisellä tasolla vihapuheesta. Jos sinua vastaus tyydyttää, niin eikö ilman muuta pidä kaikkia koskea se, että vihapuheella on rajansa.

Haastattelu alkaa noin 11 minuutin kohdalta ja se hänen kokemuksensa noin 16 minuutin kohdalta

https://areena.yle.fi/1-4292910

Ei nähtävästi salli maahanmuuttoa koskevissa kirjoittelussa, kuten itse totesit.
Ei salli, koska niihin hyökkäävät nämä öyhöttäjät. Yhtä asiallista kommenttia kohden jos tulee sata paskaviestiä niin on fiksumpaa estää kommentointi kokonaan kuin käyttää tuntitolkulla aikaa paskaviestien poistamiseen.

Mikä itse asiassa on näiden paskanlevittäjien tavoite!
Estää kaikenlainen asiallinen keskustelu ja kommentointi yksinkertaisesti floodaamalla paskanlevitystään kyllästymiseen asti.

Näinhän se käy tälläkin palstalla. Jos sinänsä keskustelukelpoinen ketju kerää 90% öyhötystä niin moderaattorien on helpompi heittää koko ketju bittiavaruuteen kuin sata viestiä yksitellen.
Puhumattakaan ketjuista jotka on aloitettu pelkkää öyhötystä varten.

Kumma kun puhutaan sensuurista, mutta tällaista kuitenkin sallitaan. Persu uhkailee nuoria kokoomuslaisia.

https://www.iltalehti.fi/politiikka...Qp5xIXNbWKBwjb0rqSH-9luWE6VoQbpthZ12FRcJm16_A

PS-valtuutettu vihjaili kokoomusnuorten ampumisella ja maahanmuuttajien leikkauttamisella – Halla-aho: ”Kuulostaa vähän tarpeettomalta sanomiselta”
Eräs kokoomusnuori murhasi julmasti maahanmuuttajanaisen Hgin Laajasalossa, eli aikas pientä persun sanominen verrattuna kokoomusnuoreen verrattuna.

Ei salli, koska niihin hyökkäävät nämä öyhöttäjät. Yhtä asiallista kommenttia kohden jos tulee sata paskaviestiä niin on fiksumpaa estää kommentointi kokonaan kuin käyttää tuntitolkulla aikaa paskaviestien poistamiseen.

Estää kaikenlainen asiallinen keskustelu ja kommentointi yksinkertaisesti floodaamalla paskanlevitystään kyllästymiseen asti.

Näinhän se käy tälläkin palstalla. Jos sinänsä keskustelukelpoinen ketju kerää 90% öyhötystä niin moderaattorien on helpompi heittää koko ketju bittiavaruuteen kuin sata viestiä yksitellen.

Millaista on asiallinen keskustelu maahanmuutosta? Entäpä epäasiallinen? Esimerkkejä?

Eräs kokoomusnuori murhasi julmasti maahanmuuttajanaisen Hgin Laajasalossa, eli aikas pientä persun sanominen verrattuna kokoomusnuoreen verrattuna.

Eli sekö oikeuttaa tuon persun kirjoittelun? Olisiko tuohon juttuun pitänyt muistuttaa tapauksesta? Milloin olet oikein tyytyväinen? Katos kun yleensä, kun sä linkität mamun tekemästä raiskauksesta jutun, ja jos joku ottaa esille kantasuomalaisten tekemiä raiskauksia, niin sinähän menetät vallan malttisi. Nyt tässä on sama asia käänteisesti. Eikös ole jännä juttu.

Puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, niin eikös miehet ole huutamassa "mutku miehetkin", mikä on tietysti ihan oikein ottaa esille heihin kohdistuva parisuhdeväkivalta, mutta onko pakko aina ottaa rinnalle toinen juttu? Ilmeisesti sun mielestäsi on? Paitsi niin tietysti, ei niitä suomalaisten tekemiä juttuja mamujuttujen rinnalle..

Mutta tässä sulle ikävää iltalukemista. Eikös ole huolestuttavaa? Kuulisin mielelläni, mitä sanottavaa sinulla on asiasta. Odotan mielenkiinnolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...sa-vakivalta-oli-toistuvaa/7184028#gs.Z_ijkF4

Mitä tarkoittaa öyhötys? Katsoin kahdestakin suomen kielen sanakirjasta mutta en löytänyt vastausta.

Mitä tarkoittaa öyhötys? Katsoin kahdestakin suomen kielen sanakirjasta mutta en löytänyt vastausta.
Kummallista. Minä olen mielestäsi aina väärässä mutta yksinkertaiseenkin termiin pyydät tulkinta-apuani?

Ja kun tekeydyt autuaan tietämättömäksi niin jotenkin mystisesti sekin on minun vikani?

Ja sit pitäis keskustella asiallisesti?

Eli et katsonut mistään sanakirjasta. Kuten arvasin.

Mä nyt autan sua hiukan kuitenkin.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

öyhöttää53*C ark. vouhkata, jankuttaa, käyttäytyä häiritsevästi tms. Öyhöttää sosiaalisessa mediassa.

Vinkki: sieltä löytyy myös pari sinun runsaasti käyttämää sanaa ;)

Eli sekö oikeuttaa tuon persun kirjoittelun? Olisiko tuohon juttuun pitänyt muistuttaa tapauksesta? Milloin olet oikein tyytyväinen? Katos kun yleensä, kun sä linkität mamun tekemästä raiskauksesta jutun, ja jos joku ottaa esille kantasuomalaisten tekemiä raiskauksia, niin sinähän menetät vallan malttisi. Nyt tässä on sama asia käänteisesti. Eikös ole jännä juttu.

Puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, niin eikös miehet ole huutamassa "mutku miehetkin", mikä on tietysti ihan oikein ottaa esille heihin kohdistuva parisuhdeväkivalta, mutta onko pakko aina ottaa rinnalle toinen juttu? Ilmeisesti sun mielestäsi on? Paitsi niin tietysti, ei niitä suomalaisten tekemiä juttuja mamujuttujen rinnalle..

Mutta tässä sulle ikävää iltalukemista. Eikös ole huolestuttavaa? Kuulisin mielelläni, mitä sanottavaa sinulla on asiasta. Odotan mielenkiinnolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...sa-vakivalta-oli-toistuvaa/7184028#gs.Z_ijkF4

Eipä tullut tähän vastausta..

Aika usein myös ehätetään kertomaan, että tekijä on joissakin rikoksissa mamu ennen kuin tekijä on tiedossa. Sitten kun ei olekaan mamu, niin kummasti keskustelu kuivuu, tai jos laittaa jutun suomalaisen rikoksesta, siitä ei paljon keskustelua synny, eikä ainakaan tämä raiskausrikosten uutisointia niin kovin rakastaman palstaystävämme toimesta.
Ihmisiä kiinnostaa keskustella mamujen tekemistä rikoksista. Mitä sitten? Miten se on sinulta pois?

Kyse ei ole siitä mistä keskustellaan vaan miten.

Esimerkkinä toimikoon pankkopojan tämänpäiväinen kirjoitus, joska hän on estänyt kommentoinnin kokonaan, kuten nykyään kaikista kirjoituksistaan jotka voi jotenkin mieltää liittyväksi "maahanmuuttoon".
Hän ei yksinkertaisesti enää jaksa moderoida sitä määrää paskaa, siis "mamuraiskaa", suvakkihuora, "ammu ittes" yms...
Pankkopoika onkin oikein mainio esimerkki. Henkilökohtaisesti en lue hänen kirjoituksiaan. Ne ovat räikeän asenteellisia ja vääristeleviä eikä minua suoraan sanoen kiinnosta lukea sellaista. Mutta vaadinko niiden poistamista netistä? En. Huudanko sensuurin perään ja linkittämisen kieltämistä? En. En vain yksinkertaisesti lue niitä kun ne eivät kiinnosta minua. Miten ihmeessä se on suvakeille mahdotonta? Mikä pakottaa avaamaan sellaisen viestiketjun, jossa puhutaan vaikkapa mamun suorittamasta raiskauksesta, jos ei kiinnosta lukea ja keskustella mamun suorittamasta raiskauksesta? Tätä en yksinkertaisesti voi ymmärtää.

Kumma kun puhutaan sensuurista, mutta tällaista kuitenkin sallitaan. Persu uhkailee nuoria kokoomuslaisia.

https://www.iltalehti.fi/politiikka...Qp5xIXNbWKBwjb0rqSH-9luWE6VoQbpthZ12FRcJm16_A

PS-valtuutettu vihjaili kokoomusnuorten ampumisella ja maahanmuuttajien leikkauttamisella – Halla-aho: ”Kuulostaa vähän tarpeettomalta sanomiselta”
Siinä taas aito valemedia, joka on otsikkoonsa poiminut Halla-ahon kommentin ihan eri tilanteesta. Tätä oletettua Kokoomusnuorten ampumistahan Halla-aho kommentoi seuraavasti:
Jos he (kokoomuslaiset) kokevat, että tuossa viestissä on jotain uhkaavaa, niin heidän kannattaa ilman muuta ottaa poliisiin yhteyttä

Toki sekin käy uutisesta ilmi, mutta moni ihminen lukee vain otsikot ja se on tietoisesti väärin rakennettu.

Ihmisiä kiinnostaa keskustella mamujen tekemistä rikoksista. Mitä sitten? Miten se on sinulta pois?

Keskustelu olisikin paikallaan mutta kun se ei ole asiallista eikä varsinkaan ratkaisukeskeistä, niin olen kyllä huolissani siitä, minkälaisia äänestäjiä tässä maassa asuu. Ja jopa päättäjiä, kun vihjaillaan niskalaukauksilla ja sisällissodalla.

Rauhoittukaa nyt herranen aika! Samaan aikaan samat ihmiset naureskelevat me too -kampanjalle ja vähättelevät naisten kokemuksia, Teukan tekoa kansanedustajakollegalle vähätellään. Melko nurinkurista.

Siinä taas aito valemedia, joka on otsikkoonsa poiminut Halla-ahon kommentin ihan eri tilanteesta. Tätä oletettua Kokoomusnuorten ampumistahan Halla-aho kommentoi seuraavasti:

Toki sekin käy uutisesta ilmi, mutta moni ihminen lukee vain otsikot ja se on tietoisesti väärin rakennettu.

No otskoilla on tarkoitus myydä, kuten elokuvan nimi, kirjan nimi.. Vain tyhmä jättää lukematta koko jutun ja näitähän löytyy, some pullollaan..

Yhteistyössä