selviinköhän kahden muksun kanssa kauppareissusta???

• Viestiketjun aloittaja epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti
Välillä on hankalia kauppareissuja noiden 3v ja 7v kanssa, mutta pakko se on käydä jos ruokaa haluaa :)

Mulla on tutulla 6 lasta ja ei aina miestä mukana kauppareissulla niin se se vasta on hauskaa :) Itse olin kerran hänen ja heidän lasten kanssa kera omien lasten ruokakaupassa ja kyllä se välillä oli melkoista komediaa :) Niin ja silloin heillä oli vaan 3 lasta mukana :LOL:

nikitön
Totta kai selviät siinä missä kaikki muutkin... Mä käyn mieluummin lasten kanssa kaupassa kuin narisevan ukkoni kanssa, eilen viimeksi meinas mieheen hermot mennä kun muuta tee kun narise kaupassa, milloin lähdetään, minä jätän sut tänne soita sitten kun pitää hakee jne.. niin ja lapset 4v, 5v ja 1kk ikäisiä.

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Meillä ainakin nuorempi istuu kärryissä ja vanhempi saa kauppareissun ajaksi mennä katselemaan lehtiä tai leluja.

Tiedätkös,kuinka kiva sitten on kun nää yksin "katselevat" on repinyt ja levitellyt ne lehdet ympäriinsä,rikkonut lelujen paketteja &leluja,ja parhaat vielä hakeneet sinne lehtihyllylle karkkia ja syöneet ja tunkeneet hyllyjen alle ne paperit... Miksette opeta niitä käyttäytymään kaupassa kunnolla?

minä
mitä useammin ottaa kauppaan niin joka kerta osaavat käyttäytyä paremmin.mun kaverin lapset pääsee kerran vuodessa kauppaan tai yleiselle paikalle ni ky llä näkyy ja kuuluu..laita pikkunen sellaseen autoon jo kaupast löytyy ni hällä kivaa kun saa ajella äitin ostoksia..hyvin se menee :))

vieras
Mä käyn harva se päivä 4:n alle kouluikäisen kanssa kaupassa, ei oo mitään ongelmia. Tosin kaksi pienintä on yleensä rattaissa. Eli hyvin selviät. Kannattaa jatkossa ottaa lapset useammin mukaan, niin oppivat käyttäytymään kunnolla :)

VOI ELÄMÄ
Just puhuin eilen kaverilleni näistä uusavuttomista;jotka ei selviä edes kaupassa käynnistä elman ukkoaan,Ja näitä siis oikeasti on!!!KUKA VOI OLLA NOIN AVUTON!!NOSTAN HATTUA KAIKILLE YH;LLE TÄMÄN KETJUN MYÖTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
miksi et selviäis,eihän ne lapset koskaan opi käyttäytymään kaupassa jos et niitä vie koskaan sinne :headwall:
minä oon monesti käyny 6v. ja 4v. lasteni kanssa ja nyt keväällä menen kolmen lapsen kanssa. kyl ne sujuu kun ei liikaa mieti :hug:
Ja jotkut lapset eivät halua ees oppia vaikka heitä sinne viekin.

terveisin kahden kauppavihaajan äiti :wave:

vierailija
ET TIETENKÄÄN SELVIÄ!! LASTEN KANSSA ON IHAN MAHDOTONTA KÄYDÄ KAUPASSA, EI NIITÄ VOI KOTOA ULOSKAAN ILMAN HIHNAA VIEDÄ...EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ VAAN SULLEKIN *hakkaa päätä seinään*...

No hei kamoon, kyllä lapsia pitää sen verran kouluttaa että kauppareissun käyttäytyvät ettei tarvitse anoppia nakittaa hoitajaksi aina..

Mäpä lähen tänään kahen lapsen kanssa ostamaan kaupungin tyhjäksi..tuli meinaan niin kevätsisustus fiilis että =)

Minäkin pelkään, yhyy
miten mä pärjään kun mies on ens viikolla työmatkalla. Mun täytynee ostaa toinen jääkaappi ja käydä ostamassa koko viikon tarpeet. Kun enhän mä millään voi mennä kauppaan 2,5veen ja 10 kk kanssa. Ei, ei se kyllä onnistu. Ja kun ei ole hoitajaakaan lähialueella. EI! Nyt keksi...mä pyydän, että mummi tulee 100 kilsan päästä hoitamaan lapset. Ei sillä ole autoa, mutta taksi kulkee. Kyllä se on sen arvoista, sillä mitä jos ne lapset vaikka itkee kaupassa. Apua!

Tässä just mietin että lähdenkö kauppaan nyt vaikko illalla ku mies tulee kotiin...
Nyt jos lähden niin pitäis ottaa kaikki neljä matkaan ja niistä vanhin on 5v. Illemmalla pääsisin yksin.
Kyllä sitä selviää jos vaan haluaa ja mä aina vähän lahjon että reissu onnistuu.
Saavat sit autossa juoda pillimehut tai jotain.

Ei kai nuo lapsesi opi koskaan käyttäytymään kaupassa kun niitä ei sinne viedä. Se vaatii jo harjottelua. Me jouduttiin nyt harjottelemaan se että neiti kävelee kunnolla kärryn vieressä kun ei viitti enää isoa likkaa istumaan laittaa. JA hyvin on menny kun rauhaksiin harjottelee. Ennen kun lähti aina juoksemaan pitkin kauppaa.

mun mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja LinttaIita:
Tässä just mietin että lähdenkö kauppaan nyt vaikko illalla ku mies tulee kotiin...
Nyt jos lähden niin pitäis ottaa kaikki neljä matkaan ja niistä vanhin on 5v. Illemmalla pääsisin yksin.
Kyllä sitä selviää jos vaan haluaa ja mä aina vähän lahjon että reissu onnistuu.
Mä en lähtis tuohon lahjonta hommaan. Jos aina hankalan paikan tullen pitää lahjoa, niin lapsi oppii sitä pian vaatimaan. Että "jos haluat, että käyttäydyn, niin sitten mulle sitä ja tätä". Kehuilla kyllä voi lahjoa, siinä ei ole mitään vikaa. Ja en nyt sano, että sinunkaan tavassa "vikaa" on, onhan se helppo tapa. Mut sanon vaan mielipiteeni :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä on moneen junaan,itse nautin lasten kans kaupassa käynnistä
Sama juttu, nytkin aina mangun ja maanittelen mukaan kauppaan kun yksin niin tylsä mennä.

Sitä paitsi musta viikonloppuna on kiva käydä lasten kanssa kaupassa kun samalla voi käydä pullakahveilla tms., arkisistakin jutuista voi tehdä ihan mukavia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä on moneen junaan,itse nautin lasten kans kaupassa käynnistä
Sama juttu, nytkin aina mangun ja maanittelen mukaan kauppaan kun yksin niin tylsä mennä.

Sitä paitsi musta viikonloppuna on kiva käydä lasten kanssa kaupassa kun samalla voi käydä pullakahveilla tms., arkisistakin jutuista voi tehdä ihan mukavia.
Näin juuri : )

minttu
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja LinttaIita:
Mä en lähtis tuohon lahjonta hommaan. Jos aina hankalan paikan tullen pitää lahjoa, niin lapsi oppii sitä pian vaatimaan. Että "jos haluat, että käyttäydyn, niin sitten mulle sitä ja tätä". Kehuilla kyllä voi lahjoa, siinä ei ole mitään vikaa. Ja en nyt sano, että sinunkaan tavassa "vikaa" on, onhan se helppo tapa. Mut sanon vaan mielipiteeni :)
No käydään lasten kans aina pullakahvilla jos lähtään kauppaan ja minusta se on sama-asia ku se että jos antaa autossa vaikka tikkarit kaikille.
Voihan sitä sitten kutsua vaikka lahjomiseksi.

Yhteistyössä