selviinköhän kahden muksun kanssa kauppareissusta???

• Viestiketjun aloittaja epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti
epäluuloinen
Lapsilla ikää kohta 6v ja kohta 3v. Vai odotanko että äiti tulee lapsenvahdiksi?? Yleensä meillä hoidetaan kauppareissut ilman lapsia tai niin että isäkin on mukana...

mam
Oho... tuntuu ihmeelliseltä jos ette tosiaan käy yhdessä kaupassa. Harvalla mahdollisuutta lähteä ilman lapsia. Meillä lapset samanikäiset ja ei kyllä ongelmia, ei tulisi mieleenikään miettiä moista. Meillä onneksi tottuneet kauppareissuihin. Me siis teemme kauppareissut lähes poikkeuksetta kolmisin lasten kanssa, miehen ollessa töissä.

vieras
eihän ne lapset opi koskaan miten kaupassa käyttäydytään jos ei ne pääse koskaan mukaan..itellä 4 lasta ja aina on vaan pakko suoriutua myös kauppa reissuista niiden kanssa.

vieras
No mikset selviäisi. Kauppaan vaan, joskushan se on opittava. Keksi muksuille virikettä siellä, eli isomman voit nakittaa jo mättämään maitoja kärryyn tai pussittamaan hedelmiä, pienempikin etsiskelee varmaan jotain muropakettia ihan innoissaan.

miksi et selviäis,eihän ne lapset koskaan opi käyttäytymään kaupassa jos et niitä vie koskaan sinne :headwall:
minä oon monesti käyny 6v. ja 4v. lasteni kanssa ja nyt keväällä menen kolmen lapsen kanssa. kyl ne sujuu kun ei liikaa mieti :hug:

tää on vähän sama, kun mä voin kävellä tytön (1v) ja itsepäisen koiran kans kauppaan, mut mies ei. Molempia ei kuulemma voi ottaa. Mut eipä ole edes autolla tytön kans kaupassa käyny. Minä kun menen kaupoille joskus moneks tunniks, otan tytön mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikset selviäisi. Kauppaan vaan, joskushan se on opittava. Keksi muksuille virikettä siellä, eli isomman voit nakittaa jo mättämään maitoja kärryyn tai pussittamaan hedelmiä, pienempikin etsiskelee varmaan jotain muropakettia ihan innoissaan.
just näin, mä käytän tätä samaa ja toimii hyvin =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mulla meni pääsiäisenä yksin Prismassa (8v, vajaa 2v & vajaa 6kk) 3 tuntia.. ei ikinä enää yksin kolmen kanssa ruuhka-aikaan ;)
ok eli mä olen uusavuton...me lähdetään nyt kauppaan ilman isää lasten kanssa:)

Meillä ainakin nuorempi istuu kärryissä ja vanhempi saa kauppareissun ajaksi mennä katselemaan lehtiä tai leluja. Tai sit saa auttaa tavaroiden keräilyssä, saa itse valita mitä leipää otetaan tms.
Ja kyllähän sitä kiukuttelua on jatkuvasti, että miksen mä ikinä saa mitään!! Mutta pakko kai se kaupassa on käydä, ite oon lähössä varmaan tossa tunnin päästä kauppaan muksujen kanssa. Käydään kyllä autolla, kun matkaa on sen verran.

mä myös joskus katsoin ohjelmaa missä oli siitä että jos lapset kiukkuaa kaupassa. Tärkeintä on et vanhempi pysyy rauhallisena. Jos lapsi pistää kauhean metelin pystyyn, lapsi vaan vaikka kainaloon ja ulos. Ostokset jätetään siihen. Tai jos pokka pitää rauhassa ostokset loppuun. Lapsen turhasta kiukkuamisesta ei tarvi välittää.

Meidän lapset ovat nyt 5 ja 3v ja lähes aina käyn heidän kanssa kaupassa. Vain todella harvoin pääsen ilman lapsia kauppaan. Koko perheen voimin emme mene koskaan.

Eli kyllä pärjäät kaupassa lasten kanssa. :saint:

Yhteistyössä