Selkävaivat ja alkuraskaus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkävaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkävaiva

Vieras
Olen nyt rv 7+4 ja selkäni on nyt reilun viikon oireillut ikävästi. Alanikamissa on kipua ja naksumista, joskus naksahtaa oikein korvalla kuuluvasti. Ihan tuolla takapuolen yläpuolella. Kipu säteilee pakaroihin, vuoroon kummallekkin puolelle. Kun taivutan selkää, se oikein natisee. Pahimmillaan oire on iltaisin, jolloin en oikein edes tahdo päästä sohvalta ylös. Aamuisin selkä on huomattavasti parempi ja työpäivät sujuvat jotenkuten, illalla on ihan jumissa. Liittyykö raskauteen vai mitä voisi olla?
 
Mulla oli siinä 9 viikon paikkeilla. Meni ohi, kun jaksoi kevyesti tehdä selkäjumppaa/-venytyksiä. Nyt puolivälissä ja selkäkivut on palanneet älyttömän kovina kasvavan mahan takia.
Onko sulla issiaskipua?Sitä aika monella on alussa ollut mitä on kuullut muilta odottajilta.
 
Mulla kans molemmissa raskauksissa selkä nataji ja paukkui. Alkuvaiheessa, sitten välillä helpotti ja loppuajasta taas niin kipeenä, ettei meinannu pystyä istumaan, nousemaan tuolilta ja kylkiasento makuulla tais olla se paras asento. Hyvä etten keppejä hakenu, kun kävelykin oli niin hankalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mulla kans molemmissa raskauksissa selkä nataji ja paukkui. Alkuvaiheessa, sitten välillä helpotti ja loppuajasta taas niin kipeenä, ettei meinannu pystyä istumaan, nousemaan tuolilta ja kylkiasento makuulla tais olla se paras asento. Hyvä etten keppejä hakenu, kun kävelykin oli niin hankalaa.

Sanottiinko mistä johtuu ja loppuiko synnytyksen jälkeen?
 
Johtuu ihansiitä että nivelet ja liitokset hormooneista johtuen pehmenevät ja aukeavat. Alussa sattui, helpotti ja sit rv 24 jälkeen yhtä tuskaa. Tosin mulla oli muutenkin kovat liitoskivut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mulla kans molemmissa raskauksissa selkä nataji ja paukkui. Alkuvaiheessa, sitten välillä helpotti ja loppuajasta taas niin kipeenä, ettei meinannu pystyä istumaan, nousemaan tuolilta ja kylkiasento makuulla tais olla se paras asento. Hyvä etten keppejä hakenu, kun kävelykin oli niin hankalaa.

Sanottiinko mistä johtuu ja loppuiko synnytyksen jälkeen?

Liitoskipuja ja iskiastakin oli. Loppui jonkin ajan kuluttua synnytyksestä. Jalkakin meni kesken askeleen välillä jumiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mulla kans molemmissa raskauksissa selkä nataji ja paukkui. Alkuvaiheessa, sitten välillä helpotti ja loppuajasta taas niin kipeenä, ettei meinannu pystyä istumaan, nousemaan tuolilta ja kylkiasento makuulla tais olla se paras asento. Hyvä etten keppejä hakenu, kun kävelykin oli niin hankalaa.

Sanottiinko mistä johtuu ja loppuiko synnytyksen jälkeen?

Liitoskipuja ja iskiastakin oli. Loppui jonkin ajan kuluttua synnytyksestä. Jalkakin meni kesken askeleen välillä jumiin.

Mulla oli toisessa raskaudessa tosi pahana nuo liitos oireet. Sängystä kun nousi, niin piti hetki seisoa paikallaan ja varovasti ottaa ensimmäinen askel. Tuolta häpyluuliitoksesta kuului kauhea paksahdus ja sitten pystyi olemaan taas normaalisti. :o
 

Yhteistyössä