Sekundäärilapsettomat

Meillä ensimmäinen lapsi tuli helposti, vaikkakin sitä ennen oli yksi keskenmeno. Tulin kuitenkin heti keskenmenon jälkeen taas raskaaksi. Toista ollaan yritettykin sitten puolitoista vuotta. Tulin kylläkin taas ensin helposti raskaaksi, mikä päättyi keskenmenoon ja sitten ollaankin vaan yritetty. Nyt kylläkin tein positiivisen testin viikko sitten. Se on kylläkin minulle vielä vain positiivinen testi ennen kuin ollaan pidemmällä. Kun raskaaksi tulon vaikeus alkoi ihmetyttää vuoden yrittämisen jälkeen, kävin itse yksityisellä ultrassa ja kaikki sen peruteella oli ok. Mies kävi antamassa omat näytteensä ja siellä näytti sitä häikkää olevan. Siittiöitä oli todella vähän. Lääkäri ehdotti meille IVF-hoitoa. Päätettiin tämän vuoden loppuun yrittää ja käyttää kaikki poppaskonstit ja vitamiinit + muu ja nyt sitten näyttäis, että olen raskaana. Pelottaa vaan aivan älyttömästi, että tämä ei kestä. Näin kuitenkin meillä...
 
Bobbie tervetuloa mukaan =)
Meillä ensimmäinen lapsi tuli ilman hoitoja (eri mies, kun nyt) ja aikaakin on jo kuus vuotta. Tätä toista, eli ekaa yhteistä ollaan nyt vuos ja 7 kuukautta yritetty. Elokuusta saakka apujen kanssa. Kummastakaan ei vikaa ole löytynyt. Niin ja miehelläkin on lapsi edellisestä liitosta.
 
Heips! Pieni avautuminen (hyvin pieni :D )

Mun ystävä soitti eilen, mennäänkö sunnuntai-brunssille. Voi v****u mä arvasin jo sillon.. Mentiin syömään ja mä vaan odotin että koska ja tulihan se sieltä "tietkö, mä olen raskaana" (hyi hitto meinasin oksentaa sen croisantin siihen pöydälle :eek: ) "...ja tietkö, mä tein sen testin, kun huomasin, että mulla on menkat myöhässä..ja tärisin ja kikatin, sydän hakkasi ja lähetin kuvaviestin mun miehelle..." Ja nyt mä olen viikolla 4+2... :kieh:

Siis juuri niin tätä tää on. Itse en uskaltanut kertoa kenellekään ennen kuin viikolla 24+2, kun nuo fucking keskenmenot on pilannut multa sen ilon, mikä esim. ystävälläni oli. Jos nyt saisi edes ne tuplaviivat..

Kyllä helpotti!
:hug: kaikille! Merkku
 
Realmerkulle KYMPIN SYMPATIAT! :hug:
Just tuo ärsyttää!!! Arggh!
Mun ystävä kesällä kanssa kertoi odottavansa neljättä lastaan. "Ihan toivottu se oli, mutta vahingossa tulin raskaaks. " , " Kun ei menkkoja kuulunu, vaikka oli niii -in menkkaolo. Oho, testi näytti kahta viivaa" , "No, voihan se tietysti syntyä. Ei kyllä oltu satasella suunniteltu just nyt..." jne. Voi pärkkele että sillon teki mieli huutaa, että " ELÄ MULLE KUULE IHMETTELE VAHINKOJAS. " Nooh. Nyt sitä jaksaa olla jo iloinenkin toisen puolesta. Mutta noita oops-up -juttuja ei yksinkertaisesti jaksa!!
 
Voi Realmerkku, kyllä oot joutunu p**kaan tilanteeseen. Sympatiat meikäläiseltä myös.
Pakko vielä kysyä, että tietääkö tuo ystävä sun keskenmenoista ja nykyisestä yrityksestä? Jos meinaan tiesi, ni sitten kyl tulee vielä enempi oksu.
 
realmerkku Tuosta sen just huomaa, että sellanen, joka ei ole lapsettomuutta kokenut, ei voi sitä ikinä ymmärtää :kieh: :hug: Vaikka kuinka läheisen ihmisen lapsettomuutta olis läheltä seurannu niin ei sitä voi käsittää...
Minnuu v*tutti suunnattomasti appiukon tapa kytätä miun mahaa ja muka nähdä siinä pyöristymistä :headwall: :headwall: "Nyt sie olet ihan varmana raskaana. Ei voi olla totta, ettet muka ole. En usko". Vaikka suoraan sanottiin, että tuo v*ituttaa ja kyllä sit kerrotaan heti, kun jotain kertomista on, niin ei loppunu kommentointi. Sit vasta älysi, kun lopetin heillä kyläilyn ja mies kerto siihen syyn :kieh: Sit alkokin uus virsi, "On se varmana paha paikka, kun lasta ei kuulu. Kyllä mie uskon, että se on paha paikka" :headwall: |O
Ja kun tulin sit vihdoin raskaaksi niin tuli se kliseinen: "Ei sen ole väliä, kumpi se on, kunhan on terve" :eek: Mie totesin siihen, että olkoot vaikka apina, mie en välitä, se on miun lapsi silti :whistle:

Mie en kyllä enää jaksa toivoa, että meille luomukakkonen tulisi :ashamed: 4. yk menossa ja 5. kerkee alkamaan ennenkun tulee tammikuu, jolloin mie aion soittaa KYS:iin PAS-aikaa. Vähän jänskättää, kun meillä on enää 2 alkiota pakkasessa, että jos eivät selviäkään sulatuksesta :| Mie en millään haluaisi niihin hormoonihoitoihin taas, olin niin kipeä sillon ja punktio oli yhtä helvettiä :snotty:
 
:wave: Heippa hei pitkästä aikaa! Ekaks TERVETULOA kaikki uudet, joita en ole vielä jututtanut :)
Taidan tässä itsekin aktivoitua pikkuhiljaa, ens ke on eka käynti Tayssissa, hui! Toivottavasti siinä ei enää isoja viivytyksiä tule vaan ivf alotettais pikaseen. Teettääköhän ne siellä uusiks jotain testejä (munanjohtimien aukiolo, miehen simpat, verikokeet ym ym), jotka tehtiin yksityisellä sillon joskus vuonna 2002 :/ Toivottavasti eivät! On vaan niin nihkeitä kokemuksia Tayssin byrokratiasta, että en sinällään ihmettelis, vaikkeivat yksityisen tuloksia pitäis minään :)
Vähän jo jänskättää :xmas: Tuun sit ens viikolla raportoimaan käynnistä!
 
" Ja kun tulin sit vihdoin raskaaksi niin tuli se kliseinen: "Ei sen ole väliä, kumpi se on, kunhan on terve" :eek: Mie totesin siihen, että olkoot vaikka apina, mie en välitä, se on miun lapsi silti :whistle: "
KIIN! Sä räjäytit mun nauruhermot :LOL: :LOL: :LOL: - toi oli hyvin kerrottu. Just toi on niin sieltä itsestään...ja syvältä! Ai olet KYSin hoidokki? Minä myös....
 
KIIN: :LOL: :LOL: .. Aivan sairaan hyvä!

Kiitti sympatioista Annis ja Tikru myös! Joo, tää mun ystävä tietää km:sta ja tietää miten rikki olen asiasta. Meidän yrityksestä ei tiedä yhtään ketään. Jos joku on jotakin kysynyt, olen aina vastannut, että yritys on tauolla. Mä en vaan jaksa kyselyä. Vaikka en siltä näinkään välty. Tänään en ottanut aamulla pullaa töissä, niin johan alkoi "jaaaa..vai ei näin aamulla maistu, taidat olla pieniin päin". Mä sanoin, että joo, oon rv 2..
PRKL! Ja kaikkein eniten mua pännii se, että olen niin urpo, että olen taas alkanut tikuttaan ovista. Tänään kp 17, eikä vielä löytynyt (viime kierrossa oli kp 18-19) ..

Justiinsa juu. Parempaa mieltä kaikille sekundoille! :hug:
 
Tervehdys tähänkin ketjuun.

Minulla on piina edennyt niin pitkälle, että perjantaina on veritesti, joskin saatan testata jo kotona huomenna aamusta

Vuoto ei ole alkanut, mutta oireitakaan ei oli minkäänlaisia, joten en oikein jaksa plussaan uskoa.

Parempaa onnea muille!

Belle pp12
 
Tulin vain kertomaan, että tänä aamuna pyörähti jälleen Gonal-piikitykset käyntiin.

Ja pakko kertoa kuinka hyvää palvelua sain siihen liittyen eilen: Olin nimittäin saanut reseptin postissa (lomareissun aiheuttaman välikierron takia) ja vasta eilen heräsin, että se oli jälleen 300IU:ta, joka ei viimeks ihan riittäny eli jouduin ostamaan sitten toisenkin kynän, josta suurin osa jäi käyttämättä. No, eikun soittamaan lääkärille, ett saisko reseptin 450IU:lle. Oma lääkäri oli lähtenyt VL:stä, samoin kuin yksityiseltä asemalta, jossa myös ottaa vastaan, mutta VL:n ihana vastaanottohoitaja vinkkasi että siellä yksityisellä olis myös toinen VL:n lääkäri joka vois ehkä auttaa. Pikkasen tuntu hölmöltä soitella hänelle, mutta tämä ihana lääkäri ei sen kummempia kyselly vaan hoiti puhelinreseptin apteekkiin. Se meni kyllä niin putkeen! Toivottavasti oli hyvä enne, ja tämä hoito menee yhtä putkeen onnelliseen loppuun asti. (Omituinen positiivisuushetki =) )
 
Annis hienoa, et joskus tulee positiivisia hetkiä =) Niitä kaivattais täälläkin...

Mulla on kp vast 17 ja äsken vessassa käydessä vuosin selkeesti kirkasta verta... Mä en tajuu, enkä jaksa tätä... Onneks on ees joulu tulossa ja lunta maassa...
 
Onnea BELLE!!! Täällä ihan kateellisena, mutta silti vilpittömän iloisena puolestasi lähetän tuubin vauvaliimaa =)

CHRISTINA; Sama juttu! Kp 19 ja äsken pyyhin verta (oviskin bongaamatta..) No, onhan se voinut mennä ohi, mutta tää on kyllä syvältä..Osaako joku sanoa, mitä progesteroni -koe kertoo? Sellaseen olisi lähete ja huomenna tai maanantaina pitäisi mennä..Kertooko se keltarauhasen toiminnan lisäksi kenties siitä, onko ovulaatio tapahtunut.. :attn: (tämä oli se kierto, jossa EN stressaa.. :LOL: )

Ei vaan, ihan hanurista koko homma.
Halaus; Merkku :headwall:
 
Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta :) ja "kiva", että kohtalotovereita löytyy.

Ei olla pidetty kiirettä tutkimuksiin menon kanssa kun eihän sillä kakkosella mikään kiire periaatteessa ole. Tietty nyt vaan alkaa epäilykset heräämään kun toimitus tuntuu kestävän, vaikka kroppa toimii kuin kello.

Eilen napsahti ovisplussa, joka hyödynnettiin. Yrityskiertoja on kertynyt sen verran, että eipä tässä jaksa kamalasti jännittää. Katotaan sitten jos oireita alkaa ilmaantua.
 
Onnea Belle!! :flower: :heart:

realmerkku, jos progesteroni vähintään 25 niin ovis on tod.näk. tapahtunu.. ;)

).( koitetaan nyt sitten sitä inseminaatioo exän avustuksella.. huomenna polille opetteleen piikkejä ja resepti kourassa apteekin kautta kotio. :$

"Pöheikkö" ja kp2
 
Onneksi olkoon Belle plussasta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin! =)
Itselläni varhaisultra 8.12, jolloin vasta tietää, missä mennään. Onneksi päivät näyttää vilahtavan nopeasti, niin ei ehdi liikoja asiaa pähkäilemään. Vaikka mielessähän tuo jollainlailla kokoajan on...
 
Oiskohan tää mulle sopiva pino?

Meillä esikoinen saanut alkunsa 1. IVF:n 4. PASsista (pojalla ikää nyt 1 v. 1 kk) ja nyt alkaa taas vauvakuume nostaa päätään. TJOT-tyylillä mennään eli ei ehkäisyä eikä hoitoja. Tuskin ilman hoitoja tärppää mutta hoitoihin mennään vasta kun palaan töihin (rahakysymys..) tai sitten jo keväällä. Kaksi alkiota on pakkasessa vielä VL:ssa. Sen jälkeen Naikkarin jonoon..
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
risukasa-.......31...iui, skopia, ivf....poika11v.-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja....34...1.ivf/3.pas.....poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
cristina...........................iui............tyttö02-luomu (m1)
Tuulia79........................................2v7kk-luomu
pumpuli-72....................4.ivf..........tyttö3v.-1.ivf
Kiin................................pas...........poika12/07-ivf/pas
realmerkku78................................kolmas toiveissa
bobbie...........................................esikoinen-luomu
Luppis...........................pas...........poika1v.1kk-1.ivf/4.pas


[/url]


Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu, + 30.9.
mymmyryy..........28........................-99, poika01, + 9.11.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf, + 9.11.
maaria75.......................................tyttö2,5v., + 16.11.
Belle70.....................4.ivf/pas........tyttö-2.ivf/pas, tyttö-3.ivf/2.pas +27.11.

 
Christina :hug: - mä tiedän, me tiedämme tunteesi. Yritä jaksaa. Käy täällä purkamassa tuntojasi.
Bellekö se tempas plubsan? Onnea huisisti- laitan sulle oman niittikoneen, napsautat sillä napakasti vauva-alun kiinni I----I :flower:
Luppis ja Kristiinakin tulleet remmiin mukaan- eikun vaan joukon jatkoks. Kiva!

Meillä PAS ehkä sitten maaliskuussa. Eli nyt vietämme joulua, uutta vuotta ja käymme reissussa helmikuussa. Pitää antaa pääkopan rentoutua välillä. On tämä lapsettomuus/hed.hoito prosessi sen verran henkiselle puolelle käypää.
Vai miten te muut - kuinka tiiviisti olette jaksaneet hoitoja pitää? Millä aikavälillä ?
 

Yhteistyössä