Sektion jälkeen uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniMaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniMaija

Jäsen
28.12.2007
59
0
6
Hei te joiden lapsi on syntynyt sektiolla!

Miten pian olette mahdollisesti tulleet uudelleen raskaaksi ja onko kaikki mennyt hyvin? Siis raskaus ja synnytys.

Oliko se HUS:in sivuilla missä ohjeistus oli, että puolen vuoden kuluttua voi uudelleen raskautua. Satks:ssa sanottiin, että vuosi pitäis odotella.

Terv 3 kk:n ikäisen hätäsektiopojan äiti, jolla kova vauvakuume taas päällä..

Vuottahan siinä väliä suositellaan. Mutta olen kyllä kuullut että monet ovat raskautuneet jo aiemminkin ja kaikki mennyt hyvin. Mulla eka ja toka on syntyneet sektioilla. Niiden väliä tuli n.4 vuotta. Nyt odotan kolmatta. Ja sektio taas luultavasti tulee (ovat kyllä puhuneet että voisin synnyttää alakauttakin mutta riskit on aika paljon suuremmat...). Mulla ei edellisessä eikä tässä raskaudessa ole ollut haavasta mitään haittaa, ei kiristä eikä mitään.

Raskaus meni hyvin, synnytys ei. Eli meillä esikko syntyi kiirellisellä sektiolla. Uudesta raskaudesta sain tietää hänen 1v synttäripäivänä. Eli just ja just se vuosi tuli raskauksien välille.
Raskaus meni hyvin eikä ongelmia ollut. Alakautta lähdin synnyttymään mutta loppusuoralla homma kusi täysin. Kohtuuni tuli repeämä. Onneksi oltiin valmiiksi sairaalassa ja pääsin samantien hätäsektioon. Kaikki hyvin, sekä minä että vauva voitiin hyvin ja toivuin nopeaan.
Sitä ei tarkkaan tiedetty repesikö vanha sektiohaavana, vai sen vierestä. Jokatapauksessa tämä, on tosi harvinaista ja sitä ei kannata pelätä.

Nyt odotellaan kolmatta ( lääkärien luvalla ) rv on nyt 27 ja toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. Vaikka jouduin rv 22 umpparin poisto leikkaukseen. Niin eivät nuo vanhat, tai tuoreet haavat ole silti kipuilleet tai vaivanneet. Toivotaan että loppuunkin asti menee hyvin.
Lääkärit uskovat että kohdun pitäisi kestää raskaus hyvin. Vasta ne oikean synnytyssupistukset olisivat vaaraksi. Joten suunniteltu sektio tehdään rv 38

Joten sinuna malttaisin vielä muutaman kuukauden. Mutta sen jälkeen, kovasti onnea :D

t. Solina ja Kirppu

Yhteistyössä