SEKTIO VAUVAT

• Viestiketjun aloittaja höpönassu-79
  • Ensimmäinen viesti
höpönassu-79
Huomio kaikki SEKTIOLLA synnyttäneet äidit! ..Itselläni on 4 ihanaa tytöntylleröä saatettu maailmaan sektiolla..Viimeisimmän tulokkaan sain kesäkuussa 2005.

höpönassu-79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 18:57 Black Queen kirjoitti:
esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla maaliskuussa 04 :wave:
Onko sulla molemmat lapset syntyneet sektiolla vai toinen alatiesynnytyksellä? Millaisia kokemuksia? Minulla ovat olleet suunniteltuja sektioita.

höpönassu-79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 21:57 äiti-76 kirjoitti:
moikka!
esikoinen syntyi alateitse normaalisti. mutta kuopus-04, suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi!
Millaisia eroja mielestäsi noiden synnytyksien välillä?Kummasta palauduit nopeammin?

Piitu78
Ensimmäinen suunniteltu sektio perätilan vuoksi -01, toinen kiireellinen sektio sydänäänien heikentymisen vuoksi -03 (leikkauksen aikana selvis. että istukka irtoamassa) ja nyt tuolla tuhisee tyytyväisenä suunnitellulla (päivystys) sektiolla 2.9.05 maailmaan saatettu prinssi.

Onko muita joita harmittaa, kun ei ole saanut kokea alatie synnytystä. Olen hieman pettynyt, kun kaikki on saatettu leikkauksella maailmaan, mutta onnellinen, kun olen saanut lapseni terveinä syliini ja SEHÄN ON PÄÄASIA.

höpönassu-79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 13:06 Piitu78 kirjoitti:
Ensimmäinen suunniteltu sektio perätilan vuoksi -01, toinen kiireellinen sektio sydänäänien heikentymisen vuoksi -03 (leikkauksen aikana selvis. että istukka irtoamassa) ja nyt tuolla tuhisee tyytyväisenä suunnitellulla (päivystys) sektiolla 2.9.05 maailmaan saatettu prinssi.

Onko muita joita harmittaa, kun ei ole saanut kokea alatie synnytystä. Olen hieman pettynyt, kun kaikki on saatettu leikkauksella maailmaan, mutta onnellinen, kun olen saanut lapseni terveinä syliini ja SEHÄN ON PÄÄASIA.
Minäkin olisin halunnut kokea alatiesynnytyksen, mutta olen onnellinen kun leikkaus mahdollisuus nykyään sentään on! Myös minulla lopputulos on se, että terveitä ja vahvoja neitosia olemme saaneet tyylistä riippumatta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 21:30 höpönassu-79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2005 klo 18:57 Black Queen kirjoitti:
esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla maaliskuussa 04 :wave:
Onko sulla molemmat lapset syntyneet sektiolla vai toinen alatiesynnytyksellä? Millaisia kokemuksia? Minulla ovat olleet suunniteltuja sektioita.
ei, esikoinen vaan ja jouduin sektioon yllätysperätilan takia. neiti syntyi alakautta.

äiti-76
moi!
vastaan sitten nyt...
minä palauduin mielestäni paljon paremmin tav.synnytyksen jälkeen...
leikkauksen jälkeen kotiin pääsin kyllä nopeasti, perjantaina leikattiin ja maanantaina olin kotona, mutta olihan ne paikat kipeämmät kuin alatiesynnyt.
imetysasiat eivät oikein ottanut sujuakseen leikkauksen jälkeen ja kuopustani imetinkin vain 3 kk, kun esikoistani 1 vuoden. kätilö sanoikin jälkeenpäin että leikatuilla äideillä ilmenee toisinaan sellaisia ongelmia! joillakin!
motivaatiota olisikin ollut synnyttää normaalisti, mutta perätilan ja lapsen koon vuoksi ei ollut mahd.( 4320g ja 53cm).
joskus olen kokenut vähän harmituksen tunteita kun en päässyt synnyt. normaalisti ja kun tiesimme milloin vauvamme syntyy..se kyttäily on ihan hauskaa...kun miettii jotta joko nyt! :)
synnytyksinä ja lapsina tasan yhtä arvokkaita ja rakkaita! sille sillä ei ole mitään väliä. ja onhan niitä isompiakin huolia..ajattelen!

ps. kiloista on ollut hankalampi päästä eroon..:) tiedäpä tuostamistä johtunee;)

höpönassu-79
Kiitos vastauksestasi äiti-76. Joo,tuossa imetysasiassa on perää. Kolme ensimmäistä vauvaa tarvitsi lisämaitoa rinnan ohella alusta asti, nyt imetän kolmen kuukauden vanhaa vauvaa vielä, mut taitaa imetys"näyttää" hiipumisen merkkejä!?! Mitenkään vuolaasti maitoa ei oo ikinä tullu..kovan työn takana!Minun vauvat kooltaan eka 4000g,toka 3805g,kolmas3700g,neljäs 3445g,leikattu ahtaan lantion takia.

täälläkin yksi sektioäippä, poika syntyi kesäkuussa 2004. Silloin tuntui helpotukselta, kun koko odotusajan kärsin tosi kovista selkäkivuísta (rakenteellista vikaa lanneselässä) mut nyt jälkeenpäin on vähän harmittanut. Tuolloin synnytystapa-arviossa gyne antoi tasan 2 vaihtoehtoa, joko selällään ponnistaminen tai sektio. Neuvolalääräri kertoi kyllä monista eri vaihtoehdoista mut vanhan koulukunnan synnytyslääkäri ei niistä puhunutkaan.

Jos/kun pikkukakkonen meille suodaan niin haluaisin hänet alakautta synnyttää.

Pipu
Esikoisemme syntyi heinäkuussa suunnitellulla sektiolla (etinen istukka). Aluksi harmitti, kun kuuli synnytystavasta, mutta sitten siihen sopeutui. Nyt jo mietin mahtaisinko alatiesynnytyksen kivuista selvitäkään.. Eka viikko leikkauksen jälkeen vaikein, kahden viikon jälkeen kaikki oli jo lähes normaalisti.

Pelkäsin myös imetyksen ongelmia, mutta mitään ei ole ollut: poika syö ahnaasti ja maitoa riittää.

Lopputulos tärkein!

Täällä kolme sektiolla syntynyttä :wave:
Tytöt-99 ja -02, poika-05
Tytöt kiireellisenä sektiona synnytyksen "pysähdyttyä" ja poika suunnitellulla sektiolla,tosin päätti syntyä viikkoa ennen suunniteltua,joten meni päivystyssektioon sekin ;)

Niin, ja tuohon imetykseen...ekaa imetin 2,5v! Toista olisin imettäny pidempään kun 7kk,mutta ei huolinut rintaa enää kun oli päässyt vellin makuun ;) Poikaa imetän vielä...toivottavasti saa imettää vielä pitkään! Jos ei sitten sairastelisi kun rintamaito antaa niin hyvän suojan pöpöjä vastaan. Eli omalla kohdallani ei ole tuo synnytystapa vaikuttanu maidon tuloon. Sitkeesti vaan imettää niin kyllä se siitä. Toi 3kk on sellanen "kompastuskivi", tuntuu että ei tästä tuu mitää...mutta ei tosiaan pidä luovuttaa, kyllä sitä maitoo riittää!! =)

Meillä päätyi esikoinen hätäsektioon ja tokan sain alakautta. Molemmat olleet sinänsä helppoja, sektiosta palauduin todella nopeasti ja ei muutenkaan ollut kovin kipeä. Tuosta alatie synnytyksestä taas saan oikeastaan vieläkin kärsiä vaikka siitäkin palauduin ihan kivasti ja nopeasti. Tuosta tokasta synnytyksestä on siis aikaa jo hieman reilu 1½v ja vieläkin kärsin haavaumista peräaukolla ja siis vessassa käynti on näin ollen aika ajoin yhtä tuskaa.
Nyt kun kolmas on tulossa ja rakenne ultrassa todettiin istukan olevan kohdunsuulla on taas jännitystä tuleeko suunniteltu sektio vai pääsenkö vielä uudelleen synnyttämään alakautta. Vaikka tuo alatie synnytys oli, näin jälkeenpäin ajatellen, mulle se "huonompi" vaihtoehto niin kyllä suoraan sanottuna harmittaa jos sektio käsky tulee. Mutta onneksi siitäkin on jo kokemusta niin ei sekään vaihtoehto mitenkään pelota tai muuten suuremmin mietitytä :D

Yhteistyössä