Sektio poikanen täälläkin 07/05.
Koko raskauden ajan vaavi pyöriskeli tosi paljon. Koskaan neuvolassa ei oltu varmoja kuinka päin oltiin. Mutta ultraan en pyynnöistä huolimatta päässyt, koska sehän voi pyöriä vielä monta kertaa ympäri.. niin niin... :/ NOH..
Viikkoa ennen laskettua aikaa neuvolantäti oli sitä mieltä, et nyt mentiin ultraan ja kas kummaa väärin päinhän oltiin. Seuraavana päivänä yritettiin kääntää, muttei enää mihinkää menty. Lääkäri kysyi haluanko normaalin synnytyksen vaiko sektion. Hei haloo, mistä mä nyt muka tiiän? Oli kamalan kuulosta.. jostakin syystä, ehkä johtu siitä, että olin ensisynnyttäjä. Sain sektioajan neljän päivän päähän tiistaille.
Poikahan sieltä tulikin 3360g ja 48 cm... Ihan ilmetty isänsä. Näyttää joka päivä yhä enemmän.. Itse sain puudutusaineesta kauhean kutinareaktion, joka jatku seuraavankin päivän, eikä mikäää hillinnyt sitä. Allergiaaa? Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin, olin jo samana iltana ylhäällä ja nostelin vauvaakin, mutta olihan se hieman vaikeeta. Seuraavana päivänä lääkäri tuli tarkistelemaan ja ihmetteli kuinka hyvin olin "toipunut" kysyi ihan tosissaan multa, et millon oon ajatellut lähtee kotiin.. Pääsin pois perjantaina eli olin kolme yötä sairaalassa. (kammoan sairaaloita ja hoitajat olivat huomanneet sen)
Tikkejä pois otettaessa maanantaina neuvolatäti sano vaan et "HUPS, täähän onkin auki täältä toiselta reunalta... "Olin siinä sit että "mitäh??".. ja silmissä musteni, ilmankos olikin hieman arka toiselta puolelta. No meni se nyt kuitenkin kiinni, ei siinä kummempaa, mutta se tapa jolla se sanottii, kuulosti aika pahalta..
Haava parani ja olin ihan voimissani jo kuukauden kuluttua. Nyt 3 kk eikä mitään tietookaan koko haavasta ole, ellei se toinen puoli irvistele peilistä (tosin onhan se punanen ja vielä parantumassa, muttei arka millään lailla)...
Aika moni on saanu tänä kesänä pojan.. Itse tuossa laskeskelin, että ainakin 12 omaa tuttua tai "tuttavaa".. niin ja yksi tyttö..
Onnea kaikille 2005 vauvan saaneille..