Sektio pelon takia..

Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 15:04 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
Mukavan ala-arvoinen kommentti. Oot kyllä uskomattoman typerä (eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan), voisin muutaman sanan vielä sanoa mutta sensuuri iskisi varmasti.
Niin mutta kun se on tosiasia! Vieläkään kukaan ei muuta selitystä ole antanut sille, mitä se on pois synnyttäneeltä, jos joku toinen haluaa mieluummin sektion, eli haluaa mennä leikattavaksi, eli haluaa mieluummin haavakivun kuin ponnistus/repeämäkivun jne, jne....
Eikä tässä ole tarkoituksena todellakaan ajaa kaikkia synnytyspelkoisia heti leikkauspöydälle, ainakaan samalla intensiivisyydellä, kuin mitä heille yritetään antaa alatiesynnytyksestä ruusuista kuvaa :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 19:53 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 15:04 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
Mukavan ala-arvoinen kommentti. Oot kyllä uskomattoman typerä (eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan), voisin muutaman sanan vielä sanoa mutta sensuuri iskisi varmasti.
Niin mutta kun se on tosiasia! Vieläkään kukaan ei muuta selitystä ole antanut sille, mitä se on pois synnyttäneeltä, jos joku toinen haluaa mieluummin sektion, eli haluaa mennä leikattavaksi, eli haluaa mieluummin haavakivun kuin ponnistus/repeämäkivun jne, jne....
Eikä tässä ole tarkoituksena todellakaan ajaa kaikkia synnytyspelkoisia heti leikkauspöydälle, ainakaan samalla intensiivisyydellä, kuin mitä heille yritetään antaa alatiesynnytyksestä ruusuista kuvaa :whistle:
Mutta kun, mutta kun. MUTTA kun se ei ole ainakaan minun kohdallani totta, en revennyt yhtään synnytyksessä. Ja KUTEN SANOTTU, ei ole multa pois mutta jos yhtään pystyy näitä hysteeriseksi peloteltuja tulevia äitejä potkimaan pyllylle, ainakin niitä joiden pelko ei välttämättä ihan NIIN todellista ole, niin hyvä. Vaan samapa se, EDELLEEN, miten muut synnyttää...ärsyttää vaan että täällä todellakin aletaan vaahtoamaan heti että hyvähyvä, vaadi vaan oikeuksiasi, ilman muuta mene sektioon...vähän voi järkeä käyttää.

Ja tollaset lapselliset yleistykset eriävien mielipiteiden haltijoiden "viallisuudesta" voi varmaan aikuinen, järkevä ihminen jättää sanomatta...et kovin hyvää kuvaa anna sektion puolestapuhujista tuolla tavalla, jos nyt alan minäkin yleistämään!
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:56 vouhottaja kirjoitti:
Pitäkää kirjoituksiani pelotteluna jos haluatte, se on sitä tietoa mitä minä olisin kaivannut. Jos sinulla on seksi sujunut niin kiva, kaikilla ei näköjään. Jos sinä olet ollut kivuton, kaikki eivät ole jne... Muistutus kaikille jotka tarjoavat sektiota kivun pelkoon. Muistutus kaikille jotka pelkäävät toimenpiteitä, sektiossa niitä vasta onkin, se on leikkaussali! Jne...

Ja nyt se olit kyllä sinä joka vedit tähän hyvääiti-huonoäiti kuvion :\| .
Ensinnäkin tuo huonoäiti-viittaus oli vastine tälle adoptoimis ym sonnalle.
Ja tottakai jokainen ymmärtää, että aina on riskit ja mikä on toiselle helppo, voi olla toisen h*lvetti. Mutta mielestäni sillä ei voiteta mitään, että näitä/meitä synnytyspelkoisia aletaan turhaan pelottelemaan sektion riskeistä (sen ne tekevät kyllä polillakin). Lopputuloksena on korkeintaan, kuten täälläkin on ilmi käynyt, että joku alkaa pelätä sairaalloisesti sekä alatiesynnytystä että sektiota, ja se ei toivottavasti kuitenkaan kenenkään tavoitteena ole.
Luulen kuitenkin että jokainen aikuinen ihminen käsittää, että jos maha vedetään n. 15 sentin matkalta auki ja sieltä vauva puristetaan ulos, niin ei se voikaan olla täysin riskitön eikä leikkauksen jälkeen voi olla täysin kivuton. Mutta ainakin leikkauksen jälkeen kipulääkitys on taattu, mitä taas ei normi synnytyksessä voida koskaan luvata.
Joku sanoi että sai niukasti kipulääkkeitä, kaikki tuttavani ja itse mukaanlukien on ainakin todella hyvin kipulääkitty. Kun en leikkauksesta 3 päivänä enää pyytänyt kipulääkettä, niin hoitajat kävivät vuoronperään huoneessa tarjoamassa jos jonkimoista roppia ja kyselivät miksi en ole lääkettä pyytänyt. Eli ei nykypäivänä tarvitse leikkauksen jälkeen ilman lääkkeitä/niukalla lääkityksellä olla.
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
Pyydän anteeksi, jos tämä kommentti jotakin loukkasi, mutta ajattelin sen kyllä niin, että " se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"....
Ja kyllähän jopa raskaana oleva/synnyttävä nainen on oikeutettu päättämään omasta kropastaan, sitä tarkoitin tuolla ihmisoikeuksilla. Eihän siinä mitään, jos joku haluaa toisen sanovan mikä sulle on parasta, minä ainakin itse tiedän mikä minulle sopii ja sen mukaan eletään :)
 
veetie
Sain vihon jossa kerrotaan keisarinleikkauksesta (itsellä se siis edessä) ja siitä suora kopio, mikä on heti ensimmäisellä sivulla:

"Olivatpa syyt keisarinleikkaukseen mitkä tahansa, keisarinleikkaus on yhtä oikea synnytys kuin normaali alatiesynnytyskin. Se ei vaikuta äitiyteen kasvamiseen eikä estä hyvän äiti-lapsi -suhteen kehittymistä."
 
vouhottaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 20:24 Näin kirjoitti:
Eihän siinä mitään, jos joku haluaa toisen sanovan mikä sulle on parasta, minä ainakin itse tiedän mikä minulle sopii ja sen mukaan eletään :)
Näin juuri. Ja ennen kuin minä tiedän mikä minulle sopii haluan kuulla asiosta monelta kannalta. Ja sitten tehdä päätökseni. Varsinkin terveyteen liittyvissä asioissa otan ilomielin vastaan ammattilaisen tietoa ja mielipiteitäkin.

Ei ole kenenkään sektio toiselta pois, mutta ei ole toisen eriävät mielipiteetkään. Se, että terveelle naiselle joka ei ole edes riskisynnyttäjä kerrotaan sektion ikävistäkin puolista ei ehkä olekaan vain ilkeää pelottelua vaan lähinnä palvelus. Näin itse sen näkisin. Tässä ehkä lyhykäisyydessään. Ja turha siitäkään kenenkään on mieltänsä pahoittaa!
 
siis en käsitä tätä keskustelun paisuvuutta,ne jotka on sektiota vastaan ni pysykää poissa kommentoimasta!!!!!
itsellä 1 sektio takana (perätilan takia) ja olin jo 2 viikon päästä hyvässä kunnossa,seksin kanssa ei ole ollut ongelmia,että sekin on ykslöllistä se toipuminen,ei voi yleistää että esim. sinä 1 vieraista kuka sanoi että 2 kaverille tehty sektio että toipui huonommin kuin sinä,ei se mene kaikilla niin! mun yks kaveri sai sektiolla ja on ihan sairaan nopee toipunu!
molemmissa synnytksissä on hyvät ja huonot puolet ja mun mielestä ne ketkä tykkää punnertaa alateitse tehkööt niin mutta #&%?$!* tulee sektioo arvostelee tänne ja jauhaa #&%?$!* kun ei ittellään ole kokemusta! mä meinaan synnyttää toisenkin sektiolla!!
että sellasta...
-peppi rv 30-
 
Hei!

Ihanaa oli löytää tällainen ketju! Kun täällä on niin paljon asiasta tietäviä ja sen kokeneita niin voitteko vastata vielä minullekin! Olemme siis juuri jättäneet ehkäisyn pois. Suurin pelkoni koskee juuri synnytystä, mutta lääkäri- ja kätilösiskojeni rohkaisusta uskaltauduin/uskaltauduimme kuitenkin yrittämään vauvaa.

Minulla tilanne on se, että kyseessä ei omasta mielestäni ole normaalin pelkosektion tarve, mutta luulen, että se tullaan siihen kategoriaan pakottamaan. Minulla on syntymän yhteydessä tullut lievä cp-vamma, joka näkyy lähinnä siinä, että minun on vaikea rentouttaa itseäni. Erityisesti jännittävät, pelottavat, erilaiset tilanteet ovat pahoja. Normaalissa elämässä minusta huomaa vain hiukan normaalia suuremman kömpelyyden, ei muuta (ja älyllisesti olen keskitason yläpuolella eli ei mitään sen tyyppisiä ongelmia). Muutamia esimerkkejä: en pysty käyttämään tamponeja, koska en saa rentoutettua paikkoja riittävästi, gynekologilla ja hammaslääkärillä lääkärit huomaavat, että rentoutuminen on vaikeaa, jos järkytyn jostakin, minun on vaikea rauhoittua ja rentoutua. Lisäksi kaikki motoriikkaa vaativat taidot ovat vaatineet pitkän harjoittelun, ja ylipäätään tunnen, etten pysty hallitsemaan kehoani läheskään keskimääräisellä tavalla.

Noista syistä johtuen olen jo valmiiksi varma, että alatiesynnytys ei ole hyvä vaihtoehto minulle. Olen kuitenkin jo valmiiksi alkanut pelätä sitä, että en tule sektiota edes noilla syillä saamaan, joten olen valmis sitten pelkosektioon. Mutta tämän ketjun perusteella alkoi pelottaa, että entä jos en saa edes sitä! Sekä lääkäri- että kätilösiskoni ovat sektion kannalla, sillä he ovat nähneet miten minulle käy tilanteissa, joissa pitäisi pystyä rentoutumaan tai kontrolloimaan kehoaan. Nyt vaan pelottaa valtavasti!

Miehen kanssa ollaan jo tosin puhuttu, että jos muu ei auta, niin sitten yksityiselle, mutta onko niin, että niitäkään ei kohta enä saa? Tuo tuhat euroa kuulostaa kohtuulliselta summalta. Missään tapauksessa en halua joutua syömään masennuslääkkeitä asian vuoksi.

Kommentoikaa, kiltit ihmiset!
 
huoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 19:14 peppi kirjoitti:
sinä 1 vieraista kuka sanoi että 2 kaverille tehty sektio että toipui huonommin kuin sinä,ei se mene kaikilla niin! mun yks kaveri sai sektiolla ja on ihan sairaan nopee toipunu!
Siis kyllä ootte naurettavia :LOL: .
 
Vou vattuli ko teillä rakkaat pelkoiset on jo valmiiksi niin kielteinen ja ahdistunu ote koko hommaan...
Asenteet on ja pitää olla kivikaudelta - alatie on ja tulee olemaan synnytystapa no.1 ja sektion saamiselle täytyy löytyä kunnon syy. Ei sitä pidäkään saada yhdestä pyynnöstä...

Mulle on kolme sektiota tehty, ja kaikista olen kohtalaisen nopsaan ja hyvin toipunu. Mutta oikeasti te jäätte paljosta paitsi, kun ette anna alatiesynnytykselle edes mahdollisuutta.
Synnytys on kaunista, rumaa, naamiotriisuvaa, upeaa ja rajua. Siihen tunteeseen ja tapahtumaan pitää heittäytyä mukaan, alistua sen vietäväksi, hengitellä ja keinutella jokainen supistus läpi, keskittyä vain siihen hetkeen.. Kipeän upeaa, hikeä, pisara verta ja lopuksi rutkasti onnenkyyneleitä :) :heart:

 
Paha-akka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 19:32 Pihla kirjoitti:
Hei!

Ihanaa oli löytää tällainen ketju! Kun täällä on niin paljon asiasta tietäviä ja sen kokeneita niin voitteko vastata vielä minullekin! Olemme siis juuri jättäneet ehkäisyn pois. Suurin pelkoni koskee juuri synnytystä, mutta lääkäri- ja kätilösiskojeni rohkaisusta uskaltauduin/uskaltauduimme kuitenkin yrittämään vauvaa.

Minulla tilanne on se, että kyseessä ei omasta mielestäni ole normaalin pelkosektion tarve, mutta luulen, että se tullaan siihen kategoriaan pakottamaan. Minulla on syntymän yhteydessä tullut lievä cp-vamma, joka näkyy lähinnä siinä, että minun on vaikea rentouttaa itseäni. Erityisesti jännittävät, pelottavat, erilaiset tilanteet ovat pahoja. Normaalissa elämässä minusta huomaa vain hiukan normaalia suuremman kömpelyyden, ei muuta (ja älyllisesti olen keskitason yläpuolella eli ei mitään sen tyyppisiä ongelmia). Muutamia esimerkkejä: en pysty käyttämään tamponeja, koska en saa rentoutettua paikkoja riittävästi, gynekologilla ja hammaslääkärillä lääkärit huomaavat, että rentoutuminen on vaikeaa, jos järkytyn jostakin, minun on vaikea rauhoittua ja rentoutua. Lisäksi kaikki motoriikkaa vaativat taidot ovat vaatineet pitkän harjoittelun, ja ylipäätään tunnen, etten pysty hallitsemaan kehoani läheskään keskimääräisellä tavalla.

Noista syistä johtuen olen jo valmiiksi varma, että alatiesynnytys ei ole hyvä vaihtoehto minulle. Olen kuitenkin jo valmiiksi alkanut pelätä sitä, että en tule sektiota edes noilla syillä saamaan, joten olen valmis sitten pelkosektioon. Mutta tämän ketjun perusteella alkoi pelottaa, että entä jos en saa edes sitä! Sekä lääkäri- että kätilösiskoni ovat sektion kannalla, sillä he ovat nähneet miten minulle käy tilanteissa, joissa pitäisi pystyä rentoutumaan tai kontrolloimaan kehoaan. Nyt vaan pelottaa valtavasti!

Miehen kanssa ollaan jo tosin puhuttu, että jos muu ei auta, niin sitten yksityiselle, mutta onko niin, että niitäkään ei kohta enä saa? Tuo tuhat euroa kuulostaa kohtuulliselta summalta. Missään tapauksessa en halua joutua syömään masennuslääkkeitä asian vuoksi.

Kommentoikaa, kiltit ihmiset!
Pihla, sinulla ei todellakaan ole hätää jos sinulla on kätilö ja lääkäri siskona. He puhuvat puolestasi jos tarve vaatii.

Pelkosektion saa ainakin pääkaupunkiseudulla jos siinä päätöksessään pysyy että sen haluaa.

Aika paljon synnyttää "pelkosektio"-kategoriassa ja todellisena syynä on erimielisyys lääkärin kanssa siitä onnistuuko alatiesynnytys turavllisesti.
Onnea matkaan!
 
Aadaliina
Minulle merkittiin papereihin pelkosektio edellisestä synnytyksestä jääneistä traumoista johtuen. (Se päättyi kiireelliseen sektioon).

Kolme lääkäriä totesi kyllä ahtautta lantiossa pelkällä käsituntumalla, mutta eivät laittaneet sitä todelliseksi sektion syyksi, koska en halunnut mennä kuvauksiin säteilyvaaran takia.
 
'Mullakin ahdas lantio.
Yks lääkäri sanonut aiemmin että en koskaan pysty synnyttämään. Nyt olin jo raskaana eikä lääkäri noteerannut mitään vaan halusi alatiesynnytystä kokeiltavaksi ensin. Lapsi ei ollut laskeutunut ja pää oli iso.
En mäkään halunnut röntgeniin sillä sehän altistaa pienikasvuisuudelle. Sillä sen olisi saanut todistettua tuollekin lääkärille mutta uskoin sitä ekaa joka oli sen jo todennut aiemmin.

Menin pelkosektioon. Se on vaihtoehto. Ei kaduta yhtää. Papereissa ne sitä pelkoa pyörittää ja jotkut lääkärit suhtautuu typerästi kun sitä tavaavat.
Mutta eivät kyllä olis lähteneet alatiesynnytykseen itekkään mun tapauksessa.
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 19:32 Pihla kirjoitti:
Hei!

Ihanaa oli löytää tällainen ketju! Kun täällä on niin paljon asiasta tietäviä ja sen kokeneita niin voitteko vastata vielä minullekin! Olemme siis juuri jättäneet ehkäisyn pois. Suurin pelkoni koskee juuri synnytystä, mutta lääkäri- ja kätilösiskojeni rohkaisusta uskaltauduin/uskaltauduimme kuitenkin yrittämään vauvaa.

Minulla tilanne on se, että kyseessä ei omasta mielestäni ole normaalin pelkosektion tarve, mutta luulen, että se tullaan siihen kategoriaan pakottamaan. Minulla on syntymän yhteydessä tullut lievä cp-vamma, joka näkyy lähinnä siinä, että minun on vaikea rentouttaa itseäni. Erityisesti jännittävät, pelottavat, erilaiset tilanteet ovat pahoja. Normaalissa elämässä minusta huomaa vain hiukan normaalia suuremman kömpelyyden, ei muuta (ja älyllisesti olen keskitason yläpuolella eli ei mitään sen tyyppisiä ongelmia). Muutamia esimerkkejä: en pysty käyttämään tamponeja, koska en saa rentoutettua paikkoja riittävästi, gynekologilla ja hammaslääkärillä lääkärit huomaavat, että rentoutuminen on vaikeaa, jos järkytyn jostakin, minun on vaikea rauhoittua ja rentoutua. Lisäksi kaikki motoriikkaa vaativat taidot ovat vaatineet pitkän harjoittelun, ja ylipäätään tunnen, etten pysty hallitsemaan kehoani läheskään keskimääräisellä tavalla.

Noista syistä johtuen olen jo valmiiksi varma, että alatiesynnytys ei ole hyvä vaihtoehto minulle. Olen kuitenkin jo valmiiksi alkanut pelätä sitä, että en tule sektiota edes noilla syillä saamaan, joten olen valmis sitten pelkosektioon. Mutta tämän ketjun perusteella alkoi pelottaa, että entä jos en saa edes sitä! Sekä lääkäri- että kätilösiskoni ovat sektion kannalla, sillä he ovat nähneet miten minulle käy tilanteissa, joissa pitäisi pystyä rentoutumaan tai kontrolloimaan kehoaan. Nyt vaan pelottaa valtavasti!

Miehen kanssa ollaan jo tosin puhuttu, että jos muu ei auta, niin sitten yksityiselle, mutta onko niin, että niitäkään ei kohta enä saa? Tuo tuhat euroa kuulostaa kohtuulliselta summalta. Missään tapauksessa en halua joutua syömään masennuslääkkeitä asian vuoksi.

Kommentoikaa, kiltit ihmiset!
Luulen ja toivon että saat sektion automaattisesti. Tuskin tarvitsee yksityistä kautta lähteä asiaa ajamaan. Mutta silti voit ottaa yhteyttä oman alueesi äitiysneuvolaan, vaikka lapsi onkin vasta suunnitteluasteella! Saisit asioita jo selväksi etukäteen, ja mahdollisesti pääset eteenpäin lääkärille, jos sen sektion toteamiseksi sitä tarvitaan. Näinollen voisit sitten rauhallisin mielin olla koko odotuksen alusta asti, koska se ei todellakaan ole kivaa, jos saa viime viikoille asti jännittää, saako sektion vai ei. Ja "tärppäähän" se lapsen yrityksessäkin paremmin, jos sinulla on mahdollisimman vähän stressattavaa. ;-)
Eli rohkeasti yhteys neuvolaan, ja selität juuri tuon saman, minkä tännekin kirjoitit =)
Tule sitten kertomaan kuinka kävi :wave:
 
Pelko sektio on mahd
Pelko sektio on mahdollinen.
Vielä vuosi täällä väiteltiin siitä onko pelkosektio mahdollinen.
Nyt keskustelu on edennyt ihan toiselle asteelle. Eli kehitystä ja sivistystä on tapahtunut!!!!
 
össe


[/quote]
Luulen ja toivon että saat sektion automaattisesti. Tuskin tarvitsee yksityistä kautta lähteä asiaa ajamaan. Mutta silti voit ottaa yhteyttä oman alueesi äitiysneuvolaan, vaikka lapsi onkin vasta suunnitteluasteella! Saisit asioita jo selväksi etukäteen, ja mahdollisesti pääset eteenpäin lääkärille, jos sen sektion toteamiseksi sitä tarvitaan. Näinollen voisit sitten rauhallisin mielin olla koko odotuksen alusta asti, koska se ei todellakaan ole kivaa, jos saa viime viikoille asti jännittää, saako sektion vai ei. Ja "tärppäähän" se lapsen yrityksessäkin paremmin, jos sinulla on mahdollisimman vähän stressattavaa. ;-)
Eli rohkeasti yhteys neuvolaan, ja selität juuri tuon saman, minkä tännekin kirjoitit =)
Tule sitten kertomaan kuinka kävi :wave:
[/quote]

Tähän vain haluaisin sanoa, että olen yhden synnytyksen läpikäynyt, ja se päätyi hätäsektioon. Nyt mietimme toisen lapsen hankkimista, ja olen äärimmäisen synnytyspelkoinen. Päätin sitten soittaa neuvolaan, ja kysellä pääsisinkö juttelemaan synnytyspelostani, ja mahdollisesta sektiosta jo ennen raskautta, ja vastaus oli, että ensin pitää hankkiutua raskaaksi, ja vasta sitten mietitään synnytysasioita.
Tähän hoitaja vielä lisäsi, että sektiosta päätetään vasta raskauden loppupuolella, eikä sitä voida luvata ennen kuin on käynyt tietyn määrän pelkopolilla juttelemassa. Eikä sektiota varsinkaan päätetä ennen raskautta.

Että taitaa meillä kakkonen jäädä tekemättä, en aio koko raskautta odottaa sektiopäätöstä, ja näen jo painajaisia siitä, että eivät sitä sitten annakaan, ja joudun synnyttämään alateitse :ashamed:
 
Joo samoin tekivät mulle. Synnytyin ekaa lasta 38 tuntai ja lopulta päästiin sektioon. Halusin sopia sektion ennen kuin tulen toistakertaa raskaaksi mutta virsi oli tuo että "tule ensin raskaaksi, jutellaan sitten".
Vei 10 vuotta että uskalsin yrittää uudestaan ja sekiota väännettiin pari kuukautta mutta toinen lapsi syntyi lopulta suunnitellulla sektiolla.
 
Näin
\Luulen ja toivon että saat sektion automaattisesti. Tuskin tarvitsee yksityistä kautta lähteä asiaa ajamaan. Mutta silti voit ottaa yhteyttä oman alueesi äitiysneuvolaan, vaikka lapsi onkin vasta suunnitteluasteella! Saisit asioita jo selväksi etukäteen, ja mahdollisesti pääset eteenpäin lääkärille, jos sen sektion toteamiseksi sitä tarvitaan. Näinollen voisit sitten rauhallisin mielin olla koko odotuksen alusta asti, koska se ei todellakaan ole kivaa, jos saa viime viikoille asti jännittää, saako sektion vai ei. Ja "tärppäähän" se lapsen yrityksessäkin paremmin, jos sinulla on mahdollisimman vähän stressattavaa. ;-)
Eli rohkeasti yhteys neuvolaan, ja selität juuri tuon saman, minkä tännekin kirjoitit =)
Tule sitten kertomaan kuinka kävi :wave:
[/quote]

Tähän vain haluaisin sanoa, että olen yhden synnytyksen läpikäynyt, ja se päätyi hätäsektioon. Nyt mietimme toisen lapsen hankkimista, ja olen äärimmäisen synnytyspelkoinen. Päätin sitten soittaa neuvolaan, ja kysellä pääsisinkö juttelemaan synnytyspelostani, ja mahdollisesta sektiosta jo ennen raskautta, ja vastaus oli, että ensin pitää hankkiutua raskaaksi, ja vasta sitten mietitään synnytysasioita.
Tähän hoitaja vielä lisäsi, että sektiosta päätetään vasta raskauden loppupuolella, eikä sitä voida luvata ennen kuin on käynyt tietyn määrän pelkopolilla juttelemassa. Eikä sektiota varsinkaan päätetä ennen raskautta.

Että taitaa meillä kakkonen jäädä tekemättä, en aio koko raskautta odottaa sektiopäätöstä, ja näen jo painajaisia siitä, että eivät sitä sitten annakaan, ja joudun synnyttämään alateitse :ashamed:

[/quote]
Vaihteleepa sitten näköjään paikkakunnittain tuo käytäntö, valitettavasti. Täältä ja muualta vain olen lukenut hyvin monesti, että neuvolassa mielellään jo auttavat ennen raskautta mieltä askarruttavissa asioissa, etenkin, jos asian laatu on sitä luokkaa, että se täytyy saada selväksi ennen raskaaksi tuloa...! Ja joukossa on ollut juuri edellisessä synnytyksessä trauman saaneita, sekä sellaisia, joilla on joku elimillinen tms. juttu, jonka takia normi synnytys ei onnistu.
Mutta tässä Pihlan tapauksessa on mielestäni aika selkeät ja kiistattomat perusteet sektiolle (oli se nimike sitten pelko- tai muu sektio), lääkäri en todellakaan ole, mutta näin maallikostakin jo noilla oireilla tuntuu alatiesynnytys vaaralliselta molemmille osapuolille. Enkä usko että missään neuvolassa asiakasta käännytetään "tyhjin käsin" kotiin, jos menee sinne sillä asenteella, että jos tästä asiasta ei nyt puhuta, niin ei ole jatkossakaan tarvista äitiysneuvontaan. Sitkeyttä =)
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 11:53 Vieras kirjoitti:
Eikö kannattaisi ennemmin voittaa pelkonsa kuin antaa niiden voittaa itsensä :eek:

Tuntuu että nykyajan ihmiset on niin vellihousuja, miehet ei uskalla ottaa vastuuta perheistään eikä naiset synnyttäää...huh.
Ööh, missä tässä nyt on mieheistä ollut kyse...? Vai onko oma miehesi sohvaperuna?? Mikä ihmisen/naisen mitta se alatiesynnytys on?? Ja sektioon meno se vasta kanttia vaatiikin, siellä tuskin vellihousut pärjää :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 16:03 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 11:53 Vieras kirjoitti:
Eikö kannattaisi ennemmin voittaa pelkonsa kuin antaa niiden voittaa itsensä :eek:

Tuntuu että nykyajan ihmiset on niin vellihousuja, miehet ei uskalla ottaa vastuuta perheistään eikä naiset synnyttäää...huh.
Ööh, missä tässä nyt on mieheistä ollut kyse...? Vai onko oma miehesi sohvaperuna?? Mikä ihmisen/naisen mitta se alatiesynnytys on?? Ja sektioon meno se vasta kanttia vaatiikin, siellä tuskin vellihousut pärjää :D



Näyttää siltä että täällä parikymmentä mammaa ruikuttaa että nyt sektioon kun pelottaa ja TOSIASIA ON ETTÄ SE ON HELPOMPI TIE. Kun pelottaa synnyttää alateitse niin ei uskalleta yrittää, valitaan sektio kun "siitä toipuu nopeammin ja kun sitä en pelkää"..Haloo, taidat olla aika yksinkertanen jos se sinun mielestä kanttia vaatii!

Tuo kommentti miehistä ihan siksi että siinä on toinen valituksenaihe, kun äijät pettää ja jättää. Tarkoitus lähinnä tuoda YLEISESTI tätä nykyajan meininkiä esille, että silleen...kiitos vaan, omani ei onneksi kuulu näihin pää pensaaseen ja vastuuta pakoon-tyyppeihin.


Ja kannattaa varmaan lukea tarkemmin, en kirjoittanut mitään alatiesynnytyksestä naiseuden mittana!
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:09 Vieras kirjoitti:
Näyttää siltä että täällä parikymmentä mammaa ruikuttaa että nyt sektioon kun pelottaa ja TOSIASIA ON ETTÄ SE ON HELPOMPI TIE. Kun pelottaa synnyttää alateitse niin ei uskalleta yrittää, valitaan sektio kun "siitä toipuu nopeammin ja kun sitä en pelkää"..Haloo, taidat olla aika yksinkertanen jos se sinun mielestä kanttia vaatii!
Oletkos sinä läpikäynyt sektion...??? :whistle: Jos yhtään piikki- tai toimenpidekammoinen on, niin kyllä se kanttia vaatii, ole sinä mitä mieltä hyvänsä. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet, ja joillekin (kuten minulle) se jo pelkästään tekee sektiosta helpomman, kun siinä ei ole mitään ponnistuskipua, eikä voi revetä sieltä, eikä jouduta epparia tekemään. Mieluummin otan kädet täyteen tippoja, katetrin, selkäydinpuudutuksen, ilmavaivat leikkuun jälkeen jne jne. Voihan sitten olla tämmösiä teräsmammoja (kuten ilmeisesti sinä), joita ei mikään tapa hetkauta, mutta kun me kaikki ei olla samanlaisia, vaan olemme tällaisia säälittäviä vellihousuja :D Ole sinä ylpeä alati rohkeasta itsestäsi, mitä ne toisten pelot on sulta pois? Kannattaa varmaan kiertää kaukaa aiheet, joissa mainitaan sana pelko :eek:
 
össe
Onhan se niin, että lääketiede mahdollistaa aika paljoon, esim. jos ei nenästään tai tisseistään pidä, niin nehän voi leikkauttaa toisenlaisiksi :saint:

Näihin nykyajan leikkauksiin verrattuna sektio on mielestäni aika pieni juttu, varsinkin jos pelkonsa takia muuten jättää lapsen tekemättä..
Ja jos miehet synnyttäisivät, niin kaikki hoidettaisiin leikkauksella

:LOL: :kieh:
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:53 össe kirjoitti:
Ja jos miehet synnyttäisivät, niin kaikki hoidettaisiin leikkauksella

:LOL: :kieh:
Tämä on tosi! Mutta naisen kyllä kuuluisi kärsiä vaikka mitä, ja "helpotuskeinoja" hakevat syyllistetään.
Mutta sehän tiedetäänkin, että nainen on naiselle susi, enpä usko että löytyisi näin paljon miehiä, jotka arvostelisivat toisten synnytystapaa. Luulisi että tärkeintä on se lapsi saada ulos ja päästä sitä kasvattamaan, mutta monelle tuntuu olevan kovin tärkeä se tapa, millä toinen sen ulos saa ja saako kenties "helpommalla" kuin itse. Minä ainakin "tein" tai sain lapsen ihan sen lapsen ja sen kasvatuksen takia, en sillä, että voin "mahtailla" tyylillä, jolla sen ulos pusersin....
 
Ei Supermami kuitenk
Juu, voi teitä raukkoja...sehän on PALJON rankempaa ottaa yksi piikki kämmenselkään kuin tuskailla MAHDOLLISEN repeämän kanssa viikkoja! Turha teille kenenkään on järkeä edes puhua...ainakaan näille luusereille jotka ei tuon vertaa osaa järkeä käyttää :LOL:
 

Yhteistyössä