Sektio pelon takia..

Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 19:08 Ei Supermami kuitenk kirjoitti:
Juu, voi teitä raukkoja...sehän on PALJON rankempaa ottaa yksi piikki kämmenselkään kuin tuskailla MAHDOLLISEN repeämän kanssa viikkoja! Turha teille kenenkään on järkeä edes puhua...ainakaan näille luusereille jotka ei tuon vertaa osaa järkeä käyttää :LOL:
Taitaa olla sinulle aika turha mitään kirjoittaa, koska sulla ei selvästikään ole käsitystä sektiosta, kun mielestäsi se on yksi piikki kämmenselkään :LOL: Ja oli se sitten yksi tai kymmenen, niin totta hitossa otan mieluummin ne ja vekin vatsaan, kuin millienkään repeämän alapäähän ja kävelen kuin ankka seuraavat viikot. Jos se tekee minusta luuserin, olen sitä ilomielin, kun en kuitenkaan ole tuollainen alapäänsä revittänyt sektouduille katkeroitunut alatiesynnyttäjä :eek:
Ihan rauhassa saat nimittää itseäsi supermamiksi ja parannella repeämisiä, mutta turha niistä on syyttää kuitenkaan muita :whistle: Niin makaa kuin petaa.

Ei Supermami kuitenk
Lue tarkemmin; EI supermami kun en sitä ole. Tavallinen, synnyttänyt nainen joka ei, ikävä kyllä luuloistanne/toiveistanne huolimatta revennyt. Itsekin pelkäsin mutta mieluummin otin upean kokemuksen alatiesynnytyksestä kuin annoin periksi pelolleni ja alistuin leikeltäväksi. Jätä sinä ala-arvoset mielipiteesi ja kommenttisi sikseen, tässä taas nähtiin...taitaa teillä se katkeruus nostaa päätään, kun ei kanttia löydy edes yrittää?!?! Voi hitto, mitä porukkaa...kattokaa tekstejänne sektion puolustajat ja miettikää minkä kuvan annatte itsestänne; tekö olette "parempaa" porukkaa kun leimaatte kaikki eriävän mielipiteen omaavat revenneiksi ja viallisiksi?!?

Voi hyvä ihme sentään, mulla loppuu sanat kesken.

Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 19:48 Ei Supermami kuitenk kirjoitti:
Voi hyvä ihme sentään, mulla loppuu sanat kesken.
Samat sanat.... Sitähän tässä on yritetty sanoa, että miksi meidät sektoidut leimataan helposti huonommiksi, ja sitten se heti käännetään toisin päin, että olisimme mielestämme muka parempia :eek: Huh, huh. Saa jäädä tämä "keskustelu" minun osalta, kun näkyy olevan vastapelurit aika keskenkasvusta sakkia. Vieläkään et silti vastannut, mitä h*lvettiä se on sinun "mahtavasta" synnytyskokemuksesta pois, jos joku ei halua sitä edes yrittää. Sinusta saa vain sellaisen kuvan, että pistätä ihmiset eri kastiin sen mukaan, mitä kukakin on tehnyt ja yrittänyt.
Luojan kiitos kaltaisiasi *****päitä ei ole pelkopoleilla töissä, suhtautumisesi voisi ajaa herkemmät ihmiset epätoivoisiin tekoihin :\|

Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 19:48 Ei Supermami kuitenk kirjoitti:
Jätä sinä ala-arvoset mielipiteesi ja kommenttisi sikseen, tässä taas nähtiin
Ja sinun luuseriksi haukkumiset on sitä yläarvoista kommenttitasoa.... Sitä saa mitä tilaa

Harmis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 18:10 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:53 össe kirjoitti:
Ja jos miehet synnyttäisivät, niin kaikki hoidettaisiin leikkauksella

:LOL: :kieh:
Tämä on tosi! Mutta naisen kyllä kuuluisi kärsiä vaikka mitä, ja "helpotuskeinoja" hakevat syyllistetään.
Molemmat tavat kokeneena voin kyllä sanoa, että alatiesynnytys se helpotuskeino olisi ollut jos olisi siihen ollut mahdollisuus.

En ole katkera mistään enkä syyllistä ketään, mutta näin se vaan on!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 21:49 Harmis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 18:10 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:53 össe kirjoitti:
Ja jos miehet synnyttäisivät, niin kaikki hoidettaisiin leikkauksella

:LOL: :kieh:
Tämä on tosi! Mutta naisen kyllä kuuluisi kärsiä vaikka mitä, ja "helpotuskeinoja" hakevat syyllistetään.
Molemmat tavat kokeneena voin kyllä sanoa, että alatiesynnytys se helpotuskeino olisi ollut jos olisi siihen ollut mahdollisuus.

En ole katkera mistään enkä syyllistä ketään, mutta näin se vaan on!
Niin...ihmetyttää tuo kun sektiota haluavat porukalla lynkkaavat eriävän mielipiteen omaavat.
En nyt tietenkään voi toisen puolesta puhua mutta jos täällä joku kertoo omasta hyvästä synnytyskokemuksestaan, se leimataan silti katkeraksi ja "vioittuneeksi"...luulisin että esim ei supermamma varmaan toivoisi vaan muille yhtä hyvää kokeusta kuin itselleen. Eikä mun nähdäkseni tullu hänen puoleltaan se ensimmäinen ala-arvoinen kommentti, että se siitä niin metsä vastaa...

Aadaliina
Säälittävää aikuisten ihmisten kesken tällainen sota. :(

Minä en halua sektiota sen takia, että pelkään omia kipujani tai sitä, että tavara kärsii. Haluan sen vauvan turvallisuuden vuoksi. Viime synnytyksessä lapsi ei olisi sopinutkaan tulemaan ja pelkään tämän kohdalla samaa. Siksi vaadin sektion ja koska en suostunut lantion kuvaukseen säteilyvaaran takia, niin lääkäri kirjoitti papereihin PELKOSEKTIO. Sinänsä huvittavaa, koska itsekin totesi ahtautta sisätutkimuksessa, kuten kaksi aikaisempaakin lääkäriä.

Silti minulle on ihan sama mitä papereissa lukee. Haluan lapseni vain turvallisesti maailmaan.

Kaikki äidit ovat ÄITEJÄ isolla ÄÄLLÄ synnytystavasta huolimatta. Eikä minusta kannata syyllistää ketään synnytystavan valinnasta. Molemmat ovat vaikeita ja kivuliaita synnytysmuotoja ja toipuminen on molemmista yksilöllistä. Ei ole mitään sääntökirjaa, jonka mukaan alatiesynnytyksesä toipuisi nopeammin kuin leikkauksesta. Yksi kaveri synnytti alateitse pari kuukautta sitten ja vieläkin kirvelee alapäätä. Ei minun ensimmäinen sektiohaava kestänyt noin kauaa parantua. Eli jokainen on yksilö. Normaalisti kylläkin alatiesynnytyksestä haavat parantuvat sektiohaavaa nopeammin.

OIKOTIETÄ ONNEEN EI OLE!!!

Tuo nyt on ihan järkevä syy sektiolle, jos lapsi ei mahdu tulemaan. Mutta aika pinnalliselta kuulostaa jos täällä alateitse synnyttäneelle mahtaillaan ettei halua kävellä kuin ankka...onko tuo nyt oikea syy??!!!

Ja kyllä huomaa että suomalaiset voi huonosti. Todella, TODELLA kauheaa tekstiä luettavaksi! :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 09:47 Aadaliina kirjoitti:
Säälittävää aikuisten ihmisten kesken tällainen sota. :(

Minä en halua sektiota sen takia, että pelkään omia kipujani tai sitä, että tavara kärsii. Haluan sen vauvan turvallisuuden vuoksi. Viime synnytyksessä lapsi ei olisi sopinutkaan tulemaan ja pelkään tämän kohdalla samaa. Siksi vaadin sektion ja koska en suostunut lantion kuvaukseen säteilyvaaran takia, niin lääkäri kirjoitti papereihin PELKOSEKTIO. Sinänsä huvittavaa, koska itsekin totesi ahtautta sisätutkimuksessa, kuten kaksi aikaisempaakin lääkäriä.

Silti minulle on ihan sama mitä papereissa lukee. Haluan lapseni vain turvallisesti maailmaan.

Kaikki äidit ovat ÄITEJÄ isolla ÄÄLLÄ synnytystavasta huolimatta. Eikä minusta kannata syyllistää ketään synnytystavan valinnasta. Molemmat ovat vaikeita ja kivuliaita synnytysmuotoja ja toipuminen on molemmista yksilöllistä. Ei ole mitään sääntökirjaa, jonka mukaan alatiesynnytyksesä toipuisi nopeammin kuin leikkauksesta. Yksi kaveri synnytti alateitse pari kuukautta sitten ja vieläkin kirvelee alapäätä. Ei minun ensimmäinen sektiohaava kestänyt noin kauaa parantua. Eli jokainen on yksilö. Normaalisti kylläkin alatiesynnytyksestä haavat parantuvat sektiohaavaa nopeammin.

OIKOTIETÄ ONNEEN EI OLE!!!
Voin allekirjoittaa edellisen. Iso lapsi, ahdas lantio, vatsa niin suuri että käyrät loppui kesken. Säteilyn vuoksi en suostunut röntgeniin. Pelkosektiolla suunniteltu sektio. Lääkäri rankaisi kun pelkäsin säteilyä lapsen turvallisuuden vuoksi. Pelko mikä pelko, siis pelkosektio. Saatiinpa papereihin se pelko, vaikka väärästä aiheesta.

Hei,

minulle jäi kamalat kokemukset ensimmäisestä synnytyksestä. Tai oikeastaan ne tulivat synnytyksen oltua ohi. Istukka jäi kohtuun ja seurauksena kahden litran verenmenetys. Lisäksi episitomiahaava oli todella kipeä, tulehtui ja tikit lähtivät itsestään liian aikaisin. Oli olo kuin miinan päälle istunut.

Synnytyksessä kätilö oli todella epäystävällinen ja tiuski minkä kerkisi. Kun pyysin lääkäriä paikalle istukan jäätyä kohtuun, tiuskaisi mm. jätetäänkö se sinne! Kertoi myös synnytyksessä lapsen sydänäänten heikentyneen.

Nyt odotan toista ja aikomuksena on saada sektio. Aion mennä yksityislääkärille, joka voi tehdä sen niin, että olen yksityispotilaana. En aio mennä pelkopolille. Tosin kaksi ystävätärtäni on saanut tätä kautta.

Minua ei pelota muu kuin että kuolen verenhukkaan tai vaivalla alulle saadulle lapselle käy jotain. (=lääketieteelliset syyt) Jos istukka on kerran jäänyt, niin mahdollsiuus että jää toisen kerran käsittääkseni kasvaa.

Neuvon sektion haluavia vakaasti menemään yksityislääkärille, jolla oikeudet ottaa yksityispotilaita. Ainakin pääkaupunkiseudulla mahdollisuus käsittääkseni on.

Aadaliina
Kyllä sektion saa aika helposti missä vaan, jos on taustalla aikaisemmat traumaattiset kokemukset.

Rohkeasti vaan lääkärille puhumaan ja kun ei anna tuumaakaan periksi, niin ei ne voi mihinkään pakottaa.

En halua masentaa ketään mutta mulle kävi hassusti kun menin yksityislääkärille (naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri joka toimii synnytyspolilla synnytyslääkärinä) jolla EML oikeudet on ja tarkoitukseni oli puhua EML-sektiosta.

Kun kerroin haluavani sektion hän alkoi tiukata miksi ja oli hyvin hyökkäävä ja aggressiivinen. Tivasi että oletko puhunut neuvolassa ja miten hän muka voi auttaa.

En halunnut ruveta erittelemään ja käymään läpi syitä syviä ja ukkeli otti neuolakorttini jossa vatsani oli jo mennyt kaikkien neuvolan mittausten mukaan yli käyrien. Hän vetäisi siihen mediaanin kohdalle pisteen ja huusi että tässä kohtaa se kasvukäyrä on.
Myöhemmin Neuvola ihmetteli tätä poikkeavaa täpläää käyrillä ja sanoi että sen voi jättää omaan arvoonsa.
Ukkeli tivasi syitä ja lopulta sain listattua muutaman, ja ukko huusi että niillä (traumaattisilla kokemuksilla) ei ole mitään tekemistä raskauteni kanssa.

En saanut EML-sektiota vaan sain sitten pelkosektion, mutta sen sain helposti kun käytin asiamiestä joka hoiti pelkosektion minulle, kun en halunnut itse ruveta vatvomaan syitäni enää pelkopolilla lääkäreiden kanssa.
Sektiolääkäri oli nuori nainen mutta hoiti homman hyvin.

nikittä
:eek: olipas kurjaa kohtelua eml-lääkäriltä!
itselläni on eml-lääkäristäni pelkkää hyvää sanottavaa. sektio on tosin vasta edessä (hyvin lähellä edessä), mutta minun eml-lääkärini on ihana :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 20:56 nikittä kirjoitti:
itselläni on eml-lääkäristäni pelkkää hyvää sanottavaa. sektio on tosin vasta edessä (hyvin lähellä edessä), mutta minun eml-lääkärini on ihana :)
Mikä kaupunki, mikä sukunimikirjain?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 11:03 titityy kirjoitti:
tääl on kyllä niin lapsellista porukkaa,synnyttäkööt ne ketkä haluaa alakautta ja menkööt ommelluttaa #&%?$!* repeemät intiimikirurgille :LOL: :flower:
Ja tämä sinunko kommenttisi ei ollut lapsellinen?!?! Huh huh, eipä sulla olis varaa sanoa mitään :eek:

Jepsis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 17:49 Vieras kirjoitti:
\
tääl on kyllä niin lapsellista porukkaa,synnyttäkööt ne ketkä haluaa alakautta ja menkööt ommelluttaa #&%?$!* repeemät intiimikirurgille :LOL: :flower:
Ja tämä sinunko kommenttisi ei ollut lapsellinen?!?! Huh huh, eipä sulla olis varaa sanoa mitään :eek:

Minä en näe mitään lapsellista tuossa ylimmässä kommentissa. Juuri noinhan tapahtuu. Mulla on kaksi kaveria joilla repesi peppuli niin että toinen joutu sitten intiimikirurgille korjauttamaan peräsuolta kun kakkaaminen ei kulkenut, joutu hipsimään eka vuoden vaunujen kanssa ihan omaa pihaa ympäri että ehti ajoissa vessaan. Toinen kävi synnärillä emätintreeneissä joissa hänelle oli nimikkokapula jolla treenasi oman verhonsa takana yhtä aikaa kymmenen muun kohtalotoverin kanssa. Nyt on hänki menossa leikkaukseen intiimikirurtille.
Oma valintahan se on. Kun synnyttää alakautta on valmis hyväksymään sen että joutuu ehkä käymään alapääterapiassa ja ehkä korjausleikkauksessa.

nikittä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 22:37 Vieras kirjoitti:
\
kaupunki on turku ja sukunimikirjain M :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 19:39 Jepsis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 17:49 Vieras kirjoitti:
\

Minä en näe mitään lapsellista tuossa ylimmässä kommentissa. Juuri noinhan tapahtuu. Mulla on kaksi kaveria joilla repesi peppuli niin että toinen joutu sitten intiimikirurgille korjauttamaan peräsuolta kun kakkaaminen ei kulkenut, joutu hipsimään eka vuoden vaunujen kanssa ihan omaa pihaa ympäri että ehti ajoissa vessaan. Toinen kävi synnärillä emätintreeneissä joissa hänelle oli nimikkokapula jolla treenasi oman verhonsa takana yhtä aikaa kymmenen muun kohtalotoverin kanssa. Nyt on hänki menossa leikkaukseen intiimikirurtille.
Oma valintahan se on. Kun synnyttää alakautta on valmis hyväksymään sen että joutuu ehkä käymään alapääterapiassa ja ehkä korjausleikkauksessa.
No niin just, ja ei muuta kuin yleistämään. Ite en tunne ketään joka olis revennyt sen kummemmin...

Tulee jotenkin semmonen olo että te yleistätte KAIKKI normaalisti synnyttävät jotenkin pilalle menneiksi :(

vieras ja pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 19:50 nikittä kirjoitti:
\
\
Annapa vielä etunimen ensimmäinen kirjain, ettei vaan ole se mukavana pitämäni keski-ikäinen mies...

Aion kyllä saada toisen pelkosektion, ja ihan yleistä kautta, mutta jos ei onnistu. Se lupa rauhoittaisi mieltä ja toki asiaa voi harkita h-hetkellä...

\
Just. Pitäisköhän jonkun kerrata sulle ne sektion riskit... :headwall:

nikittä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 10:30 vieras ja pelokas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 19:50 nikittä kirjoitti:
\
\
Annapa vielä etunimen ensimmäinen kirjain, ettei vaan ole se mukavana pitämäni keski-ikäinen mies...

Aion kyllä saada toisen pelkosektion, ja ihan yleistä kautta, mutta jos ei onnistu. Se lupa rauhoittaisi mieltä ja toki asiaa voi harkita h-hetkellä...
Sama mies taitaa olla JM. Minä olen tykännyt siitä tyyppinä, sen kanssa on tosi helppo jutella. Eikä tartte kokea alemmuuskompleksia sen edessä, niinkuin monien lääkärien edessä.
Kyseisessä sairaalassa on sitten eräitä lääkäreitä, jotka suhtautuu todella nuivasti eml-sektioihin. Toivottavasti saat kuitenkin sektion haluamallasi tavalla =)

nikitönnä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 10:31 Vieras kirjoitti:
\
Just. Pitäisköhän jonkun kerrata sulle ne sektion riskit... :headwall:
Mutta kun monet ottavat mieluummin sektion riskit!!
Itselles :headwall: :headwall: :headwall:

Onko kellään kokemusta pelkosektiosta KYS:issä?
Olen ymmärtänyt että siellä suhtaudutaan sektioihin melko kielteisesti.... Itselläni pelkosektio toive/vaatimus ja mietin mitenköhän kovasti asiasta täytyy tapella?!

Yhteistyössä