\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:08 Vieras kirjoitti:
Sektion jälkeen on leikattu ja tulee aina olemaan. Et "toimi" yhtä hyvin kuin ennen sitä ikinä enää. Voi olla, että haavasta tulee huomaamaton, et ehkä näe sitä selvästi tai tunne sitä, mutta se on siinä ja pysyy. Se vaikuttaa mahdollisiin seuraaviin raskauksiisi jne.
Niin, elämä on jne... Tokihan elämä aina jättää jälkensä.
Mutta korjasin vain virheen, että sektio ei muka jättäisi mitään jälkiä ja kroppa toimisi sen jälkeen kuin ennenkin.
En ainakaan minä ole väittänyt, ettei sektio
mitään jälkiä jättäisi ja kyllä todella toimin kuten ennenkin. Seuraavaa raskautta ei tarvitse miettiä, koska sitä ei tule. Seksinkin vedit kuvioon, me harrastettiin "sitä" 2,5vk sektion jälkeen ilman ongelmia, joten turha on myöskään yrittää pelotella sektion haluavia sellaisilla samanlaisilla "voi olla että ei tule-voi olla että tulee" jutuilla, mitkä pätevät yhtä lailla alatiesynnytyksissäkin
Ja itse olen ainakin ollut
leikattu jo hyvin monta kertaa ennen sektiotakin, ja koskaan ei ole leikkaukset pelottaneet, joten ehkä siksikin tämä päätös oli minulle kovin helppo. Kestän/siedän/ymmärrän paremmin leikkauksen jälkeisen haavakivun, kuin kivut alatiesynnytyksessä, joita ei välttämättä saada lievitettyä. Ja kyllä, tämä lapsi ei ollut vahinko, ihan tarkoituksella ehkäisyn hylkäsin, mutta itsellä ei ainakaan synnytyksestä ollut minkäälaisia yksityiskohtaisia tietoja, ennenkuin tulin raskaaksi ja oli ajankohtaista alkaa tietoa etsimään.
Siinä vaiheessa tämä synnytyspelko tuli ajankohtaiseksi, kun luin näistä järkyttävistä toimenpiteistä/seuraamuksista alatiesynnytyksissä. Olisi varmaankin mielestäsi pitänyt sitten siinä vaiheessa tehdä abortti, mutta arvelin, että osaan olla äiti lapselleni vaikken häntä puristakaan jalkojen välistä pihalle, mutta on sääli nähdä, että näitäkin nykypäivänä on, jotka luulevat äidin osan ja taidot saavan siinä alatieäherryksessä.
Ja kun monet alatievouhottajat sanovat jouduttuaan sektioon, olleensa pettyneitä siihen, ettei saa synnyttää alakautta, niin mulla tuo meni ihan samalla tavalla, jos olisin joutunut (synnytysolisi käynnistynyt nopeasti jne.) lapsen alakautta synnyttämään, olisin ollut siihen tapaan erittäin pettynyt!