Sektio pelon takia..

mä olin jorvissa pelkopolilla keskustelee synnytyksestä,en itkeny,en oikeen noteeranu sen sepostuksia sektion vaaroista,sanoin ku oli sanottavaa,sen se mulle sanoi että kun kysyin että pakotatteko mut synnyttää alakautta?, niin lääkäri sanoin ettei ketään pakoteta!. seuraava aika on joskus viikolle 36-37 ,jossa synnytystapa arvio koska esikoinen oli perätilassa ja sen takia sektio,sanoin että olen miettinyt jo ennen raskautta että haluan toisenkin sektiolla ja mun mies lisäsi siihen että tää kun päättää jotain sitä ei käännytetä.oon tyytyväinen keskusteluun ja kyllähän se menee niin että "pelottelevat" sektion jälkiseurauksista,mutta mä en noteeranu,sanoin että kyllä mä tiiän kaikki ja jos jostain tulee ni ei sille voi oikeen mitään. sanoi se lääkäri että tyhmää on valita sektio jos on nuori ja terve nainen..päätöksen kummiskin teen minä itse!
tsemppii kaikille.. ;) :)
 
Eml-kustannukset ovat yhteensä noin 1000e mut jos sulla ei ole varaa, niin etkö voisi yrittää varata uutta aikaa pelkopolille jollekin toiselle lääkärille? Kyllä nuoria ja terveitä naisiakin leikataan, ei yksi lääkäri voi kaikkien puolesta sanoa ettei muka leikata... Varaa pelkopolille uusi aika ja VAADI päästä toiselle lääkärille! Olen tosi pahoillani puolestasi että olet saanut noin kylmää kohtelua. Ja tuo että synnytys auttaa paniikkihäiriöön... hah, enpä ole ennen moisesta kuullutkaan!

Hitto kun tympäisee että raskaana olevia naisia hiillostetaan ja painostetaan tällä tavalla! Näköjään asenteet on edelleen ihan kivikaudella!
 
Tätä ketjua lukeneena otan taas kantaa.

Uskomatonta että lääkäreitä on noin moneen lähtöön.

Tottahan on että sektio ei ole mikään ensisijainen vaihtoehto ja synnytyksessä on omat positiiviset puolensa.
Mutta jos henkilö haluaa sektion ja
sektioajan antamisen viivästyttäminen, pitkittäminen ja mahdollinen evääminen pilaa elämän ja mielenterveyden ja vaarantaa äiti-lapsisuhteen niin silloin ymmärtämätön ylimielinen käytös on lääkärin asenneongelma.

Kyllä silloin sektio pitäisi saada. Sen saa ainakin pääkaupunkiseudulla, jos vain pysyy päätöksessään. Itse psykologina yrittäisin sitä tietä että varaisin ajan psykologille ja keskustelisin hänen kanssaan ja pistäisin menemään lausunnon pelkopolille psykologin kautta (siinä tapauksessa että psykologi suosittaa sektiota). Ja jokaisen psykologin tulisi suosittaa jos lukee teidän tarinanne.
 
minäkin menisin psykologille jos vain mahdollista.
Miellä valitettavatsi tarjotaan pelkopolilta psykiatrista sairaanhoitajaa joka ei kommentoi juuta eikä jaata, kuuntelee vaan.
En koe tästä ainakaan mitään hyötyä. toivottavatsi itsellä onnistuu lääkäreidenkin kautta, mutta voimia sinulle hankalassa tilanteessa olijalle. Ei keltään voida evätä sektiota koska synnyttää ei voi alakautta jos äiti ei ole yhteístyöhaluinen.
 
Aadaliina
Minä sain sektiopäätöksen tänään, ensimmäisellä käynnillä. Lääkäri ehdotti kyllä pelkopolia, mutta sanoin ettei mieltäni tule muuttamaan mikään, joten sektioaika varattiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 12:10 vieras kirjoitti:
minäkin menisin psykologille jos vain mahdollista.
Miellä valitettavatsi tarjotaan pelkopolilta psykiatrista sairaanhoitajaa joka ei kommentoi juuta eikä jaata, kuuntelee vaan.
En koe tästä ainakaan mitään hyötyä. toivottavatsi itsellä onnistuu lääkäreidenkin kautta, mutta voimia sinulle hankalassa tilanteessa olijalle. Ei keltään voida evätä sektiota koska synnyttää ei voi alakautta jos äiti ei ole yhteístyöhaluinen.
Kertokaa te jotka olette käyneet tuolla psykiatrisella sairaanhoitajalla että mitä siellä oikein tapahtuu...?
Jotenkin tuntuu että ei psykiatrinen sairaanhoitaja voi olla oikea ihminen tuohon hommaan. Psyk.sairaanhoitajasta tulee mieleen ihminen joka hoitaa psykiatrisesti sairaita ihmisiä.
Tulee tunne että haluaako Kättäri vain ahdistaa raskaanaolevia naisia lisää ohjaamalla psykiatriselle sairaanhoitajalle!? Jos tuo psyk.sairhoitaja ei saa sanoa kantaansa niin mitä virkaa hänellä on?
Hänellähän pitäisi olla oikeus ja velvollisuus sanoa potilaan puolesta että potilasta ei saa pakotta sellaiseen mikä aiheuttaa hänelle ahdistusta!

Onko koko psykiatrinen sairaanhoitaja otettu mukaan kuvioihin vain sen vuoksi että lyötäisiin leima niihin jotka haluaa synnyttää sektiolla. Että yritettään siis normilttaa elektiiviset sektiot epänormaaleiksi ja sairaudeksi.
Älkää masentuko. Olette normaaleita jos haluatte synnyttää sektiolla. Brasiliassa 90 % synnytyksitä tehdään elektiivisellä sektiolla.
Muualla maailmassa on ihan eri suhtautumistapa kuin suomessa.

 
ei helsinkiläinen
meillä tarjoavat tuota psyk.sairaanhoitajaa siihen että voi purkaa edellisiä hankalia kokemuksia, eli ajattevat kai että pelko menisi niistä puhumalla jotenkin ohi,,, joopa joo.

Aiempi kokemus vastaavalta hoitajalta meni niin että puhuin pariin otteeseen toista tuntia ja lopuksi totesi että en ole "siinä kunnossa" että apua tarvittaisiin. Eli ei nämä mitään leikkauspäätöksiä tee. Pelkopolin kätilö taas hoitaa meillä niin että odottaa pelon jotenkin menevät ohi itsestään raskauden edetessä jos sinne sattuu pääsemään raskauden puolivälissä. Oma prosessi etenee nyt niin että kerran kätilöllä käyty ja käski sanoa lääkärille seuraavalla äitipoli käynnillä ( ei siis pelkokäynti) miltä nyt tuntuu. Uusia aikoja kätilölle ei varattu valmiiksi.

Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa painiville.
 
No voi hellanduudeli sentään. Adoptoikaa, niin ei tarvi kitistä. Anteeksi nyt vaan, mutta ihmetyttää kaikkien toimivien kivunlievitysten ym aikakautena tämmönen, kannattaisko miettiä alulle laittaessa kahteen otteeseen ettei sit tarvi itkeä kun en uskalla pihalle pusertaa?!

Ja tämä EI OLE niille joilla on todellinen syy sektioon, tapa se on synnyttää myös. Mutta tuommonen turha itku että voivoi nyt pelottaa..hohhoi.
 
voi struudeli
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
ohhoh,eiköhän pysytä kohteliaisuuden merkeissä sentään kaikki!toiset niin ja toiset näin,synnyttävät siis.minä se pelkään kumpaakin tapaa aivan kamalasti,repikää nyt siitä sitten :whistle: ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)

Ihan vaan muistutukseksi... Se että alatiesynnytyksen jälkeen on lopun ikää viallinen on äärettömän pieni todennäköisyys. Sektiosta ilman haavaa ja loppu iän viallisuutta ei selviä kukaan.
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 10:42 Vieras kirjoitti:
Ihan vaan muistutukseksi... Se että alatiesynnytyksen jälkeen on lopun ikää viallinen on äärettömän pieni todennäköisyys. Sektiosta ilman haavaa ja loppu iän viallisuutta ei selviä kukaan.
Joo, mutta miten muutenkaan, kuin katkerana, joku voi olla niin sektiovastainen, ettei soisi pelkääjille lasta ollenkaan.. :whistle:
Se vaan on jännää, miten se toisen saatu sektio on niin paljon pois monelta alatiesynnyttäjältä.
Ja toki arpi mahaan jää ainiaaksi, mutta ei se tee minua ainakaan vialliseksi, "toimin" ihan yhtä hyvin kuin ennenkin, mitä ei taas voi alatiesynnytyksen jälkeen taata. Ei tietenkään sektionkaan, mutta miksi joku ei saisi mieluummin valita sektion riskejä alatiesynnytyksen riskien sijaan, ilman että heti aletaan nälviä tyyliin, mitäs panette itsenne paksuksi??
Ja se on taivahan tosi, että juuri nämä "pahimmat" nälvijät ovat niitä, joille alatiesynnytyksessä on jotain "klappia" tullut.
 
se on käsittätämätön
Mielestäni tämä synnytyspelkoisia vastaan hyökkäileminen on käsittämättömän brutaalia.
JOs ihminen pelkää hammaslääkäriä, ja sen takia päätyy hoidattamaan hampaansa nukutuksessa, ei kukaan hyökkää noin voimakkaasti häntä vastaan. Onhan siinäkin suurempi riski kuin normaalissa hammashoidossa.
Ihmiset jotka kärsivät mielenterveysongelmista hakevat myös ratkaisua ja hoitoa ongelmiinsa, ilman että heitä vastaan voimakkaasti hyökätään. Eivät lääkityksetkään ole riskittömiä.
Toisilla on vakavia taloudellisia ongelmia ja silti päätyvät perustamaan perheen. Ei meillä muilla ole oikeutta heitäkään tuomita.

Uskon, että meillä jokaisella on joku mörkö kaapissamme, täydellisiä emme ole kukaan. Jotkut kuitenkin ilmeisesti kuvittelevat olevansa niin paljon muita parempia, että ovat oikeutettuja tuomitsemaan muita.

Annettaisiinko kuitenkin kaikkien kukkia ja mielummin tukea toisiamme kuin tuomita.
 
Sorry nyt, en ole "viallinen". Kerronpa jotain; MINÄKIN PELKÄSIN. Sain lähetteen pelkopolille jossa lääkäri kysyi ensimmäisenä pelkäänkö niin että haluan sektion. Minä siihen että kyllä, mikäli on joku hyvä syy, muuten uskaltaudun yrittämään alateitse. Täällä kun asiaa itkee, niin nämä "myötäeläjät" jotka vaahtoavat tyyliin "VAADI oikeuksiasi, sinun ei ole pakko synnyttää" vain pahentavat asiaa! Ei se ole multa pois, jos joku haluaa pilata raskausaikansa TURHALLA pelolla. Ja itse aina synnytystä pelänneenä kyllä tiesin mikä on vastassa jo siinä vaiheessa kun ehkäisyn jätin ja niin tietävät muutkin synnytystä pelkäävät (toivottavasti). Musta on vaan NIIIIN turhaa enää itkeä, kun maito on jo maassa...

Ja mitä siihen omaan synnytykseeni tulee, se oli upea kokemus jota en vaihtaisi. Edelleen sama mulle jos joku väkisin haluaa sektion, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten itselläni meni. Uskon kuitenkin että jos pelko koskee esim pahasti repeämistä tms niin eiköhän se luonto ole asian hoitanut niin että siitäkin selviää. Elämässähän on otettava vastaan se mitä tulee, eikä näitä asioita voi etukäteen tietää.

Edelleen olen sitä mieltä että jos täällä alkaa pelostaan puhumaan, nämä empaattiset ja täydellisen ymmärtäväiset supermamit vaan pahentavat pelkoa, eikä millään pahalla teitä kohtaan mutta näin se vaan on. Joskus hysteriaa on helpointa lietsoa myötäelämisellä (pelkäävä ihminen helposti ajattelee että nuo ymmärtää eli mulla on sitten syytäkin pelätä). Ei ehkä parhaalla mahdollisella tavalla selitetty mutta toivottavasti tajuaa.

Niin ja yksi asia vielä.

En revennyt. Ollenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 11:44 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 10:42 Vieras kirjoitti:
Ihan vaan muistutukseksi... Se että alatiesynnytyksen jälkeen on lopun ikää viallinen on äärettömän pieni todennäköisyys. Sektiosta ilman haavaa ja loppu iän viallisuutta ei selviä kukaan.
Ja toki arpi mahaan jää ainiaaksi, mutta ei se tee minua ainakaan vialliseksi, "toimin" ihan yhtä hyvin kuin ennenkin, mitä ei taas voi alatiesynnytyksen jälkeen taata. Ei tietenkään sektionkaan, mutta miksi joku ei saisi mieluummin valita sektion riskejä alatiesynnytyksen riskien sijaan, ilman että heti aletaan nälviä tyyliin, mitäs panette itsenne paksuksi??
Saa valita sektion jos haluaa, mutta ei kannata perustella sitä "itsensä säästämisellä" (näiltä ns. vioilta). Siltä se nimittäin kuulosti, tuo kommentti ihmisoikeuksien puolustuksesta tms.

Sektion jälkeen on leikattu ja tulee aina olemaan. Et "toimi" yhtä hyvin kuin ennen sitä ikinä enää. Voi olla, että haavasta tulee huomaamaton, et ehkä näe sitä selvästi tai tunne sitä, mutta se on siinä ja pysyy. Se vaikuttaa mahdollisiin seuraaviin raskauksiisi jne.

Niin, elämä on jne... Tokihan elämä aina jättää jälkensä.
Mutta korjasin vain virheen, että sektio ei muka jättäisi mitään jälkiä ja kroppa toimisi sen jälkeen kuin ennenkin.
 
Eikä tässä ole kyse katkeruudesta, kai lähinnä tarkoitus antaa potku p*rseeseen niille joiden pelkoa tämä ylihysteerinen keskustelu on tosiaan vaan turhaan pahentanut.

2 kaveria synnyttänyt sektiolla pakon sanelemana ja molemmat huonommassa kunnossa kuin minä alateitse synnyttäneenä. Esim seksi tekee kipeää haavan takia vaikka olisi voinut luulla toisin... eli miettikää nyt vielä kannattaako sitä sektiota niin epätoivoisesti vaatia. Lopputulos on tietysti sama miten sitten synnytättekin, vauva sieltä joka tapauksessa rantautuu...mutta miksi turhaan pilata raskausaikaa miettimällä ja pelkäämällä synnytystä, joka loppupelissä on vain pieni, ohikiitävä hetki ihmisen elämässä.
 
Näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:08 Vieras kirjoitti:
Sektion jälkeen on leikattu ja tulee aina olemaan. Et "toimi" yhtä hyvin kuin ennen sitä ikinä enää. Voi olla, että haavasta tulee huomaamaton, et ehkä näe sitä selvästi tai tunne sitä, mutta se on siinä ja pysyy. Se vaikuttaa mahdollisiin seuraaviin raskauksiisi jne.

Niin, elämä on jne... Tokihan elämä aina jättää jälkensä.
Mutta korjasin vain virheen, että sektio ei muka jättäisi mitään jälkiä ja kroppa toimisi sen jälkeen kuin ennenkin.
En ainakaan minä ole väittänyt, ettei sektio mitään jälkiä jättäisi ja kyllä todella toimin kuten ennenkin. Seuraavaa raskautta ei tarvitse miettiä, koska sitä ei tule. Seksinkin vedit kuvioon, me harrastettiin "sitä" 2,5vk sektion jälkeen ilman ongelmia, joten turha on myöskään yrittää pelotella sektion haluavia sellaisilla samanlaisilla "voi olla että ei tule-voi olla että tulee" jutuilla, mitkä pätevät yhtä lailla alatiesynnytyksissäkin :whistle:
Ja itse olen ainakin ollut leikattu jo hyvin monta kertaa ennen sektiotakin, ja koskaan ei ole leikkaukset pelottaneet, joten ehkä siksikin tämä päätös oli minulle kovin helppo. Kestän/siedän/ymmärrän paremmin leikkauksen jälkeisen haavakivun, kuin kivut alatiesynnytyksessä, joita ei välttämättä saada lievitettyä. Ja kyllä, tämä lapsi ei ollut vahinko, ihan tarkoituksella ehkäisyn hylkäsin, mutta itsellä ei ainakaan synnytyksestä ollut minkäälaisia yksityiskohtaisia tietoja, ennenkuin tulin raskaaksi ja oli ajankohtaista alkaa tietoa etsimään.
Siinä vaiheessa tämä synnytyspelko tuli ajankohtaiseksi, kun luin näistä järkyttävistä toimenpiteistä/seuraamuksista alatiesynnytyksissä. Olisi varmaankin mielestäsi pitänyt sitten siinä vaiheessa tehdä abortti, mutta arvelin, että osaan olla äiti lapselleni vaikken häntä puristakaan jalkojen välistä pihalle, mutta on sääli nähdä, että näitäkin nykypäivänä on, jotka luulevat äidin osan ja taidot saavan siinä alatieäherryksessä.
Ja kun monet alatievouhottajat sanovat jouduttuaan sektioon, olleensa pettyneitä siihen, ettei saa synnyttää alakautta, niin mulla tuo meni ihan samalla tavalla, jos olisin joutunut (synnytysolisi käynnistynyt nopeasti jne.) lapsen alakautta synnyttämään, olisin ollut siihen tapaan erittäin pettynyt!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:19 Vieras kirjoitti:
Eikä tässä ole kyse katkeruudesta, kai lähinnä tarkoitus antaa potku p*rseeseen niille joiden pelkoa tämä ylihysteerinen keskustelu on tosiaan vaan turhaan pahentanut.
Olen samaa mieltä.

Myöskään "painostus" mitä olette kokeneet ei välttämättä ole teidän kiusaksi tai rahan säästämiseksi tehty. Sektion riskit on hyvä tietää. Ja kaiken muun mitä siitä seuraa. Suunniteltu sektio on turvallinen ja riskit ovat pienet, mutta äärettömän pieni on myös se riski, että repeää niin, että on lopun ikänsä "pilalla".

Käykää pelkopolilla ja puhukaa peloistanne. Se mitä voitte vaatia on kunnon kohtelu ja että teitä kuunnellaan, että pelkonne otetaan todesta jne. mutta minusta on järjetöntä jo ekalla käynnillä vaatia sektiota. Synnyttäkää sektiolla jos jäljelle ei jää muita vaihtoehtoja, mutta lähtekää avoimin mielin liikkeelle! Ottakaa asiosta selvää ja sitten päättäkää.

Tämä keskustelu jotenkin vain mielestäni antaa sektiosta liian ruusuisen kuvan. Kuin sektio olisi joku helppo ja nopea tapa selvitä peloista. Mitä se pelko sitten koskeekin.

Kipua pelkäävät ajattelevat, että sektiossa niiltä säästyy. Jälkikivut ovat kovat, mutta niihinhän saa vaikka mitä kipupiikkejä ja -pumppuja. En tiedä, ehkä moni sitten on ollut kivunhoitoon tyytyväinen? En minä ainakaan niitä liikaa sairaalassa saanut, mahdolisimman vähän antoivat. Ja kyllä minä olin kipeä. En pelännyt kipua "pakkoluomun" alatiesynnytyksen jälkeen, nyt sektion jälkeen pelkään.
 
vouhottaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:38 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 13:08 Vieras kirjoitti:
Sektion jälkeen on leikattu ja tulee aina olemaan. Et "toimi" yhtä hyvin kuin ennen sitä ikinä enää. Voi olla, että haavasta tulee huomaamaton, et ehkä näe sitä selvästi tai tunne sitä, mutta se on siinä ja pysyy. Se vaikuttaa mahdollisiin seuraaviin raskauksiisi jne.

Niin, elämä on jne... Tokihan elämä aina jättää jälkensä.
Mutta korjasin vain virheen, että sektio ei muka jättäisi mitään jälkiä ja kroppa toimisi sen jälkeen kuin ennenkin.
En ainakaan minä ole väittänyt, ettei sektio mitään jälkiä jättäisi ja kyllä todella toimin kuten ennenkin. Seuraavaa raskautta ei tarvitse miettiä, koska sitä ei tule. Seksinkin vedit kuvioon, me harrastettiin "sitä" 2,5vk sektion jälkeen ilman ongelmia, joten turha on myöskään yrittää pelotella sektion haluavia sellaisilla samanlaisilla "voi olla että ei tule-voi olla että tulee" jutuilla, mitkä pätevät yhtä lailla alatiesynnytyksissäkin :whistle:
Ja itse olen ainakin ollut leikattu jo hyvin monta kertaa ennen sektiotakin, ja koskaan ei ole leikkaukset pelottaneet, joten ehkä siksikin tämä päätös oli minulle kovin helppo. Kestän/siedän/ymmärrän paremmin leikkauksen jälkeisen haavakivun, kuin kivut alatiesynnytyksessä, joita ei välttämättä saada lievitettyä. Ja kyllä, tämä lapsi ei ollut vahinko, ihan tarkoituksella ehkäisyn hylkäsin, mutta itsellä ei ainakaan synnytyksestä ollut minkäälaisia yksityiskohtaisia tietoja, ennenkuin tulin raskaaksi ja oli ajankohtaista alkaa tietoa etsimään.
Siinä vaiheessa tämä synnytyspelko tuli ajankohtaiseksi, kun luin näistä järkyttävistä toimenpiteistä/seuraamuksista alatiesynnytyksissä. Olisi varmaankin mielestäsi pitänyt sitten siinä vaiheessa tehdä abortti, mutta arvelin, että osaan olla äiti lapselleni vaikken häntä puristakaan jalkojen välistä pihalle, mutta on sääli nähdä, että näitäkin nykypäivänä on, jotka luulevat äidin osan ja taidot saavan siinä alatieäherryksessä.
Ja kun monet alatievouhottajat sanovat jouduttuaan sektioon, olleensa pettyneitä siihen, ettei saa synnyttää alakautta, niin mulla tuo meni ihan samalla tavalla, jos olisin joutunut (synnytysolisi käynnistynyt nopeasti jne.) lapsen alakautta synnyttämään, olisin ollut siihen tapaan erittäin pettynyt!
No, laitan nyt eri nimimerkin koska tässä on nyt vieraita vähän useampiakin :whistle: . Kirjoitin siis tuon mitä lainasit, en sitä sektijuttua. Ja kirjoitin myös tuon missä puhuin sektion kivuista.

Kirjoituksessani oli huonosti laitettu muoto, se ei ollut tarkoitettu silti pelkästään sinulle vaikka siitä sen kuvan saakin. Se on kaikille sektiota haluaville.

Pitäkää kirjoituksiani pelotteluna jos haluatte, se on sitä tietoa mitä minä olisin kaivannut. Jos sinulla on seksi sujunut niin kiva, kaikilla ei näköjään. Jos sinä olet ollut kivuton, kaikki eivät ole jne... Muistutus kaikille jotka tarjoavat sektiota kivun pelkoon. Muistutus kaikille jotka pelkäävät toimenpiteitä, sektiossa niitä vasta onkin, se on leikkaussali! Jne...

Ja nyt se olit kyllä sinä joka vedit tähän hyvääiti-huonoäiti kuvion :\| .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 08:54 Näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 21:35 voi struudeli kirjoitti:
voiko joku oikeesti olla sitä mieltä, että jos pelkää synnytystä, pitää jättää lapset tekemättä!!!! :headwall:

kyllä teitä herttaisia ihmisiä näköjään aina jostain riittää :snotty:
Jotka noin ajattelevat, ovat juuri niitä, jotka ovat revenneet pahasti ja on p*llu lopun ikää "viallinen". Mitäpä siinä enää voi, kuin katkeroitua niille, jotka pitävät omista ihmisoikeuksistaan kiinni ;)
Mukavan ala-arvoinen kommentti. Oot kyllä uskomattoman typerä (eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan), voisin muutaman sanan vielä sanoa mutta sensuuri iskisi varmasti.
 
yx vaan
hei! sen verran haluan sanoa tähän asiaan että itselläni jäi esikoisen jälkeen ihan kamala synnytyspelko ja kun rupesin odottamaan toista niin itkin monet illat koska pelkäsin synnytystä. mutta kavereiden kanssa juteltua ja neuvolantädin kanssa niin en halunnut kumminkaan sektiota koska en halua olla montaa viikkoa kipeä. mulla synnytyksessä on ollu kamalaa ainoastaan ponnistusvaihe. se on kestänyt kauan ja on niin kamalat kivut ettei pysty välillä ponnistaa. mutta te jotka ette saa sektioaikaa niin älkää pelätkö, kyllä se synnytys menee kumminkin nopeasti ohi loppu pelissä.
 

Yhteistyössä