Sektio pelon takia..

Panicia varten nosto
Panicia varetn nosto.

Ehkä tuolla vedättämisellä paha-akka tarkoittaa sitä että ei kannata olla avoimesti vaatimassa sektiota, vaan teeskennellä että yrittää mutta että ei todellakaan pysty. Jossain on kirjoitettu että potilaan saadakseen sektion pelon vuoksi pitäisi olla yhteistyöhaluinen...
Lääkäreillä on (joillakin ainakin) herkkä hipiä, ja he voivat kokea että heitä painostetaan. Ja jos mies on mukana niin kokea fyysistä väkivallan uhkaa.
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:33 Panicia varten nosto kirjoitti:
Ja jos mies on mukana niin kokea fyysistä väkivallan uhkaa.
No huh huh. :eek: :eek: :eek: Aika kaukaa haettu. Tuskin kukaan on sen takia jäänyt ilman sektiota, että mies on mukana ja lääkäri pelkää häntä :whistle:
 
Panicia varten nosto
Luin itse jutun jossa Kymeenlaaksolaisia lääkäreitä haastateltiin ja jutussa todettiin että siellä päin maata kaikkea turhaa kärsimystä on tapana pitää turhana...sellaista kärsimystä siis jonka voi välttää (tässä tapauksessa sektiolla).
Jutussa paheksuttiin naisia jotka tulevat ja sanovat heti suoraan että haluvat sektion. Lääkäri kertoi että usein tullaan miehen kanssa ja sen lääkäri koki uhkaavana. Toki sektio on annetta. Se vaan että miten kukakin lääkäri kokee asian vaihtelee.
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 20:38 Panicia varten nosto kirjoitti:
Jutussa paheksuttiin naisia jotka tulevat ja sanovat heti suoraan että haluvat sektion. Lääkäri kertoi että usein tullaan miehen kanssa ja sen lääkäri koki uhkaavana.
Ihan vapaasti saa ainakin minua paheksua, jos on sitä mieltä etten kykene omasta kropastani + lapsestani päättämään \|O
Mahtaa joillakin olla sitten pelottavia ja uhkaavan oloisia miehiä mukana jos täytyy lääkärinkin ihan pelätä. Noita nyt ei todellakaan kannata ottaa todesta teidän, jotka oikeasti olette menossa pelkopolille ja pähkäilette miehen mukaan tulemista. Kyllähän mies tulee sinne tukemaan puolisoaan heidän (toivottavasti) yhteisessä "projektissa" eikä uhkailemaan hoitohenkilökuntaa :headwall:
Eikä siinäkään ole edelleenkään mitään järkeä tai perustetta, että jos tietää että sektio on se ainut mahdollinen tapa synnyttää, niin siellä näyteltäisiin ensin suostuteltavissa olevaa :(
 
Elina -80!

Miten sulla asia edistyy? Löysin juuri tämän ketjun, ja taistelen sektion puolesta Lahdessa. Muualla todettu fyysinen vika käännettiin pelkoasiaksi, ja pelkokeskustelut tuntuvat olevan pelkkää käännyttämistä ja itkettämistä. Koko odotus muuttunut sen myötä ahdistavaksi. Onkohan Lahdessa edes mahdollista päästä yhteisymmärrykseen? Mullakin pian jo rv 34.

 
elina-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 17:24 Surku kirjoitti:
Elina -80!

Miten sulla asia edistyy? Löysin juuri tämän ketjun, ja taistelen sektion puolesta Lahdessa. Muualla todettu fyysinen vika käännettiin pelkoasiaksi, ja pelkokeskustelut tuntuvat olevan pelkkää käännyttämistä ja itkettämistä. Koko odotus muuttunut sen myötä ahdistavaksi. Onkohan Lahdessa edes mahdollista päästä yhteisymmärrykseen? Mullakin pian jo rv 34.
kieltämättä lahdessa tuntuu olevan todella tylyä ja välinpitämätöntä porukkaa lääkäreissä.omassa otsikossani,PELON TAKIA SEKTIO??,olen kertonut millaista kohtelua sain neuvola lääkäriltä,ja nyt minua on kehotettu tekemään valitus.
eilen kävin sairaalassa synnytyspelosta puhumassa,sama juttu taas,minua katsottiin kun halpaa makkaraa joka vaan tuhlaa heidän aikaansa.on oltava hyvät syyt miksi haluan sektion,mutta siinähän se,minua pelottaa siinä kaikki,joudun ottamaan rauhoittavan kun ajattelenkin asiaa.Kovin innoissaan tuntui lääkäri kertovan sektion riskeistä ainakin,mutta tiedän nekin erittäin hyvin,silti sektio ei tunnu kuin minimaalisen pelottavalta.Tutkimukset tehtyä lääkäri totesi että näyttää siltä että,synnytys saattaa alkaa hetkenä minä hyvänsä,heti jos vahvempia supistuksia tule heti sairaalaan.ja perään heti,varaamme vielä keskusteluajan sektiosta .TÄYSIN HULLUA!"VAROITTAVAT"ETTÄ SAATAN SYNNYTTÄÄ MINÄ HETKENÄ TAHANSA MUTTA SEKTIO AIKAA EI LUVATA!
nyt olen aivan totaalisen paniikissa koska synnytys alkaa ja pakottavatko minut alatie synnytykseen siltikin.
 
just tuota
tuo on karmeata, että piinataan raskaana olevaa ihan loppuun asti :eek: ei varmasti tee hyvää tuo stressi.

jos vaan suinkin pystyt taloudellisesti niin hanki äkkiä käsiisi eml-lääkäri joka vielä viimemetreillä ehtisi järjestää sinulle ajan sektioon.

voimia :flower:
 
Tämän ketjun lukeneena mietin, että missä on se kaikki inhimillisyys ja ennaltaehkäisevä "mielenterveystyö"?

Miksi raskaana olevia painostetaan ja pelotellaan?

Mielialalääkkeet eivät ole karkkeja ja jos niiden käyttö erityisesti raskaanaolon aikana voitaisiin poistaa tai niiden käyttötarvetta vähentää ymmärtäväisellä suhtautumisella, niin miksi näin toimita?

Sen verran ymmärrystä luulisi löytyvän, että ei ainakaan tietoisesti pahennettaisi tilannetta, kuten nyt tuntuu käytäntö olevan.
 
elina-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 17:24 Surku kirjoitti:
Elina -80!

Miten sulla asia edistyy? Löysin juuri tämän ketjun, ja taistelen sektion puolesta Lahdessa. Muualla todettu fyysinen vika käännettiin pelkoasiaksi, ja pelkokeskustelut tuntuvat olevan pelkkää käännyttämistä ja itkettämistä. Koko odotus muuttunut sen myötä ahdistavaksi. Onkohan Lahdessa edes mahdollista päästä yhteisymmärrykseen? Mullakin pian jo rv 34.
miten sinun asiasi edistynyt????
 
Paha-akka
Hyvä pelotteuyritys edelliseltä.
Luulitko että kukkaan ei tajunnut että leikkaus on leikkaus?

Ei se silti tarkoita että jos pelekää ala-pään repeämistä ja kaikenlaista muuta että kantsis katella noita leikkauskuvia.
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:07 sydän kirjoitti:
Kaikille asiasta kiinnostuville, käykää sivuilla:

http://www.birthdiaries.com/diary/1CBIRTH.htm
Ihan normi leikkauksen näkönen! Mieluummin otin tuon vatsan leikkelyn, kuin että alaosastoo ois alettu viillellä :x
 
Aadaliina
Itse otin tänään puheeksi sektion lääkärissä. Minulla ensimmäinen synnytys päättyi sektioon. Ahdas lantio epäiltiin jo synnytystapa-arviossa ja lapsi ei laskeutunut. Lopulta hirvittävä kylkikipu laukaisi tilanteen sektioksi.

Nyt haluan ehdottomasti myös sektion, koska jäi niin kauhea kammo tuosta ensimmäisestä synnytyksestä. Lääkäri sanoi vaan ykskantaan, että ei ahdasta lantiota voida todeta!! Sanoi, että se selviää vasta synnytyksen kuluessa ja sitten leikataan jos ei mahdu tulemaan. Minulla pääsi itku ja sanoin, etten halua kokeilla alatiesynnytystä. Lääkäri oli todella inhottava ja sanoi, että ei hän voi ainakaan tehdä päätöstä sektiosta.

Meni sitten yöunet ja loppuraskaus "pilalle". Nyt en ajattele muuta kuin synnytystä ja silmät ovat kipeät itkemisestä..sen verran paljon pelottaa. :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:43 Aadaliina kirjoitti:
Lääkäri sanoi vaan ykskantaan, että ei ahdasta lantiota voida todeta!! Sanoi, että se selviää vasta synnytyksen kuluessa ja sitten leikataan jos ei mahdu tulemaan.
Miten niin ei voida todeta?!? Sitähän varten on lantioröntgen! Sinne mut passitettiin kun tyttö oli perätilassa, ja todettiin ahtaat mitat ja annettiin sektioaika. Älä tyydy lääkärisi mielipiteeseen, pidä meteliä ja vaadi lantiöröntgen ja tarvittaessa toisen lääkärin mielipide! :flower:
 
Aadaliina
Sepä se. Ihmettelin itsekin tätä lääkärin käytöstä. Kuvat eivät muka ole totuudenmukaisia..näin hän väitti.

Minulla meni yöunet ja itkin koko eilisen illan peloissani, että voidaanko siihen todella pakottaa ja ettenkö saisikaan sektiota. :'(
 
Paha-akka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 22:03 Aadaliina kirjoitti:
Sepä se. Ihmettelin itsekin tätä lääkärin käytöstä. Kuvat eivät muka ole totuudenmukaisia..näin hän väitti.

Minulla meni yöunet ja itkin koko eilisen illan peloissani, että voidaanko siihen todella pakottaa ja ettenkö saisikaan sektiota. :'(
Saat sektion ainakin pelkosektiona, jos et halua mennä röntgeniin.
Moni ottaa sektion pelkosektio-nimikkeellä kun eivät halua mennä röntgeniin, kun asia on muutenkin jo "selvä" eli vahva epäily ja toteamus että lantio on ahdas.
 
elina-80
veekoo??miten asiasi on edistynyt?minulla aika kätilölle tänään,pitäisi olla vika kerta pelkopolilla,pelkään etten saa sektiota ja koko aamun olen oksennellut.kohta otettava rauhoittava taas :'(
voiko kätilä päättää sektiosta?mitä teen jos en saa sektiota?joudunkohan jonnekin psykiatriselle osastolle,sitten nimittäin romahdan ja pahasti....
Tomera äippäni lähtee mukaani tänään kun mieheni töissä,mutta äippäni on myös sanonut että kyllä sen normisti synnytät jos muu ei auta,toisin sanoen,yrittää tukea mutta ei aivan ymmärrä.
 
elina-80
minä en sektiota saanut,oikeat synnytys pelkoiset kuulemma erottuu joukosta,mitä tässä voi tehdä enää..
että älkää ihmiset uskoko sektion saamisen olevan "helppoa".
 
Älä anna periksi
Ei ketään voida pakottaa synnyttämään, älä tyydy tuollaiseen vaan vaadit sektiota niin kauan että saat sen. Ei kannata antaa periksi, niiden on pakko antaa sektio jos kieltäydyt synnyttämästä alatietä! Nyt varaat vain uuden ajan lääkärille tai vaihtoehtoisesti otat yhteyttä yksityiselle eml-sektioon jos et jaksa väitellä asiasta terveyskeskuksen kanssa.
 
elina-80
tämä lääkäri sanoi että kukaan ei ala sinua tervettä nuorta naista leikkaamaan,sinulla ei ole selvää synnytys pelkoa ja täältä emme sektiota sinulle myönnä..-en vaan usko että mikään auttaa.yksityiselle menoon ei ole varaa :'(
lääkäri sanoi myös että koska minulla paniikki häiriö,alatie synnytys auttaa siihen ja antaa itsevarmuutta,en tajua miten??miten synnytys auttaa paniikkihäiriööni,ei mitenkään.
 

Yhteistyössä