"sektio ei ole synnytys"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Noh, mä sanonut ennenkin näissä ikuisuusketjuissa että mä oon itse synnyttänyt 2 lasta ja yksi leikattu minusta ulos. En voi väittää kolmatta synnyttäneeni kun en evääni lotkauttanut syntymän eteen. Mutta syntynyt on silti vaikken synnyttänyt :D

Sama täällä! Syntynyt se on leikattukin lapsi, mutta en ole häntä synnyttänyt, vaan lääkäri leikannut.

Mun lapsista kaksi on syntynyt alateitse ja kaksi sektiolla. En oo sen syvällisemmin asiaan perehtynyt, että olisin päättänyt haluanko kutsua niitä kaikkia synnytyksiksi vai vaan kahta. Ihan yks jaska hailee!

Sektio ei ole sama kuin synnytys, vai voiko sektiolla lapsen saaneet kertoa miltä synnytys tuntui, ja miten kauan kesti ponnistusvaihe yms. synnytykseen kuuluvaa?
Synnytys on synnytys ja sektio on sektio

Ei minua kaivele jos en tiedä mikä on asian oikealaita, eli jos luulen synnytyksekssi, mutta jos tiedän sektioksi niin sitten se hiukan särähtää korvaan jos puhuu synnytyksestä!

kaikki äidit on synnyttäneet lapsensa.
se on fakta. on ne lapset sitten tulleet maailmaan leikkaamalla tai alakautta, mutta lapsi on maailmaan syntynyt.
vietetäänkö syntymäpäivää/ sektiopäivää/ perseen repimispäivää.....
päättäkää itse miten kutsut lähetätte

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa tätä:
kaikki äidit on synnyttäneet lapsensa.
se on fakta. on ne lapset sitten tulleet maailmaan leikkaamalla tai alakautta, mutta lapsi on maailmaan syntynyt.
vietetäänkö syntymäpäivää/ sektiopäivää/ perseen repimispäivää.....
päättäkää itse miten kutsut lähetätte

[size = 16] Aamen.[/size]

Alkuperäinen kirjoittaja jahas:
Sektio ei ole sama kuin synnytys, vai voiko sektiolla lapsen saaneet kertoa miltä synnytys tuntui, ja miten kauan kesti ponnistusvaihe yms. synnytykseen kuuluvaa?

Vaikka mä olen kokenut ainoastaan alatiesynnytyksen, niin tohtisimpä väittää, että sellaisiakin äitejä ON jotka voivat keskustella miltä synnytys tuntui (synnytys jaetaan kolmeen vaiheeseen: avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja jälkeisvaihe) ja miten kauan kesti ponnistusvaihe. erotus voi olla siinä, että tämän äidin kohdalla mahdollinen ponnistusvaihe on johtanut leikkaukseen jonka avulla lapsi maailmaan tulee, ei siihen että se tulee alapääröörin kautta maailmaan.

Kaikki sektiolla lapsensa saaneet äidit kuitenkaan eivät ole tapauksia, missä lapsi leikataan ennen yhdenkään supistuksen tuloa. Kun avautumisvaihe on alkanut, on alkanut synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Vaikka mä olen kokenut ainoastaan alatiesynnytyksen, niin tohtisimpä väittää, että sellaisiakin äitejä ON jotka voivat keskustella miltä synnytys tuntui (synnytys jaetaan kolmeen vaiheeseen: avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja jälkeisvaihe) ja miten kauan kesti ponnistusvaihe. erotus voi olla siinä, että tämän äidin kohdalla mahdollinen ponnistusvaihe on johtanut leikkaukseen jonka avulla lapsi maailmaan tulee, ei siihen että se tulee alapääröörin kautta maailmaan.

Kaikki sektiolla lapsensa saaneet äidit kuitenkaan eivät ole tapauksia, missä lapsi leikataan ennen yhdenkään supistuksen tuloa. Kun avautumisvaihe on alkanut, on alkanut synnytys.

Ja kun sektio on alkanut, on alkanut synnytys.

Tiedustele synnytyslääkäriltäsi sektion vaiheet, niin osaat luetella ne.

Seuraavan raskauden synnytystapaan en voi ottaa kantaa, koska et ilmoita keisarileikkauksen syytä. Jos toipuminen keisarileikkauksesta on tapahtunut ongelmitta, raskautta seurataan tavanomaiseen tapaan. Neuvola lähettää edeltävän keisarileikkauksen vuoksi synnytystapa-arvioon, joka tehdään äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 35-37.

yst. terv
Martti Ämmälä
ylilääkäri, tulosyksikön johtaja
naistentaudit ja synnytykset
HUS, Hyvinkään sairaala

voin sektio äitinä kertoa sulle miltä synnytys tuntui, ja voin kertoa sulle miltä supistukset ja kipu tuntui ja tarve ponnistaa.... onko mielessä koskaan käynyt hätäsektiot yms.
eikä se suunniteltu sektiokaan kivuton ole. lapset tulee maailmaan työllä, tuskalla, kivulla ja säryllä.... tämä pätee sektioon siinä missä alatie syntymäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Mitä sairaalassa sanotaan kun lapsi on "syntynyt" sektiolla?
Onko äiti silloin synnyttänyt lapsen?

http://www.tays.fi/default.aspx?contentid=1144&contentlan=1

Tässä TAYSin sivuilta kohta missä puhutaan sektiosynnytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Juu eikä sille osteta synttärilahjoja tai pidetä synttäreitä, vaan se saa sektiolahjoja ja sille pidetään sektioitumisen vuosipäivää. :xmas:

Juu ja ajattele kaikkia niitä virallisia papereita ja blanketteja, joissa kysytään syntymäpäivää. Niihin kohtiin pitää sitten vetää iso ruksi päälle ja kirjoittaa viereen:"En ole syntynyt." :whistle:

Sektio ei ole sama kuin synnytys, vai voiko sektiolla lapsen saaneet kertoa miltä synnytys tuntui,

Kyllä voi. Tiesitkös, että useimmat sektiolla synnyttäneet tuntevat synnytyksen kulun. Ja synnytyksiä on kahdenlaisia: alatiesynnytyksiä ja sektiosynnytyksiä. :)

Yhteistyössä