Sektio vs. alatiesynnytys

Moni muukin varmaan on huvittunut tuosta kädenväännöstä joka palstalla aika ajoin otetaan esiin. Onko sektio synnytys?

Mun oli nyt ihan pakko avata keskustelu ja kysyä MITÄ HEMMETIN VÄLIÄ sillä on miten kenenkin lapsi on SYNTYNYT?
Alatteko te kaikille selvittelemään MITEN lapsenne on syntynyt? Ja MIKSI?
Ei multa koskaan kukaan oo alkanut tenttaamaan sitä miten lapsi syntyi vaan on vain kysytty menikö synnytys hyvin. (vaikka mut ois leikattu en alkais sitä sen enempiä selittelemään synnytyksestä kysyttäessä että juu en mä synnyttäny...) Mä oon synnyttäny alateitse mut en mä jaksa nähdä vaivaa pohtia onko sektio synnytys vai ei...siis miettikääs ny itekki kuin typerältä tuo kuulostaa :LOL: Aikuiset ämmät!!! Sektio maalaisjärjellä ajateltuna on leikkaus jossa lapsi syntyy. SO? Tekeeko se jotenkin vajaavaisen äitinä vai mikä ihmeen tarve heitä on mollata ei-synnyttäneiksi? Se äitiys kai siinä on pääasia, ei tapa millä lapsi maailmaan on syntynyt.

Mulle on ihan yks ja sama miten naapurin täti on lapsensa synnyttäny, me mennään silti SYNTYMÄpäiville :D ei SEKTIOpäiville! <--- tuokin aika lapsellista jutunheittoa eilisessä keskustelussa mutta juu se siitä aiheesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
eih, taas....
Samaa mieltä. Pointti olikin se että pakkoko tästä on kättä vääntää joka viikko enkä edes odota mitään vastauksia tähän enkä sen enempiä ala seurailemaan tätä keskustelua joka varmaan taas venyy 5 sivun mittaiseksi hiekkalapiolla päähän-keskusteluksi!
 
Lissu
Miten joku edes jaksaa tuollaisesta vääntää?? Tottakai sektio on synnytys, siinähän lapsi syntyy. Se on yksi synnytystapa. Olen itse sektiolla syntynyt, ja kyllä äitini on synnyttänyt. Enhän minä muuten olisi syntynyt.
Itse olen 2x synnyttänyt alateitse.
 
minustakin tää keskutelu on jo loppuun kulunut, mutta sen verran sanon että eiköhän se äitiys "näyteytä" vasta sen jälkeen kun se lapsi on tullut kantajastaan ulos tavalla tai toisella. Äitejä on löytynyt laidasta laitaan kautta maailman sivun riippumatta siitä millä tavalla ne on lapsensa synnyttäny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
minustakin tää keskutelu on jo loppuun kulunut, mutta sen verran sanon että eiköhän se äitiys "näyteytä" vasta sen jälkeen kun se lapsi on tullut kantajastaan ulos tavalla tai toisella. Äitejä on löytynyt laidasta laitaan kautta maailman sivun riippumatta siitä millä tavalla ne on lapsensa synnyttäny.
Näin juuri sanoin...eiköhän se äitiys oo kummiski se pääasia ei tapa miten lapsi syntyi.
 

Yhteistyössä