Seksuaalisuus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itse mietin onko todella masentunut vai onko mulla vain asenneongelma. enhaluaisi syödä lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ei lääkäritkään lopullista totuutta voi tietää eivätkä kuitenkaan pakota mua mitään lääkkeitä ottamaan. olen jo apteekista cymbaltani hakenut mutta kitkuttelen tässä, aloittaako vai ei.

Psykiatri on tehnyt mulle diagnoosin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehken koe mitään ruumiillisesti tyydyttävänä. esimerkiksi suihkusta yritän vaan selviytyä, samoin kaikesta mahdollisesta mikä voisi tuntua joltain. en osaa nauraa. en haaveile seksuaalisesti mistään/kenestäkään. saan orgasmeja yhdynnässä, mutta sekin on paikallinen tyydytys ja tuottaa syyllisyyden tunteen. miksi mikään ei tunnu hyvältä, tuntuu vain pahalta.

Herää ajatus että sinulla on ikäviä kokemuksia mistä tuo reagointi kumpuaa.
Terapia tai jo pelkkä tiedostaminen voisi auttaa.

no kun en ole ihan varma niistä ikävistä kokemuksista. voiko olla niin, että kuvittelee että esim hyväksikäyttöä on ollut, ja sitten vielä oireilee näin? vai onko ees mahdollista ainoastaan kuvitella... että voisko taustalla olla jotain oikeestikin, eikä vaan kuvitelmaa. melko hankala tilanne.

Jos seksi miehesi kanssa ei tunnu miltään, tai tuntuu pahalta, yksinkertainen selitys on tietysti se, että et oikeasti halua häntä. Tai ehkä harrastat seksiä velvollisuudesta, tms. ja vaikka saisitkin fyysisen tyydytyksen/nautinnon, tunnet sen jälkeen yököttävää pahaa olo, häpeää, tms...

Itselläni on hiukan sellainen tilanne, että koen seksuaalista halua useimmiten vain silloin, kun ajattelen itseni uhrina, objektina, tms. (jotain "likaista" ja rumaa) mistä seuraa myöhemmin suunnaton ällötys. Huonoa oloa ei tule seksistä, jos irrottaudun henkisesti siitä tilanteesta enkä ole kiihottunut tai kunnolla mukana. En tiedä mikä minua vaivaa, mutta tajuan että tuollainen ei ole aivan tervettä.

Täälläkin taitaa olla yksi aseksuaalinen. Näen seksiunia ehkä kerran vuodessa eikä seksi seksinä ole juuri ikinä mielessä eikä läheisyyskään paljon useammin.

Yhteistyössä