Seksuaalisuus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska äidinkielessäni ei ole samanlaista jakoa kuin englannissa henkisen ja fyysisen sukupuolen välillä (vrt. gender / sex), täytyy seksuaalisuuteen suomeksi liittää nämä molemmat aspektit, ainakin siinä määrin, missä fyysinen seksuaalisuus on kytköksissä henkiseen.

Olen sitä mieltä, että seksuaalisuus voi olla vaihteleva (engl. fluid) läpi henkilön elämän. Voi olla kausia, jolloin ihminen tuntee tietyllä tavoin ja muuttaa tuntemuksiaan myöhemmin. Voi olla ensin erittäin seksuaalisesti aktiivinen ja sitten tulla täysin välinpitämättömäksi (engl. indifferent) asian suhteen tai päinvastoin sekä kaikkea siltä väliltä.

Seksuaalinen suuntautuminen voi vaihdella. Tai sitten ei. Seksuaalisuus on kulttuurin tuote.

sitä kovasti pohdin kun itselläni ei ole "tunteita" seksin aikana ollenkaan, on vain orgasmihakuisuus joka sekään ei tyydytä. tunteita ei ole, koska olen tiedostamattani pyrkinyt ne poistamaan tilanteesta. tai sitten on valtava vihan tunne tai suru, ja suru tarkoittaa sitä etten kykenekään seksiin.

ehken koe mitään ruumiillisesti tyydyttävänä. esimerkiksi suihkusta yritän vaan selviytyä, samoin kaikesta mahdollisesta mikä voisi tuntua joltain. en osaa nauraa. en haaveile seksuaalisesti mistään/kenestäkään. saan orgasmeja yhdynnässä, mutta sekin on paikallinen tyydytys ja tuottaa syyllisyyden tunteen. miksi mikään ei tunnu hyvältä, tuntuu vain pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehken koe mitään ruumiillisesti tyydyttävänä. esimerkiksi suihkusta yritän vaan selviytyä, samoin kaikesta mahdollisesta mikä voisi tuntua joltain. en osaa nauraa. en haaveile seksuaalisesti mistään/kenestäkään. saan orgasmeja yhdynnässä, mutta sekin on paikallinen tyydytys ja tuottaa syyllisyyden tunteen. miksi mikään ei tunnu hyvältä, tuntuu vain pahalta.

Silittäminen? Halaaminen? Sylissäpito? Jos mikään ei tunnu miltään, voi kyseessä olla masennus.

Ap, aseksuaalisuus sopii sinuun aika hyvin.

http://www.asexuality.org/home/general.html

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Silittäminen? Halaaminen? Sylissäpito? Jos mikään ei tunnu miltään, voi kyseessä olla masennus.

joo, sylistä ja silittelystä kyllä olen riippuvainen. onko se seksuaalisuutta? aika rajoittuneelta kuulostaa.

Aseksuaalisuuden muotoja voivat olla esimerkiksi

- täydellinen seksuaalisen ja läheisyyden halun puuttuminen

- seksuaalisen halun puuttuminen, mutta normaali läheisyyden halu

- olemassa oleva seksuaalinen halu, joka ei kuitenkaan koskaan kohdistu kehenkään

Varsinaisen seksuaalisen halun puuttumisesta huolimatta aseksuaali saattaa haluta elää pitkäaikaisessa romanttisessa suhteessa.

Wikipedia/Aseksuaalisuus

no olen toki ollut masentunut kauankin, mut kauankohan tätä voi kestää? mietin vaan voisiko masennus johtua osin seksivaikeuksista. onkohan masennuslääkkeistäkään hyötyä tässä tapauksessa koska nehän tappavat seksihaluja.

no olen toki ollut masentunut kauankin, mut kauankohan tätä voi kestää? mietin vaan voisiko masennus johtua osin seksivaikeuksista. onkohan masennuslääkkeistäkään hyötyä tässä tapauksessa koska nehän tappavat seksihaluja.

Multa seksihalut eivät ole kadonneet mielialalääkkeen takia.Jos hoito edellyttää lääkkeen käyttämistä niin kyllä sitä silloin pitää käyttää.

itse mietin onko todella masentunut vai onko mulla vain asenneongelma. enhaluaisi syödä lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ei lääkäritkään lopullista totuutta voi tietää eivätkä kuitenkaan pakota mua mitään lääkkeitä ottamaan. olen jo apteekista cymbaltani hakenut mutta kitkuttelen tässä, aloittaako vai ei.

Yhteistyössä